News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

,,TAROM și-a propus să restructureze un număr de aproximativ 700 salariați, prin cele două măsuri/etape, cea de plecări voluntare și procesul de restructurare personal. Acesta este estimat a se termina la sfârșitul verii anului 2021. În cadrul proiectului de restructurare a personalului, ca un prim pas a fost inițiat un program ce viza plecările voluntare. Au fost depuse 198 de solicitări privind încetarea voluntară a raporturilor de muncă, din care 20 de solicitări au fost anulate. La ora actuală (nr. 8 aprilie) 165 de angajați au încetat deja raporturile de muncă, 13 de solicitări fiind în curs de procesare. Totalul angajaților TAROM ce vor pleca voluntar: 178. Menționăm faptul că numărul angajaților plasați în șomaj tehnic se poate mări, în funcție de activitatea companiei. De la demararea restructurării până la ora actuală nu au existat concedieri în cadrul companiei TAROM", este răspunsul companiei oferit redacţiei.

La data de 1 aprilie 2021 , compania avea 1.423 angajați, dintre care 268 angajați aflați în șomaj tehnic, adică 18% din total. Alţi 39 de angajați sunt în concediu de creștere copil.

În 2000, TAROM avea aproape 2.900 de angajaţi, în 2009 peste 2.500, iar în iunie 2020 numărul a scăzut la 1.753.

https://www.economica.net/restructurare-la-tarom-niciun-angajat-nu-a-fost-concediat-au-fost-doar-plecari-voluntare_503769.html

ionut.damian

Solutia propusa de actualul management Tarom (si implicit actuala conducere a Ministerului Transporturilor) este sa dea oamenii afara si sa vanda avioane. Este cea mai simpla solutie, pe care poate sa o ia si un copil de gradinita. Solutia unor profesionisti este sa gandeasca un plan de dezvoltare, astfel incat sa creasca numarul de curse, numarul de calatori, flota de avioane si sa obtina performante sporite avand acelasi numar de angajati. Asta inseamana sa creasca incarcarea si productivitatea angajatilor (pastrand resursa umana constanta) cu activitate marita a companiei. Dar normal ca este mai usor sa dai oameni afara decat sa produci ceva util.

AlexxC

Ce urat suna "da oameni afara"...cata rautate domnule! DAR sa nu uitam ca oamenii aia nu aveau ce cauta acolo vreodata si avioanele se vand pentru a uniformiza flota, in acest fel scazand costurile de intretinere ale avioanelor.
Au avut destul timp sa creasca "incarcarea si productivitatea angajatilor", nu au facut-o inainte de pandemie si te astepti sa o faca acum?  :lol:

vladioan_bv

se vede cat de educati financiar suntem.. avand in vedere pierderile acumulate an de an.. din ce bani sa se faca investitii de dezvoltare cand activitatea desfasurata nu da un radament ok

tom_sawyer

,,Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave", a arătat ministrul transporturilor în interviul pentru Digi24.

În contextul în care întârzierile din campaniile de vaccinare ale statelor și ,,aversiunea față de risc" a guvernelor încetinesc redeschiderea rutelor și redresarea transportului aerian, șefii TAROM au decis să renunțe și la unele dintre avioanele noi pe care ar fi trebuit să la achiziționeze. A renunțat, de exemplu, la 2 ATR-uri noi, potrivit unor surse Digi24.

digi24

Todd is Back

Aparitia companiilor LCC pe aeroporturile regionale ale UE a reprezentat o lovitura devastatoare nu numai pentru companiile traditionale dar si pentru companiile mici regionale ale Europei, in majoritatea lor operind cu aeronave turboprop pe rute relativ scurte in durata de 1-2 ore. Avem si noi un exemplu, cazul Carpatair care opera aeronave turboprop SAAB 340/2000. Cu sponsorizari legale in EU din partea aeroporturilor, Wzzair a intrat pe piata Romaneasca operind cu A320 de pe majoritatea aeroporturilor noastre regionale iar prima victima a fost Carpatair nevoita sa intre in faliment si sa-si lichideze complet flota de turbo-propulsoare reprofilindu-se fortat pe ACMI/Charter cu aeronave jet.

