Discutii diverse despre infrastructura feroviara

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:51:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Principalul motiv este delasarea si lipsa de initiativa. Ia initiativa si adreseaza-te unui politician local si incearca sa-l entuziasmezi pe tema asta, fa o scrisoare catre CFR Calatori, ia legatura cu oameni de acolo, care apoi sa ia legatura cu omologi din Ungaria si sa propuna un protocol nou de control, in mers la nivel de guverne. Perioada comunista le-a bagat in creier si in sange oamenilor sa stea linistiti in banca lor, ca totul vine de sus si nimeni nu are un cuvant de spus. Cand de fapt e fix invers, numai cu initiative de jos se poate face ceva in lumea asta, nu exista un om sus capabil sa le vada pe toate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AndreiB

Cred ca a zis frunzaverde pe alt topic, ca situatia actuala se datoreaza regulilor Ungariei care dorea sa reduca posibilitatea de a intra imigranti ilegali, datorita razboiului civil din Siria.

frunzaverde

#212
@AndreiB - a inceput un pic mai devreme, cred ca 2009? cand Ungaria a avut spatiul Schengen suspendat pentru disfunctionalitati majore la granita externa. De-atunci s-a desfiintat controlul de frontiera "in mers", care a fost folosit de la inceputul anilor '90 (Transbalkanul facea control de frontiera in mers GR-BG-RO-HU-SK-CZ). Dupa 2015 l-au inasprit inca si mai rau. Cu Bulgaria se practica control de frontiera in mers (de exemplu trenul Vidin - Craiova nu opreste nicaieri pentru control de frontiera; Bucuresti - Giurgiu - Ruse se face la Giurgiu Nord pentru ambele frontiere).

Nu se poate circula Oradea - Ep. Bihor cu locomotiva ungureasca din ratiuni tehnice (de siguranta circulatiei) - e sectie cu BLA si Indusi si MAV nu are locomotive diesel capabile de operare Indusi. Doar electrice. Cand electrificam Cluj - Oradea - Ep. Bihor Fr. si ungurii electrifica Biharkerestez - Püspökladány atunci se va putea circula cu locomotiva (ori romaneasca ori ungureasca, ambii operatori au in dotare locomotive echipate si EVM si Indusi si ERTMS) de la Cluj (sau de oriunde din Romania) pana la Budapesta fara oprire (si schimb de locomotiva).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Postarea lui frunzaverde arata clar in ce mizerie este transportul feroviar, la 30 de ani dupa "eliberarea dee sub comunism"...

In comunism, aia faceau ce li se spunea (bine asta nu este un argument... Au facut ei si Pitesti - Ramnicu Valcea...)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

^ Ca fapt divers: cindva pe la sfirsitul anilor '80 am venit cu ceva rapid sau asa Oradea Bucuresti si din Cluuuuuj a urcat o doamna care lucra la Cfr, nu-mi aduc aminte la ce insa eram la clasa intii si dupa discurs si ideatica nu era nici acar si nici taxatoare. Oricum, apropiindu-ne de, cred Blaj sau asa mi-a spus ca e oarecum stresata din cauza ca iesim din Regionala Cluuuj sau ceva pe-acolo. Intrebind-o din ce motiv mi-a spus ca e din cauza starii infrastructurii de cale ferata pe celelalte regionale. N-am priceput mare lucru da' parca vine de se leaga.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

GML

^frunzaverde,
Au semnat si ei contractul pt. modernizare si electrificare pe linia Biharkeresztes - Püspökladány, cu Strabag si R-Kord.

frunzaverde

Atunci e timpul sa semnam si noi contractul pentru electrificare Cluj - Ep. Bihor cat mai repede. Asa, scapam de o schimbare de locomotiva. Si, teoretic, s-ar putea face birou vamal si vamuire in Gara Oradea - tine doar de Romania unde face propria vamuire - si suprima oprirea la Ep. Bihor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Quote from: danny_cbu on October 01, 2020, 11:43:26 AM
Timpul de stationare in PTF feroviare e urias in acest moment. Nu inteleg de ce nu vrea nimeni sa il optimizeze.
Exemplu Oradea-Budapesta: stationare Oradea 10-15min, Episcopia Bihor 25min, Biharkeresztes 30min.
Schimbatul de locomotiva s-ar putea face direct din Oradea(vine cea ungureasca) iar controlul de pasapoarte sa se faca din mers. S-ar scuti 1 ora din timpul de parcurs si timpul de mers cu trenul spre Budapesta ar fi mai scurt decat cel cu masina.

