[CJ] PMUD Cluj-Napoca

Started by StefanCelMare, December 23, 2015, 05:06:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Planul de mobilitate durabilă pentru Cluj...
Planul ăsta e făcut pe bani europeni, și este în aprobare la Primărie (dezbateri publice, este pe site).
Scrie de bine în el, inclusiv schimbarea contactelor de la rețelele de troleu și tramvai, schimbarea siglei CTP, extindere tramvai pe Florești dar și pe centru, extindere troleu, centură sud Cluj și chiar și idei trăsnite de gen casetare cale ferată și construire șosea deasupra sau tunel pe sub centru.
Un studiu complex, lung, cu prezentarea datelor de trafic culese pe la începutul lui 2015, când au fost pe multe străzi instalate echipamente de numărare vehicule (temporar).
It is quite a read (durează să înțelegi tot).
http://www.primariaclujnapoca.ro/userfiles/files/Plan%20mobilitate%20Cluj%20Napoca.pdf

Ionut

Discutii cu si despre PMUD (Planul de Mobilitate Urbana Durabila) Cluj-Napoca.

StefanCelMare

#2
Deschid eu balul.
Cred că pentru orașul Cluj și regiunea Nord-Vest, centura Clujului este necesară.
Am văzut opiniile lui North care susține că a încerca să rezolvi traficul făcând mai multe drumuri este ne-recomandat, îmi permit să argumentez contra acestei opinii punctual.
Deși opinia la nivel teoretic este bună (să căutăm să nu stimulăm transportul cu autovehicule personale), în cazul de față nu cred că se aplică.
De ce?
Pentru că, prin natura reliefului, la Cluj o parte semnificativă a traficului este direcționată pe zona centrală a orașului, trafic care, într-un oraș modern, nu are ce căuta acolo.
Acel trafic de legătură între cartiere nu ar trebui să ajungă pe centru, la fel cum nu ar trebui să intre pe centru mașinile care sunt pe rută inter/națională/regională est-vest (și nu au treabă în oraș).
Eu consider că putem discuta despre trasee optime pentru o centură, dar niciodată despre dacă Clujul are nevoie de o centură de proximitate.
Ca să extindă pistele de biciclete și traseele dedicate de transport în comun, sau zonele pietonale din centru, Clujul are mare nevoie de o centură, și nu de una care să meargă la 10km de oraș.
Cred că opțiunea de a merge pe sud cu traseul centurii este una bună, privind stabilitatea substratului geologic.
Vedeți alunecările de pe versanții nordici ai dealurilor dinspre nordul orașului...
http://www.ziardecluj.ro/padurea-hoia-o-ia-la-vale-terenurile-de-tenis-sunt-praf-si-pulbere-este-pericol-tetarom-ul
Centura nu ar fi putut fi pe versanții sudici acolo pentru că sunt foarte multe construcții.
Singura opțiune viabilă pe nord ar fi probabil casetarea căii ferate și construirea unei șosele deasupra, dar pentru a completa inelul de centură pe partea de vest și pentru a face joncțiunea cu A3 spre Florești ar fi nevoie de un tunel cu 2 benzi pe sens, al cărui cost - cred - ar fi prea mare.
Părerea mea de Clujean este că dacă această centură sud se va face cu 2 benzi pe sens (și pare să fie așa), va fi o limită minimă necesară unui trafic decent, iar pe viitor orașul ar trebui să evite astfel de construcții - mai mult ar fi într-adevăr o stimulare inutilă a traficului auto personal.

ciprebbe

#3
Quote from: StefanCelMare on April 05, 2016, 10:51:41 AM
Cred că opțiunea de a merge pe sud cu traseul centurii este una bună, privind stabilitatea substratului geologic.
Vedeți alunecările de pe versanții nordici ai dealurilor dinspre nordul orașului...
http://www.ziardecluj.ro/padurea-hoia-o-ia-la-vale-terenurile-de-tenis-sunt-praf-si-pulbere-este-pericol-tetarom-ul
Centura nu ar fi putut fi pe versanții sudici acolo pentru că sunt foarte multe construcții.

Ma lamuresti ce ai vrut sa zici?




Primăria Cluj-Napoca anunță demararea unui studiu de fezabilitate pentru centura de sud a Clujului.

"Vom demara procedurile pentru studiul de prefezabilitate pentru centura sud a municipiului Clujul-Napoca, de la Podul N, spre Calea Turzii și apoi spre centura Vâlcele - Apahida. După ce vom avea studiul de fezabilitate vom aloca resurse locale, europene și poate chiar naționale", a declarat primarul Emil Boc.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma


ciprebbe

Quote from: kumar on July 25, 2016, 03:58:05 PM
Clujenii sunt invitaţi la o dezbatere publică pe marginea celor mai importante probleme din traficul oraşului joi, 28 iulie 2016, la ora 16.00, în Sala de Sticlă a Primariei.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/ce-solutii-ai-la-problemele-din-traficul-din-cluj-dezbatere-publica-la-primarie--149276.html

Sugestii din partea Clujenilor ( si nu numai) ce pot fi prezentate maine de API la dezbatere?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dumbravaandrei

Nu-s clujean dar...
Care ####### a gandit semaforizarea in orasul ala?!? Care ##### de la rutiera  din Cluj le-a aprobat?!? Sa vina ala de la politie sa-mi explice ce noima are ca la virajul la dreapta in intersectii sa ai semafor cu culoarea rosie si alaturi, pe aceeasi directie sa ai semafor cu verde intermitent...

ciprebbe

Rosu e pt inainte, verde intermitent se da pt dreapta simultan cu pietonii de pe strada din dr.
Alternativa era rosu. Asa se da verde intermitent si apoi e urmat de verde simultan cu directia inainte. Practic se castiga un timp in plus.
Orasul "ingust", nu se poate altfel.
Daca ai fi din zona ai aprecia la maxim castigul prin acel verde intermitent. Pare o ciudatenie, dar e un real castig.

