News:

.

Main Menu

Trenuri InterCity

Started by tom_sawyer, October 05, 2020, 08:45:41 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

@dan tm : Cererile de trase au fost facute in mai-iunie dupa un BAR ipotetic, unde amploarea restrictiilor date de santier e mult mai mare decat in teren. Diagramele incluse in planul respectiv, ipotetic, de mers (si deci in livretul final) sunt astfel mult mai lente ca ce se poate scoate in realitate, pentru ca lucrarile nu sunt atat de intinse.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Si cum sa circule cu o viteza mai mare decît în livret? Dimpotriva se poate circula cu viteza stabilita acolo unde sînt date restricții dar nu sînt în teren, se poate valorifica faptul că tonajul este mai mic decît tonajul maxim la care e stabilit livretul. Mai sînt si alte chestii scrise în el însă nu am mai auzit să circule un tren cu o viteză mai mare decît viteza stabilită prin livret.Dacă trenul s-a trasat cu 50km/h cu atîta va circula nicidecum cu 51km/h. Mai degrabă mecanicii vor ține la 49 km/h.
 
9. Readucerea trenurilor de călători întârziate în trasa din graficul de circulaţie sau evitarea producerii de întârzieri se poate face prin:
 a) scurtarea duratei opririlor prevăzute în staţii;
 b) scurtarea timpilor de mers fără depăşirea vitezei maxime admise valorificând: - adaosurile de timp de mers incluse în timpii de mers pentru restricţiile de viteză prevăzute în graficul de circulaţie, dar care nu sunt pe teren; - tonajele mai mici faţă de tonajele maxime pentru care sunt stabiliţi timpii de mers;
 c) suprimarea sau reducerea opririlor marcate cu semnul �;
d) circulaţia pe firul din stânga în cazul în care viteza maximă este mai mare decât pe firul normal (viteză marcată cu semnul **) şi circulaţia permite acest lucru. 10.



vancouver

@frunzaverde, asta e ce am spus si eu. Daca au nevoie de un nou personal intre Cluj si Oradea nu vad de ce sa-l plimbe pana la Viena si sa-i mai spuna pompos si "Dacia".

Cand ai un tren care-ti opreste in toate haltele si care merge 1000 km, doar nu te astepti sa ai calatori care merg de la un capat la altul. Deci prin opririle aste tembele inclusiv ultimii 10-15 calatori care pana mai ieri foloseau acest tren sa ajunga de la Bucuresti la Viena aui fost trimisi catre alte mijloace de transport.

Tu dupa ce lucrezi ceva fizic nu transpiri? Eu da, si chiar daca folosesc deodorant, cand sunt tranpirat PUT. Cand mergi intr-o calatorie de 15 ore chiar ai chef sa se aseze din cand in cand langa tine muncitori? Dar ca femeie? Dar ca fata tânara fara carnet, studenta sau asistenta sau au pair in Austria, in definitiv clinta ideala pentru acest tren?

Ca sa punem punctul pe i: modul cum este operat acest tren este cretin, facut de niste imbecili si isi submineaza singur existenta. Iar lipsa unor trenuri care sa nu opreasca decat in city (adica un real inter-city, egal ce nume poarta) este o alta imbecilitate romaneasca. Altii au dar miliarde ca sa faca linii speciale (HSR) care sa nici nu treaca prin localitati mici, deci doar pentru relatia inter-city au creat linii complet noi. Iar noi nu suntem in stare macar cateva trenuri pe zi sa le lasam sa circule asa, fie si pe liniile conventionale.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alexandru_m

@dan tm

Cred ca frunzaverde se referea fix la acel punct B. Si in plus argumenta ca accelerarile si franarile sunt mai rapide datorita greutatii reduse, deci se mai castiga timp si de acolo.

frunzaverde

#124
@vancouver - nu m-ai inteles, poate nu m-am exprimat cum trebuie. Localitatile astea mici (Aiud, Blaj, Huedin, Orastie) nu genereaza trafic pentru Cluj/Oradea (pentru care au multe alte trenuri, la ore mai potrivite), ci pentru Budapesta - Viena.

Localitatile astea mici, spre deosebire de Bucuresti sau Cluj, nu au alta alternativa mai buna de a merge la Viena - pe cand bucurestenii au multiple, asa ca genereaza volume semnificative pe cap de locuitor - "strang trafic".

