Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#2055
Am adaugat cateva functii la editorul de calitate OSM. Setarea calitatii unui drum nu ar trebui sa dureze acum mai mult de 2 minute! Cred ca suntem gata pt niste crowdsourcing, sa primim rapoarte de calitate din afara forumului (de ex de pe facebook API). De asemenea este eliminata problema segmentelor scurte "scapate" la editare (de exemplu poduri)

http://cristi5.ddns.net/maps/edit.html

1. se pot selecta toate segmentele OSM intre doua puncte. Localitatile pot fi indicate cu nume (chiar si litere mici fara diacritice) sau cu "nume,judet" si chiar cod postal, pt precizie. Pt precizie si mai mare se pot indica coordonate geografice. Se afiseaza coordonatele ultimului click pe un drum, pt copiere.
2. pt editare manuala mai putin frustranta, dupa click fara shift (care sterge selectia si o inlocuieste cu segmentul pe care s-a facut click) se poate recupera vechea selectie prin apasare pe "Pierdut selectia"

La selectia "de la -> pana la" rutarea se face din centrul localitatii, deci e posibil ca ruta sa inceapa pe o strada care nu e pe drumul dorit. Asa ca este determinat drumul "dominant" de pe ruta, si drumurile cu orice alt indicativ sunt ignorate. Asta creeaza o mica problema: daca indicativul respectiv nu e marcat pe un segment OSM, acel segment nu va fi selectat. De exemplu pe Reghin->Toplita,Harghita (mai e o Toplita in Hunedoara) erau multe segmente care nu aveau setat ref=DN15. Deocamdata mi se pare un caz izolat... L-am reparat in OSM

O alta problema cu "centrul" este ca daca centrul e f departe de iesirea din oras s-ar putea ca drumul cel mai scurt sa fie pe alt drum... De exemplu Pitesti-Ramnicu Valucea ruteaza pe DJ703E pe Pitesti-Lintesti, apoi pe DN7. Rutarea cu coordonate de la intersectia A1/DN7 ete fireste pe DN7.

Rutarea se face cu
www.graphhopper.com
Dar se poate folosi orice alt API de rutare (majoritatea primesc doua puncte si returneaza una sau mai multe rute= serii de puncte cu coordonate geografice)




Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

Ummm, ce ar putea fi problema aici ? Am incercat si cu coordonate si tot asa imi da desi cu coordonate am incercat sa-l fortez sa o ia pe DN19F.
Pe alte rute, gen Cluj-Dej, Turda-Campia Turzii preia corect.


Powered by API/PUM imgur uploader


cristi5

#2057
Intr-adevar ruta Satu Mare - Baia Mare cu graphhopper (si alte rutari OSM si nu numai) este via DN19F si DN1C

https://www.openstreetmap.org/directions?engine=graphhopper_car&route=47.7888%2C22.8733%3B47.6566%2C23.572

Sunt doua cauze care provoaca anomalia

1) Noua functie de ruta selecteaza un singur indicativ de drum la un moment dat, asa ca il alege pe cel mai lung de pe ruta, adica DN1C in cazul asta. Am facut asa pentru ca:
- rapoartele de calitate din log sunt pe un singur indicativ de drum
- rutarea intre localitati se face "din centru in centru", si ar fi fost gresit sa selectez toate stradutele care duc din centru la drumul principal, pt ca utilizatorul ar fi trebuit sa le de-selecteze manual. Din pacate editorul va vedea asta doar a doua zi.
- in general drumurile cu indicative diferite au de multe ori administratori si calitati diferite

Am putea avea alta regula gen "selecteaza toate indicativele de drum care depasesc 10% din lungimea rutei". In cazul asta s-ar fi selectat DN19F si DN1C, dar tot s-ar fi manifestat problema (2)

Odata determinat drumul cel mai lung cu un anumit indicativ, se selecteaza si segmentele comune cu alte drumuri, reprezentate in OSM cu ref=DN1;DN7

2) La intersectia cu DN19F (langa Apa), DN1C are in OSM un segment care nu se termina la intersectie, ci continua spre nord
https://www.openstreetmap.org/way/323937462

Asa se explica segmentele selectate. Daca calitatea se schimba chiar la intersectia cu DN19F, atunci trebuie rupt in doua segmentul, ceea ce editorul nu permite, se face numai cu un editor OSM.

