Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

disney

^ Vezi acest mesaj al lui NGC20.
Am adresat eu deja in aceasta dimineata intrebarile tale.

north

Quote from: alecu26 on March 07, 2016, 11:12:33 AM
Cum se pregateste pentru vitoare deschidere a ciotului ramas din A3?
Ce face primaria pentru a prelua cele cateva zeci de mii (poate chiar mai mult de masini)/zi? Unde la anumite ore de varf se poate ajunge la valori foarte mari?
Pasajul de la doamna Ghica a fost acu multi ani chiar si atribuit unui constructor? De ce nu se reiau lucrarile/licitatia?

@alecu26, iată mai jos un mini-studiu pe care l-am făcut pe tema asta nu de multă vreme - în formă brută, nerafinat. În esență prezintă două soluții - a se vedea punctele 7 și 8. În plus față de cele de mai jos, am luat în considerare și varianta la care ai făcut tu referință, de a îmbunătăți legătura cu inelul median înspre est. Aici trebuie rezolvate cel puțin următoarele probleme:
a). Intersecția str. Petricani / bd. Lacul Tei / str. Doamna Ghica. În fapt, aici cred că o soluție la nivel ar fi suficientă în contextul rezolvării celei de la punctul b + desființare parcare pe trotuar / accese "necontrolate" pe tronsonul între intersecțiile aferente punctelor a și b.
b). Denivelare str. Doamna Ghica / Șoseaua Colentina. Critică; de realizat pe direcția inelului median; două benzi pe sens.
c). Controlul parcării în sensul asigurării a două benzi pe sens pe tronsonul str. Doamna Ghica până la intersecția cu str. Heliade Între Vii.
d). Pasaj inferior pe direcția inelului median la șoseaua Pantelimon.
e). Controlul parcării mai departe pe inelul median (Chișinău și N. Grigorescu) în sensul asigurării a cel puțin două benzi pe sens în profil curent și în plus dedicat pe direcția înainte la intersecții... asta și în contextul finalizării "Străpungerii N. Grigorescu - Splai Dudescu" (și, când o fi să fie, a finalizării racordului la Olteniței... și apoi sporirii capacității pe T. Măgurele / Luică... și apoi, în fine, când noi membrii PUM vom avea strănepoți, a racordului prin Rahova până în Ghencea la str. Brașov).
În fine, îmi cer scuze pentru divagație, și iată mai jos mini-studiul (needitat).
Poate API ar putea interveni public pentru susținerea vreunei soluții.
Îmi cer scuze pentru lungimea postării.

Solving the A3 motorway – Bucharest road network connectivity issue

I. Introduction
1. Motorway A3 is to connect Bucharest with Brașov, Târgu Mureș, Cluj-Napoca and Oradea.  However, the motorway serving eastern Romania will branch from the Bucharest – Ploiești motorway south of Ploiești, so in effect the motorway Bucharest – Ploiești will serve to distribute traffic between Bucharest and more than half of the country, as shown in Figure 1.


Figure 1. Part of Romania that will be connected by high speed roads to Bucharest via the Bucharest – Ploiești motorway (blue highlight). Green = existing motorways; Red = planned motorways and expressways (as per the General Transport Masterplan) (status uncertain for the Făgăraș - Târgu Mureș section)

2. At the moment only the section between the Bucharest bypass and Ploiești western bypass is operational, with six more km of construction (inside Bucharest) partially completed (previous construction contract cancelled, remaining works retendered in 2015), as shown in Figure 2.


Figure 2. A3 motorway near Bucharest: green = completed; orange = partially completed, works to be finalized in 2017

3. Șoseaua București – Ploiești / DN 1 is the most convenient and fastest radial towards the north. A comparison between the two parallel routes from Bucharest to Ploiești shows the motorway to be highly disadvantaged (Figure 3). If we compare the travel times and trip lengths between the DN 1 / Bucharest Bypass interchange and DN 1 / DN 1A roundabout south of Ploiești, we notice that:
•   On DN 1, the distance is 42.2 km and the travel time is 34 min (average speed: 74.5 km/h).
•   On A3, the distance is 66.9 km (24.7 km longer, or with 58.5% longer!!) and the travel time is 39 min (average speed: 102.9 km/h).
Furthermore, we note that due to the extremely poor design of the DN 1 / DN CB interchange (the busiest extraurban interchange in Romania), delays on the ramp connecting DN 1 (from city center) to the Bucharest bypass (eastwards) can reach at busy times up to 10 – 15 minutes.