La Curtici vine locomotiva MAV dupa trenuri (daca nu sint intelegeri sa circule CFR si alti OTF spre Ungaria sau MAV si alti OTF spre Romania)

la Salonta circula motor MAV

la Episcopia Bihor trece CFR spre Ungaria

La Valea lui Mihai intra Mav in Romania

la Carei circula motor MAV

frunzaverde

Chestia e ca un tren romanesc nu poate depasi Biharkerestes... De-acolo intra EVM-ul maghiarilor, care nu stiu sa existe pe vreun Diesel romanesc. Nici ungurii nu cred sa aiba Indusi pe vreo locomotiva Diesel sau vreun automotor. Pe electrice si CFR si MAV au electrice capabile de ambele sisteme de semnalizare - Dacia merge cu electrica romaneasca pana in Budapesta (cand am mers, in Decembrie, asa a circulat), si am vazut MAV-uri 480 in Gara de Nord in Bucuresti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Horatiu Ionescu

Mecanism de macaz utilizat in Ungaria. Deosebit fata de CFR este faptul ca, in caz de defectare, se manipuleaza cu o parghie (la CFR se manipuleaza cu o manivela, ceea ce este mai dificil).



Powered by API/PUM imgur uploader

danny_cbu

Quote from: frunzaverde on October 01, 2020, 09:31:52 PM
Chestia e ca un tren romanesc nu poate depasi Biharkerestes...

Chiar si asa s-ar scuti 30 de minute din timp. Vamesii romani sa se urce in Oradea si sa faca controlul in mers pana in Biharkerestes, unde se dau jos si incep controlul pe un tren de pe directia opusa.

oc7avian

Într-un articol despre reabilitarea&electrificarea Craiova - Calafat am dat și de următoarea listă:

Quote
Alte linii de tren pe care CFR Infrastructură le propune pentru electrificare

Cel mai important proiect feroviar cuprins şi în PNRR – Planul Naţional pentru Relansare şi Rezilienţă este modernizarea şi electrificarea liniei de 166 de kilometri dintre Cluj Napoca şi frontiera cu Ungaria. Alte două linii propuse pentru electrificare sunt Bucureşti – Giurgiu (închisă din 2005) şi Constanţa – Mangalia, potrivit unui răspuns CFR Infrastructură pentru Economedia.

Răspunsul CFR Infrastructură la solicitarea Economedia privind proiectele de modernizare a infrastructurii feroviare:

    - Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de de finalizare în luna septembrie 2021 și care are la acest moment o valoare estimată a investiției de 7.597 mil lei;
    - Craiova – Calafat – studiul de fezabilitate a fost finalizat, proiectul fiind în etapa de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, iar valoarea investiției este de 3.025 mil lei;
    - București Nord – Giurgiu Nord – etapa de elaborare a studiului de fezabilitate, cu termen estimat de de finalizare în luna septembrie 2021 și care are la acest moment o valoare estimată a investiției de 1.546 mil lei;
    - Constanța – Mangalia – etapa de elaborare a documentației și lansarea achiziției serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate, cu o valoare estimată de 12,04 mil lei.

Pe SCC, @motorzbh a răspuns la întrebarea Se ia în calcul dublarea Constanța - Mangalia?: Nu stiu ce vom face pe la Techirghiol. Sa vedem ce zice proiectantul. Cred ca va costa mult consolidarea acolo. Cand o sa vad SF-ul o sa am mai multe informatii. Cica vor sa extinda portul in Mangalia... deci da se discuta.

Sorinus

Mergand ieri pe DNCB intre DN5 si DN7 , am observat ca toata vegetatia dinspre Bucuresti, de langa calea ferata, a fost tunsa la linie, pe toata distanta. E clar ca s-a lucrat mecanizat. Cred ca firul de langa vegetatie era napadit in anumite zone. Se pare ca au pus la treaba utilajele ce le-au cumparat recent.

tom_sawyer

Quote from: subway on June 13, 2021, 11:48:56 AM
Ne laudam ca suntem pe locul sase in UE (unde de fapt e locul nostru ca suprafata a tarii) ca retea feroviara dar daca am lua in considerare doar lungimea liniilor bine intretinute am fi pe ultimele locuri!

Datele făcute publice zilele trecute de către Eurostat arată că România avea în 2019 10.378 kilometri de cale ferată, fiind depășită de Germania (38.394 km), Franța (27.715 km), Polonia (19.398 km), Italia și Suedia, ultimele două, fiecare cu puțin mai mult de 10.000 km și situate doar puțin peste România.

Cu 4.000 km electrificați România se află pe locul șase după Franța, Polonia, Italia, Suedia, Turcia, însă din punct de vedere a ponderii rețelei electrificate România se găsește în al doilea eșalon.

clubferoviar.ro

AndreiB

Cred ca stam relativ prost si la densitatea traficului - exceptand cateva segmente principale, restul retelei are un trafic derizoriu, cu unele secundare avand doar 2tpz.