Văd că nu există un topic pentru acest proiect. Astfel am să pun aici toate informațiile, articolele și planșele pe care le-am găsit. Mie personal mi se pare un proiect foarte prost gândit, promovat în campania electorală a fostului președinte CJ Timiș, care aparent este continuat de actuala administrație.
https://debanat.ro/2020/12/au-fost-alocati-bani-in-plus-pentru-soseaua-aeroport-timisoara-autostrada-a1_316963.html
QuoteReprezentanții Consiliului Județean Timiș anunță cu au alocat, prin rectificare bugetară, suma de peste 1.6 milioane lei, bani în plus pentru realizarea drumului Aeroport Timișoara – autostradă.
Suma de peste 1,6 milioane lei este destinată pentru realizarea studiului de fezabilitate, proiectul tehnic și exproprierile necesare realizării unei noi șosele care să lege Aeroportul de nodul de descărcare de pe A1, la Remetea Mare. Acești bani vin în completarea sumei de 450.000 lei, prevăzută inițial în 2020. 18 milioane de euro este suma necesară pentru toată investiția.
,,Gândim în perspectivă și integrat. Dorim să realizăm o legătură directă, pe patru benzi, între Aeroport și A1. Se știe deja că ne aflăm în linie dreaptă cu extinderea la patru benzi a șoselei dintre Aeroport și Centură, investiție pe care o vom inaugura în primăvară. Planul este ca de la Centură până la nodul A1 să avem de asemenea un drum de patru benzi, un fel de centură ocolitoare pentru Remetea Mare și Ghiroda. Se va economisi timp, combustibil, dar va crește și calitatea aerului în cele două localități, eliberându-le de o bună parte din trafic. Cei care vor dori să ajungă de pe A1 în Timișoara sau la Aeroport vor avea această variantă de ocolire mult mai bună, la patru benzi", spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.
Documentația va fi scoasă la licitație, în săptămânile ce vor urma. Drumul va avea o lungime de aproximativ 8 kilometri, cu două benzi pe sens, și se va construi la sud de Aeroport, din intersecția dintre DJ609D și Centura Timișoarei, peste calea ferată secundară ce deservește aerogara, intersectând drumul comunal DC62 (Remetea Mare – Ianova) și având ca punct terminus intersecția cu drumul național DN6, nodul de descărcare A1.
https://www.ziuadevest.ro/bani-europeni-pentru-realizarea-documentatiei-aferente-unui-nou-drum-intre-a1-si-aeroportul-timisoara/
QuoteConsiliul Județean Timiș va beneficia de bani europeni pentru întocmirea documentației aferente realizării unui nou drum de legătură între autostrada A1 și Aeroportul Internațional Timișoara. Acesta va folosi și ca o centură a localității Remetea Mare, eliminând mult din traficul rutier care provine mai ales de la una dintre singurele două coborâri de pe șoseaua de mare viteză spre capitala Banatului.
Plenul CJT a adoptat, miercuri, un Acord de Parteneriat cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest, pentru accesarea de fonduri nerambursabile prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020. În urma acestuia, instituția va primi fonduri europene nerambursabile, cu care vor fi realizate Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic. Cu documentația întocmită, CJ Timiș va putea depune imediat proiectul pentru finanțare și să realizeze licitația pentru execuție.
Noul drum, care va face legătura între Aeroportul Timișoara și A1, va fi o nouă descărcare de pe autostradă, o centură a localității Remetea Mare, care va rezolva problema traficului intens. Noul drum se va lega de Centura Timișoarei, în sensul giratoriu cu drumul județean, care în acest moment este extins de către CJT la patru benzi, spre Aeroportul Internațional "Traian Vuia".
Proiectul noului drum a fost lansat în cursul mandatului vechii administrații, conduse de Călin Dobra.
(https://i.imgur.com/lns5uSU.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)Având în vedere proiectul A9 - unde studiul de fezabilitate nu s-a terminat, însă în mod sigur se va alege varianta est, fix în aceeași zonă (Remetea Mare), mi se pare aberant să nu se coreleze cele 2 proiecte.