Figure 3. Distance and travel time comparison from Bucharest to Ploiești: DN 1 vs. A3

4. When finished, A3 will terminate at the intersection of Șos. Petricani / str. Fabrica de Glucoză. This is an already highly congested area, with roads leading towards the city center already seeing high levels of congestion and delay, especially during the PM peak time (Figure 4).

Figure 4. Current typical 6.30 PM congestion on str. Petricani, șos. Fabrica de Glucoză and bd. Dimitrie Pompeiu in the absence of the motorway (source: Google Maps)
Thus, in the absence of any other improvements, the additional traffic from / to the A3 motorway is expected to effectively block these roads during peak times.


II. Currently proposed solutions
5. An urban motorway is planned to be constructed in the northern part of the city, mostly along the alignment of railway line 800 Bucharest – Constanța, as shown in Figure 5.

Figure 5. A3 motorway (blue) and proposed alignment for the northern urban motorway (brown)

This is a highly controversial and quite expensive project (involving numerous elevated structures as well as a tunnel in the Herăstrău park area). No financing has been identified for the project, which is estimated to cost well over one billion EUR. Assuming that this project were implemented, the distance / time between Piața Presei Libere and DN 1 / DN 1A south of Ploiești (in Bărcănești) would be:
•   D = 47.8 km and t = 36 min (at v_med = 80 km/h)
•   D = 68.9 km (or 21.1 km / 44.1% longer!) and t = 36 min (at v_med = 115 km/h1).
(1 = This is based on the expected speed limit on the urban motorway to be 80 km/h, as well as on the time needed to negotiate the DN 1 / urban motorway and urban motorway / A3 interchanges.)
Thus, the northern urban motorway is not expected to significantly increase the attractiveness of A3, as the travel time between Piața Presei Libere (Bucharest north) and Ploiești would be virtually the same, but the distance would be 44.1% longer.

6. The City Hall intends to widen str. Fabrica de Glucoză from two lanes to four lanes, with the tender for the construction works being ongoing. This will however have an insignificant impact on the A3 connectivity issue, due to the limitations of existing at-grade intersections between str. Fabrica de Glucoză on one hand, and str. Petricani / str. Barbu Văcărescu on the other hand.

III. Potential solutions
7. The North Motorway Connector (NMC)
The NMC would be a 12.2 km 2x2 extraurban motorway, that would start on DN 1 (west of the Băneasa hypermarket) and continue directly towards the A3 motorway, as shown in Figure 6.

Figure 6. Proposed alignment of the 12.2 km NMC motorway
The motorway would have an estimated cost of 6 MEUR/km (total cost: 73.2 MEUR, with interchanges increasing it to a maximum of 100 MEUR).
The motorway would be constructed such as to ensure as the priority direction on the axis DN 1 – new motorway (NMC) – A3, as shown for instance on the DN 1 diverge west of the Băneasa Hypermarket in Figure 7.

Figure 7. NMC would maintain the priority way in the DN 1 / NMC interchange, without entailing speed reduction

If the NMC were to be built, the travel distance and times between the Băneasa area (where NMC would diverge) and the south Ploiești DN 1 / DN 1 A roundabout would be:
•   D = 45.3 km and t = 34 min (at v_med = 80 km/h)
•   D = 60.6 km (or 15.3 km / 33.8% longer) and t = 29 min (at v_med = 125 km/h).
Thus, the motorway route would be favored due to the 5 min time saving and due the increased safety and comfort, unless fuel consuption remains a major issue for the user.

8. The submerged road connector (SRC)
Another potential alternative to improve the connectivity to the existing central Bucharest road network would be to construct a 3.37 km connector between the motorway terminus point and  Bulevardul Aviatorilor, as shown in Figure 8. This would connect the motorway to a six lane road leading to Piața Victoriei which still has quite significant spare capacity. In addition, traffic could be distributed to the median and principal urban circulation rings, with the improvement of intersection management in Piața Charles de Gaule and Piața Victoriei.
Much of the SRC would be submerged in the Floreasca and Tei lakes, and by ensuring a vertical clearance only appropriate for automobiles (e.g. 2.3 m), the construction costs would be significantly reduced. The portion on the Lacul Floreasca peninsula would be built in cut-and-cover technology, as to not disturb existing residential areas.
Interchanges would be provided with bd. Barbu Văcărescu and Calea Floreasca, as well as str. Petricani. The SRC would hold the priority direction on Bd. Aviatorilor from the southern direction, while submerging in an underpass which would continue under the lake.

