[SB] Centura Medias

Started by Bogdan_Cluj, October 30, 2018, 07:07:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rezin

#90
@misiekwas,

putem defini accesul la drum de mare viteză a unei localități , ca fiind o localitate prin dreptul căreia  trece un drum de mare viteză, conectat la rețeaua de drumuri de mare viteză din țară, la distanță de până la 10 km, și care drum de mare viteză are cel puțin un nod prin care se realizează o conetare directă, la acea localitate.

În privința acesta Târnăveniul nu se încadrează la o localitate cu acces la drum de mare viteză. De la Iernut la Târnăveni sunt 20km , treci prin Cucerdea , sat destul de lung, după care urmează urcușul pe hula Tânăveniului cât și coborâșul,  cu serpentine și pante.

Am spus cum se conectează Agnita la drumul de mare viteză mai sus când am vorbit despre centura    Mediașului integrată în D Ex  Sibiu-Copșa Mică -Mediaș-Târnăveni-Iernut . Din acest D Ex de la Mediaș se continuă spre Agnita-Cincu (Bruiu)- conectat în Voila(Sâmbătă de Sus) la autostrada Sibiu-Făgăraș. În acest fel se închide și pauza din A3 dintre Iernut și Voila (Sâmbăta de Sus).

rezin

#91
@Voicu.
 
orașele acestea au devenit mari pentru că au avut o bază solidă înainte , au fost fabrici mai mici cu tradiție în prelucrarea sticlei, tras gem, industria gazului, în țesătorie, fabricare țiglei, cărămizilor, a mobilei, cu tradiție în fabricarea vaselor emailate, în confecționarea încălțămintei , a prelucrării bachelitei, confecționarea  de obiecte din piele, în confecții textile, în prelucrarea gazului, în confecționarea mobilei, etc. A existat o experiență în domeniu, muncitori calificați , relații comerciale și de aprovizionare și așa mai departe. Pornind de la această tradiție s-au adăugat și întreprinderi noi, și s-au dezvoltat cele existente, pentru că  au fost oameni capabili să miște lucrurile.

Ce spui tu aici de Marca, Ip este doar o vorbă în vânt , acestea sunt două sate fără tradiție meșteșugărească, și apoi aici nici nu putem vorbi de autostradă ,căci aven un petic de asfalt , care vine de nicăieri și ajunge nicăieri, nici măcar nu putem pretinde că acea improvizație de ieșire întrare , ar fi un nod de autostradă. Era bine ca în loc de acel punct de întoarcere de la Nușfalău, să fi făcut la Marca un nod de autostradă adevărat.

Dar, dacă ai adus vorba de Marca , aici a trăit un om, din a cărui experiență de viață, avem de învățat cu toții:Gavril Bărnuțiu (se găsește pe youtube)

misiekwas

#92
Scuza, dar nu-i deloc convingător. Primul lucru: definiția propusa de tine este cam arbitrara și nu neapărat convingătoare. 10 km pana la acces nu este fezabil în mai multe cazuri și chiar dacă în unele poate sa fie de folos din cauza volumului de trafic (Cluj), sa faci asta o regula generala impune niște costuri mult mai mari decât beneficii, sa nu vorbesc despre alte lucruri precum impact de mediu.
Zona Târnăveni-Agnita nu se pretează pentru mediu ca niciodată nu va deveni vreo centru industrial la scara mare (singur loc cu potențial în aceasta privința e Mediaș), și scăderea populației este produsul unui declin absolut natural de la niveluri umflate în perioada comunista și după închiderea de uzine după 89. Zona s-a depopulat nu pentru ca lipsea drumul de viteza (de exemplu pentru Târnăveni câștig de timp ar fi oricum minuscul fata de ce este acum încât chiar nu contează, în plus dacă problema este ca se trece prin sat, răspunsul este VO, nu autostrada), ci pentru ca lipsesc servicii publice de calitate (educație, sănătate, dar și cultura). În acest context, drumul de mare viteza cel mai mult ar însemna că lumea va pleca mai repede. E bine? Nu e, firește, dar nu în drumul de mare viteza sta problema.
Nu spun ca n-ar merita upgrade la infrastructura rutiera (cred ca e peste tot în RO), dar nu în forma de autostrada/DX. Ideea de Transregio este una buna și mi se pare suficienta. Dar nu are rost sa fetisizam autostrăzi (încât la normativ DX e practic A), este un lucru păgubos, pentru ca descurajează căutarea de variante mai potrivite pentru diferite zone în tara.

