Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Vezi că ăia din cătun mai au și altele pe cap, nu doar circulație.

@JohanDB, da, cam așa merită fiecare ce se crede zmeu. Totuși nu pricep de ce au dat datele omului din ce sat este și ce face. Când unul face o boacănă e "tânărul de X ani". De ce nu zice de unde și cine sunt "păsările"? Și pentru aia / ăla ce căra biclele anapoda, nu se saltă talonul pentru așa ceva?

@stangabriel, ai foarte mare dreptate. Ce pot să-ți mai zic e că dacă îți tragi o vestă pe tine, dai din mâini la schimbatul direcției, te uiți, ai far, stop și restul de chestii necesare pe biclă se schimbă automat comportamentul celorlalți în trafic. Cel puțin în Sibiu. Am mai avut și eu clenciuri cu șoferii că opresc fix ca pixul pe fâșia aia spoită ce e considerată pistă de biciclete, și-ți mai și deschide ușa în bot. Dar te oprești, zâmbești, nu trebuie să zici nimic, majoritatea își cer scuze. Mai puțin taximetriștii. Dacă sare cu gura că "ce pana mea mă n-ai loc?" le zici scurt "vezi, d-aia nu vă iubește nimeni". L-ai lăsat interzis. N-am văzut pe nimeni să reacționeze ok când îi atragi atenția că a greșit. Plus ca marea majoritate exagerează groaznic cu atrasul atenției.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

bgd77. Dacă are pistă, da. Dacă nu, n-are ce căuta acolo. Ca biciclist ce vrea să ajungă acasă cu toți dinții în gură, te uiți ce vrea să facă cel din fața ta.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Cristi N

#5417
La faza cu facutul dreapta, strict din punct de vedere legal, biciclistul are dreptate. El este un vehicul, merge pe prima banda cat mai aproape de marginea din dreapta asa cum ii si indica codul rutier. Masina este cea care merge tot pe B1 dar ceva mai in stanga si schimba directia de mers spre dreapta fara sa se asigure.
Pe de alta parte, daca biciclistul nu vrea sa aibe card de fidelitate la ortopedie ar trebui sa fie si el atent la semnalizatoarele masinilor si sa reduca viteza inaintea interesectiilor, pana la urma e vorba de conducere preventiva si dintre cei doi el e cel mai vulnerabil chiar daca potential are dreptate. Nu degeaba avem noi vorba: "a muri cu dreptatea in mana".

dr4qul4

Daca are pista speciala atunci trebuie sa-i acorzi prioritate. Daca merge pe prima banda, care automat este ocupata de tine, atunci NU are voie sa te depaseasca prin dreapta. Trebuie sa opreasca in spate la fel ca orice alt vehicul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Avantajul ciclistului e ca e ingust si se poate strecura prin dreapta fara sa astepte coloana, si intr-un oras aglomerat fluenta e importanta. Biciclistii trebuie sa poata depasi prin dreapta, altfel nu are sens. O fi legislatia in urma, nu stiu. Daca ciclistii ar fi in masini, coloana ar fi de 2-3 ori mai lunga.

Asa ca eu le dau prioritate indiferent de legislatia locala. Trebuie oricum sa ma uit peste umar sa vad unghiul mort, daca il vad acolo il las sa treaca, doar n-o sa ma urc peste el...

gruiarew

Eu vorbeam practic, nu din cărți. Nu știu câți din voi se asigură în oglinda din dreapta și mai ales de sus când pleacă de pe loc, sau când fac dreapta când e clar că nu e bandă și nici pistă de biciclete.

Cum a zis și cel dinaintea mea, dacă e pistă de biciclete, da, are toată dreptatea. Altfel nu are ce să caute pe aceeași bandă  cu mașina. Plus depășește o coloană, pe dreapta. Dacă e înaintea mea, îl depăsesc și mă sui peste el, da, sunt de vină. Dacă un ghiolban cu mașina se înghesuie în dungă între mine și bordură, are și ăla prioritate, sau cum?