Figure 8. The SRC (yellow) would connect the A3 motorway (blue) to Bd. Aviatorilor

If the SRC were to be built, the travel distance and times between Piața Victoriei and the south Ploiești DN 1 / DN 1 A roundabout would be:
•   D = 51.4 km and t = 47 min (at v_med = 65 km/h) - via DN1.
•   D = 68.8 km (or 15.3 km / 33.9% longer) and t = 36 min (at v_med = 115 km/h) - via A3.
The latter average speed assumes the completion of the Charles de Gaule Plaza underpass, which is part of the City Hall's road project portfolio.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

disney

north, poti muta acest mesaj mai bine in topicul de "Discutii cu si despre CNADNR", adica aici?
Aici doar punem raspunsurile lor la intrebarile noastre, iar acolo discutam.
:cheers:


tom_sawyer

Multumesc @disney pentru intrebarile 3 e si f.

Legat de Podul peste Dunare de la Braila mi se pare ca se cam contrazic in date.

In raspunsul precedent (postul #634) spun ca pentru DX Constanta-Tulcea-Braila perioada de implementare e 2028-2032.
In ultimul raspuns spun ca faza I a acestui proiect (pod si Ovidiu-Tulcea) incepe in 2022.
Apoi, perioada de construire a podului este de 4 ani.

Ce sa mai inteleg? Se construieste podul 2022-2026? apoi pana in 2028 ce se mai intampla?

alecu26

astea sunt oricum aspecte prea complicate pentru ei. Problema e bataia de joc in care se raspunde, sau se evita raspunsul:

- se raspunde cu nonsalanta ca nu se pot da raspunsuri, ca procedura e in derulare....asta la ani de zile distanta de la deschiderea ofertelor.
- se intreaba la obiect daca cele doua proiecte (DX si Podul) sunt sau nu sunt legate cronologic si se raspunde ca, constructia podului va dura 4 ani.

Daca sunt legate, intreb si eu...de ce pana mea mai facem un SF ACUM, care dupa toate aparentele se va construi dupa 2022, sau chiar mai tarziu?

Parca ii vad cum se felicita intre ei si se bat pe umar cu satisfactie....""Le-am tras-o la forumistii astia. Le-am raspuns ca SRI: nu putem sa confirmam sau sa infirmam aceasta informatie.""
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

disney

Eh, lasa ca le-am scris inapoi in aceeasi zi si le-am spus sa raspunda la obiect.
Le-am si reformulat intrebarile 3) e) si f), ca sa nu mai poata ocoli raspunsul.
Atata le voi scrie pana vor raspunde cum trebuie.

tom_sawyer

#637
Directorul CNADNR a fost invitat de Hotnews.ro la o intalnire online cu cititorii, pe 11.04.2016. I s-au adresat urmatoarele 2 intrebari:

Quote1. Domnule Director, reactualizarea studiului de fezabilitate pentru podul peste Dunare de la Braila ar trebui sa fie gata in luna mai a.c. Are in vedere Compania demararea constructiei Podului incepand chiar cu acest an, 2016? Poate fi construit podul mai repede, incepand cu 2016, inaintea inceperii constructiei drumului expres Braila-Tulcea-Constanta (in Master Plan, proiectul podului este "legat" de constructia drumului expres, fiind trecute in aceeasi rubrica din tabelul cu prioritizarea proiectelor).

2. Are in vedere Compania analizarea posibilitatii constructiei drumului Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani la nivel de autostrada (A7) si nu la nivel de drum express, dat fiind ca valorile de trafic sunt mari pe acest segment iar relieful de campie/dealuri ar face ca diferenta de costuri intre autostrada si drum expres sa fie mica, deci nu prohibitiva pentru constructia unei autostrazi.

A raspuns asa:

Quote1. In momentul de fata studiul de fezabilitate aferent podului de la Braila este intr-o faza finala de realizare, urmeaza aprobarea acesuia in cadrul companiei si deasemenea aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin hotarare de Guvern. Conceptul de implementare este de a realiza proiectul tehnic si licitarea lucrarilor sub "umbrela" contractului de tip Fidic Rosu.

