Drumuri de vacanță în România

Started by Ionut, May 04, 2012, 11:57:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

razvan_43

Salutare,

A mai fost cineva recent pe Transalpina? M-ar interesa daca mai sunt zone neasfaltate in special in jurul Lacului Tau Bistra.

dragos76

Zone neasfaltate nu mai sunt de câțiva ani pe acolo. Știu că era o bucată fix lângă baraj, și una la coada lacului, dar de vara trecută (cel puțin) erau reparate.

razvan_43

La acele zone ma refeream.Bine ca le-au reparat
Multumesc dragos76

GDPR

Mai e una aproape de Obarsia Lotrului, unde e si un podet nefinalizat.

Hercule

Stiti cumva cum se ajunge la Rapa Rosie dupa ce a fost construita autostrada? Ma tot uit pe Google Maps si nu imi dau seama pe unde poti trece de raurile Sebes si Secas. Multumsc anticipat!
Deșteaptă-te române!

Redox

#335
Poți folosii Waze pentru a vedea cum se face accesul spre Râpa Roșie. Harta este actualizată la zi.

link

Eu recomand ruta evidențiată cu albastru.

Hercule

Merci mult! Inteleg din mesajul tau ca se poate trece paraul Secas in zona fostului drum tehnologic mergand spre nord pe laga autostrada.
Deșteaptă-te române!



pasadia

Un drum de vacanta de care am fost placut impresionat este Rau de Mori - Rausor (spre vf. Retezat). Apare pe GMaps ca DJ686, este asfaltat pe intreaga lungime (practic pana la intrarea in Rausor, dupa prima serpentina; ulterior este drum forestier de buna calitate inca cateva sute de metri pana in buza partiei). Latimea nu e cea mai buna, dar incap 2 masini mici una pe langa alta - ar ajuta mult daca vegetatia din preajma ar fi putin indepartata. Pe traseu merita vizitata cetetea Colt (ok, nu e foarte clar marcata poteca, dar e gasibila si vorbim doar de 20 de minute in urcare).
Nu stiu cum se prezinta acest DJ spre Santamaria Orlea, eu am venit pe DN68A si apoi pe DJ685 si DJ686C peste barajul de la Ostrov.

Tot in zona, DJ667A spre Carnic are asfalt nou pana in apropiere de Carnic. Insa doar in afara satelor, in sate ramanand asfaltul vechi, cu multe hopuri, sleauri si alte pericole. Si fara marcaj, evident.

voicul

Drumul Voievodului Mihai Viteazul. Vom avea o nouă șosea montană, după Transfăgărășan și Transalpina

Transvilcan, denumit si drumul neamtului sau drumul Voievodului Mihai Viteazul, este in curs de asfatare. Acesta strabate Muntii Vilcanului prin locuri de o deosibita frumusete clasandu-se pe primele locuri intre sosele montane din tara alaturi de Transfagarasan si Transalpina.

Se lucreaza la asfaltarea drumului intre statiunea Pas Vilcan si Pasul Vilcan lucrarile fiind preconizate a se finaliza in 19 august 2017 cand in Pasul Vilcan vor avea loc ceremonii de comemorarare a eroilor cazuti pe aceste meleaguri in primul razboi mondial. Transvilcanul este asfaltat doar intre localitatea Vulcan si Statiunea Pas Vilcan.

Portiunea de drum de la Pasul Vilcan pana la Localitatea Schela este neasfaltata si nu poate fi parcursa decat cu masini 4×4 cu garda inalta. Asadar acesul spre Pasul Vilcan nu este deocamdata posibil din sudul tarii.
Transvilcan (DJ 664) sau "Drumul lui Mihai Viteazul" cum mai este numit, face legatura intre Oltenia si Transilvania traversand Muntii Vilcan pe directia S-N intre localitatile Schela din Judetul Tg. Jiu si Vulcan din Judetul Hunedoara.

Traseul sau este paralel cu Defileul Jiului si are o lungime de 28 km atingand altitudinea maxima de 1621 m in Pasul Vilcan. Are o vechime de peste 2000 de ani find cunoscut si ca "drumul roman" datand, la fel ca si Transalpina, de pe vremea razboaielor daco-romane.

