News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Linii / Magistrala M300 | Teius-Cluj-N...
Last post by cristi5 - Today at 12:53:38 AM
Am primit acest citat dar eu din pacate nu pot accesa Fb CFR Infra. Daca vrea cineva sa puna pe forum intregul comunicat

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/videos/2800974196709894/

Oricum 2h14 min pana la Episcopie inseamna vreo 2h4 min (estimeaza @oc7avian) InterRegio pana la Oradea, ceea ce corespunde cu calculul lui @alexV. Poate cu putin efort se poate obtine un Intercity sub pragul psihologic de 2h

Sigur, faptul ca Rapidul Transilvania facea 2h8min in 1988 (si 1990 cand am mers cu el) ramane remarcabil

Quote_2 ore și 14 minute între Cluj Napoca și Frontieră_
_Viteza de circulație a trenurilor pe tronsonul Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor era, înainte de începerea lucrărilor, de 65 km/h - 85 km/h pe cea mai mare parte a traseului. După finalizarea lucrărilor, viteza maximă va crește la 120 km/h - 160 km/h, iar durata călătoriei între Cluj Napoca la Episcopia Bihor va fi de 2h și 14 min pentru un tren IR, iar un tren RE va parcurge distanța dintre Cluj Napoca și Oradea în cca 2h și 20 min!_
#2
Rutier / Re: Drumurile Europei
Last post by bUzZ1- - Today at 12:48:55 AM
foarte interesant, enumeram urmatoarele:
1- intarziere tunel datorita unei sparturi pe un sens, necesita reparatii, posibila deschidere a circulatiei doar pe un sens pana la remediere.
2- debleu dupa debleu (nu doar la noi)
3- parcari separate din contract, urmeaza a fi licitate si construite ulterior
4- legatura scoasa din proiect datorita costurilor ridicate, urmand a fi licitata ulterior
5- piloni centrali (intre cele 2 sensuri ale autostrazii) la supratraversari

la noi toate astea sunt mereu subiect de scandal, uite ca si in alte parti aleu lumii se intampla astfel de treburi. dorm mai linistit.
#3
Linii / Re: Calea ferata 902 Bucuresti...
Last post by cristi5 - Today at 12:27:29 AM
Reamintesc ce-am auzit de la ARF

- Va fi un tren metropolitan Gara de Nord- Progresu. Cu tariful redus etc

- Apoi un tren regio Progresu-Giurgiu Oras

- Cele doua vor fi facute cu acelasi automotor.

GdN-Progresu se va tot incerca, parte din trenul metropolitan. E linie dubla Chiajna-Jilava, se va electrifica etc. 

