News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vancouver

Ambuteiajele o sa apara acolo unde exista suprapuneri intre:

- traficul de tranzit pe mai multe directii
- traficul de tranzit cu traficul de rush-hour de intrare / iesire din localitati
- zone de congestie gen curbe stranse, urcari (fara banda suplimentara), limitari de viteze
- zone cu multe intrari / iesiri apropiate, deci multi soferi care schimba benzile


In momentul in care A6 si A1 vor fi gata, la fel si autostrada Belgrad-TM-Arad-Oradea, DE DEPARTE punctul cel mai critic, in care se cam suprapun toate problemele de mai sus va fi A1 pe centura Arad, pentru ca:
- tot traficul est-vest care urmeaza A1 va trece pe acolo
- tot traficul est-vest de pe A6 din sud spre Ungaria va trece pe acolo
- tot traficul nord-sud Timisoara-Oradea va trece pe acolo
- o mare parte a traficului intre orasele mari apropiate Timisoara - Arad va trece pe acolo
- aeroportul este si el in apropiere
- in orele de rush o parte a traficului local va intra pe A1 / A11, folosindu-le ca centura sud/nord (camioanele OBLIGATORIU vor merge pe aici, avand evident interzis prin oras).
- pe zona de centura A1 avem curbe pronuntate si restrictii la 80-100 km/h.
- avem deja 5 noduri rutiere pe 12 km (Arad Sud, Zadareni, Aeroport, A1/A11, DN7)

Vazand toate aceste lucruri, nu trebuie sa fii profet sa prezici ambuteiaje pe centura Arad.


La drum lung (Sibiu - Budapesta) evident va exista varianta cu A10+A3 cu iesire pe la Bors, varianta care nu trece aproape nici de Cluj, nici de Oradea, deci pericolul de la Arad nu exista. Cred ca este si mai scurta (presupunand M4 in Ungaria direct prin Szolnok gata). Ca atare propunerea preluata de north de la unguri rezulta clar ca nu este fezabila, fiind o a treia legatura intre Sebes si Budapesta, pe landa A1 si A3 - deci utopic.

Insa, indiferent de existenta A10+A3+M4, problema de la Arad Vest va exista la un moment dat, iar eu rămân la părerea că pe viitor trebuie o autostradă directă Timisoara - Szeghed, mai ales ca relieful este usor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Stai putin.
Tu iei in calcul ca vom avea gata si A6 si Belgrad-Oradea , dar nu iei in calcul ca va fi gata A3 pe traseul Bechtel? Sau poate un Sibiu-Cluj direct?
Iar cele 2 nici macar nu sunt in masterplan.
S-ar putea sa asistam la o evolutie tehnologica pana atunci (masini care depisteaza ambuteiajele si se sincronizeaza intre ele la o viteză constanta).

Bine, orice e posibil intr-un orizont de 30-40 de ani. Inclusiv aparitia altor poli de dezvoltare.

Pana acum, singurele ambuteiaje de pe A, la noi, le-am vazut la intrarile in Bucuresti , la Fetesti si la Nadlac.
In toate cazurile, ambuteiajele au fost provocate de un stop (semafor, bariera, accident), nu de o limitare la 80, care din cate stiu asigura cel mai mare MZA pe o autostrada  (toti merg uniform, iar distanta intre vehicule se micsoreaza).

In momentul in care vom avea autostrazi intre toate orasele mari, cu siguranta va aparea nevoia de dublare a unor segmente, iar intre propunerea ta (de fapt a Iptanei acum 70 de ani) si  ea a lui north, a ta are sanse reale.
Asta daca nu se descopera un alt zacamant urias la Brad sau vreun "unobtainable" .

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#6482
Stiu ca pentru Romania pare fantastica perspectiva ambuteiajelor pe autostrada. Asa parea si pentru Germania intre 1933 si 1964. In 1964 aveau deja peste 6000 km de autostrada. Si a venit primul ambuteiaj major: 12 ore de stagnare totala pe A8 intre Stuttgart si München, pe fondul plecarii in vacanta spre sud, al cresterii gradului de motorizare si pe fondul existentei catorva mici santiere pe A8.

Nici la noi nu vor aparea ambuteiaje altele decat la intrarea in Bucuresti in urmatorii 10-15 ani. Vor mai fi exceptii poate doar daca apar santiere, sa zicem o reasfaltare pe A1 Bucuresti - Pitesti. Ambuteiajele o sa apara dupa ce va exista o retea de autostrazi, adica minim vom avea Bucuresti - Budapesta gata pe A1. Acest aspect singur va duce la o crestere majora a traficului, atat de persoane, cat si industrial. In plus va creste gradul de motorizare, care trebuie cel putin sa se dubleze in urmatorii 20 de ani.

Totusi, faptul ca ambuteiajele nu sunt o fabulatie din capul meu, o stim prea bine de pe diverse DN-uri, acum de ex. pe D1 Sebes - Turda.