Selectarea DN19F (de exemplu de la Satu Mare la 47.763, 23.2174) nu se face cred din motivul nr 3

3) pe DN19F sunt segmente cu "ref" lipsa.
https://www.openstreetmap.org/way/182192152

Iar asta nu are nici ref, nici nu e marcat nici ca fiind asfaltat... (apare cu linie intrerupta pe harta calitatii OSM)
https://www.openstreetmap.org/way/385502386

Cand lipseste ref, lungimea scade si atunci regula de mai sus e mai greu de aplicat. Poate ca e o problema in selectare dar ca sa functioneze bine trebuie setat ref...  Cred ca se pot gasi automat segmente cu ref lipsa dar ale caror "vecini" au ref, dar in cazul asta se poate fixa manual.

cristi5

#2058
Am implementat intersectii de drumuri ca limita de selectie. De exemplu daca raportul de calitate specifica "DN61 de la DJ601 la Clejani", se poate face selectie de la "DN61/DJ601"pana  la "Clejani". Si ajungem la sârba lui Cacurică.

In general merge. Am testat din utlimul log:
DN72A/DN72->DN72A/DN71
DN2E/DN17A-> Gura Humorului
DJ223/DN2A->Cernavoda
DJ707C/DN7 -> Slatina de Mures
etc




Limitari:
- de multe ori se selecteaza un segment in plus langa intersectie (vizibil in partea de nord, spre Crevedia) dar se poate deselecta manual. Se intampla asa pt ca la selectia intre localitati prefer sa selectez segmentele din capete, chiar daca au un capat in afara punctelor "de la" si "pana la"
- daca drumurile au mai multe puncte de intersectie, se alege primul gasit, care nu e intotdeauna cel dorit de utilizator. Daca e o problema, pot sa fac editorul sa afiseze DN1/DN7:1/5 (adica prima intersectie din 5 existente), si utilizatorul poate schimba in  DN1/DN7:2/5  etc pana ajunge la intersectia dorita. Dar unele puncte de intersectie sunt f aproape unul de altul (de ex la intersectii in T cu "bretele") si ar putea fi frustrant pt ca pt multe din aceste puncte selectia rezultata in editor ar fi fix aceeasi...
- intersectiile cu autostrazi nu merg pt ca intersectia e de fapt cu breteaua, care de obicei nu poarta indicativul autostrazii pe OSM. Dar n-avem asa multe asa ca nu-i problema

In caz de nevoie se pot oricum specifica coordonate.



Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

#2059
Da, aveam presimtirea ca felul in care e pe OSM iti strica preluarea corecta .  Atunci o parte a problemei poate fi rezolvat usor.  Ma ajuti sa detectam zonele cu problema si le voi corecta dupa ce termin cu feroviaru.  Incepem cu DN-uri care nu au ref , apoi unde se intersecteaza doua DN-uri dar intersectia nu se intampla la capetele a doua segmente ( asta nu stiu daca am putea detecta ) .

Problema e ca userii normali, vor face exact aceasi greseala. Vor pune trasee mai lungi care nu vor fi doar pe un drum cu un singur indicativ. Degeaba vom preciza noi sa introduca pe segmente pana unde stiu ca e o intersectie, ca majoritatea nu vor face asa ceva.
O solutie ar fi ca la google maps cu un traseu principal cel mai scurt si optional sa ai daca se poate si alte trasee .

