News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Material rulant / Re: Utilaje feroviare
Last post by ioandorin - Today at 03:05:52 PM
Revizia căii se face zilnic, la două zile pe aceeași distanță!
  Astea numai reaviz pot circula, că sigur nu șuntează sigur! Mai aveau aveau ceva asemănător, "papamobil" îi  spuneau, circula doar pe linie curentă închisă, șeful de district L, din gară în gară deschidea linia după el și închidea următorul interval de stație să poată circula.
    Aceasta, având V. M. de 70km/h (atât parcă scrie pe el), poate circulă la reaviz, INFRA având și alte utilaje, gen CIRA sau drezina pantograf ,care circulă la reaviz și nu au V. M.de 70!
#2
Material rulant / Re: Utilaje feroviare
Last post by Konter - Today at 02:44:10 PM
300.000 de euro pentru un utilaj care poate expertiza peste 150 km zilnic. Extraordinară investiție daca intr-adevăr asa stau lucrurile.

"România ar putea participa în toamnă la INNOTRANS cu utilajul feroviar realizat de o firmă brașoveană, destinată reviziei căii ferate, produs ce oferă o productivitate de cel puțin 15 ori mai mare decât cea a unui om.
Este vorba de un vehicul motor pentru revizia si diagnoza căii ferate, utilaj care realizează ,,un RMN al acesteia", după cum explică un inginer de la Regionala CF Brașov, singura regională ce are în exploatare o astfel de mașină din România.

"Vehiculul motor măsoară totul, face un fel de RMN al căii, verifică toți parametrii, nivelul transversal, longitudinal, torsionarea căii, direcția prin măsurarea săgeților la corzi de 10 și 20 de metri, declivitățile căii, ecartamentul căii, elemente de imagistică la suprastructura căii și imagine panoramică în lungul căii", spune el.

La Brașov utilajul a fost cumpărat în 2016 la un preț de 350 mii lei pe bucată în urma unei licitații publice organizată de CFR SA.
În prezent, CFR SA dispune de un singur TMC – cum se numesc astfel de vehicule care însă este de producție străină, este mult mai mare și mult mai scump. ,,Acesta al nostru este mult mai micuț decât TMC, dar face chiar mai multe decât acela", spune inginerul.
Dezvoltarea utilajului a costat aproximativ 3 milioane de euro, cheltuielile de prototip, iar prețul pe bucată s-ar putea între 250 mii și 300 de mii de euro. Un aparat similar de producție vestică poate costa milioane bune de euro cum în urmă cu 22 de ani prețul unui era de șapte milioane euro.
În prezent, utilajul TEHMIN a primit omologarea provizorie și în termen de câteva săptămâni va fi omologat definitiv. Vehiculul face probe dinamice (de frânare, accelerare, decelerare) pe liniile regionalei Brașov în vederea omologării.

Intrarea utilajului în exploatare va ușura munca feroviarilor. Dacă un revizor poate controla zilnic până la 15 kilometri de linie pe ploaie, ninsoare etc, utilajul produs de Tehmin va putea expertiza zilnic peste 150 de kilometri.
,,Pe de altă parte, se va putea înlocui în proportie de 80% revizia căii care se face zilnic pe jos.", spune inginerul CFR. Odată culese datele, vehiculul motor pentru revizia și diagnoza căii ferate le transmite de îndată prin intermediul comunicațiilor mobile la sediul regionalei pentru asigurarea siguranței".













Powered by API/PUM imgur uploader

https://clubferoviar.ro/foto-utilajul-feroviar-propus-de-romania-la-innotrans-cel-mai-mare-targ-de-transporturi-feroviare-din-lume/
#3
@nicolaem 43 colecteaza excelent tot manasturul, e o linie excelenta pentru cartier. As putea zice ca preia lejer si jumatate de Grigorescu fara probleme. Daca 43 ar merge prin 14 iulie ar rata jumatate de Manastur, ar fi o eroare treaba asta.
E bine sa ramana asa cum e linia 43.
Ar fi buna o linie Manastur - Gheorgheni prin Zorilor. Asta ca o continuare a lui 43 eventual...
#4
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by TibiV - Today at 01:56:00 PM
Multumim!...
#5
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by dany - Today at 01:54:00 PM
#6
[Nord-Vest] Din mers / Re: [CJ] Infrastructura medica...
Last post by doodoo - Today at 01:43:04 PM
Doar gargara electorala pentru fraieri, la locatia SRU probabil si peste 4 ani va fi tot organizarea de santier si poate cateva fundatii facute. Dar poate vom mai avea si o a 3a inaugurare peste 4 ani !!!

Ce politruci penibili avem, te ia greata instant fara o lamaie la indemana... :((
#7
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by Tony7Y - Today at 01:40:26 PM
@dumbravaandrei:

N-am zis nicaieri ca se prelungeste termenul pentru ce au avut emis AC deja.
Am zis cand ar trebui sa avem T4 complet.

Pe langa asta, in AC-ul emis in octombrie 2023 am vazut ca este mentionat si drumul de legatura.

Daca ei au primit deabi in octombrie 2023 AC la drumul de legatura si la nodul cu A1, ce v-ati astepta sa dea in circulatie daca termina restul tronsonului pe care au avut deja AC cu termen in 2024?
O sa-l termine, si o sa ne uitam frumos la un muzeu de Drum Express pana la anul.
Acum depinde doar de ei daca o sa forteze vreun pic sa dea drumul pana la Albota anul asta, desi la cate lucrari au as zice ca sunt sanse foarte mici.
#8
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by naivu - Today at 01:26:05 PM
Altă dezamăgire și acolo, tot ce sper pt A1LD2E in 2024 este ca in decembrie sa ajunga la stadiul lui Porr de pe PiSi4 din decembrie 2023, adică terminat un portal și începută excavarea tunelului! Idem pt tunelul Boița de pe PiSi2 și pt tunelul de pe PiSi3.
#9
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by bogdan4ice - Today at 01:02:33 PM
De la TM probabil vor merge pe A1, acolo e pe PNRR si banii tin de termene stranse.
#10
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx12 Craiov...
Last post by naivu - Today at 12:32:53 PM
Cu mobilizarea actuală nu va fi gata nici până la Albota (după cum, cu o mobilizare senzatională, poate fi gata inclusiv nodul cu A1). Urmăresc centura Timișoara, în funcție de ce și când termină acolo, poate mai vedem mișcare și pe CraPi4.