In Germania ambuteiajele produc ANUAL o paguba economica estimata la 102.000.000.000 € (100 de miliarde) - studiu din 2008, adica jumatate din PIB-ul Romaniei. Calcule mai precise arata ca ambuteiajele din interiorul celor mai mari 22 de orase costa anual 509 € din bugetul fiecarei gospodarii !!!! (la nivelul anului 2013). Surse:
http://www.welt.de/motor/article123059457/Staus-kosten-jeden-Haushalt-509-Euro-im-Jahr.html
http://www.rp-online.de/leben/auto/news/staus-kosten-100-milliarden-euro-im-jahr-aid-1.2415171


Concluzie: Trebuie sa privim in perspectiva si sa planificam in mod cat mai "anti-ambuteiaj". In acest sens masurile principale sunt:
- AUTOSTRAZILE PRINCIPALE NU TREBUIE SA TREACA APROAPE DE ORASELE MARI
- AUTOSTRAZILE PRINCIPALE NU TREBUIE SA AIBE MULTE NODURI, mai cu seama NU in zona marilor orase

- trebuie evitata suprapunerea mai multor rute de tranzit pe o singura autostrada (de ex. Arad-TM va deservi atat nord-sud cat si est-vest, ceea ce nu este bine)
- pentru descongestionarea la marginea marilor orase si pentru legatura cu autostrazile principale trebuie autostrazi secundare sau urbane, dar si aici trebuie mare grija sa nu se exagereze cu numarul de noduri
- intrarea autostrazilor mari in Bucuresti / orase mari trebuie facuta sub forma de "trunchi cu radacini" - trunchiul este autostrada, care apoi trebuie sa se rasfire in 3-4-5 drumuri de intrare (bine la Constanta: A2 nu intra direct in oras, ci prin A4 traficul este distribuit spre mai multe iesiri).

La Arad in mod clar aceste cerinte nu sunt respectate, ca atare acolo trebuie in perspectiva o alta solutie. Solutia este clara: despartirea traficului nord-sud de cel est-vest. Pentru est-vest se face o legatura mai scurta direct TM-Szeghed. Stiind de acum acest lucru, legatura A1 cu TM poate fi conceputa de la bun inceput ca un prim sector al acestei viitoare legaturi TM-Szeghed.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

De acord cu tine. Orasele mari tb legate prin cioturi, asa cum avem la Lugoj.
In felul acesta se merge pe traseul cel mai scurt.
Arad-Timișoara tb facut doar pt a lega A6 si A9 de Arad. A1 tb sa mearga pe DN7. Probabil in viitor pe acolo se va face legatura. Si pe la Cenad e o solutie, dar nu cred ca Ungurii vor lega ceva acolo!
O alta varianta ar fi disparitia aeroportului Arad si largirea la 3-4 benzi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

north

#6484
În contextul discuției să ne aducem aminte că în Legea 363/2006 (care cuprinde în fapt planul de autostrăzi pe termen lung în vigoare în România la ora actuală), apare o autostradă directă între Arad și Deva:



Ca fapt divers, legea 363/2006 este lege organică, vezi spre exemplu aici. Astfel, o legiferare a MPGT (care ar implica abrogarea, sau cel puțin modificarea acestei legi) va trebui să țină cont de acest aspect, în sensul că, spre exemplu acesta nu poate fi legiferat prin delegarea procesului către guvern - adică prin OG - cf. art. 115 alin. 1 din Constituție; sau că ar trebui adoptată cu votul majorităţii membrilor fiecărei Camere (deci nu cu cel al majorității membrilor prezenți în fiecare cameră) (art. 76 alin. 1 din Constituție) etc. (Dacă greșesc, rog să mă corectați)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling




adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Ah bun, a aparut deja. :)
Pentru voi nu cred ca am zis noutati/stiri.

AdrianB1

"ca sa fiu diplomat" e o expresie care se aplica, nu se spune, in special de mai multe ori.

Horațiu 87

stie cineva de ce nu pot fi vizualizate pozele de pe forum (unele dintre ele, de exemplu ale lui Cozak din topicul A1 si pozele lui TibiV din topicul Pasajul Piata Sudului)? Ms  :notworthy: :notworthy:

Allex

Cu tot respectul si cu toata aprecierea pe care o am pentru Ionut pentru ceea ce face pentru aceasta comunitate pe forum, cu parere de rau trebuie sa spun ca este foarte dificil de urmarit in acest interviu.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Quote from: Hory1987 on May 16, 2016, 08:11:42 PM
stie cineva de ce nu pot fi vizualizate pozele de pe forum (unele dintre ele, de exemplu ale lui Cozak din topicul A1 si pozele lui TibiV din topicul Pasajul Piata Sudului)?

Eu le pun in locul verificat si pana acum fara probleme: imgur.com

Este prima data cand spune cineva ca nu le vede....
Ai incercat si link-ul de la finalul reportajului? Daca ai incercat si nu merge, ai tu o problema cu imgur.com....
Desi ar fi prima data... Au fost probleme cu multe altele, dar nu cu imgur...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

imgur.com a avut probleme cu DNS-ul cateva ore, nu stiu daca la toti furnizorii de internet sau nu. Acum merge din nou.