Iar aiureala cea mai mare este conexiunea, între 2 girații :bash:. Ar fi 2 dopuri, unul enorm de mare, griația de la aeroport, care conectează nu mai puțin de 5 drumuri:
1. DNCT dinspre Dumbrăvița;
2. DNCT dinspre sud, un drum relativ gol, dar care va avea un trafic mult mai mare când se va termina DNCT varianta sud
3. DJ609D (Str. Aeroportului), dinspre Timișoara, un drum extrem de prost, care mai și traversează o cale ferată, fiind astfel extrem de aglomerat
4. DJ609D (Str. Aeroportului), dinspre Aeroport, același drum însă care evident că la anumite ore generează un alt tip de trafic atunci când sunt zboruri decât bucățica dinspre Timișoara, drum care deja se află într-un stadiu avansat de extindere la 4 benzi
5. DJ609D - ramura Calea Aviatorilor, e defapt același DJ609D, însă doar cu câteva sute de metri înainte, e o arteră destul de circulată datorită centrelor logistice. E o vânzoleală perpetuă acolo și generează mult trafic.
Să mai apară un al 6-lea drum ar fi o oroare pentru acel sens giratoriu care oricum e supraîncărcat. Mi se pare o tâmpenie!
Nu e mai simplu să lărgească DN6 chiar înainte de curbă și să se "înțepe" direct în A1, astfel evitând și proiectul cu A9. Ar putea chiar să se reconfigureze nodul Remetea, dacă trece A9 fix pe acolo. Îmi imaginez cum va fi acest drum ca nuca în perete între 2 ditamai autostrăzile și drumeagurile enumerate mai sus. Da, înțeleg administrativ și birocratic că DN6 e administrat de CNAIR și acest proiect e administrat de CJ și fac acest drum acolo unde au jurisdicție. Dar pe bune?? Nu putem depăși faza asta? De ce în Bihor se poate?
Nu sunt eu mare artist, însă pentru a înțelege viziunea mea, am făcut un mic desen.
(https://i.imgur.com/CiPQxmCh.jpg) (https://i.imgur.com/CiPQxmC.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
@horyatm. Pe topicul A9 am facut o harta cu traseul propus al autostrazii,unde am trasat si drumul de legatura A1-DN6, propusa dee colegul Archi. Aici este harta. Clar ca varianta prin vestul localitatii Remetea este cea de dorit. Plecarea din giratia de pe centura ar fi o prostie, parerea mea. Aici este harta.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1Ei0jKBLXMPdzXBZNEd8dtsu8R8vNELHp&usp=sharing
E prea aproape de pista aeroportului. O varianta care merge cat mai aproape paralel cu calea ferata de la Remetea e mai fezabila.
(https://i.imgur.com/O2wQ0lch.jpg) (https://i.imgur.com/O2wQ0lc.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Poate ceva de genul.
Ideea e că proiectul în sine e o idee foarte proastă. Variante alternative probabil că există plin.
e clar ca in zona bretelei de acum este cel mai mult loc. va fi un nod complicat gen A3-A7, pentru ca trebuie legat si drumul catre aeoport care ar ajunge tot acolo conform planurilor actuale.
foarte grosier desenat in paint - evident, uitandu-ma la dimensiunea trompetei actuale, bretelele ar fi mai suple si buclele mai mici decat am desenat eu.
(https://i.imgur.com/8bycpn2.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Sunt in linie dreapta lucrarile de largire la 4 benzi a drumului spre Aeroportul Timisoara
(https://www.opiniatimisoarei.ro/wp-content/uploads/2020/11/drum-spre-aeroport-2.jpg)
TIMISOARA. Au avansat lucrarile pe drumul spre Aeroportul Timisoara, drum care va fi largit la patru benzi de circulatie. Pe o bucata din drum a fost turnat primul strat de asfalt, in timp ce pe alta bucata s-a facut umplutura cu balast.
Contractul pentru executie a fost iscalit in februarie, iar in 8 luni lucrarea trebuia sa fie gata la acest drum. Deocamdata insa, antreprenorul Super Construct, care a castigat lucrarea, a turnat asfalt doar pe un segment din soseaua de 2,5 kilometri care trebuie extinsa. De atunci s-a avansat cu lucrarile la umplutura de balast pe o distanță de 500 metri.
Licitația a fost castigata de catre firma Super Construct, iar valoarea contractului se ridică la 13,4 milioane de lei, cu TVA. Firma avea la dispozitie opt luni pentru a extinde la patru benzi drumul, acesta avand o lungime de 2,5 kilometri.