Eu mai am o problema cu reprezentarea in OSM. Nu prea stiu ce tip ar trebuii sa fie fiecare drum. E ok trunk la centura ? Pun trunk doar la DN-uri, dar de exemplu cum e DN19F , merita trunk sau doar primary... Ar trebuii sa avem o clasificare clara a drumurilor pentru ca ne incurca cand facem interogari .

cristi5

#2060
Ideea pt crowdsourcing este sa nu se faca cu vreun editor OSM si nici sa nu salveze pe OSM. Pt raportor totul este la nivel de punct, nu de segment OSM. Procesul ar fi cam asa:

1) omul din public (raportor) indica calitatea (una singura), "de la" si "pana la" cu
- click pe harta sau
- numele localitatii
- eventual intersectie de drumuri
2) daca ruta nu are un drum dominant, sunt intrebati la care se refera (DNx sau DJy?, sau amandoua?)
2.1) raportorul poate alege o ruta alternativa din cele sugerate. Sau daca niciuna nu convine, e incurajat sa faca rute mai scurte , sau puncte intermediare (?)
2.2) multumim, la revedere, de aici incolo totul e pe forum
2.3) putem da un case number (pus si in cookie si poate QR code) si omul poate reveni sa vada ce s-a intamplat cu raportul lui la pasii 3-5
3) pe forum se poate verifica daca raportul e de bun-simt, etc.
4) raportul se incarca usor (cu un click intr-o lista de rapoarte) in editorul nostru si abia atunci ajustam segmente si salvam in OSM
5) vancouver (cand are timp) poate decide daca include raportul pe harta lui (poate drumul nu ajuta pt tranzit), si daca i se pare ceva gresit, ne spune
5.1) daca vancouver a respins raportul ca invalid, ne gandim daca facem "undo" pe OSM


Daca totul merge bine putem incuraja si membrii forumului sa raporteze cu acest instrument. Am avea, si noi si vancouver, informatie mai structurata. Pt utilizatorii forumului putem inregistra automat nick-ul

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

RobertH

Da, ai dreptate cristi . Daca doar vor introduce date si noi sa le verificam si sa le corectam, e mult mai ok. Uitasem de ideea asta.

Am inca o intrebare legata de harta calitatii. Sunt destul de multe diferente intre harta lui vancouver si cea a API desi banuiesc ca pana acum s-au luat din aceleasi surse dar probabil ca nu de fiecare data s-au modificat toate segmetele .
Intrebarea e : vrei sa ma ocup mai incolo sa aduc harta API sa fie cat mai identica cu cea lui vancouver ?

cristi5

#2063
Exista cateva diferente cunoscute, dar sunt putine cazurile
- smoothness pe OSM se refera strict la suprafata/planeitate. Lipsa marcajelor de ex nu e motiv de downgrade
- faptul ca drumul e ingust iar nu e motiv. Pe OSM se poate pune tertiary in loc de secondary etc. Stiu ca am facut asta pt un drum undeva intre Transalpina si Herculane
- drumurile neasfaltate sunt automat rosii pe RRQM. Pe OSM exista separat smoothness si surface, deci pot fi galbene sau verzi. Daca surface nu e asfalt sau beton, harta OSM arata linie punctata

In rest, daca culorile nu sunt identice (in sensul ca tot ce e in RRQM e si pe OSM) inseamna ca am gresit undeva :). Sunt segmente scurte (mai ales poduri) uitate pe OSM. Eroare de click, se elimina cu noua rutare...

Am copiat drum cu drum acum cativa ani, dupa care am pus in functiune mecanismul cu log-ul, care e in vigoare si azi. Vancouver citeste topicul, pune totul intr-un log si dr4qul4, AllexAlex, eu si altii (acum tu!) puneam schimbarile din log pe OSM.

Esti fireste binevenit sa le tii sincronizate! Poate vrei sa pui aici diferentele care le gasesti sa vedem daca nu sunt cumva legate de exceptiile de mai sus. Putem foarte bine sa renuntam la exceptii. Vedem. Vei gasi foarte multe drumuri (de la judetean in jos) care sunt pe OSM dar nu pe RRQM/vancouver. Asta e de asteptat pt ca vancouver se ocupa cu drumuri de tranzit, OSM se ocupa cu toate.