Idiot-neidiot, cam asta e standardul de operare la trenuri de noapte lente. Uita-te la EN1152, operator OeBB Split - Zagreb - Viena - Bratislava - opreste in Knin, Ogulin, Sevnica, Bruck an der Mur, de 3 ori in Viena... la EC/EN 800/282 (CD+ZSSK) : Presov - Kosice - Lucenec - Levice - Bratislava - Brno - Praga, 29 opriri in 13 ore, aproape 3 opriri pe ora, doua opriri in Bratislava, doua in Brno... Dacia opreste in Budapesta de trei ori, si opreste in Ungaria in locuri precum Berettyoujfalu, Kisujszallas, Törökszentmiklos, Karcag... Tocmai ca sa adune pasageri din locurile unde "slow-rail" are sens. Aceiasi poveste in Suedia, in Norvegia...

Fara colectare de trafic de pe traseu, din orase mici, care n-au alternative mai rapide/confortabile, trenurile astea n-ar putea exista. Si da, alternativa ar fi, pentru unele perechi, HSR - Bucuresti - Viena insa e prea departe pentru asa ceva, si un model HSR de noapte nu avem. Asa ca ramanem cu "slow rail" de noapte, de nisa.

Ar fi loc, chiar si azi, pentru un Cluj - Viena si un Timisoara - Arad - Viena de noapte rapide, care sa faca 8:00 - 8:30 (un tren de noapte care face sub 8h intre perechea principala e inutil).

Cu putoarea? Daca ai ales sa mergi la clasa a 2-a, pe scaun 10-15-19 ore, riscul (minor) de putoare e ultima ta problema. Noapte alba, 19 ore pe un scaun, iluminat de neon constant, aia va fi problema...

De altfel, operatorii din toata Europa (inclusiv CFR) vor sa te alunge de la "loc pe scaun" - suplimentul pentru cuseta de 6 locuri este modic (Bucuresti - Viena, diferenta intre loc si cuseta este de doar 10 euro, mai ieftin decat la cel mai nasol hostel din ambele orase). E intentionat - separa traficul local de traficul de lunga distanta.

@dan tm - nici tu nu m-ai inteles.

Cand CFR Calatori sau TFC sau Regiotrans comanda trasele, prin mai-iunie, nici ei si nici CFR SA nu stiu cum va arata livretul real in decembrie, mai ales in zonele cu lucrari mari. Asa ca isi fac trasele de comanda dupa estime preliminare.

De exemplu, asumptia la "comanda" a fost ca VS pe Sighisoara - Mureni va fi de 50 km/h in livret. In realitate, consortiul n-a avansat cu demolarea asa repede, asa ca la livretul real, VS a ramas 70/100, dar timpii comandati si trasi pe diagrama au ramas cei de 50 cu restrictii de 30 (5 km in 10 minute, 7 km in 10 minute etc.).

Dar, in masura in care se poate, trenul are si voie si poate sa mearga cu 70/100 (in limita restrictiilor si limitarilor reale din teren), asa ca poate elimina din intarzieri cu relativa usurinta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mihai_tm

#125
Tren IC 522 Arad - Bucuresti Nord:


Sorinus

Vad pe Infofer ca IC-urile spre Constanta au vagon restaurant. E pe bune, chiar circula?

40-0802-5

#127
@Sorinus sunt minibar-uri 89-87. La fel si pe celelalte IC-uri. (Brasov, Arad, Cluj --- cat timp circula combinat cu Aradul de la / pana la Teius --- la fel si ala de Suceava / Iasi)

Apropo de asta: pe 1741/2 sau 1623/4 unde apare ca serviciu dar si fizic astfel de vagoane, personal de deservire nu mai exista. Probabil toti au fost alocati la IC si "DACIA" unde si acolo tot 89-87 au pe intern.

AndreiB

Externalizare si se rezolva.

oc7avian

În IC-uri celălalt bar e într-un 10-91, care îl are în mijlocul vagonului

AndreiB

Si mai mic spatiu la 10-91...

Macar daca ar face serviciu la scaun.

frunzaverde

Unde e vagon bar functional este de obicei si serviciu "la scaun", se plimba un angajat prin tren cu un cos cu produse "buy-on-board". Selectia e modesta, cateva feluri de sandwich rece in plastic, apa, bere, biscuiti si alune.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Stiu - un serviciu execrabil. Ma refer la un trolley similar cu ce gasesti in avion. Garantat vanzari mult mai mari - lumea e reticenta sa paraseasca scaunul.

frunzaverde

Nu ai cum sa aduci un carucior pe roti intr-un serviciu cu vagoane conventionale, ca cel din Romania. Nu poti trece din vagon in vagon in siguranta - nu-ti va permite SSM-ul vreodata ("health and safety"). La automotoare si rame, depinde de designul spatiilor de trecere.

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

#134
Am vazut carucior pe roti la micul dejun in OBB Nightjet. Vagoane UIC standard, similare cu CFR.

Plus si in UK la HST, vagoane contemporane cu Corail.

Daca acolo se poate, la CFR de ce ar fi altfel?