Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 41 Guests are viewing this topic.

Quest

Sa 'multumim' celor care NU au acceptat solutia unui viaduct continuu de la Soimus peste zona inundabila de Mures de la Mintia si pina la Bejan. Dupa mine aia era solutia corecta, iar din cite stiu, propusa de chiar UMB in fazele de stabilire a traseului (adica convenabila financiar ptr ei). N-aveai nici lilieci, nici deal, nici plasa, nici nimic din solutia chinuita de rezolvare a Dealului Liliecilor. Dar n-aveai nici experienta dobindita ptr PiSi...
Common sense will get you far !

vancouver

#42961
Solutia corecta dupa mine era corectarea albiei raului, in sensul indreptarii ei prin zona inundabila de la Mintia. Nu vad si nu inteleg aceasta teama de redesenare a albiilor raurilor. In trecut s-a facut asa ceva, in vest sunt mii de km de canale si rauri regularizate. Si nu discutam sa se faca tot Muresul navigabil si drept peste noapte. Era vorba doar de ca. 1 km . Ramanea astfel spatiu suficient pentru A, langa DN, pe zona prin care acum trece Muresul. FARA NICI UN VIADUCT, totul drept, pe terasament, langa digul facut pentru regularizare. Singura complicatie era necesitatea unui pod nou al CF, care sa traverseze "noul Mures" si noua autostrada. Adica complicatie e un fel de a spune, ca oricum podul actual si CF de acolo arata jalnic si trebuie refacute in viitorul apropiat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rio tinto

Asa e, daca te uiti pe Google Earth se observa ca Muresul la overflow are deja o alta albie pregatita la sud de cursul sau normal si asta in aval de podul de cale ferata  ;)

Kidu

Quote from: rio tinto on September 19, 2018, 01:37:14 PM
Asa e, daca te uiti pe Google Earth se observa ca Muresul la overflow are deja o alta albie pregatita la sud de cursul sau normal si asta in aval de podul de cale ferata  ;)



Daca asta e zona la care te referi tu si vancouver, atunci asta este in amonte de podul caii ferate.
La prima vedere era o solutie insa poate le-a fost frica de instabilitatea solului. Discutia oricum este tardiva.

gruiarew

#42964
@Quest

Scuză-mă dar eu nu ma prind care este experiența dobândită pentru PiSi aici....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Quest

#42965
^ Adica PiSi 2,3,4 au grad de dificultate mai redus decit Dealul Liliecilor ? Nu va exista niciunde o situatie similara de constringere a incadrarii A in dreptul unui deal ce trebuie excavat masiv, apoi stabilizat la panta de 70-80 grade ?
Common sense will get you far !

Skynick

nu era mai ieftin si mai elegant cu tunele, fata de relocarea Muresului ?

vancouver

Tunele? nu în nici un caz. Un tunel implică și costuri majore în exploatare, plus riscuri uriașe comparat cu un drum deschis.

Ca și construcție un tunel dublu de 1 km costă în jur de 40-50 milioane €, mai ales daca e singura lucrare de acest tip dintr-un proiect. Relocarea rîului e o lucrare cu multe excavații și umpluturi, deci pamant mutat de colo colo, o lucrare ieftina. Plus ca autostrada nu mai trecea de doua ori peste DN. Plus ca oricum Muresul este planificat sa fie regularizat, deci cheltuiala era de fapt zero. Plus ca actuala configuratie a CF putea si ea sa fie modificata cu ocazia asta, pe malul stang, unde din cauza racordului cu CF peste Mures viteza la reabiltare va ramane limitata la 120 intre Mintia si Deva, o aberatie pentru o zona atat de lina.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

wifi

Discutiile despre traseu trebuiau purtate mult inainte de a se ajunge la mai bine de 90% din lucrare. Tunelele sunt un pericol ridicat in circulatie, accidente soldate cu incedii sunt in tunele catastrofale, s-au petrecut prin Elvetia. Viaductele, podurile sunt costisitoare la intretinere, exemplu de neglijenta, unde s-a economisit ce nu trebuia am vazut recent in Italia. Dealul este in mare sapat, pe portiuni bune este asfalt, ne uitam inainte si asteptam terminarea, ce a fost, a fost.

flashu74

Da. Discuțiile sunt acum doar pentru noi, aici pe forum. Asta și din pasiunea pentru aceste subiecte. Eu sunt sigur că aceste lucruri au fost analizate la momentul oportun de specialiști. Dacă s-a ajuns la concluzia că varianta de acum este optimă probabil că argumentele pro au fost mai puternice. Eu aș fi ținut cont că este zona inundabilă a Mureșului. De la Șoimuș până la viaduct Brănișca terasamentul are  în jur de 8 m înălțime pe o lungime de aprox 6-7 km. Excavația din deal a redus costurile mult în acest sens.

pbh

Sa vedem si lucrurile pozitive. Bine ca nu a castigat LD4 Comsa ca sa optimizeze ei... Probabil ca ar fi montat 100 pompe ca sa sece Muresul sau ar fi mers pe solutia unui pod de pontoane  :).

wifi

Asa-i, sau Salini.
Nu sunt numai costurile de constructie, trebuie luata in vedere si intretinerea. Cand ma uit la pozele cu cele doua poduri de cale ferata din zona ma ia groaza, le mananca rugina. Buruiana de pe sine o mai calca trenul dar podurile nu le poate intretine. Dece zic, pe aici s-a lasat un pod de autostrada sub trafic cu 30 cm, a cedat un pilon, mare noroc ca a iesit fara victime. Acum este altul paralel si cel vechi se demoleaza. Costuri, nu gluma, cauza acelasi ca-n Italia. La un terasament a la deal nu era nevoie de asaceva, cel mult se innoieste asfaltul.

horatiu.cosma

"Un terasament la deal" banuiesc ca se refera la o zona de debleu, in termeni tehnici. Tin da te contrazic, e multa intretinere de facut si aici (tuns iarba, curatat rigolele), daca se face in bataie de joc cum o face cnair azi, in cativa ani incep infiltratiile de apa si ulterior, alunecarile de teren.

paulmare

Pbh da  :lol: oricum nu doar Comsa care a descoperit Muresul, si cei din "comisie" care le-au aprobat proiectul tehnic "optimizat", sunt de tot rasul

cristi5

Daca va referiti la Ilia, din cate stiu toate ofertele propuneau eliminarea viaductului pe care l-a optimizat Comsa. Si da, CTE a aprobat.

UMB nu stiu daca a avut optimizari in oferta LD4 dar m-as mira sa nu fi incercat sa evite solutia din SF, pe care o vedem implementata azi. Liliecii puteau ajuta...

In incidentelor de acest fel (care continua, vezi si Porr la ST4) am avut O600 care a zis "solutia SF si gata" ceea ce ar fi ok daca SFul ar fi state of the art. Dar nu e.