Proiectul, in valoare de aproape 3 milioane de euro, din fondurile CJT si guvernamentale, cuprinde si lucrari de iluminat public, de siguranta circulatiei, dar si amenajarea de piste de biciclete. La acestea se adauga relocarea retelelor de telecomunicatii, o canalizare si retele speciale ale Ministerului Apararii Nationale, relocarea unui canal, dar si amenajarea a doua intersectii, respectiv drumuri de acces spre firmele din zona.
Banii au fost alocati prin Programul National de Dezvoltare Locala (PNDL), de la bugetul national, inca din 2018.
Drumul judetean DJ 609 D este situat pe teritoriul comunei Ghiroda si asigura legatura dintre Centura ocolitoare a municipiului Timisoara si Aeroportul International "Traian Vuia" Timisoara.
Largirea acestui drum la 4 benzi este de mare folos soferilor care doresc fie sa ajunga la Aeroport, fie pe centura ocolitoare a Timisoarei si de acolo mai departe spre Autostrada Vestului.
https://www.opiniatimisoarei.ro/sunt-in-linie-dreapta-lucrarile
Quote from: ioio_viola on December 28, 2020, 11:01:13 AM
E prea aproape de pista aeroportului. O varianta care merge cat mai aproape paralel cu calea ferata de la Remetea e mai fezabila.
Nu cred ca este prea aproape de pista aeroportului. Probabil va trebui intervenit putin la sistemul de balizaj dar nimic ce nu s-a mai facut prin alte parti, un exemplu ar fii chiar la Arad. Nici nu mai zic de mari aeroporturi din Europa sau din USA care au capatul pistei la sub 1 km de o autostrada.
(https://i.imgur.com/lyHhfIM.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)La Timisoara vorbim de minim 1.25 km distanta intre un posibil loc de traversare al drumui de legatura si capatul pistei. Pista la Timisoara are deja 3.5km lungime, cea mai mare din tara alaturi de pistele de la OTP, deci probabilitatea unei extinderi este foarte mica.
(https://i.imgur.com/1QrCxt6.jpg)
La Arad vorbim de 400 de metri, dar sa zicem ca aici nu e situatia cea mai excelenta.
(https://i.imgur.com/oWFTIJJ.jpg)
La Viena avem circa 850 de metri
(https://i.imgur.com/JFiHqDx.jpg)
La Timisoara, dar in cealalalta parte avem calea ferata la 1 km.
Nu vad nici un motiv pentru care nu s-ar putea construi un drum expres spre A1 acolo, tinand cont ca ar trece la minim 1.25 km de capatul pistei.
L.E. Am uitat de Otopeni cu DN1, cred ca cel mai concludent exemplu
În cel mai rău caz un pasaj îngropat în dreptul pistei. Cât de greu poate fi să sapi o groapă la câmpie și să o casetezi?!
Licitația pentru drumul care va lega A1 de Aeroportul Timișoara a fost lansată
Consiliul Județean anunță lansarea licitației pentru documentațiile noului drum, de 8 kilometri și două benzi pe sens, care urmează să lege A1 de Aeroportul Internațional Timișoara. Ofertele pot fi depuse până în 1 februarie.
Consiliul Județean a lansat deja pentru licitație publică realizarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic și de obținere a terenului necesar prin exproprieri. Valoarea serviciilor este estimată la puțin sub două milioane lei, iar câștigătorul licitației va avea 10 luni la dispoziție pentru a livra documentațiile.
Drumul va fi construit la sud de Traian Vuia, peste calea ferată spre aeroport, se va intersecta cu drumul comunal care trece prin Remetea Mare și cu nodul rutier din dreptul localității.