Vlad94

@rezin, cunosc bine Mediașul, am copilărit acolo. Nici un DX nu va salva Mediașul, pur și simplu e lipsit de forță de muncă. A existat Kromberg și Schubert și aduceau oameni din județ. Turismul e complet absent, deci nema vizitatorul. E pe Coridorul Feroviar de atâția ani și nu a apărut nici măcar un terminal logistic. Legat de centură, singurul traseu fezabil este să pe malul Târnavei.

rezin

@misiekwas,

Am spus că dacă distanța până la autostradă este nu de 10 ci până la   10 km  poate fi considerată acceptabilă, dacă le la nod avem o legătură directă , care nu trece prin alte localități.
Drumul de viteză mare asigură și siguranță sporită  și confort mai mare.
 

 O actualizare a DN-urilor, DJ-urilor și DC-urilor este necesară, dar ele vor rămâne tot la statul lor nu le va putea ridica la nivelul unui drum de viteză mare nici ca viteză nici ca nivel de siguranță și confort. Deci aceste drumuri, oricât le-ai actualiza și este necesar să fie actualizate,  nu pot înlocui drumurile de viteză mare.

 Putem compara infrastructura rutieră și cfr, navală  cu sistemele de operare pe calculator.


Când toți au trecut de la DOS la Windows, încercare mea de a rămâne la un DOS pe care să-l actualizez la versiunea 5 sau 6, va fi în van deoarece acesta nu va mai fi capabil să conlucreze cu procesoarele noi, memoriile noi, harddiscurile noi , plăcile video noi și perifericele noi mai performanțe , care vor prelucra , manipula ,un volum mult mai mare de date.

 Sau ce-ași mai putea face eu cu un calculator cu procesor Athlon, cânt toți  au trecut  la cele cu procesoare Ryzen?

  Tot așa și astăzi când au apărut mașini mai performante, cu viteze mai mari care presupun măsuri sporite de siguranță , deorece la viteze mai mari în caz de accidente altele sunt consecințele.Când se petrece mai mult timp  cu mașina, se impune și un confort sporit.Astăzi dotorită noilor realități economie , a crescut gradul de mobilitate al omenilor, ce duce la o circulație mai intesă și crește timpul petrecut la volan.

misiekwas

#95
@Vlad94 totusi, e un pic turism, cel putin eu (sincer, prefer Medias la Sighisoara :D ). Problema este insa ca 1) majoritatea tot considera Medias un oras industrial, ceea ce nu mai este cazul, 2) practic, in intreaga zona de interes, nu poti sa te deplasezi fara masina (ultima data cand am fost, n-a existat de exemplu un autobuz la Biertan, sa nu spun despre alte puncte de interes in zona).
@rezin ciudata argumentatie pentru acest drum anume. Da, sunt mai performante masinile, dar diferente in performanta privesc oricum in general zona peste limita legala admisa: si cu Dacia 1310 poti sa te duci peste limita legala la autostrada. Nu are nicio legatura cu necesitatea acestui drum. Daca sustii ca asta e argumentul pentru constructia autostrazi, ar fi trebuit sa trantim autostrada la orice localitate in Romania. Dar nu-i fezabil si nu-i de dorit. Oricum, sa luam cazul Tarnaveni, pana la nodul in Iernut faci ca. 20 de minute. Cat timp ai castiga pe autostrada? 5 minute?
Da, siguranta e mai mare pe autostrada, dar siguranta se poate creste si fara constructia de o noua autostrada prin zona putin populata si afara de zona de tranzit. 2+1, parapeti etc. Daca faci un DN decent, cresti nivelul de siguranta in mod rezonabil.
Acum, toate probleme pe care indici sunt rezolvabile prin solutii mai putin costisitoare, varianta ocolitoare la Tarnaveni si la Cucerdea. Ceea ce-i de dorit, si costul ar fi infim in comparatie cu o autostrada prin terenul greu, pe care ai acolo. Si solutii mai degraba ar trebui sa tina de nivelul local si judetean, nu de CNAIR.
A propos de comfort de trafic: sigur, dar poti sa ai asta si fara autostrada la cat de putin trafic ai acolo, fara solutii de fita. Despre nevoile pe care au potentiali utilizatori, oricum nu-i vorba de distante lungi, ci de trafic de naveta, catre Sibiu (Agnita) sau Targu Mures. Niciunul dintre aceste locuri nu va fi baza logistica sau nu stiu ce parc industrial oricum, cu mult trafic greu; si nu din cauza lipsei de drum de mare viteza, ci din cauza de alti factori sociali si economici, care nu tin de infrastructura rutiera.
Si da, solutie de Transregio pare cea mai rezonabila, daca vrem sa facem upgrade: scoti din localitate, imbunatatesti geometria, scoti din localitatii, faci fragmente 2+1. Absolut suficient.

rezin

#96
@Vlad94


Zici că e lipsit de forță de muncă. S-au închis cumva școlile generale și liceele din lipsă de elevi,  și eu nu am aflat?
  Problema e că atunci când e doar muncă necalificată și salariul minim ,  va fi migrație mare.