Nu stiu exact unde ai intampinat situatia insa pe axa est-vest semafoarele sunt sincronizate pe directia inainte si asta e compromisul pt virajul dr. La traficul de acum (vara) unda verde e reglata pe la 55-57 km /h si chiar functioneaza.(o sa va postez filmare cu dashcam-ul pt edificare).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

neobluenet

@dumbravaandrei: unda verde chiar functioneaza. Clujul este unul din putinele orase care aveau semafoare cu mai mult de 2 faze chiar dupa revolutie. Verde intermitent gasesti in foarte putine intersectii, in principal unde e trafic pietonal relativ scazut si trafic auto foarte ridicat, de exemplu 21 Decembrie colt cu Cuza Voda.

dumbravaandrei

ciprebbe Cum vii de pe Campului (de la Kaufland) si vrei sa faci dreapta pe Calea Manastur, ai si ROSU si VERDE INTERMITENT pentru virajul la dreapta. Ambele active simultan. Cand teoretic ar trebui sa fie verde pentru virajul la dreapta, semaforul ROSU se stinge... culmea, chiar un cap de guma de sosoni de la politie m-a claxonat ca "ce stai domle, nu vezi ca ai verde intermitent?!?" si cu un anumit deget i-am aratat ca in acelasi timp am si rosu... altceva in afara de "au dat moldovenii de semafoare" nu a fost in stare sa debiteze... (am numere de BT la masina). In acea intersectie pentru a face stanga pe Calea Manastur ai alt semafor. Aceeasi poveste si pe Calea Motilor cand vrei sa faci dreapta pe Petru Maior. Povestea se repeta si cand vrei sa faci dreapta de pe Avram Iancu pe Calea Turzii. Aceeasi poveste si cand faci dreapta de pe Maresti spre Iulius Mall...

neobluenet nu am zis nimic de unda verde. Din fericire, ca si in Brasov, in Cluj se circula foarte bine in comparatie cu restul oraselor mari. Doar cu stilul respectiv de semaforizare nu sunt de acord. Dimineata mai greu prin Floresti, dar stiu orele de aglomeratie si in intervalele alea prefer sa intru/ies din Cluj pe DN1.

ciprebbe

Exista si verde + verde intermittent :-p.
"Intermitentul" e additional la semaforul principal. La fel apar si aditionale cu specificatia BUS(aici e mai usor de inteles). Daca nu ar fi asa ar creste timpul de asteptare la semafor si inevitabil se sufoca traficul si mai mult. E o solutie foarte buna asta si se preteaza foarte bine la configuratia orasului.
Verdele intermittent te avertizeaza ca ai de cedat trecerea pietonilor(deci mai exista traffic in intersectie).  Cand ai vede plin (sau + intermittent) e rosu la pietoni si nu ai nici o grija.
Eu as critica mai tare verde la stanga simultan cu verde pe directia inainte din celalalt sens(in multe orase am intalnit). La Cluj stiu doar unul, pe Memorandumului dupa electrica, ai verde pt stanga si din fata te poti trezi cu BUS-UL.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

eu zic ca reaizabil in 5 ani cu impact mare in oras ar fi drumul expres pe langa calea ferata. mici expoprieri, un pod peste somes si s-ar putea scoate o mare parte din traficul actual din centru.
Ok, metru, centuri metropolitane is mai de viitor ( incert) cu necesitatea implicarii guvernului.
In schimb pe langa calea ferata primaria Cluj poate lua exemplu Oradiei cu acel drum rapid recent facut in parteade N a orasului

yetiman

Ca sa nu credeti ca noi, clujenii, suntem mai cu mot:


Poza e de la o intersectie din Ungaria (in afara de localitate si fara trecere de pietoni)  :D

Si atat rosu cat si verde sunt ne-intermitente.

Acum, fara partea de gluma: explicatia tine de securitatea circulatiei. Daca ar fi doar verde (intermitent sau nu), soferii ar trece fara alte griji. Asa, rosu te atentioneaza ca NU ai prioritate de trecere, iar verdele iti arata ca, totusi, poti sa faci virajul la dreapta, dar fara a avea prioritate. (fie e vorba de pietoni, fie, in cazul de mai sus, au prioritate masinile care vin din fata si vireaza la stanga)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ciprebbe

Quote from: dumbravaandrei on July 27, 2016, 09:27:39 PM
Nu-s clujean dar...
Care ####### a gandit semaforizarea in orasul ala?!? Care ##### de la rutiera  din Cluj le-a aprobat?!? Sa vina ala de la politie sa-mi explice ce noima are ca la virajul la dreapta in intersectii sa ai semafor cu culoarea rosie si alaturi, pe aceeasi directie sa ai semafor cu verde intermitent...

Uite si explicatiile

http://adevarul.ro/locale/timisoara/multi-soferi-nu-cunosc-semnificatia-semaforului-intermitent-tupeistii-abzeaza-ilegal-claxone-1_57b4e19e5ab6550cb8d9e759/index.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Explicatiile astea sunt bune de postat si la "Siguranta circulatiei"....
Surprinzator, se pare ca pentru unii soferi astea sunt informatii noi... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)