Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 37 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Acum inteleg de ce vor sa faca alt giratoriu in capatul A3. Giratoriul temporar va ramane minim 2 ani. Dar nu va incurca la constructia pasajului?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Serios?
Deja autostrada este ridicata fata de sol la 5.5m probabil.
Ce fac cu DJ-ul ala ... il ridica la cer?

Eu am zis sens giratoriu, raspunzand la intrebarea "Chiar nu sunt noduri mai simple/ieftine/ușor de făcut?"

Nu o sa se faca nimic acolo, ca degeaba termina Astaldi "pe loc", ca Strabag ... mai are. Probabil vor fi 3 - 4 luni diferenta intre terminare Strabag si terminare nod (daca se vrea).
Nu merita efort (bani adica), pentru a face ceva temporar.

pasadia

Eu personal n-am nici o problema cu sensul giratoriu. Intr-un fel sau altul un giratoriu e la toate capetele de autostrada de la noi (si la Soimus, si la Margina, si la Turda, si la Aiud si la Nadaselu si la Ploiesti...). Dupa cum ai spus chiar tu, important e sa fie foarte bine semnalizat. Cat priveste bariera CF... nu stiu cum se face dar eu nu am reusit sa prind niciodata o coada asa lunga si nici o perioada atat de mare de timp pentru a traversa.

ps:@voicul - nu stiu unde vezi tu autostrada ca fiind inaltata.

FRS

Pe lotul 1 si lotul 2 nu mai sunt informatii pe surse. Incepand de ieri este oficial. Vrabiutele API au fost foarte bine informate si decaceasta data.

pentium10

#18124
un comentariu de la un amic
avand in vedere ca cei care merg pe directia MS->CJ si la iesirea in E60 au cedeaza trecerea, si e foarte greu sa iesi
ar trebui dat in circulatie doar linia CJ->MS, atunci si cozile la bariera s-ar forma nu in giratoriu ci pana in dreptul depozitului Lidl
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ciprianul

Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

Ionut

Asa este, apare "deja" dupa 2 luni si ceva dupa ce v-am zis noi si a mai aparut si atunci in presa. Va rog, daca e posibil, sa nu mai discutam/punem "stiri" vechi de doua luni de zile!

ovicor

Daca tot vor sa aduca traficul de pe autostrada mai aproape de DN14A, cred ca cel mai simplu ar fi sa realizeze o portiune cu doua benzi (cate una pe sens) care, venind dinspre est, sa se desprinda din sensul Tg Mures -> C. Turzii si sa se intalneasca cu DN14A inainte de calea ferata. Drumul cu prioritate ar fi acesta, vor avea prioritate cei ce ies de pe autostrada, interzis la stanga pentru acestia. Venind dinspre Iernut, dupa trecerea CF, niciunul nu va trebui sa cedeze trecerea. Problema ar fi pentru cei ce ies de pe A si vor sa mearga pe DN14A spre sud, ar trebui sa traverseze CF, sa intorca si sa traverseze din nou CF. Deasemenea, cei ce vin pe DN14A dinspre sud, mai ales la trecerea unui tren, vor avea mult de asteptat.

gdaniel

Eu ma gandesc ca vor avea de lucru masiv la inaltarea DN14A cum vii dinspre Medias, ca sa ramana relativ sus pana trece autostrada si calea ferata.
Deci cel mai util ar fi sa inchida de la giratoriul nodului pana la autostrada si sa devieze DN14A cand va fi nodul complet, si atunci devine A3 singurul drum care, redus la 2 benzi, va coti dreapta si va trece calea ferata.
Deci cum ar veni, sa intre DN14A in A3 prin nodul Iernut.
Probabil ca ar fi util sa faca pilele si sa puna grinzile pe deschiderea peste A3 a pasajului, ca sa nu mai inchida traficul la montarea grinzilor.

reed

O intrebare va rog,pe sinteza autostrazilor apare Suplacu de Barcau-Chibiris,insa pe GM se observa terasament inceput pana la Ip.Include si sectiunea pana in Ip?

horatiu.cosma

Da, e până la trecerea la nivel cu calea ferată dinspre Ip.

alinuttt

Giratoriul ar fi pentru câteva luni doar, având în vedere că Astaldi poate termina lotul în 2019. Nu văd utilitatea lui, căci oricum va fi coadă la barieră și cu și fără el. Ar fi doar un obstacol în plus pentru construcția lotului Astaldi în opinia mea.

adiarc

eu sunt PENTRU giratoriu cu semnalizare f buna.....in cele cateva luni care s-ar putea lungii,ar putea fii salvate vieti omenesti in primul rand...asa ca se justifica.....nici un efort nu e prea mare pentru asa ceva.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Am aflat... nimic. :lol: Stiam deja, pe surse. Acum e oficial. Pacat ca nu avem castigatorii si la Suplacu-Chiribis.