,,Pe lângă beneficiile evidente, de creștere a vitezei de deplasare și a siguranței rutiere, investiția va juca un rol major și în dezvoltarea Aeroportului, motor economic de valoare pentru județ. De asemenea, șoseaua va avea un rol important și în perspectiva realizării autostrăzii Timișoara – Moravița, indiferent de ce variante de traseu vor fi selectate. Este nevoie să anticipăm creșterea valorilor de trafic în următorii ani și să lăsăm cale liberă dezvoltării economice. Adevăratul potențial al Timișului este frânat în prezent de lipsa unei infrastructuri adecvate. Lucrăm accelerat să schimbăm această stare de fapt în următorii ani", spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.
sursa: https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/licitatia-pentru-drumul-care-va-lega-a1-de-aeroportul-timisoara-a-fost-lansata-1379520/
si le ramane celor care proiecteaza A9 si intersectia cu A1 sa faca legaturi rapide si spre acest drum :)
nu inteleg de ce se complica lumea cand poti face ceva usor pe 4 benzi pana in oras de genul asta:
(https://i.imgur.com/vK7lO6s.png)
https://imgur.com/a/0c4dvVw
si de la centura ai tot ce e necesar sa ajungi la aeroport usor
ce ai pus tu presupune inca un pasaj peste CF ;)
ce vor ei este ceva mai scurt spre aeroport si spre centura, practic este un drum in plus care poate prelua majoritatea traficului de tranzit si scade si timpii de a ajunge la autostrada.
sa nu uitam ca centura nu are 2 benzi. daca sa zicem peste 2 ani vin pe centura dinspre Giroc, probabil e mai simplu sa ies de pe centura la aeroport si sa o scurtez spre autostrada decat sa ma bag pe drumul de azi unde se plimba cei din Remetea si Recas :)
este mai "safe" sa nu amesteci traficul local cu cel regional .
Pasaj peste cf oricum va fi. Este o linie de cf care pleaca de la Remetea si merge spre aeroport.
+ daca vrei sa muti traficul dinspre autostrada spre sensul aeroport o sa ii aducinpe cei care mergeau pe 4 benzi spre Remetea pe un drum de 2 benzi pe centura.
Pe cele 4 benzi ce se fac spre aeroport acum nu cred ca fac inca un pasaj peste cf la lidl Ghiroda. Deci no win.
care 4 benzi spre Remetea ? :)
alea sunt pana putin dupa centura - deci tot acolo esti. si cu sau fara pasaj CF langa Lidl, centura este practic dublata intre DN (cel cu 4 benzi) si intersectia aeroportului .
4 benzi se fac doar pe portiunea de la centura pana la aeroport
De acord cu ioio viola. Sa faci drumul din drumul aeroportului vei bloca centura si giratoriul de la Jumbo. Drumul asta trebuia inca din anii 90 in loc sa faca pasajul actual.
Oameni buni, trecerea de cale ferata catre Jumbo se va inchide, in viitorul PUG de la Ghiroda va exista un drum pe partea stanga a caii ferate in directia Timisoara-Lugoj care se va opri in acelasi sens giratoriu de unde pleaca aceasta legatura catre A1. De aceea vor sa continue catre A1 pornind de acolo, din acel sens giratoriu.
Iar sfarsitul acestui drum nu spune ca va fi tot intr-un sens giratoriu, cel de pe DN-A1, ci undeva intre ele.
Eu zic sa nu ne incingem mintile ci sa asteptam acest foarte important studiu de fezabilitate care va scoate toata circulatia din Remetea Mare. Acest lucru mi se pare foarte important.
Cheers!
Nu inteleg pe unde ar trebui sa vina acel drum. Poti sa tragi pe harta aproximativ o linie te rog? Mersi
Interesant. Chiar recent citisem pe site-ul primăriei că acea secțiune din DJ691 a intrat în administrarea Comunei Ghiroda și nu înțelegeam de ce.
Am găsit un PUZ, însă nu găsesc PUG-ul acela. Calitatea imaginii nu e prea bună și nu înțeleg ce se va întâmpla cu acel drum. Va dispărea de tot? Sau se va opri în calea ferată? Pare totuși că va fi un drum tot în zona aceea, dar care se duce direct spre Nord. Poate lămurește cineva. Oricum, ar mai degreva zona, însă mare păcat că centura nu e la 4 benzi...