Cand am copiat din log nu am mai studiat exceptiile, dar asta ar trebui sa duca la culori identice...

Multimim pt disponibilitatea ta!


RobertH

Ok, am dat de prima problema mai serioasa a editorului . Pe drumul Sibiu - Sebes , nu vrea nici cum sa o ia pe DN . Tot timpu ma trimite pe autostrada (dragut din partea lui dar nu e ce vreau). Problema se pare ca e faptul ca pe bucata aia de drum se suprapune DN1 cu DN7 deci ref=DN1;DN7 . Nu mai zic de giratii unde se gasesc pana la 4 ref-uri . Din punctu de vedere a OSM-ul , reprezentarea ref e foarte buna .

Am dat de treaba asta cand corectam ref pe DN1 si am decis sa testez daca editorul reuseste sa mearga pe DN. Daca ai putea cand ai timp sa modifici putin codu sa citeasca ref-ul si sa-l analizeze , ar fi minunat . Altfel de termin cu corectarea ref pe toate DN-urile principale, nu o sa mai mearga calumea mai ales ca DN1 se mai suprapune si peste DN1A ... la prima intersectie se va bloca editorul.

strainu

Am fost în weekend prin Tara Făgărașului:
- DN73A e galben spre roșu (mai degrabă roșu) încă de la Zărnești.
- DJ104A e la fel (adică galben spre roșu) pe toată lungimea
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

atac29

Salut,
Am facut recent un drum Tg. Jiu - Rm. Valcea - Pitesti - apoi pe A1 pana Ionesti - Gaesti - Targoviste - Ploiesti - Sinaia si retur din Sinaia - Targoviste - Gaesti - Ionesti - Pitesti - Rm. Valcea - Tg. Jiu.
Dupa parerea mea, pentru urmatoarele bucati de drum ar trebui schimbate culorile pe harta.
1) DN71 Sinaia - Targoviste => Sinaia -Moroeni - e ok galben, Moroeni - Pucioasa l-as trece in galben, iar Pucioasa - Targoviste e cam de verde.
2) coborarea de pe A1 pana la Ionesti si urcarea din acea zona, e un drum comunal 702F, e cam praf...e de rosu...ce-i drept sunt doar cateva sute de metri, dar atentie, caci dupa ce iesi de pe autostrada esti obisnuit cu o anumita viteza..si pac..dai in gropi si denivelari de numa :D
In rest, culorile de pe harta reflecta calitatea drumului pe care l-am parcurs.

O zi buna, sper ca am fost de folos.  ;)

alexcrist

DJ251, pe segmentele Matca-Valea Mărului-Cudalbi și Schela-Smârdan este în refacere totală. Drumul este ras din temelii, se reface fundația. Momentan e la stadiul de pietriș și se lucrează cu spor. Dar va mai dura, cică până în toamna 2020.


chivualex

#2068
A mers cineva recent intre Deva si Arad?
Cum se prezinta bucata aia din DN68A?
Stiu ca e destul de prost, dar e atat de prost incat sa merite folosirea DN7 in locul autostrazii+DN68A?

gruiarew

Cred că te referi la DN68A DN68 e prin Hațeg. Îs câteva porțiuni rele unde dacă nu ești atent rămâi acolo (ceva plombe măricele sărite cu tot). Dar e circulabil. Nu mai e așa de rău cum a fost astă toamnă. Nu știu restul de A1 de la Margina cum e (eu merg de la Coșava la Sibiu), dar nu cred că se merită să mergi pe DN7 doar pentru asta.

Dacă e interes, pun filmare. Înainte puneam tot timpul dar durează prea mult procesarea și oricum nu filmez nimic spectaculos :)
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis