2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pelan87

#990
@ovideatza - Este foarte corect ceea ce spui tu, in teorie. Asa ar fi normal sa fie. Dar culmea, chiar am stat mai mult la a doua gatuire. Cred ca motivul este exact cel mentionat de @cristi5. Sunt bizoni care, imediat ce ajung de pe 1 pe 2 benzi, intra in depasire, unul dupa altul, disperati sa treaca de cat mai multe masini si uite asa, la finalul zonei de 2 benzi, trag tare si forteaza revenirea pe banda 1, se ingramadesc toti buluc, unii nici nu semnalizeaza, desigur.
Si daca un bizon intra lansat pe banda 1 in fata unui TIR, bizonul franeaza, TIR-ul franeaza si mai mult, cel din spatrle TIR-ului si mai mult si tot asa pana la oprirea completa. Si oprirea se propaga in spate din ce in ce mai mult, cand sunt valori mari de trafic, cum am prins eu.
Daca ar fi sa se faca 2+1 pe portiuni mai mari, poate ar fi bine de luat in calcul sa fie mai frecvente alternantele, adica sa nu avem zone de peste 2 km cu o banda respectiv 2 benzi, ci poate doar 1 km. Poate asa vor avea bizonii mai multa rabdare stiind ca nu au o portiune prea lunga de mers la viteza mai mica, pe o singura banda.

@cristi5 - da, exact ala era accidentul. Si daca te uiti la ora 20:38 era si mai lunga zona rosie.

cristi5

#991
Deci concluzia e asa: la flux maxim, odata ce se intra pe banda 2 si e nevoie de revenire pe banda 1, oprirea vehiculelor pe banda 1 creeaza un ambuteiaj care se poate intinde pe multe minute de atunci incolo. E ca un bulgare de zapada, care se rostogoleste si atrage si mai multa zapada. Daca bulgarele nu apuca sa se formeze, ninge linistit...

Ceea ce inseamna ca fluenta ar putea fi crescuta teoretic foarte usor, prin evitarea intrarii pe banda 2. Practic, instinctul bizonului e exact opus. Intra in depasire ca sa se simta cel mai descurcaret din coloana. Apoi vrea sa revina... Rezultatele se vad... E o situatie "tragedy of the commons" in care cineva care incearca sa-si maximizeze beneficiul, produce pierderi majore pentru toata lumea, inclusiv pentru sine.

Nu stiu daca vom putea educa publicul sa nu intre pe banda 2 cand pe banda 1 e coloana, dar cred ca merita incercat...

Asa cum zice @pelan87 alternanta scurta ar putea rezolva problema, in sensul ca bizonul vede coloana de pe banda 1 mai aproape, si sfarsitul benzii 2, si-si da seama ca n-are rost sa incerce. Sigur ca unii incearca oricum, si pe 1+1...


cristi5

saptamana 42, aceleasi tipare, dar ambuteiajele de vineri par mai scurte.


alecu26

Cu acest gen de automatizare, eventual exitinsa la nivel de tara, se pot face studii si prioritizari de investitii: denivelari de intersectii, dublari sau alte modificari ale sectiunii drumului, centuri rutiere...etc.

Eventual se poate cupla cu anumite studii de capacitate portanta cu sculele lui Cestrin...

PS: stie cineva la ce viteze de deplasare pune waze acele culori? Sau se pot customiza?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danok007

Salut,

Am vazut ca se discuta pe aici despre capacitatea redusa a unui drum 2+1 fata de 1.5+1.5 cat era inainte si cat de rau e acum cu ambuteiajele.
Pregatisem initial un comentariu mai lung despre cum se conduce pe DN2 dar apoi mi-am dat seama ca nu e nevoie, stiti cu totii.

Bucata de 2+1 care a aparut pe DN2 este cel mai bun lucru care s-a intamplat pe acest drum in ultimii multi ani.
Portiunea asta plus cea de 2+2 dintre Buzau si Ramnicu sunt singurele in care nu ma tem pentru viata mea si pot sa imi vad pur si simplu de drumul meu. Pot sa conduc fara sa fiu impins de la spate de vitezomanii de pe B2 (hai sa ii zicem cum este folosita in realitate si nu cum apare in planse si hartii) si fara sa ma feresc pe B1 de gropi si de cei care ma depasesc riscant pe B2.

Daca ar face asa pana la Bacau, poate ar aparea ambuteiaje care sa mareasca calatoria cu 1 ora, dar as castiga mult mai multe ore ore pt ca as scapa de extenuarea psihica de a conduce pe acest drum, plus sansa marita de a ajunge intreg la destinatie.