Au fost desemnați câștigătorii licitațiilor pentru construcția a încă 33,9 km din autostrada Transilvania, între Chiribiș și Borș.

Contractele pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor 3C2 (Chiribiș – Biharia, între km 30+550 și  km 59+100) și 3C3 (Biharia – Borș, între km 59+100 și  km 64+450) ale Autostrăzii Brașov - Tg. Mureș - Cluj – Oradea (autostrada Transilvania), au fost câștigate de Asocierea TRAMECO SA - VAHOSTAV -SK, a.s. - DRUMURI BIHOR SA - DRUM ASFALT SRL - EAST WATER DRILLINGS SRL.

Pentru subsecțiunea Chiribiș-Biharia, cu o valoare de 326.515.056,68 lei, fără TVA (aproximativ 69 milioane euro), termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni. Subsecțiunea Biharia-Borș, are o valoare de 134.221.397,72 lei, fără TVA ( aproximativ 29 milioane euro), o durată de proiectare de  4 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 15 luni. Pentru ambele secțiuni, perioada de garanție a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

În cazul în care nu vor exista contestații, semnarea contractelor va putea avea loc doar după expirarea perioadei legale de 10 zile de la transmiterea comunicarilor privind rezultatul procedurii. În situația în care vor fi însă înregistrate contestații împotriva rezultatului procedurii, CNAIR S.A. va trebui să aștepte soluționarea acestora. 

Evaluarea ofertelor depuse pentru Subsecțiunea 3C1 (Suplacu de Barcău – Chiribiș, între km 4+200 și  km 30+550), este înca în curs de desfășurare, urmând ca în perioada imediat următoare să fie anunțat și câștigatorul licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe acest sector de autostradă.

Informații suplimentare:

Subsecțiunea 3C2 (Chiribiș – Biharia), se întinde între km 30+550 și km 59+100 (28,55 km),  începe în zona localitatii Sînlazar (intersecția cu drumul național DN19E) și tranzitează o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș - Salard - Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul continuă la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, între localitățile Sarsig și Haucești și intersectează DJ 767 (Tiglead - DN19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrăzii trece prin aria protejată Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar la km 41+319 intersectează DC42.  Traseul autostrăzii ocolește la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local situat la sud de localitatea Sălard. În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre granița româno-ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Subsecțiunea 3C3 (Biharia – Borș), se întinde între km 59+100 și km 64+450 (5,35 km) și începe în zona localității Biharia. Traseul tranzitează o zonă de câmpie, între localitățile Biharia, Satu Nou și granița româno – maghiară și intersectează DN 19 (Oradea-Satu Mare), la km 59+614,  la nord de localitatea Biharia. La km 59+875 este prevăzut un nod rutier (nodul Biharia), cu 5 bretele și 3 pasaje . Autostrada va tranzita calea ferata CF 402 (Oradea-Satu Mare), la km 60+066.  Traseul autostrăzii Brașov-Cluj-Borș, respectiv subsecțiunea 3C3 se încheie la frontiera româno-ungară, la km 64+450, unde se va racorda la rețeaua rutieră maghiară.

CNAIR

dan_c

Poze Lot Geiger

Ce nu inteleg, de ce CNAIR nu face receptia acestui lot daca e gata din 21.09.2018

Conform declaratiilor din presa ale D-lui Neaga, in luna noiembrie vom inaugura 14 km de autostrada catre Mures, se pare ca cei de la CNAIR au promisiuni de la Strabag ca pana in 15 noiembrie se va putea circula pe lotul lor, implicit si lotul lui Geiger, dar depinde de ce solutie au adoptat cei de la Astaldi cu iesire provizorie in DNA 14 A, pana la finalizarea nodului rutier de la Ierut

Lot Geiger limita lot Astaldi, vedere spre Mures


Lot Geiger limita lot Astaldi, vedere de pe pasaj spre Mures


Lot Geiger limita lot Astaldi, vedere spre Nod rutier Iernut / sens giratoriu DN 14 A



Powered by API/PUM imgur uploader