Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bbk



Quote from: Ionut on June 26, 2018, 07:24:27 AM
Mama ce gogosi baga

E știre marca Antena3

Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk


Liviu M

Celor de la ADAC (pagina 24) tot Toyota Prius le-a iesit mai buna... :)

Ionut

Tesla nu are bani de finanțare a producției Model 3 și vine cu o nouă idee: reconfirmare de la clienții care au rezervat mașina, cu încă 2.500 euro și fără anularea rezervării

Tesla încearcă să finanțeze din nou producția Model 3, cu bani de la clienții care au rezervat deja mașina, pentru suma de 1.000 de dolari (sau euro). Compania cere acum alți 2.500 de euro, iar cei care confirmă, nu mai pot anula rezervarea.

Profit.ro

Ionut

Tesla a atins obiectivul unei producții de 5.000 de automobile Model 3 pe săptămână puțin după termenul limită fixat

Tesla aproape că a reușit să fabrice 5.000 de automobile Model 3 pe săptămână, atingând acest prag duminică, cu câteva ore după termenul limită stabilit de directorul general Elon Musk, au spus doi lucrători citați de Reuters. Automobilul Model 3 numărul 5.000 a trecut prin controalele de calitate de la fabrica din Fremont, California, duminică, aproximativ la ora 5 a.m. (ora 12:00 GMT), a spus una dintre persoane. Nu este clar dacă Tesla va putea menține acest nivel de producție o lungă perioadă de timp, scrie News.ro.

Profit.ro

tom_sawyer

Rombat Bistriţa în colaborare cu Prime Motors Industry din Bucureşti au dezvoltat o versiune electrică a Daciei Logan

Producătorul de acumulatori auto Rombat din Bistriţa, controlat de grupul sud-african Metair, în colaborare cu compania Prime Motors Industry din Bucureşti, specializată în producţia de baterii lithium-ion, au dezvoltat versiunea electrică a Daciei Logan, fiind unul dintre primii paşi pe care Rombat îi face în domeniul bateriilor pentru vehicule electrice şi stocarea energiei, se arată într-un comunicat de presă al companiei bistriţene.

''Este un pas important pentru marca Rombat atât în dezvoltarea de noi baterii pentru vehiculele electrice, cât şi în domeniul de stocare a energiei, ceea ce asigură un viitor important pentru companie'', a declarat Ioan Repede, directorul general al Rombat.

Compania Rombat a preluat luna trecută 35% din acţiunile companiei Prime Motors Industry SRL Bucureşti, producător de baterii lithium-ion şi vehicule electrice. În urmă cu doi ani, Prime Motors Industry a prezentat o versiune de Logan electric cu o autonomie de până la 500 de km, echipat cu o baterie de 45kWh. Pe lângă aceasta, mai exista o variantă de 11kWh ce asigură o autonomie de 125 de km, dar şi o versiune de 22kWh.

ZF

voicul

Legat de I3: demarajul este asa puternic pentru ca masina are 170CP. Evident ca fiind electrica ii ai instant.

Ce vreau sa zic: nu toate electricele o sa plece la fel de la stop. Majoritatea au pana in 100 cp, deci plecarea o sa fie mai lenta. Un exemplu concret:
I3 - 7 secunde 0-100km - 170 cp
ZOE - 13.2 secunde 0-100km - 90 cp

horyatm

Eu am condus ZOE și nu e chiar așa. Cuplul e instant la orice viteză. Că e 30 sau 80 te bagă exact la fel în scaun. Desigur, accelerația e ceva mai lentă, dar cuplul e instant. E o mașină nostimă de condus. Pentru oraș e ideală. Dacă cineva e curios pot să detaliez.

Ionut

După opt ani de la listare, Tesla a adus investitorilor un randament de 1.700%. Spre comparaţie, din iulie 2010 încoace indicele BET a urcat cu 70%

Compania americană Tesla (TSLA) aniversează opt ani de când se tranzacţionează la bursa de la New York, interval de timp în care acţiunile s-au apreciat cu 1.700%, de la 19 dolari pe unitate în iulie 2010, la circa 393 de dolari în prezent. Spre comparaţie, indicele principal BET al bursei de la Bucureşti s-a apreciat cu 70% în ultimii opt ani.

