News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by Ionut - Today at 11:34:02 AM
Autocorrect  :lol:
Am modificat.
#2
Un iunie electoral adică, ce coincidență.
Să vedem debutul șantierului, că dacă sunt doar câteva utilaje mici, este egal cu zero.
Până nu aduc cârtița, povești.
#3
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A8 Târgu Mureș-...
Last post by Alexandrei22 - Today at 11:18:36 AM
https://economedia.ro/autostrada-unirii-a8-umb-a-depus-proiectul-tehnic-pentru-lotul-3-pnrr-leghin-targu-neamt-lucrarile-incep-in-august-sau-septembrie.html

Umb deja a depus proiectul tehnic la cnair. Ori a început înainte de oil ori l-a făcut mai rapid. Dar oamenii de pe care șantier o să vină aici în toamnă??
#4
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by vm75 - Today at 11:16:04 AM
Cand te uiti la lotul Aktor te doare mintea:
1. Asfaltează spre Bacu, exact bucata care nu va fi folosită în următorii 3 ani, cand termina Pizza lotul A0N1
2. Au suprabetonat pasajul peste DJ602, dar nici macar nu s-au apucat de rampele de urcare pe pasaj (cea din sud oricum pare sa dea in curtea lor si e blocata de niste stâlpi)
3. De o luna nu sunt in stare sa suprabetoneze podul peste Ciorogarla, care i-ar ajuta sa se miste neîntrerupt prin santier, fara a mai ocoli prin Ciorogarla.
4. Nu se apuca de culeea estica de la DJ401A, dar au pus grinzile in rest
5. Se împiedică de doi ani pe bucata dinspre Bragadiru de niste stâlpi de JT si au asfaltat pe bucati printre niste canale

Eu cred ca inca se mai poate face un heirup pentru deschidere in decembrie, daca se mentine presiunea. In cel mai rau caz se poate face un sens giratoriu provizoriu la intersectia cu DC125 Clinceni-Ordoreanu, daca va fi gata tot lotul si nu vor finaliza pasajul respectiv (in speranța ca exista totusi o solutie aprobata acolo si vor incepe curand forajele)


#5
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A9 Timișoara-Mo...
Last post by naivu - Today at 11:12:56 AM
Și dacă sârbii nu marșează la partea lor de proiect, proiectul A9 nu e total inutil, zonele din România pt care A9 ar asigura un acces mai bun la rețeaua europeană de autostrăzi vor exista în continuare (e.g. Reșița sau Oravița), la fel și traficul care iese acum pe la Moravița ar beneficia de un drum mai bun chiar dacă doar pe teritoriul României. Inclusiv, dacă sârbii aduc A la Zrejanin, va fi un bun punct de plecare pt conectarea Timișoarei cu Belgradul.
La lansarea licitațiilor de (proiectare și) execuție ar fi de discutat doar ce să fie făcut la nivel de DX, ce la 2+1 alternativ și ce la 1+1 (cu intersecții denivelate și ocolirea localităților). Și lăsat spațiu pt lărgirea ulterioară, pt că nici o decizie politică sau economică nu e definitivă!
#6
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A1 București-Nă...
Last post by carutasul - Today at 11:10:05 AM
@Ionuț, vezi că ați scris "antrenorul" în loc de "antreprenorul", să nu îi ia la Națională :)
#7
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A0 Centura Bucu...
Last post by Dragos_R - Today at 11:04:14 AM
Naucitor acest mod "turbo" cu 3-4 camioane in miscare si 15 in pauza, aliniate ca la carte  :shocking: ...
#8
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A7 Ploiești-Mil...
Last post by dumbravaandrei - Today at 11:02:10 AM
perdeaua forestiera pe teritoriul județului Prahova, în mare parte este deja plantată. Până devin vizibilă vegetația, probabil că mai durează 3-4 ani.

Despre stațiile de încărcare nu-mi fac speranțe.
#9
Drumuri Expres (DEx) / Re: Drumul Expres DEx4 Turda-D...
Last post by radupe - Today at 10:59:37 AM
Sambata si duminica nu s-a mai ridicat nimic. Poate astazi.
#10
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A13 Sibiu-Bacău
Last post by dumbravaandrei - Today at 10:58:45 AM
^^greșit. Singura modalitate de a stăvili deficitul este să te oprești să faci împrumuturi pentru cheltuieli curente (salarii, pensii, venituri sociale). La ora actuală ne împrumutăm pentru cheltuieli curente deoarece statul se încăpățânează să nu colecteze banii datorați prin taxe și impozite. Pentru că scutiri la neamuri și prieteni, pentru că mulți cu putere de decizie trăiesc bine din evaziune, corupție și matrapazlâcuri. Să nu uităm că gradul de colectare este în continuare la sub 30% din PIB, în condițiile în care media europeană e pe la 40%. Dacă am ajunge la nivelul mediei, ar însemna să avem un plus la buget de minim 32 miliarde euro / an. Numai cu banii suplimentari dintr-un an ai închis orice capitol de infrastructură deschis acum.


Dacă ai fi o țară cât de cât normală, tocmai, că te-ai împrumuta doar pentru investiții. Aspectul frumos al unei investiții bine planificate e că produce valoare mult mai mare decât dobânda pe care o plătești pentru finanțarea acesteia. Dacă o gândești bine, practic orice împrumut l-ai lua ar fi ,,free money".

O imensă problemă pe care România o are la ora actuală e că nu ne putem opri din a ne împrumuta pentru plata de cheltuieli curente. Din ultimele cifre peste care m-am uitat, ponderea către investiții din împrumuturile luate în ultimii 4 ani, este sub 25%. Ori, în condițiile astea deficitul nu poate decât să crească.

Personal sunt extrem de uimit cum încă mai pot ține frâu deficitului și să ne finanțăm cât de cât în condiții semi-decente.