News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Quote from: sebba on January 05, 2014, 05:41:42 PM
la Lugoj cum vor face? A6 va inlocui actuala centura? ceva info?

In niciun caz... centura Lugoj va fi lasata asa. Nu are niciun sens sa umble la ea, ar fi lucru aiurea, nu are terasament de autostrada, in primul rand. Nu se stie cum va fi desenata autostrada, nici macar SF nu cred ca are.

Archi

Spunea nenea hartia cred mai demult ca A6 va avea o portiune comuna cu centura pentru ca este cea mai buna si ieftina solutie la traversarea lugojului. Poate sunt uituc si ma insel. Oricum acest lucru este posibil ca pe o portiune buna razele de curba sunt foarte largi. Cred ca este gandita chestia.

MHN

Da, asa spunea nenea_hartia in acest mesaj de pe thread-ul Centuri si inele de centura.

Iar eu am scris tot pe acelasi thread ca prin Aprilie 2013 seful DRDP TM spunea ca traseul A6 va continua pe la sud de Lugoj:

Quote from: MHN on December 08, 2013, 10:44:06 AM
Mai mult ca sigur administratia locala (adica cea din Lugoj) isi doreste continuarea centurii.

Iar avand in vedere ca seful DRDP Timisoara este si consilier local al municipiului Lugoj si ca intr-o sedinta de prin luna Aprilie acesta declara ca DRDP TM si CNADNR au avizat traseul urmatorului lot (din A6) de vreo 8-9 Km:
- s-ar putea sa vedem centura Lugojului completa, mai repede decat ne-am putea dori
- asa se explica de ce Lugojul are acces rapid la A1, adica cei ~10 Km din primul lot al autostrazii A6
[...]

A se vedea si o schita cu traseul propus aici.

dorum

s-ar putea de asta sa nici nu fi facut nodul A6 cu centura Lugoj, asa cum era proiectat initial...probabil inca nu sunt hotarati ce varianta adopta...

sebba

pai la asa ceva ma gandeam cand am intrebat daca va inlocui actuala centura
poate acum nu are terasament de autostrada dar ar fi cam aiurea sa treaca pe acolo si centura si autostrada, paralele si aproape lipite intre ele
vom vedea cand vor face SF-ul... 
Sailing away! S/Y Haimana

Ionut

Imi cer scuze, n-am stiut de povestea asta. Oricum, mie unul mi se pare pe dos. Ne calicim acum la 8-9 km?! Pare complicat sa inchizi traficul (sau sa faci sub trafic), plus ca faci si terasamentele?! Nu mai bine faci langa (de exemplu A1 in apropiere de Sebes)? Si poti lasa centura actuala pentru trafic mai mult sau mai putin local... E doar o opinie.

schluppi

Actuala centura ar trebui sa ramana asa cum este, deoarece deserveste atat traficul de tranzit, cat si traficul local (are trei iesiri pe o distanta de 10 km). podurile si viaductele sunt proiectate pentru un drum cu doua benzi. Autostrada ar trebui sa fie ceva distinct. Totusi cel mai logic traseu al autostrazii (cel mai scurt, care nu traverseaza de trei ori calea ferata, cel pentru care este gandita curbura de final a autostrazii A6, portiunea deja construita), ar fi paralel cu actuala centura pe o distanta de aproximativ cinci-sase kilometri. Un ocol in jurul Lugojului nu ar aduce nimic bun nici lugojenilor (legarea drumului de Resita este neesentiala, deoarece traficul pe acea relatie este nesemnificativ) si nici tranzitului. Eu sunt un adversar declarat al lungirii autostrazilor pentru "legarea" diferitelor asezari (mai ales ca in acest caz nu se leaga nimic), aceasta legare trebuie facuta cu drumuri de legatura. Daca vrem sa aducem traficul bulgarilor si turcilor spre Europa prin Romania (si, evident, banii acestora pentru tranzitarea tarii), nu-i putem plimba in zig-zag prin tara. Vor alege alte variante (prin Serbia, etc.).

Archi

Quote from: schluppi on January 05, 2014, 09:53:37 PM

Totusi cel mai logic traseu al autostrazii (cel mai scurt, care nu traverseaza de trei ori calea ferata, cel pentru care este gandita curbura de final a autostrazii A6, portiunea deja construita), ar fi paralel cu actuala centura pe o distanta de aproximativ cinci-sase kilometri.

Bun si cum propui sa incapa autostrada in zona intersectiei cu DN spre Deva fara demolari masive?
Eu sincer nu vad sfarsitul lumii daca facem o portiune din centura Lugoj autostrada, atata timp cat se fac economii masive.

Deci dupa mine autostrada ar putea ocoli pe la sud cu costuri semnificativ mai mari, sau am putea ,,sacrifica,, 4 km din centura, cu noduri in ambele capete si evident cu economii semnificative.