ZF

voicul

VW isi va deschide propriul serviciu de car-sharing, doar cu masini electrice, din 2019.
Ei zic ca se vor extinde in marile orase din EU ... poate si in B?

Informatie din: https://techcrunch.com/2018/07/04/vw-plans-to-launch-an-all-electric-car-sharing-service-next-year/?guccounter=1

voicul

#414
Analiza pleaca de la masina asta. Fiind la BMW sa zicem ca este exact ca in descriere.
Calculul este general:
S-au piredut 25.597E in 4 ani. Masina e full fara scaune incalzite si PDC (o fitza mai ales ca mie nu mi-a mers/nu stiu sa o folosesc  :lol: ).
Asta inseamna 25.597E/33.000km - 0.77E/km *4.5 (sa zicem un curs mediu in ultimii 4 ani E/RON) - 3.5 ron/km.
Sa presupune ca nu mai sunt alte costuri (nu impozit - ca nu prea e, nu tu RCA - asta cred ca e, nu spalat, nu a picat nimic ca masina e noua sau in garantie, nu i-ai pus lichid de parbriz si nici curentul nu l-ai platit).
Deci ai dat 25.597E sa faci 33.000km.

La EGO cu 25.597E*4.5/22ron - 30 de min pachetul min = 5235 de pachete de 30 de min in care sa zicem ca faci 10km ... adica 52350 km?!
:wtf: :oops: :busted:
DAR
Practic dupa 30 de min pachetul 2 la EGO este 12 ron!
EGO are CASCO pe masina. Cate e un CASCO la masina de 40.000E pe luna!
NU ai nici un stres cu incarcarea masinii ... de fapt mai tot timpul ai una incarcata.
Adevarat ca la EGO:
Nu ai masina tot timpul la nas.
E posibil sa iei pachete de minute cand masina sta (te duci la supermarket si masina sta 1h in parcare, dai 24 de ron ca sa nu iesi cu cosul de cumparaturi si sa nu ai masina).

Daca te uiti mai atent pe calcule iese ca EGO-ul este mai ieftin decat proprietatea masnii electrice (estimez ca un CASCO pe 4 ani la un I3 de 40.000 e cel putin vreo 5.000E si incarcarile de curent ... asta pe langa cei 18.000E din depreciere).
Asta fara nici un stres ... de nimic.
Un mic mare incovenient pentru faptul ca nu ai 40.000 de E sa ii dai pe o masina: ai putin de alergat dupa masina prin oras.

Dar ce este intersant aici:
Conform analizei Promotor un hatchback are costul pe 3 ani de 31.156E TCO (tot: RCA, CASCO, service) din care costul masinii 20.000E - masina luat in leasing (aici se mai pot scadea niste bani daca o iei cash).
Cu masina asta se estimeaza 15.000km facuti pe an.
31.156/45.000-0.69/km*4.5 - 3.1RON/ KM!!!

Si asa, desi pare mai ieftina masina pe termic, de fapt este mult mai SCUMPA! (termica este 20.000E initial si se comapra cu o masina de 46.000E initial si rezulta ca e cam la fel pe km)

Calculul (nou pentru mine sau de confirmare) de fapt este comparatie intr-o o electrica proprietate personala si una din car-sharing.

Opinia mea: abuzati de EGO ca nu prea vad sa aiba viata lunga.

Atentie ca I3 e conceputa ca masina de oras (evident ca are marele dezavantaj autonomia - fata de o termica )