Asta nu exclude obligația de a te asigura, la schimbarea direcției de mers. Doar că nu știu câți dintre noi o fac când e clar că de acolo nu are ce să vină.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Nu stiu cum e in Romania, dar in Germania, DA, biciclistii au voie in mod exceptional sa depaseasca prin dreapta vehiculele de pe prima banda, mergand la randul lor pe prima banda (deci fara sa existe banda speciala de biciclisti). Inclusiv au voie sa depaseasca toate masinile care asteapta la semafor. Si numai prin dreapta au voie sa faca aceasta depasire, nu si intercalandu-se printre benzi. Ca atare la orice viraj la dreapta trebuie atentie sporita la eventuali biciclisti.

Mai mult, chiar daca poate nu au voie sa mearga pe trotuar (decat copii pana la 10 ani), unii biciclisti merg totusi pe trotuar. Si in acest caz trebuie mare atentie la virajul la dreapta. DA, ATENTIE, chiar daca un biciclist circula incorect, asta nu este biletul de voie al automobilistului ca sa-l omoare. Numai un organ al legii poate sa-l pedepseasca si numai cu o amenda. In nici un caz alti conducatori auto nu au voie sa aplice corectii in vreun fel unui biciclist. Deci in orice conditii, cel putin in tara civilizata Germania, mare mare atentie la virajul la dreapta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

#5422
Chiar daca te uiti in oglinda, ce sanse ai sa vezi un trotinetist care vine pe langa coloana cu 20km/h ? Masina din spatele meu poate fi putin mai la dreapta decat mine, asa ca imi este imposibil sa vad trotinetistul.
Or avea ei voie sa depaseasca prin dreapta "in conditii speciale", dar asta ar trebui sa insemne ca atunci cand ajung la prima masina de la semafor, sa fie atenti la ea.
Inca ceva..acum avem intermitent dreapta, si automat masina ramane pe diagonala, cu botul in trecerea de pietoni. Oare ciclistul are voie sa intre in mine?  Ca doar merge pe margine.

In alta ordine de idei, se pare ca victima cauta scandalul. Trebuia sa se faca politist. Soferul opreste cat mai pe dreapta ca sa vorbeasca la telefon, strada este goala...si totusi el se pune pe scandal
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

Citind cele de aici, legate de bicicliști...... din uitatele sertare ale memoriei de lungă durată, încuiate cu osârdie pentru cruditatea și abrutizanta imagine văzută pe asfalt, acum mai bine, sau cam, 25 de ani, îmi revin în fața ochilor, ca un vis total "coșmăresc" (hmmmm, ce denumire)...... Credeam că am reușit să uit, dar nu..., iată că revine când nu te aștepți.... Sau când dorești mai puțin....
The story starts in 95.... Povestea începe în 95....  DN 1, București - Ploiești, între Tâncăbești și Ciolpani este o  zonă "de pădure".... Veneam spre Ploiești și la ieșirea din zona de pădure, pe stânga este o unitate militară, iar pe dreapta este un cimitir (spre rușinea personală nu știu de când este, dar pare a fi militar din WW1).
Aici am trecut pe banda doi să depășesc o basculă ce mergea destul de încet pe banda unu... Înainte de-a trece de basculă, am sesizat că bascula are un biciclist la marginea benzii unu, care părea bizar și instinctiv am redus puțin... Cert este că la nivelul mijlocului spațiului din dreptul cimitirului (aleei de intrare) din nu știu ce motiv biciclistul virează scurt stânga intrând în basculă imediat după cabină..... Puntea dublă de pe spate a trecut peste el, pe zona torace-abdomen..... Imaginea aceea de SF (nu studiu de fezabilitate, ci de ficțiune) m-a marcat multă vreme, deși la vedere de sânge , nu mă pierd ușor ! Nu am putut să-mi cred ochilor cum pot exploda din orbite ochii unei ființe umane supusă la o presiune toracică imensă (bascula era încărcată), să iasă din orbite atârnând de nervii optici... Imagine de "Frankenstein".... Am rămas blocat și la cercetarea locului faptei am pierdut 4 ore... Mi-am revenit după vreo trei săptămâni, când în sfârșit nu am mai avut această imagine "instinctivă" tocmai când eram la masă... De atunci filmele "horror" cu machiajele respective, mi se par desuete și false.
Șoferul basculei era bun de balamuc, mai ales că biciclistul i-a intrat din lateral ( a simțit că spatele se "hurducă")..... Urât...!!  Urât de tot...!!
Și unii/alții se dau zmei cu 9 vieți, ca mâța/pisica.....