Chiar si Austrian care detinea o flota bogata de turbopropulsoare deservind la un moment-dat intreg Sud Estul Europei, Ucraina si Balcanii de Vest au decis retragerea acestora din flota, momentan operind doar cu jet-aircraft.

Ce a decis conducerea Tarom? Sa reinnoiasca flota de turbopropulsoare ATR cu altele noi noutze. Din cauza restrictiilor impuse de uniformizarea flotei pe doua tipuri de aeronave, Jet/turboprop, vor fi nevoiti sa opereze pe Viena si pe alte citeva rute regionale internationale, cu ATR-72. Si asta in timp ce concurenta pe aceasta ruta utilizeaza Embraer 190, A319, A320,  A321, B738 ;)

alex8

Dar pentru rute interne ce propui sa opereze? B738?

Todd is Back

Daca urmaresti atent cu ce opereaza competitia pe cursele interne o sa vezi Ryanair cu B738, Blueair cu B735/B738, Tarom cu A318/B737. Factorul de incarcare al aeronavelor in aceasta perioada de pandemie utilizate pe cursele interne/externe sigur nu este cel dorit, dar cind normalitatea i-si v-a reintra in drepturi, Tarom v-a constata ca cererea pe piata interna depaseste capacitatea de 70 locuri ale ATR-urilor. Cu 5-6 Airbus-uri 319 in locul ATR-urilor ar fi avut flexibilitatea optima sa determine, in functie de cerere, cu ce sa opereze cursele interne, externe-medii/lungi dar subtiri ca cerere, extern-regionale apropiate. De observat ca cele mai utilizate aeronave pe durata pandemiei au fost A318-100 configurate cu 107 si 113 locuri de care momentan Tarom vrea sa scape.

ionut.damian

^Foarte corect. In plus sunt surprinzator de mici preturile cu care Tarom isi vinde avioanele A318, care sunt relativ noi. Devine din ce in ce mai clar ca se doreste ingroparea companiei. Cand am mai spus chestia asta, m-am umplut de minusuri. Insa, din pacate, luna de luna, mai aflam despre o alta decizie care duce Tarom-ul in prapastie.

hvm

^
Eu inca mai sper ca o sa isi revina, insa luminita de la capatul tunelului   se face din ce in ce mai neagra.

Legat de egalizarea flotei nu prea vad cum se poate face acum altfel decat prin a renunta la Airbus sau Boeing fiindca pentru atr exista contract Leasing pe 10 ani. La vremea respectiva era o decizie logica sa semneze contractul de inlocuire a vechilor atr cu altele noi. Avansul era platit fara contract, nesemnand contractul se renunta la 1m de euro.  Cu contractul semnat s-ar fi redus cheltuielile de  mentenanta lasand mai mult timp pentru a rezolva problema turbo jet-urilor. Acum renuntand la acel contract presupun ca ar f trebuit platite niste penalizari. Nu stiiu...

Acum daca ne gandim la urmatorul pas logic dpdv economic: la ce o sa renunti? la 4 avioane sau la 12 (din care 4 sunt cele mai noi din parc si tot in leasing si sunt si cele mai eficiente) plus ca iti mai vin 5 737 Max in 2-3 ani.

Ce nu inteleg eu este ce uniformizare o sa fie cand din 2 ochipe care una e specializata pe Airbus&ATR si cealalta pe Boeing,  renunti la Avioane Airbus cu cate echipe ramai? Raspuns: cu 2, echipa Airbus/ATR si echipa Boeing.