TibiV

Renault va dubla producţia modelului său complet electric Zoe

Renault pregăteşte dublarea producţiei modelului său complet electric Zoe la fabrica sa de la Flins, la vest de Paris, ca parte a planului de a investi peste un miliard de euro în vehiculele electrice şi în lansarea de noi modele, transmite Automotive News Europe. Noua versiune a Zoe va apărea anul viitor, prima schimbare substanţială de la lansarea modelului în 2012.
   În perioada 2015-2017, Zoe a fost cel mai bine vândut vehicul electric în Europa, dar anul acesta se confruntă cu concurenţa venită din partea modelului îmbunătăţit Nissan Leaf.
   La fabrica de la Flins (unde se fabrică şi modelele Clio şi Micra) au fost produse anul trecut 30.000 de maşini Zoe, de la lansarea modelului fiind fabricate în total 100.000 de unităţi.
   Oficialii Renault vor să majoreze producţia la 440 de modele într-o zi lucrătoare, de la aproximativ 220 în prezent.
   În august, luna în care în mod tradiţional se efectuează revizia la fabrica de la Flins, se vor face acum pregătiri pentru majorarea producţiei, inclusiv modernizarea procesului fabricării de baterii.
   Planul "Drive The Future" lansat de Renault, menit să protejeze poziţia de lider în domeniul vehiculelor electrice a producătorului auto francez şi să facă faţă concurenţei din partea rivalilor, în cazul maşinilor fără şofer, prevede opt modele complet electrice până în 2022.
   În vederea majorării producţiei modelului Zoe la Flins, aproape întreaga producţie a modelului Clio va fi mutată la alte fabrici: Bursa (Turcia) şi Novo Mesto (Slovenia).
   În iunie, Renault a anunţat că uzina sa de la Douai, nordul Franţei, va fi modernizată pentru a produce automobile electrice pe o nouă arhitectură care va fi dezvoltată în comun cu partenerul japonez Nissan. În prezent, uzina de la Douai produce modelele Espace, Talisman şi Scenic.
   "Accelerarea investiţiilor noastre în Franţa pentru autovehiculele electrice va permite îmbunătăţirea competitivităţii şi atractivităţii uzinelor noastre franceze", a declarat preşedintele director general al grupului Renault, Carlos Ghosn.
   De asemenea, Renault va tripla capacităţile de producţie de motoare electrice la uzina de la Cleon, în timp ce uzina de la Maubeuge va beneficia de investiţii pentru a produce următoarea generaţie de furgonete Kangoo, inclusiv versiunea sa electrică Kangoo ZE.
   Compania franceză s-a angajat recent să investească în următorii şase ani aproximativ 18 miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare şi să adopte măsuri de eficientizare a costurilor, în valoare de 4,2 miliarde de euro.
   Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

https://www.agerpres.ro/economic-extern/2018/07/11/renault-va-dubla-productia-modelului-sau-complet-electric-zoe--143368
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Cenntro Automotive Group din China deschide o fabrică de autoutilitare electrice în Bulgaria

Compania chineză Cenntro Automotive Corporation şi partenerii săi din Luxemburg şi Bulgaria vor investi 10 milioane de euro într-o unitate pentru producţia de autoutilitare electrice în zona economică din apropiere de Plovdiv, Bulgaria, potrivit Intellinews.com.

Cenntro estimează că unitatea îşi va începe activitatea în decurs de şase luni şi va avea 150 de angajaţi.

Aceasta va asambla autoutilitare electrice mici cu o capacitate de 500 kg care nu au nevoie de o staţie specială de alimentare, putând fi conectate direct la reţeaua de electricitate.

ZF

voicul

Ori nu au putere (gen Renault Twizy - 18 cp da instant) sau stai cate 10 - 20 de ore sa incarci masina.

TibiV

Va amintiti in anii '70-'80 de acele (???) "chestii" cu 2-3-4 remorci din Gara de Nord care duceau saci de corespondenta & coletarie la vagoanele postale? Erau electrice !
(Sunt ani multi de cand nu le-am mai vazut... Oare mai exista servicii postale "clasice" pe distante lungi ?...)
Vorbesc despre vremurile BI (Before Internet), cand o scrisoare chiar trebuia scrisa de mana, pusa intr-un plic si bagata intr-o cutie postala...

Cred ca o fabrica de asa ceva vor face chinezii...
"Utilitare" pentru "in curtea fabricii"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

thinker

#419
se numeau electrocare

nu se mai folosesc asa mult in ziua de azi fiindca exista motostivuitoare pe baterii mult mai utile intr-o intreprindere si robocare autonome care da sunt electrice, dar asta la case mai mari
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.