Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexV

Mersi de video, mai ales close-up la capetele ancorelor din coronamentul zidului, si video "in lungul" zidului.
Toate ancorele is la locul lor. Deplasari oricum nu se pot observa din drona.

gicu

Toate alunecările de genul ăsta sunt declanșate de apele subterane. Au lăsat rigola ruptă, iar apele care vin pe rigolă se infiltreză fix în zona unde deja a alunecat. E doar o chestiune de timp până continuă alunecarea dacă nu se intervine la rigolă.

cfdp

  Chiar daca nu-i simpatizez, alunecarea este in afara zonei afectata de lucrarile executate. Din pacate problema de stabilitate generala pe zona respectiva ar fi trebuit sesizata la faza SF. Zona in ansamblu trebuia incadrata in risc geol. ridicat. Alt buget, alta distractie. Faptul nu-i disculpa si pt alunecarea trecuta, cand au avut mai mult de 1an un tronson neturnat in santul de garda.
  Dupa rapiditatea interventiilor CNAIR sigur o sa avem o alunecare generala cat de curand. Inca odata, receptia la terminarea lucrarilor a fost facuta, cauza alunecarii poate fi considerata externa proiectului, deci.....
  Pentru partea de lucrari  (rambleu) nu au nici o scuza.
   Oricum solutiile de stabilizare a profilului mixt din punctul meu de vedere sunt foarte costisitoare. Ex. dren longitudinal la adancime suficienta in amonte  si marirea unghiului de frecare a taluzului (strat de piatra cu fundatie la baza taluz), a se vedea zonele pe A3 sau A10 debleu inainte de Turda. La prima interventie s-au turnat la baza taluz sute de mc beton  ?????, urmate de gabioane, cand de fapt este un rambleu de pamant de 7-9m inaltime. Fara sa mai pui ca spatiul permitea si micsorarea unghiului taluzului. Deci un masiv din pamant bun la compactare, eventual armat cu geogrile.... 

AdrianRO

N-ar trebui licitata o expertiza si lucrarile necesare cf concluziei expertizei?

Daca apuca sa aiba loc alunecarea..

cfdp

#28609
Am mai avut comentariul acesta.
Dupa receptie, orice interventie, mai ales cu pierderea stabilitatii,  se face cu expertiza, DALI pt studiul de solutii cu alegerea solutiei eficiente tehnico economic, .... bugete, autorizare lucrari s.a.m.d.
 Totusi in caz de calamitati/ pericole iminente se poate face in procedura rapida cu autorizare dupa, dar un mic calcul de eficienta pe solutii ar fi necesar.
 Zic si eu...

ovicor

Presimt ca solutia va fi "a la Aciliu", adica se va inlatura ce vine la vale si intr-o suta de ani se va "stabiliza"! Bineinteles, depinde de adancimea planului de alunecare, dar e solutia la care CNAIR se pricepe cel mai bine!

Earthchild

Și planeitatea va fi ca la Aciliu.

hvm

Chiar nu a auzit nimeni de salcam, salcie, stejar sau alte astfel de "radacinoase"?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Bachus01

Sau plop,  care este mare iubitor de apa .

dumbravaandrei

Si daca planul de alunecare e la 20m adancime, ce faci cu plopul sau cu salcamul? Ca radacinile la ambele specii se dezvolta mai mult pe orizonatala decat pe verticala...

ovicor

Asa cum spune si @dumbravaandrei, cel mai probabil planul de alunecare este mai jos decat ajung radacinile copacilor. Copacii ar ajuta cel mult la absorbtia apei, nelasand-o sa ajunga la planul de alunecare. Cred.

raulbogdan23

DRDP Cluj

QuoteATENȚIE❗
🟠Restricții de circulație în perioada 27-29 iulie 2023 pe A10, km 12+000-13+800 și km 15+800, Calea II (sensul de mers Turda-Sebeș)
🟠Antreprenorul intervine în perioada de garanție pentru eliminarea unor degradări apărute în carosabil.
❗Vă rugăm să circulați cu prudență în zona lucrărilor și să respectați semnalizarea temporară.











Powered by API/PUM imgur uploader


Vlad27

Când se deschid parcările de la oiejdea?

crystale

Probabil imediat ce se scoate limitarea stupida de viteza de pe loturile 1 si 2. Adica niciodata.