(https://i.imgur.com/uJT8XVIh.jpg) (https://i.imgur.com/uJT8XVI.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
(https://i.imgur.com/fQFiKfy.jpg)
CULUARUL? wow :-[
...e de la copy/paste :)
9 oferte pentru proiectare
Am insistat pe o analiză rapidă, dar extrem de temeinică a ofertelor, pentru a nu lăsa loc de îndoială în ceea ce privește rezultatul. Mă bucură interesul crescut pentru această lucrare. Vom avea probabil un cost mai mic, dar e importantă și calitatea serviciilor. Planul nostru este să avem documentația necesară undeva la începutul anului viitor, pentru ca apoi să lansăm licitația pentru execuția efectivă a noii șosele", spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.
https://debanat.ro/2021/02/noua-firme-vor-sa-faca-proiectul-pentru-noul-drum-de-legatura-dintre-autostrada-a1-si-aeroportul-timisoara_320904.html (https://debanat.ro/2021/02/noua-firme-vor-sa-faca-proiectul-pentru-noul-drum-de-legatura-dintre-autostrada-a1-si-aeroportul-timisoara_320904.html)
am incercat la un moment dat sa trasez acest drum precum si o legatura cu noua A9 care ar putea ajunge in aceeasi zona. evident ca ar fi o intersectie complicata acolo cu multe fluxuri de conectare.
drumul despre care vorbim este cu albastru, drumul spre aeroport este deja in curs de largire la 2 benzi pe sens. in poza nu se vede si capatul care se leaga la centura
A9 ar fi cu rosu, am facut buclele supra dimensionate ca sa se vada mai clar, dar in realitate ar fi mai mici - similare cu actualele bucle ale beretelor A1
(https://i.imgur.com/taN4UeH.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
SF, PT+ documentatie cadastrala
NV Construct SRL – Institutul de Arheologie Vasile Pârvan – Tera Design Studio – Gauss – Construcții Feroviare Mureș SA – Expertus – Lifeconstruct – Protelco – Cartare Agrochimica
SPC Elite Consulting SRL
Capital Vision – Viaponte Rom SRL
SC Proiect – Construct Regiunea Transilvania – Total Business Land SRL – Abed Nego Com – Road Design SRL
Coplan – Consultanți – Arhitecți – Ingineri – Coplan Aktiengesellschaft
Aduro Impex – Pegasus Engineering – Specialist Consulting SRL
Procad – Terratechnik – Bauplaning – Cubit Proiectare – Expertus
Peiesi – Add Global Design SRL
East Water Drillings – 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata SPA
toti unu si unu!!! :)
Pun aici proiectul de lărgire la 4 benzi.
http://www.youtube.com/watch?v=CUlwZ1P5XLc
Se lucrează în ritm lent, însă se avansează. S-au montat stâlpii de iluminat și s-au mai efectuat excavări, însă lărgirea s-a împotmolit la un podeț. Se vede pe filmare că la un moment dat se oprește brusc lărgirea, fix în dreptul unui podeț.
Drum nou la 4 benzi intre Aeroportul Timisoara si Autostrada Vestului, o centura ocolitoare pentru Remetea Mare si Ghiroda. Avem bani europeni pentru documentatie
TIMIS. Consiliul Judetean Timis a facut inca un pas catre realizarea unui nou drum care sa lege Aeroportul de Autostrada Vestului. A obtinut finantare din bani europeni pentru documentatie.
Practic, va fi un fel de centura ocolitoare pentru Remetea Mare si Ghiroda, o sosea de mare viteza ce se va construi in zona aeroportului, o legatura la 4 benzi intre Centura Timisoarei si nodul de la Remetea de pe A1. Suma obtinuta pentru Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic este de 2.300.000 lei, iar serviciile au fost scoase la licitatie.
Drumul va avea o lungime de aproximativ 8 km, cu doua benzi pe sens, si va 'trage' practic autostrada mai aproape de Timisoara. Acesta se va construi la sud de Aeroport, peste calea ferata secundara ce deserveste aerogara, intersectand drumul comunal DC62 (Remetea Mare – Ianova), avand ca punct terminus intersectia cu drumul national DN6, nodul de descarcare A1. Noua sosea va reduce si poluarea din Ghiroda si Remetea Mare, actionand ca o centura de ocolire pentru cele doua localitati. Va reduce traficul greu dincele doua localitati si va asigura potential pentru dezvoltarea economica a zonei tranzitate. Mai mult, noua conexiune rutiera va creste calitatea vietii locuitorilor din cele doua localitati, sporind de asemenea siguranta circulatiei.