Sper totusi sa apoata gasi niste boeing mai ieftine in leasing pentru international si sa foloseasca ATR pe national cu curse cat mai dese sau eventual doua curse la ore de varf..., desi ma indoiesc ca se mai poate face ceva eficient dupa ce au fost atatia ani de management defectuos. Speranta moare ultima

Apropo ce se mai aude de toate "neregulile" descoperite de corpul de control la Tarom?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hvm

#1000
Si ca sa nu editez postul dinainte daca chiar se doreste unoformizarea ar trebui renuntat la Max-uri, contractat niste A320Neo si/sau A321 vandut ce mai e boeing mai vechi 10 ani si mers inainte cu AIRBUS/ATR. Insa cum sa faci asa ceva cand tu esti cu un picior in groapa si acele Beoing vechi nu o sa aduca nici un cash flow fiindca pe alea sigur n-au cum sa le vanda. Deci singura optiune de a vinde ceva si prelungi agoia ca poate isi revine este de a vinde aceste Airbus cat de cat noi care momentan mai au cautare, dat nu aceeasi cautare ca inainte. Comparativ cu celelalte Boeing vechi de 20 de ani pe airbus se poate obtine ceva, iar cele noi nu pot fi vandute ca nu sunt in proprietatea Tarom.

In concluzie ca sa nu dea faliment acum singura sansa e sa vanda Airbus si sa ramana cu ATR noi si Boeing la care mentenanta o sa fie mai simpla. Si sa traga de acele Boeing-uri vechi la maximum pana trebe facuta maintenanta obligatorie fiindca atunci o sa fie trasr pe linie moarta si casate (ca de vandut nu mai e nici o sansa) iar de reparat o sa fie prea scumpe.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Xenos

O flota relativ omogena de vreo 20-25 de Boeing-uri sau Airbus-uri NOI (adica de generatii mai noi, nu neaparat noi ele) este indispensabila supravieturii.
Alegerea ATR e discutabila, o cursa de Cluj sau Timisoara o umpli lejer intr-un B 737 sau A 319.

AndreiB

Are Tarom destinatii de 20-25 de aeronave?

dragos76

^^
E de analizat; dacă ai 5 curse pe zi, poate că nu la toate poți să umpli un 737; o să mai ai și unele curse ceva mai "nepopulare". Sau mai ai și destinatii ceva mai puțin atractive (Satu Mare, Suceava), unde din nou e posibil să nu aduni așa de mulți pasageri.

Todd is Back

Quote from: hvm on June 06, 2021, 11:57:21 AM
^
pentru atr exista contract Leasing pe 10 ani. La vremea respectiva era o decizie logica sa semneze contractul de inlocuire a vechilor atr cu altele noi. Avansul era platit fara contract, nesemnand contractul se renunta la 1m de euro.

Daca imi aduc aminte bine doamna Madalina Mezei care era Director General la Tarom la acea vreme a incercat sa amine si chiar sa iasa din acel contract semnat de altii, cu mult inainte ca ea sa preia conducera Tarom, chiar si cu pretul acelui milion de dolari penalitati pe care Tarom avea sa-l plateasca companiei de leasing in cazul renuntarii ulterioare la contract.

Peste noapte, Razvan Cuc, Ministrul Transporturilor la acea vreme, pur si simplu, a fortat CA-ul Tarom sa o concedieze pe Mezei acuzind-o de intirzierea semnarii contractului de reiinnoire ale ATR-urilor vechi cu altele noi. Nimeni in mass-media din Romania nu a investigat mai departe motivele sau interesele pentru care Ministrul Cuc a fost dintr-o data "foc si para" pe Directorul Tarom Mezei.

Ma intreb si eu, ce discutii si argumente au avut loc la acel moment, intre Madalina Mezei, Director General Tarom si Ministrul Transporturilor Razvan Cuc refetioare la oportunitatea de a reinnoii flota ATR sau, a opta pentru alte tipuri de aeronave mai potrivite planului de restructurare ale CN Tarom.