Drumul de viteză mare se va face când vor fi oameni capabili să miște lucrurile, până atunci va fi doar o văicăreală a neputinței și filosofia cum să funcționez cu un procesor 386, când toți ceilalți sunt pe Ryzen.

 Prin soluția actuală nu se rezolvă problema, căci se mută traficul dinr-un cartier în alt cartier.

Soluția corectă e ceea de care am vorbit, centura Mediașului integrată în D Ex Sibiu-Copșa Mică-Mediaș-Târnăveni-Iernut.

rezin

@misiekwas,

 Dacă tot cârpești o haină veche , ea va rămâne aceiași haină. E nevoie de o haină nouă potrivită pentru aceste timpuri.

Drumul de care am vorbit pe de o parte va veni în ajutorul acestei regiuni, pe de altă parte va completă  porțiunea lipsă din A3 între Iernut și Voila (Sâmbăta de Sus), el fiind o variantă mult mai bună decât Târgu Mureș-Sighișoara-Făgăraș, deoarece scurtează porțiune de drum de mare viteză necesar pentru că  varianta Iernut-Târnăveni-Mediaș-Agnita-Cincu(Bruiu)-Voila(Sâmbăta de Sus) este mai scurtă decât Târgu Mureș- Sighișoara-Făgăraș. Pe de altă parte scurtează și distanța pe A3 dintre Brașov și Cluj-Napoca , pe care relație este volumul pricipal al traficului de la Brașov pe A3.

 Iar de la Sibiu la Mediaș nu ai ce cârpituri să faci  la DN14, atât datorită numărului mari de localități cât și datorită reliefului, ca să-l apropii de un drum de mare viteză , așa că soluția este un drum de mare viteză.

 Direcțiile de mișcare mai importante în zonă :sunt Teiuș-Blaj, Blaj-Mediaș, Blaj-Sibiu, Sighișoara-Mediaș , Mediaș-Sighișoara , Mediaș-Blaj, Mediaș-Sibiu, Sibiu-Mediaș, Sibiu-Blaj , Mediaș-Teiuș
După ce a lucrat omul 8 ore nu-i mai convine să piardă în trafic în 2 ore la dus și 2 ore la venire. Nici studentului să piardă timpul fără rost de la Blaj la Sibiu, și nici producătorului de la Blaj la piața din Mediaș. Ori niște nevoi juste, nu reprezintă fițe.
 
Când parcurgi în mod regulat un drum cu grad mic de siguranță șansele de producere a unui accident se înmulțesc. Nu avem motiv să cerem lucrătorului ca la oboseala muncii, să adauge și oboseala cauzată de un  drum cu confort redus.


Light

Quote from: Vlad94 on November 27, 2023, 11:14:43 AM@rezin, cunosc bine Mediașul, am copilărit acolo. Nici un DX nu va salva Mediașul, pur și simplu e lipsit de forță de muncă. A existat Kromberg și Schubert și aduceau oameni din județ. Turismul e complet absent, deci nema vizitatorul. E pe Coridorul Feroviar de atâția ani și nu a apărut nici măcar un terminal logistic. Legat de centură, singurul traseu fezabil este să pe malul Târnavei.
Sincer, mie mi se pare că un traseu optim ar fi ocolit obligatoriu Hula Baznei, conectându-se cu DN14A undeva aproape de Blăjel. Scăpai de curbe în ac de păr, restricții de tonaj și de circulație când se desfășoară raliul în coastă + de multe ori, în timpul iernii camioanele nu mai puteau urca dealul și se formau blocaje mari. Practic traseul actual te scoate în DN14A la intersecția cu DJ142A (drumul județean spre Dârlos). Chiar dacă va fi un sens giratoriu suspendat, tot va mai fi nevoie să traversezi o bucată din Mediaș până ajungi să urci pe Hulă. Recent s-au montat și semafoare la intersecția dintre strada Baznei cu Nucului și cu 1 Decembrie, deci încă un factor ce va produce aglomerație.