Suma necesara realizarii investitiei este estimata la 18 milioane euro, cu tot cu TVA.
https://www.opiniatimisoarei.ro/drum-nou-la-4-benzi-intre-aeroportul-timisoara-si-autostrada-vestului
Drumul cu 4 benzi de circulatie, ce va aduce Aeroportul Timisoara mai aproape de Autostrada Vestului, se va face cu bani europeni. Documentatia pentru soseaua de 8 km, aprobata
TIMISOARA. Consilierii judeteni au aprobat sumele de bani necesare construirii unui drum nou care sa faca legatura, la 4 benzi de circulatie, cate doua pe sens, intre Aeroportul Timisoara si Autostrada vestului. Aceasta sosea va fi, practic, o centura ocolitoare pentru Remetea Mare si Ghiroda.
,,Valoarea totala eligibila a obiectivului investitional Construirea Drumului Judetean de legatura pentru conectarea Aeroportului International Traian Vuia Timisoara la Autostrada A1 finantat in cadrul Proiectului – Sprijin la nivelul Regiunii de Dezvoltare Vest pentru pregatirea de proiecte finantate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbana, regenerare urbana, centre de agreement / baze turistice (tabere scolare), infrastructura si servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potential turistic si infrastructura rutiera de interes judetean, inclusiv variante ocolitoare si/sau drumuri de legatura prin Programul Operational Asistenta tehnica 2014-2020 (POAT) este in cuantum de 2.296.534,89 lei (inclusiv T.V.A.), din care contributia publica de 2% a Unitatii administrativ-teritoriale Judetul Timis este de 45.930,70 lei, iar cheltuielile neeligibile ale proiectului sunt in cuantum de 48.916,14 lei (inclusiv T.V.A.),,, se arata in proiectul de hotarare aprobat de consilierii judeteni.
Urmeaza ca reprezentantii Consiliului Judetean Timis sa demareze procedurile pentru obtinerea finantarii si mai apoi organizarea licitatiei pentru acest proiect de infrastructura.
Drumul va avea o lungime de aproximativ 8 km, cu doua benzi pe sens, si va ,,trage" practic autostrada mai aproape de Timisoara. Acesta se va construi la sud de Aeroport, peste calea ferata secundara ce deserveste aerogara, intersectand drumul comunal DC62 (Remetea Mare – Ianova), avand ca punct terminus intersectia cu drumul national DN6, nodul de descarcare A1.
Noua sosea va reduce si poluarea din Ghiroda si Remetea Mare, actionand ca o centura de ocolire pentru cele doua localitati. Va reduce traficul greu dincele doua localitati si va asigura potential pentru dezvoltarea economica a zonei tranzitate. Mai mult, noua conexiune rutiera va creste calitatea vietii locuitorilor din cele doua localitati, sporind de asemenea siguranta circulatiei.
https://www.opiniatimisoarei.ro/drumul-cu-4-benzi-de-circulatie-ce-va-aduce-aeroportul-timisoara
Hmmm... deci conceptul e ca vine traficul de de A1, iese pe 4 benzi si ocoleste Remetea, apoi se reuneste cu traficul de pe centura nord si intra pe 2 benzi pret de <1Km, dupa care poate continua pe 4 benzi catre Timisoara sau pe 2 catre sud.
N-am inteles eu bine?
Traficul de pe A1 spre aeroport va fi pe o ruta mult mai scurtă și pe 4 benzi.
Traficul spre Timișoara are acolo 3 variante in plus pe lângă cea prin Remetea - pe centura nord sau sud și pe drumul vechi cu trecere CF, chiar dacă sunt doar doua benzi.
Waze va împărți traficul :)
cumva are dreptate istvan. e aiurea sa vi pe 4 benzi de la autostrada, o portiune sa mergi pe 2 (pe centura) ca apoi sa mergi iar pe 4 benzi la intrarea pe Calea Lugojului. Puteau (inca pot) proiecta cumva ca de la autostrada pana la punctele Cardinale sa fie 4 benzi peste tot.
Cea mai mare congestie se va realiza in zona giratoriului DNCT-DJ Aeroport si pasajul dintre DNCT si DN6. Aici ar trebui realizat un pasaj precum cele de pe centura de sud. Ar trebui extinsa si portiunea la 4 benzi.
Undă verde pentru drumul expres care va lega Aeroportul Timișoara de Autostrada A1
În şedinţa de astăzi, consilierii judeţeni din Timiş au aprobat Acordul de parteneriat privind realizarea obiectivului de investiții ,,Drum de conectivitate (Drum nou de legătură la rețeaua primară) A1 – Timișoara – Aeroport Traian Vuia/DNCT (profil 2+2)".