nenea_hartia

#188
Quote from: Ionut on January 05, 2014, 08:23:18 PM
[...] poti lasa centura actuala pentru trafic mai mult sau mai putin local...
Quote from: schluppi on January 05, 2014, 09:53:37 PM
Actuala centura ar trebui sa ramana asa cum este, deoarece deserveste atat traficul de tranzit, cat si traficul local (are trei iesiri pe o distanta de 10 km).
Pentru o perioadă relativ lungă de timp am mers pe centura Lugoj aproape zilnic. Să fim serioși, nu există trafic local, ci doar un relativ fluent trafic de tranzit. Lugojul e un oraș mic și toată lumea circulă prin centru; credeți-mă, am locuit o vreme acolo. Presupunând totuși că ar exista un trafic local, cu ce ar încurca suprapunerea unei porțiuni din centură cu A6? Nodul cu DN68 va rămâne obligatoriu (CNADNR impune noduri cu drumuri naționale), la drumul Tapiei va fi cu siguranță nod, pentru că până acolo probabil se vor suprapune cele două și, în plus, va apărea un nod acolo unde se descarcă acum A6 în centură. Va fi cumva ca la Sibiu, o centură alcătuită dintr-o combinație de autostradă și DN. Ce e rău în asta? Să exemplific: cineva care vine de la Coșteiu, să zicem, și are treabă la Honeywell, pe strada Făgetului (DN68A), va intra pe centura 1+1 Lugoj, apoi va pătrunde printr-un nod pe A6 și va ieși prin nodul cu DN68A.

Quote from: schluppi on January 05, 2014, 09:53:37 PMAutostrada ar trebui sa fie ceva distinct.
De ce? :|

Quote from: Ionut on January 05, 2014, 08:23:18 PM
Oricum, mie unul mi se pare pe dos. Ne calicim acum la 8-9 km?!
Din nou, de ce? Cum adică ne calicim? Adică la Sibiu ar fi trebuit să mai existe o centură cu profil de 1+1 care să meargă paralel cu autostrada, la 50 m de ea?  :)

Quote from: Ionut on January 05, 2014, 08:23:18 PMPare complicat sa inchizi traficul (sau sa faci sub trafic), plus ca faci si terasamentele?! Nu mai bine faci langa (de exemplu A1 in apropiere de Sebes)?
S-ar construi a doua cale de rulare lângă centura existentă, apoi s-ar da drumul pe calea nou-construită și s-ar moderniza rapid centura (prima cale de rulare). Sunt DN-uri pe care se lucrează zeci sau sute de kilometri. Nu cred că la Lugoj traficul ar fi deranjat de lucrări executate lângă drum, pe o lungime de doar 5 km.

Quote from: Ionut on January 05, 2014, 08:23:18 PMTotusi cel mai logic traseu al autostrazii (cel mai scurt, care nu traverseaza de trei ori calea ferata, cel pentru care este gandita curbura de final a autostrazii A6, portiunea deja construita), ar fi paralel cu actuala centura pe o distanta de aproximativ cinci-sase kilometri. Un ocol in jurul Lugojului nu ar aduce nimic bun nici lugojenilor (legarea drumului de Resita este neesentiala, deoarece traficul pe acea relatie este nesemnificativ) si nici tranzitului.
Aici suntem pe aceeași lungime de undă. Cu o mică observație: traseul pentru care e gândită curbura de final nu este paralel cu centura, ci este chiar centura, măcar pe primele sute de metri. Nu o spun eu, ci proiectul inițial al Tirrena Scavi pe care l-am postat :).

Quote from: schluppi on January 05, 2014, 09:53:37 PMDaca vrem sa aducem traficul bulgarilor si turcilor spre Europa prin Romania (si, evident, banii acestora pentru tranzitarea tarii), nu-i putem plimba in zig-zag prin tara. Vor alege alte variante (prin Serbia, etc.).
Aici sunt de altă părere. Eu cred că n-ar trebui să dorim traficul de tranzit. Contrar părerilor, nu aduce cine știe ce bani, dar poluează și uzează infrastructura. Dar există pe forum niște colegi care pot argumenta mai bine ca mine.

Atenție, tot ce am scris mai sus pornește doar de la o ipoteză. Nu există decât dovezi circumstanțiale că s-ar dori continuarea A6 peste centura Lugoj. Oricum, nu cred că vom afla mai multe înainte de data stelară 41254.7. Între timp însă se va inventa factorul warp, așa că o continuare a A6 spre Calafat s-ar putea să nu mai prezinte interes. :)



LE: @Archi: +1.
Ai scris în doar câteva rânduri ce m-am străduit eu să însăilez într-o mie. :D

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Quote from: nenea_hartia on January 05, 2014, 10:52:13 PM
Quote from: Ionut on January 05, 2014, 08:23:18 PM
Oricum, mie unul mi se pare pe dos. Ne calicim acum la 8-9 km?!
Din nou, de ce? Cum adică ne calicim? Adică la Sibiu ar fi trebuit să mai existe o centură cu profil de 1+1 care să meargă paralel cu autostrada, la 50 m de ea?  :)

Ma refeream la faptul ca se face asa pentru a salva ceva banuti (desi daca ma gandesc mai bine nu prea ar fi economii). Eu in general in viata ma feresc de struto-camile, poate sunt doar eu de vina si nu se aplica in cazul/domeniul asta. Repet, era doar o opinie personala.

dorum

#191
Traficul ""infernal"" de pe A6:







stangabriel

Super poze. Au reparat drumul judetean? stiu ca era distrus de camioanele pentru autostrada.

dorum


Sargon1806

#194
Deja var articole in presa, plecand de la pozele astea: bataie de joc, bani aruncati pe geam, autostrazi care nu folosesc nimanui, s.a.m.d. Sper totusi sa fie unii care sa inteleaga utilitatea acestei autostrazi in urmatorii ani.

LE: am scris acest comentariu in ideea ca poate, cine va prelua pozele, sa stie ca A6 nu e chiar degeaba si ca peste cativa ani ar trebui sa trimita o parte din tranzitul spre Bulgaria si Turcia spre Calafat :) Desi s-ar putea ca actuala guvernare sa vrea tot tranzitul pe la Comarnic... deh...