In 1600 Mihai Viteazul a trecut muntii din Oltenia spre Transilvania pe aici, in drumul sau spre Imparatul Rudolf al II-lea pentru a-i cere sprijin, iar de atunci drumul ii poarta numele.

http://www.wall-street.ro/articol/Lifestyle/213311/drumul-neamtului-este-in-curs-de-asfatare-si-este-pe-primele-locuri-intre-sosele-montane-din-tara.html



Io

#342
O, Doamne!
Marcaj patrat nu exista ca marcaj turistic. L-am luat de urechi pe unu' in anii 80 care s-a gasit el sa faca un marcaj patrat albastru intre Piriul Renghii (intrarea in Varasoaia) si Pestera Padis si-a muncit ceva sa-l stearga. Sub atenta supraveghere :))
Marcajele patrat sint niste limite de parchet forestier si nu e bine sa va luati dupa ele! Ignorati-le daca vedeti asa ceva, la fel cum ignorati vreo banda rosie verticala (fara alb pe margini), tot forestiere sint si alea. La fel marcajele banda rosie orizontala incadrata de benzi albe inconjurind copacul eventual cu niste scrise pe ele. Nu sint marcaje turistice nici alea!
Marcajele astea se fac si ele cu cap nu se-apuca oricine sa dea cu vopsea pe copaci! Sau n-ar trebui!

In rest: articolul mai are o gramada de prostii si poate induce in eroare: exista foarte multe cazuri in care si o cruce dar si un triunghi duc la cabana (urcind pe o vale sau coborind de pe creasta) si da, crestele principale sint de regula marcate cu banda dar, spre exemplu Creasta Pietrei Craiului e marcata cu un ferm si decis Punct Rosu, marcaj de regula pentru circuit. Cine te obliga sa faci minunata creasta in circuit sau ce circuit va fi desemnind ea mie-mi scapa. Pur si simplu asa a fost marcata de la inceput si ramine asa.

Codul ala al culorilor, prioritatea culorilor iar e o inventie! Se face de regula rosu pentru simplul motiv ca se poate vedea mai bine in conditii de vizibilitate proasta sau iarna. Atit si nimic mai mult. Daca ai doua creste (Apuseni) o faci pe una banda rosie si pe cealalta banda albastra. Ok. Tot acolo insa exista o banda galbena (prin Groapa de la Barsa), banda care nu uneste nimic, iese doar dintr-unul dintre traseele principale (banda) ca sa te scoata la un drum forestier in Scarita, doar conducind prin Groapa si nimic altceva! Asa a ramas traditia acolo, majoritatea traseelor zonei fiind ele la origine traseele initiate/imaginate impreuna de dl Bleahu si de dl Bordea. Le gasiti in lucrarea domniilor lor intitulata Muntii Apuseni.

Sint acolo acum cind scriu, ceea ce va doresc si voua. Ce nu va doresc e sa va ia o ora sa traversati Codlea (accident) si sa faceti 1:45 de la Sebes la Alba Iulia. Ca mine :(
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

frunzaverde

#343
^^

Exista (bineinteles) o lege pentru marcaje: HG 77/2003. Care confirma cam ce spune @Io si zice doar atat:

a) banda verticală - pe fond alb - pentru marcarea traseelor principale, numite şi magistrale, care sunt, de regulă,
trasee de creastă;
b) crucea cu braţe egale - pe fond alb - pentru marcarea traseelor de legătură;
c) triunghiul echilateral - pe fond alb - şi punctul într-un cerc - pe fond alb - pentru marcarea traseelor secundare;
d) punctul cu cercuri duble de culoare albă şi roşie pentru traseele dus-întors.
Culorile pentru semnele de marcaj sunt: roşu, galben şi albastru, obligatoriu pe fond alb.

Aia cu culorile m-a facut sa rad, si sper ca nu s-o lua nimeni dupa asemenea tampenii. Cum naibii sa fie "albastru" usor? Chiar nu puteau verifica inainte sa scrie prostia - au ditamai site-ul? Jepii mici sunt pe cruce albastra, si traseul ala e opusul "usorului" - sunt zeci de semne cu "deosebit de periculos".

Sistemul romanesc mi se pare surprinzator de eficient; in Scandinavia aproape totul e marcat cu o cruce Sf. Andrei rosu si eventual un numar. La intersectii trebuie sa stai sa te gandesti bine de tot. Doar cateva poteci mari au marcaje speciale, dar alea sunt mai degraba chestii de marketing, nu un sistem national.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Io

#344
Citeva imagini de ieri de la Pestera cu Cristale din Mina Farcu, Comuna Rosia, Bihor. Acces: eu am venit dinspre Beius DJ 764 si apoi 764D cu iesire la Bratca. Drum judetean bun, asfalt verde, nemarcat, drum local pe care-l puteti folosi pentru a merge din Bihorul de Sud catre Huedin/Cluj. (Am depasit si 2 TIR-uri pe el, da, pot si ele insa ceva mai dificil).
Exista indicatoare spre Pestera/Mina si e asfaltat pina la (si ceva dupa).


[/img http://i.imgur.com/xfDkiPK.jpg[/img]
[/img http://i.imgur.com/uXGli8p.jpg[/img]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.