Acest obiectiv de investiții este cuprins ca proiect prioritar în Programul Operațional pentru Transport și este prevăzut a se implementa la profil de drum expres, cu două benzi pe sens, pe o lungime de aproximativ 7 km.
Acordul de parteneriat este parte integrantă din contractul de finanțare, ca anexă a acestuia.
Realizarea acestui drum expres va decongestionea traficul spre autostradă, va duce la diminuarea numărului de accidente şi a poluării fonice şi a aerului.
,,Totodată, dezvoltarea acestui drum expres va conduce la creșterea atractivității județului Timiș pentru investiții și implicit pentru crearea de noi locuri de muncă și creșterea dinamicii mediului de afaceri. Viitorul drum va avea sisteme inteligente de transport precum cel de management al traficului, camere video, comunicare și informații în timp real pentru utilizatori și administratorul infrastructurii, alături de sisteme de urgență. Noul obiectiv va facilita accesul de la și către aeroport, cu intenția de a fi legat la rețelele principale de transport din România și țările vecine. În proiect este inclusă chiar și o porțiune din Centura Timișoarei, cu scopul diversificării accesului atât la varianta ocolitoare, cât și în localitățile periurbane", transmite CJT.
CNAIR va asigura finanțarea investiției, iar Consiliul Județean Timiș, se va ocupa de derularea tuturor procedurilor necesare pentru ducerea la bun sfârșit a proiectului, ca de exemplu: elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, realizarea auditului de siguranță rutieră, precum și de gestionarea lucrărilor de execuție.
De menționat este că vor fi luate în calcul mai multe trasee.
Valoarea estimată a investiției se ridică la 22 milioane euro.
https://www.sursadevest.ro/unda-verde-pentru-drumul-expres-care-va-lega-aeroportul-timisoara-de-autostrada-a1
Eu aici nu inteleg cateva lucruri. Cum va fi conectat la autostrada? Mai exista loc sa faca atatea noduri? Nu mai bine realizeaza portiunea asta ca o extensie a viitoarei autostrazi spre Belgrad?
Nu ai cum sa intelegi pentru ca nu au spus nimic clar. Dar evident, inca un nod de autostrada este cam aiurea avand in vedere ca sunt 9 km intre cele 2 noduri existente, si o benzinarie. Teroretic se poate face in dreapta de aeroport, la 2-3 kilometri de nodul Remetea.
Nu inteleg de ce nu se pot duce cu drumul chiar la nodul Remetea (cum se planificase acum 3-4 ani), oare ce ii incurca acolo ...
QuoteDrum de legătură între A1 și Aeroportul Internațional Timișoara. CJ Timiș a semnat protocolul cu CNAIR
Consiliul Județean Timiș (CJT) și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) vor colabora pentru realizarea drumului de legătură A1 – Timișoara – Aeroport Traian Vuia.
Vorbim despre un drum expres, cu două benzi pe sens, cu o lungime de cca. 7 km, cuprins ca proiect prioritar în Programul Operațional pentru Transport. CNAIR va asigura finanțarea, iar CJT urmează să se ocupe de derularea procedurilor de achiziție pentru serviciile de elaborare a studiului de fezabilitate, respectiv pentru contractarea serviciilor de proiectare și a lucrărilor de execuție.
Vă reamintim, despre acest protocol de colaborare se discuta din februarie 2023, fiind aprobat de către consilierii județeni în cadrul unei ședințe extraordinare. Atunci, Aurica Zamfiroiu, coordonatorul Serviciului Managementul Proiectelor din cadrul CJT, a precizat că pentru obiectivul de investiții ,,Drum de conectivitate (drum nou de legătură la reţeaua primară) A1-Timişoara-Aeroport Traian Vuia/DNCT (profil 2+2)" sunt alocați 22,3 milioane de euro, însă suma ar putea crește în urma studiului de fezabilitate.
Odată cu realizarea acestui drum, se urmărește decongestionarea traficului existent, scăderea numărului de accidente, reducerea poluării fonice și a aerului cu gaze cu efect de seră, conform reprezentanților administrației județene.
Viitorul drum va avea sisteme inteligente de transport, precum cel de management al traficului, camere video, comunicare și informații în timp real pentru utilizatori și administratorul infrastructurii, alături de sisteme de urgență.