Daca acel metropolitan va avea pasageri sau nu, e alta discutie
#4
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A13 Sibiu-Bacău
Last post by GAC - Today at 12:21:15 AM
La atatea loturi in paralel nu vad cum am putea fara imprumuturi.
Ideea e de timing. Curand o sa scada bancile centrale dobanzile, in semn de victorie asupra inflatiei, dar sunt sanse sa ne trezim in recesiune, iar la recesiune e vremea cand creditorii devin mult mai selctivi la calitatea proiectelor pe care le finanteaza si tare ma tem ca o recesiune va scoate in evidenta multe gauri negre din buget (care vor determina o crestere a riscului de tara si implicit a dobanzilor pe care statul le va plati la un potential imprumut).
Prin urmare ar trebui ca aranjamentele pentru un imprumut sa fie facute de pe-acum, ca sa prindem inca niste conditii de finantare bune. De asemenea, daca economia duduie, nu te obliga nimeni sa tragi acel imprumut, dar daca lucrurile incep sa mearga rau, lipsa acelui imprumut risca sa puna pe hold intregul efort de dezvoltare al infrastructurii.
Uneori, trebuie sa alegem raul mai mic. Daca nu ne imprumutam pentru a tine economia in miscare, ne vom imprumuta pentru pensii si salarii.
#5
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by GAC - Today at 12:12:15 AM
La Aktori, consecventa a fost mereu o problema. Eu ma tem sa nu fie o minune de 3 zile.
In alta ordine de idei, daca nu vom avea transata pana in iunie problema structurilor cu modificari de solutii tehnice, vom intra in imposibilitatea data de suma timpilor tehnologici aferenti diferitelor etape.
Pana si chinezii pe lot 3N, sunt in faza avansata cu pilotii aferenti pasajului la DN2 si s-au apucat de radiere.
#6
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A3 București-Bo...
Last post by GAC - Today at 12:05:08 AM
Mie incepe sa-mi fie clar ca UMB au situatia sub control atat aici cat si pe A7. Daca ar fi fost in primejdie deschiderea Bz-Fc din Decembrie, nu ar fi mobilizat aici atatea utilaje si muncitori, mai ales ca dealul de la Zimbor mai poate astepta pana in 2025, daca nu chiar 26. La viaductele suplimentare nici nu avem AM. Nici nu-mi pun speranta ca vom circula pe aici mai devreme de 2027, chiat ca ar termina UMB partea lor anul asta.
In alta ordine de idei, putem vedea acest santier ca un buffer de resurse care pot fi relocate la nevoie. Daca UMB era asa de intins mai mult decat plapuma, nu ar fi alocat atatea resurse pe un lot care va fi oricum muzeu pana cel mai devreme in 2027.
Atata vreme cat mai discutam de scoateri din fond forestier pe Nadaselu-Poarta, putem intelege ca termenul cel de 24 de luni nici nu a inceput sa curga.
In conditiile in care beneficiarul nu se dezminte din balbe in documentatie, nici nu are sens sa vedem ceva absolut in termenul de finalizare (ca data OIL + un numar de luni). Cu cat documentatia e mai pe genunghi facuta (si pana acum calitatea a variat intre proasta si execrabila) si cu cat terenul este mai dificil, cu atat trebuie sa ne asteptam la intarzieri.
Oricum, chiar si asa, greul a fost facut pe aceste loturi: excavatii, terasamente si structuri (in linii mari).
Trebuie sa intelegem ca alti constructori ar fi venit cu 3 utilaje, ar fi excavat cateva cupe, ar fi vazut si confirmat ca terenul e precum au stabilit antreprenorii din randul anterior (care au facut studiu geo pe bune) si ar fi aruncat pisica moarta in curtea beneficiarilor.
#7
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A13 Sibiu-Bacău
Last post by mirceaeliade - May 19, 2024, 11:07:09 PM
Quote,,Sunt loturi acum licitate pe PNRR, am toată situația trimisă, e o porțiune care va fi de 6,5 miliarde euro. Încerc cu domnul Grindeanu, să vedem pe acest exercițiu financiar pe care l-am început, să vedem cât mai putem prinde, se pot face, totuși, și împrumuturi... Spitalul regional are parte din PNRR, din fonduri europene, dar are și componentă BEI. Cu cât prindem componente din fonduri europene, pe urmă putem veni cu împrumuturi pe BEI. Nu închidem cercul, și aici aveți dreptate perfectă. E evident că A8 este în direcția corectă și, anul acesta, vom finaliza 147,8 km care vor fi dați în circulație, așa am gândit și cu constructorul, și cu domnul Grindeanu, să-i dăm în circulație. Nu se închide cercul fără A7, A8 și, nu în ultimul rând, trebuie închis și A13 între Bacău și Brașov", a comentat premierul.
www
#8
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A3 București-Bo...
Last post by Cristian 74 - May 19, 2024, 11:03:41 PM
De acord cu @mirceaeliade aici. Motorina în plus cred că e insignifiantă comparativ cu ceea ce consumă zilnic. Iar parcarea așa cred că transmite un mesaj de ordine, de grijă, nu numai în afară (unde se știe că exceptând asta UMB nu se omoară cu imaginea pe care și-o creează), ci și în interiorul companiei. Psihologic, chiar subliminal, e un mesaj. La scară micro, personală, și eu mă asigur că mașina mi-e parcată paralel cu liniile dintr-o parcare. Dacă nu e, cel mai des intru înapoi în mașină și o parchez bine. Call me obsessed, dar asta e.
#9
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A7 Ploiești-Mil...
Last post by mirceaeliade - May 19, 2024, 11:01:37 PM
Personal ma indoiesc ca cineva isi va bate caput cu deschideri HP pe A7 excluzand ce ramane la limita PNRR din august 2026.
#10
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by mirceaeliade - May 19, 2024, 10:59:26 PM
Poate mi-a scapat ceva, dar de pe Marginea-Holdea s-a mai intamplat ceva de pe la decopertarile din 2022?  Personal nu retin sa fi vazut vreo filmare cu progres de orice fel, macar pentru drumuri de acces. Si acolo sunt termene care par cu mult mai agresive decat pe valea Oltului