gruiarew

dr4qul4 în caz de accident, posibil să ți-o cam iei. Povesteam cu cineva și cică în cazul stabilirii vinovăției se cam iau în calcul toate aspectele. De ex, intersecție dirijată cu un drum secundar. Linie continuă. Eu fac stânga. Vine un idiot ce depășește pe linie continuă și ne facem ghem. În cel mai bun caz iese culpă comună, dacă nu mă scoate și vinovat, depinde de cum și unde s-a produs impactul și unde a început depășirea. Știu că-i anapoda că și eu m-am piersicat tot. Dar se consideră că nu m-am asigurat cum trebuie la schimbarea direcției, chit că ăla nu avea ce căuta acolo. Faptul că unul încalcă legea, nu-ți dă circumstanțe atenuante în caz de poc.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

Ar fi interesanta o opinie a unui politist.
Mi se pare aiurea ca soferul sa fie obligat sa lase 1,5 m distanta la depasire si bicicleta sa poata depasi prin dreapta la 10 cm distanta. Si tot soferul sa fie vinovat
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

#5426
Quote from: vancouver on August 21, 2020, 11:06:22 PM
mare mare atentie la virajul la dreapta.
Uitatul peste umar e sfant. De altfel, daca examinatorul considera ca nu te-ai asigurat suficient la schimbarile de directie (uitat temeinic peste umar), te pica la examen.
Si da, in Germania biciclistii sunt semizei. *) Adica vin dupa zei, pietonii. Soferii sunt la coada clasamentului.  :lol:

*) Si cu toate astea accidentele nasoale cu biciclisti se tot intampla. Anul trecut au murit 445 de biciclisti (au bagat si pedelecii tot la biciclisti) in accidente rutiere.
QuoteInsgesamt starben im vergangenen Jahr 445 Radfahrerinnen und -fahrer bei einem Unfall, darunter fuhren 118 ein Pedelec (auch Elektrofahrrad genannt).

JohannDB

#5427
     """(((Ar fi interesanta o opinie a unui politist.)))""" Mă cam îndoiesc din îndoituri; privind retrospectiv la interpretarea circulației (de exemplu) într-un giratoriu.... Te iei de cap; mai ales când de pe banda unu din girație cu trei benzi un "individ" face toată girația și dai în el pe ieșire că el o ia tot "cum știe" în unghiul tău "mort" din oglinda dreaptă; nu preselecție înainte de girație, nu ieșire progresivă, nu banda unu pentru ieșire imediată, dreapta, nu...NIMIC !!
    Și la ora asta există opinii divergente de interpretare a circulației în puncte dificile între instructori și polițiștii examinatori ; aș vrea să văd că un astfel de "examinator" are toate gradele și cel puțin 10 ani de "meserie" pe categoria pentru care "examinează".
Dacă un astfel de examinator nu a condus, de exemplu un camion, camion cu remorcă (din ăla cu proțap, care-i a naibii la datul cu spatele) cel puțin 5 nu 10 ani, atunci cum să fie el un "argus" pentru viitorul camionagiu sau șofer de duminică....
    La școală, la examen, TOȚI sunt mielușei; cum au scăpat declarați "admiși" și se văd  cu "cardul" rozaliu în mână, au uitat tot, n-au mamă, n-au tată, au eventual un BMW sub scaun cu concesiune pe veci asupra drumului.... DEGEABA ACUZĂM ȘCOLILE și instructorii !!
   Tendința asta păguboasă/proastă/cretină prinde în ultima vreme și la "cei civilizați", nu numai la noi...... În ciuda sistemelor de urmărire !! Parcă lumea nu mai are creier și nu mai interesează pe nimeni autoconservarea individuală, dacă nu ca trib/comunitate.
  Pare că floarea de cireș- kamikaze, este continuu înflorită !!

ionut_16

Postare agent politie rutiera despre cele de mai sus:


bgd77