2. Se vor analiza toate variantele posibile si va fi adoptata varianta care va satisface cel mai bine necesitatile din zone.

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20928556-catalin-homor-directorul-companiei-drumuri-autostrazi-discuta-online-cititorii-hotnews-luni-ora-15-00.htm

tom_sawyer

Cum interpretati raspunsul la intrebarea 1? Dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin HG inseamna ca vom avea automat licitatia pentru constructie? E un pas important spre demararea lucrarilor sau nu reprezinta mare lucru, adica se poate sa se lungeasca treaba, SF-ul sa expire si sa trebuiasca reactualizat peste n ani?
Chestia cu Fidic rosu aduce vreo informatie noua?

pasadia

Nu, acea aprobare nu inseamna automat ca se trece la licitarea executiei. Nici macar la licitarea proiectarii nu e obligatoriu sa treaca imediat. Cat priveste preferinta asta pentru Fidic rosu: e vorba despre un pod, pana la urma nu pot aparea multe variatii.

tom_sawyer

#640
Homor, la Hotnews.ro:
QuoteReporter: Podul de la Braila. Acolo avem un SF in derulare care ar trebui sa fie gata in luna mai.

Catalin Homor:  Podul de la Braila... In mai vom avea Studiul de Fezabilitate care va cuprinde aproximativ 4 km de lucrari de arta unde vom avea un pod si doua vioaducte de capete si modernizarea a 20 de kilometri de drum existent. Se ridica la o valoare de circa 500 milioane de euro, o valoare destul de mare. Va fi prins in Master Plan si vom scoate la licitatie serviciile de proiectare. Daca in mai va fi aprobat SF-ul, in luna octombrie pentru  ca va trebui sa aprobam indicatorii tehnico-economici in Guvern. O proiectare serioasa va dura in jur de un an.

Reporter:  Deci practic am putea vedea undeva in 2017 - spre 2018 licitatia pentru executie?

Catalin Homor:  Da, publicata in SEAP.

Deci iar nu rimeaza cu raspunsul CNADNR de mai sus, ca data de incepere pentru constructia podului e 2022.


cove_adrian

#641
Salutare!
Pe 12.04.2016 in calitate de cetatean si platitor de taxe si impozite am solicitat acces la datele publice cu privire la valorile de trafic (la nivel de Moldova Apuseana) recenzate de CESTRIN in 2015.
Am conceput o adresa conform Legii 544/2001 pe care am inaintat-o catre CESTRIN Romania. Este cunoscut faptul ca CESTRIN este institutia publica ce a elaborat Recensamantul Auto in anul 2015 si aceasta centralizeaza, gestioneaza si elaboreaza studii de trafic in Romania.

Pe 14.04.2016 s-a primit raspuns oficial de la Cestrin prin care mi s-a comunicat faptul ca trebuie sa ma adresez CNADNR pentru informatiile solicitate.
Ulterior, in aceeasi zi, am trimis aceeasi adresa catre CNADNR la sugestia celor de la CESTRIN.

Pe 26.04.2016 am primit raspuns de la CNADNR prin care mi s-a precizat faptul ca trebuie sa ma adresez CESTRIN pentru a intra in posesia respectivelor informatii.
Precizez faptul ca acum 2 ani de zile am solicitat datele de trafic de la Recensamantul Auto din 2010 si le-am primit gratuit si rapid de la CESTRIN Romania!
Aceasta este doar un mic exemplu de neasumarea a unei responsabilitati, o transferare a unui raspuns intre institutii in speranta ca cetateanul renunta la a mai insista pentru a avea acces la date publice si platite. Date publice realizate si platite inclusiv din banii mei.
Mentionez faptul ca demersul a fost realizat in calitate de cercetator al unei institutii publice. Precizez ca datele sunt necesare in vederea delimitarii entitatilor urbane cu veleitati locale, judetene si regionale.
Atasez cele 2 raspunsuri oficiale!



http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

panzer

Ataseaza raspunsul de la CNADNR la o noua cerere catre CESTRIN Romania daca de la ei ai mai primit datele si cu alta ocazie. Ce ai de pierdut? Daca ai facut 2 cereri mai faci una.  >:(

mircea


alecu26

trimite la presa. Dar ca sa fie de senzatie...trebuie inca 1-2 cereri facute.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).