Zic numerele ca incap mai multe masini pe 1.5+1.5? Asa o fi. Dar asta nu inseamna ca se si merge mai bine. Calitatea unui drum nu e data doar de numarul de masini care incap pe el.

Inca nu e ce trebuie, nu avem autostrada, dar e mult mai bine decat era inainte.

DrumBuun

Nu avem civilizatia de a merge pe 2+1.
Partea buna sau rea e ca urmeaza inca o portiune de 2+1 in apropiere de Urziceni.

ghrt

Aş spune că nici pe autostrăzi nu avem civilizaţia necesară, nici pe CFR şi stăm destul de prost şi la partea cu avionul. Sper ca măcar la videoconferinţe şi teleportare să ne descurcăm!
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

  Dacă nu facem drumuri, nici n-o să o avem niciodată :) Vine și ea cu timpul. Mie mi se pare că acum se conduce în general mai bine decât acum 15 ani, deci timpul lucrează pentru cei care nu stau degeaba...
  Eu sunt de exemplu și pentru benzi cu circulație alternativă, ele există în regulament, doar că nu se folosesc pentru că "nu avem cultura condusului". Și cum să o căpătăm? Prin inspirație divină?
  Discuția e dacă soluția e cea mai bună pentru acest segment. Nu că avem noi șosele prea moderne pentru poporul cel înapoiat, eu nu pot accepta formula asta.

ghrt

Bandă cu circulaţie alternativă este pe litoral, în Eforie Nord. În general se respectă deşi sunt bizoni şi acolo.

Cont (aproape) inactiv.

rota



Cea mai buna solutie, se poate aplica si la Eforie pt bizoni :))
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

carutasul

Americanii ăștia, după ce au exterminat bizonii cu patru picioare, vor să îi extermine și pe cei cu patru roți? :)
Mă gândesc că se pot optimiza niște lucruri la ieșirea/intrarea în București , inclusiv pe DN2 vinerea și duminica seara . De genul să lași două benzi de intrare pe 15Km duminica și două pe ieșire vinerea, iar în rest 2+1 alternativ ca acum. E drept că asta exclude varianta cu separator median, exceptând... zipperul de mai sus :)

Sorinus

Sau largit la 2x2 inca 5-10km dupa Afumati...sa se intinda traficul. La iesire din Afumati sunt toti compactati, nu e loc de ingustari. Asa daca sunt 50m intre masini la intrarea pe 1 banda...nu se sta la coada sa schimbi banda.

panzer

Duminica am mai facut si eu un drum. Ambele lucruri pot fi confirmate:
- la dus liber, mult mai relaxant 2+1. Am simtit imediat ca tb sa fiu mult mai atent dupa ce s-a terminat portiunea 2+1.
- la intors 12 minute de blocaj. :( Blocaj rau, cu oprit si repornit din ambreiaj. Nu de genul celui de pe DNCB de la Otopeni, unde poti sa o lasi (benzinara mica) cu a 2a fara sa atingi ambreiajul.

Dupa Urziceni, pana la Cotorca nu se face 2+1. Marcajele se executau Duminica sub trafic pe principiul vechi, 1.5 + 1.5

In dreptul intersectiei cu Florica (unde pe vremuri un precupet a completat C-ul si i-a dat FLORIDA!  :lol:) au aparut stalpi de iluminat si parapeti laterali. Iluzia optica este ca se ingusteaza f tare drumul si toti incetinesc la 50kmh. Poate s-a mai discutat (nu mai am atat de mult timp de forum). E cumva o incercare de simulare a unei solutii aplicabila la intrarea in sate?

pelan87

@panzer Referitor la intersectia DJ 203C (spre Florica), nu cred ca s-a discutat pe forum, cel putin nu pe topicul acesta, insa nu cred ca vor avea viata lunga acele parapete.
Prefectul din Buzau a trimis, din cate se pare, o adresa catre CNAIR pentru a renunta cat mai urgent la parapete, din cauza ca reduc dramatic vizibilitatea celor care ies de pe DJ si intra pe DN2. E intr-adevar o aberatie ceea ce au facut acolo, nu gasesc logica montarii parapetelor acolo, nu vad cu ce ajuta, in schimb se vede foarte bine cat de tare incomodeaza.

Mai jos un filmulet in care sunt cateva cadre in care se vede foarte bine acest lucru, pe la secunda 12, si apoi dupa secunda 36:
https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=526915108133404