News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

AdrianB1

Quote from: trifuhoria on April 14, 2016, 01:03:57 PM
Mai nou filmam autostrazile cu Hercules C4?
Azi un astfel de avion zbura la foarte joasa altitudine(10-20m), deaspura A1,langa Sebes, pe directia Sibiu.  :o
Sigur nu zbura pe sub pamant? Nu ai idee ce inseamna 10 metri altitudine la un asemenea avion, pilotii catapulteaza deja mai sus.

AdrianB1

Quote from: bogdymol on April 14, 2016, 06:54:33 PMCu toate ca nu sunt expert in aviatie, cred ca pot sa te contrazic aici. De obicei avioanele de linie fac toate manevrele mai lin... urca incet, coboara incet... Nu sunt ele facute pentru manevre bruste (cu toate ca pot sa fie si bruscate putin), dar conteaza in primul rand confortul pasagerilor (manevre bruste in aer inseamna multi G, ceea ce nu-i convine la babuta de 70 de ani de pe locul 12C).

In schimb avioanele militare, inclusiv cele de transport, sunt facute sa faca manevre acrobatice, sa aterizeze sau decoleze pe piste f scurte etc.
Nici eu nu sunt tocmai expert, desi am experienta ca pilot daca se pune asa ceva, dar toate avioanele militare sunt facute pentru manevre acrobatice sau STOL (Short Take Off and Landing); unele sunt chiar variante militarizate ale unor aeronave civile. Performantele unui avion militar de transport sunt ceva mai reduse decat cele ale avioanelor civile pentru ca greutatea lor la gol e mai mare din cauza echipamentelor suplimentare si pentru ca de obicei zboara incarcate complet, cele civile iau minimul de combustibil pentru cursa si pasagerii, cati or fi in zborul respectiv. Faptul ca un avion de linie are o rata de urcare mare nu inseamna ca o face si brusc, o face lin si sustinut. La coborare nu o face iarasi incet pentru ca altfel nu ar fi lin, ci pentru economie de combustibil - practic de la o distanta destul de mare de aeroport reduce motoarele si pierde treptat altitudine. Avioanele militare nu fac asa ceva pentru ca in armata economia nu e printre primele prioritati (ex: armata americana a consumat in Iraq si Afganistan 8.000 de cartuse pentru fiecare inamic omorat).

bogdymol

Quote from: AdrianB1 on April 14, 2016, 08:41:19 PM
Quote from: trifuhoria on April 14, 2016, 01:03:57 PM
Mai nou filmam autostrazile cu Hercules C4?
Azi un astfel de avion zbura la foarte joasa altitudine(10-20m), deaspura A1,langa Sebes, pe directia Sibiu.  :o
Sigur nu zbura pe sub pamant? Nu ai idee ce inseamna 10 metri altitudine la un asemenea avion, pilotii catapulteaza deja mai sus.

Aici iti dau dreptate. De exemplu avionul din poza de mai jos l-am surprins in timp ce conduceam pe o autostrada in Germania, langa baza militara americana Rammstein. Nu vrei sa stii ce instantaneu m-au trecut transpiratiile in prima fractiune de secunda cand l-am vazut venind... erau niste pomi inalti langa autostrada si nu l-am vazut din timp, ci doar brusc deasupra drumului:



Tot la Kecskemet am simtit cum e sa treaca pe deasupra ta, la vreo 50 m altitudine, un MiG-29 rusesc... Eu impreuna cu cei 100.000 oameni prezenti acolo am oftat in cor dupa ce a trecut... s-a ridicat pielea pe noi.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

TibiV

Senzaţional !

Doamne, ce planificare...
Vă daţi seama că dacă aveau un singur utilaje în minus o dădeau în bară ?...

Interesante şi comentariile postate...
Din Australia până în SUA problemele sunt aceleași, nu sunt invenţie românească... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

prrobabil in Romania vom avea PISI deschis inainte sa vedem asa ceva. Sper sa vad odata o licitatie facuta de CNADNR, in care indiferent de pret sa puna conditia lucrului non stop. Si niste penalitati de intarziere calculate la ora.

Intrebare despre acest videoclip: când termina de pickonat, schimba doar cupa la excavator sau sunt altele?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

^^
Îţi dai seama ce a însemnat să aduci pe şantier toate excavatoarele ălea... Câte trailere...

Europiu

Quote from: bogdymol on April 14, 2016, 09:07:26 PM
Tot la Kecskemet am simtit cum e sa treaca pe deasupra ta, la vreo 50 m altitudine, un MiG-29 rusesc...

De dragul discutiei, sa impartasesc si eu o experienta: am asistat la un meci de fotbal american in 'College League', gazduit de Colorado University Boulder. Una din traditiile locale: 4 (patru!) avioane de la scoala de aviatie din Colorado Springs survoleaza stadionul inainte de fluierul de start. Ti se face pielea de gaina, nu glumesc. Trec cam pe la 100 de metri deasupra, dar tot simti de parca te-ar lua cu ele...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Gendan

Ca tot vorbim de climb rate, sa vezi un 737 de la Ryanair cum decoleaza si urca cu 3000fpm e o incantare. Evident, nu poate sustine chestia asta mai mult de doua minute, scade densitatea aerului. Dar pana la FL350+ 1800fpm e respectabil.

AdrianB1

Quote from: Europiu on April 15, 2016, 11:51:13 AM
Una din traditiile locale: 4 (patru!) avioane de la scoala de aviatie din Colorado Springs survoleaza stadionul inainte de fluierul de start. Ti se face pielea de gaina, nu glumesc. Trec cam pe la 100 de metri deasupra, dar tot simti de parca te-ar lua cu ele...
E foarte greu de estimat distanta verticala, mai ales fara repere si fara experienta, dar garantat nu zboara la 100 de metri pentru ca e ilegal; pe deasupra stadionului zboara la minim 1000 de picioare (~300 de metri), daca sunt reactoare e suficient pentru efectul pe care il mentionezi.

Europiu

well, n-or fi fost 100 de metri (oricum, voiam sa zic fata inaltimea tribunei) dar, subiectiv vorbind, chiar "pareau" foarte jos. Am gasit si un , chit ca nu de la un meci. Cred ca ai dreptate cu altitudinea... :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

danutzu_1069

Quote from: alecu26 on April 15, 2016, 07:44:21 AM
prrobabil in Romania vom avea PISI deschis inainte sa vedem asa ceva. Sper sa vad odata o licitatie facuta de CNADNR, in care indiferent de pret sa puna conditia lucrului non stop. Si niste penalitati de intarziere calculate la ora.

Intrebare despre acest videoclip: când termina de pickonat, schimba doar cupa la excavator sau sunt altele?

In astfel de situatii, se folosesc 3 tipuri de echipamante interschimbabile la un excavator:
- ciocan hidraulic (unii ii zic si pikon)
- foarfeca hidraulica
- cupa de excavat

Toate adaptate pentru a fi folosite cu un "quick-change" montat pe excavator.
Desigur, excavatorul trebuie sa fie prevazut cu instalatie hidraulica pentru astgel de accesorii.

alecu26

Ok. La ăsta mă gândeam. ...dar acel quick change cât e de quick?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adi

^^^ aprox 10-15 min cel mult...

danutzu_1069

Adica in cat timp schimba atasamentul?
De ordinul a 1 min. Nici macar nu se da jos din cabina.
Mai mult dureaza pana ajunge acolo unde e atasamentul.
Daca il are aproape, cu atat mai bine.