Sursa: tion.ro (https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/drum-de-legatura-intre-a1-si-aeroportul-international-timisoara-cj-timis-a-semnat-protocolul-cu-cnair-1691936/)
Ar trebui Cjt și proiectantul sa prevadă ce va fi în viitor ca toată porțiunea din A1 chiar mai mult decât atât ca soluție se poate dublarea A1 cu o bretea paralelă cu 1-2benzi pe toată lungimea de la Giarmata la Remetea, care să preia toate intrările și ieșirile separare flux circulație(1-iesire Giarmata, 2-Iesire Drum legătură 2+2 DN69, 3-Iesire drum legătură Aeroport2+2, 4-Iesire Giarmata, 5-IesireA9 2+2), mult mai ieftin și corect decât 5noduri în 10km
Mi-a scăpat această informație în legătură cu acest drum din 04.05.2023
Astăzi împreună cu reprezentanții Consiliului Județean Timiș și echipa de proiectare am discutat despre viitorul drum expres care va face legătura dintre Autostrada A1 și Aeroportul Internațional Timișoara, drum care va străbate comuna noastră și se va intersecta cu drumul comunal 62 ( Remetea Mare- Ianova). Punctul de vedere al Primăriei Remetea Mare a fost încă de la început, ferm și foarte clar ca acest drum să fie cu descărcare pe drumul comunal 62, fapt care ar dezvolta zona industrială dintre Remetea Mare și Ianova și nu numai atât. După cum se vede și în imagine, toate cele trei variante propuse (Magenta, galben și albastru) sunt cu descărcare pe drumul comunal printr-un sens giratoriu.
(https://i.imgur.com/piVRLZ3h.jpg) (https://i.imgur.com/piVRLZ3.jpg)
(https://i.imgur.com/gBndBwKh.jpg) (https://i.imgur.com/gBndBwK.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Planșele nu sunt de cea mai bună calitate, însă se poate observa că nodul va fi direct cu A9, ceea ce pe de-o parte este îmbucurător, pe de altă parte, varianta galbenă ar crea o șerpăraie incredibilă. Dacă Nodul A1-A9-DN6 era deja destul de încărcat, acum acest nou drum dă lovitura finală și cred că ar fi cel mai complicat nod din România între 4 drumuri. Nici la Boița nu va fi așa complicat.
Varianta galbenă pare de departe cea mai scumpă variantă cu multe pasaje, pe când celelalte vor fi pe sub pasajul pe CF.
Varianta galbena parea cea mai "curata" in acel spaghetti. Dar de ce nu l-ar incepe de sensul actual al DN6 si sa lase balta fantasmele cu denumirea de drum expres? Sa defineasca mai degraba drum cu doua benzi cu separare mediana, cum e largirea actuala a DJ691. Acum orice drum cu doua benzi devine "drum expres".
nu inteleg ce cautam atatea complicatii. largesti la 4 benzi actualul drum pana la curba de la Remetea, pentru Remetea faci centura pe partea cu aeroportul si revi in acelasi DN dupa sat.
Zici de varianta asta? Iesitul in curba aia complica putin traversarile de cale ferata. Dar si asa iese mai ieftin si mai usor decat fanteziile lor cu "drum expres"
(https://i.imgur.com/7VIdgab.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
ceva mai simplu ca mai jos. trece peste nodul de cale ferata, dar dupaia nu mai trece deloc peste CF deci tot ai iesi in castig cu pasajele.
(https://i.imgur.com/bAn3oPYh.jpg) (https://i.imgur.com/bAn3oPY.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Ideea era de a fi o alternativa la DN. Adica pentru aeroport sa vii direct de la nodul de autostrada, fara a trece pe DN si pe centura care sunt deja aglomerate.
De acord ca nu ar strica sa largeasca centura si alte portiuni din DN, dar de multe ori e mai complicat sa largesti decat sa faci un drum nou.
degeaba ai avea alternativa daca muti tot traficul de pe DN acolo. e clar ca toata lumea o sa foloseasca alternativa decat sa mearga spre Timisoara pe DN prin Remetea.
deci pe alternativa spre TM o sa se mearga pe 4 benzi pana la sens aeroport, 2 benzi pe centura pana la DN si iar 4 benzi pe intrarea in TM.