danvoicu

Oameni buni, cred ca nu vedeti padurea de copaci. Un drum rapid, daca e posibil-adica financiar in primul rand dar nu numai, este extraordinar nu pentru ca dezvolta economic o zona, ci pentru ca avem o serie de avantaje : confort, consum redus, poluare redusa, timp redus, risc de accidente redus, etc. Asa ca argumentul ca nu mai poate dezvolta economic o zona, este ingust.  Macar sa existe posibilitatea sa il faca. Eu personal nu as refuza, cu conditia respectarii prioritatilor evident, insa si aici ramane o doza de subiectivism. Am observat ca va place sa va contraziceti pe aproape orice subiect. Sigur, orgoliul sifonat. Fiti mai constructivi chiar daca e o simpla discutie.

rezin

#100
@misiekwas ,

Când au o mașină performantă ,mulți sunt tentați să încalce legea pe aceste drumuri care nu sunt proiectate pentru astfel de mașini . Pe de altă parte vedem cum a fost mărită prin lege viteza pe D Ex, la 120 km/h. Și în alte țări viteza pe autostradă este mai mare față de cea de la noi.

Chiar eu am auzit un om cum se scuza că a fost amendat pentru depășire de viteză în localitate , zicând că mașina lui nu poate merge cu o viteză atât de mică!

Nu este de dorit și nici logic, să bagi tot traficul de tranzit, de la Sibiu la Mediaș, prin localități, expunând fără sens pe oameni la accidentele și poluarea mașinilor care sunt doar în tranzit, la  zgomotul și deranjul produs de acestea.

Toate rutele despre care am vorbit că necesită D Ex, cu o singură excepție , sunt străbătute de drumuri naționale , deci de rang superior celor județene , prin urmare nu implică toate localitățile cum zici tu.

Timpul dintre Iernut și Târnăvnei se înjumătățește dacă îl faci pe un D Ex.


Ce ocolitoare de 20 km. vrei tu să faci și la ce costuri , când la Mediaș pe 8,7 km. , și o bandă pe sens și o viteză de proiectare 80km/h, costul se ridică la 1 000 000 000 lei.


 Până la urmă tot D Ex este soluția.



danvoicu

Imi pare o prostie care cred ca va afecta multi ani. Dar la solutii de tipul asta se pricep "competentii" astia.

rezin

@horatiu.cosma


Deci, nu ne împiedică nimic să construim centrua Mediașului ca parte integrantă în DEx , deci la nivel de DEx pe traseul arătat:
DN 14 -sud de Colonia Târnava-sud de lacul Ighiș-traveseavă drumul județean 141 la nord de eleșteul Moșna-la vest de Buzd-și ajunge la DN 14 în vest de Brateiu.

 Iar despre drumul de mare viteză Iernut – Târnăveni est- Mediaș est- Agnita- Cincu ( Bruiu)- Voila(Sâmbăta de Sus) care să completeze pauza din A3  și care să înlocuiască varianta Târgu Mureș- Sighișoara-Făgăraș, se poate negocia.

Light

Proiectul centurii ocolitoare a Mediașului a fost aprobat de Guvernul României. Unul dintre proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României de joi, a fost Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ,,Varianta ocolitoare a municipiului Mediaș, pe DN 14", județul Sibiu.

Următorul pas va fi adoptarea unei Hotărâri de Guvern pentru exproprieri culoar variantă, urmat de atribuirea contractului de servicii pentru consultanță în procedura de licitație deschisă. Următorul pas va fi apoi licitația deschisă pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție, cererea de finanțare, iar apoi 6 luni pentru proiectare și alte 30 de luni pentru execuție.

Conform comunicatului Guvernului României, obiectivul proiectului este decongestionarea circulației, scoaterea traficului greu și de tranzit din interiorul municipiului Mediaș. Traseul variantei ocolitoare va avea 8,7 kilometri și va cuprinde pasaje, poduri, viaducte, pasarele, o intersecție giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție giratorie la nivel.

Valoare totală a investiției este de 1,15 miliarde lei, iar durata de execuție a lucrărilor de 30 de luni. Finanțarea se asigură din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.


Sursă: Nova TV

Light

#104
Pe pagina de FB a primarului din Mediaș apare un video de prezentare a centurii.
Aici e link-ul către video.

Edit: A apărut și pe YT videoul, îl las aici pentru a fi mai ușor de deschis.