News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

neobluenet

Toata copilaria mea ('90-2000) am facut drumul Cluj-Napoca - Deva si retur in vacante. De fiecare data se statea aiurea in Simeria, argumentul de atunci era ca statia asta e nod de cale ferata. A fost un tren in timpul zilei, pleca pe la 10 din Cluj si ajungea in jur de 13 in Simeria. Uneori mergea pana la Deva si apoi se intorcea pe Valea Jiului, prin Craiova, catre Bucuresti. Cand se oprea in Simeria, era o legatura cu un tren care merge la Paulis (catre Brad). Catre Deva mai era un tren la 4:30 dimineata, de la Iasi si unul pe la miezul noptii.

Dupa ce va fi gata A10 va fi tare greu pentru feroviar sa se bata pe ruta asta sau chiar mai departe, pe Cluj-Napoca - Timisoara / Arad, mai ales ca nu exista intercity-uri, cu putine opriri scurte. Mai demult erau IC 531 si 532 cu un timp extraordinar de bun si un program bine gandit. Pleca la 13:30 din Cluj-Napoca si 13:00 din Bucuresti Nord si ajungea la 21 in Bucuresti, respectiv 20:30 in Cluj-Napoca. Avea vagoane noi cu aer conditionat, 6 locuri in compartiment sau cele cu salon si compartimente. Poate candva se va ajunge iar la timpii de la inceputul anilor 2000.

cristi5

@vancouver trenul flagship al CFR trasat cu 120 are viteza medie 60, si tu zici ca sunt prapastios :lol:

In ordinul de care vorbeam scria ca timpii de parcurs sunt aceiasi chiar daca se permite 120. Deci probabil acum viteza medie e 50. La noul mers a castigat 10...

dorum

Asteptam si noi finalizarea Simeria-km614? Retoric, asa...
Suna cam ca si cand am casa in constructie, dar eu m-am mutat deja si ma plang de praf si de zgomot... :(
Si colac peste pupaza, n-am nici acoperisul finalizat! Dar io sper ca nu ma ploua :(

vancouver

@cristi5: Cred ca e bine ca macar noi aici sa dam informatii exacte. Si nu "nu se schimba nimic", dar apoi sa minimizam ca totusi se schimba, ca sa iesim cu fata curata. Vreau sa te vad si pe tine o data ca spui: "da, se pare ca am gresit". Deci se schimba. Deci informatia ta a fost gresita. Iar pentru conditii de santier o viteza comerciala (nu medie) de 66 km/h, e ok.

Si ca sa comparam mere cu mere, in acest moment viteza comerciale intre Ilia si Radna (la IRN 1765) este 38,3 km/h. Deci nici vorba de 50, care se face 60 (care, da, ar fi cam putin), ci 38 se face 60 resp. 66.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

frunzaverde

#8479
@vancouver - nu, nu ii schimba locomotiva la Simeria, ci ii scoate vagonul restaurant... De prosti, nu puteau sa-l tina pana la Curtici, sau sa-l scoata la Coslar, nu, trebuie sa faca n-spe opriri, una dupa alta, sa lege si dezlege grupe. 346 a ajuns un puzzle, si e nasol rau cand in pat te izbeste manevra de cuplare/decuplare...

Nu mai zic, 346 acum primeste grupa de la Bucuresti via Craiova (tampenia tampeniilor) la Arad... Nu puteau sa mai duca grupa aia separat pana la Curtici si sa faca toate manevrele acolo, eventual la un singur ghiseu. Gandire anti-calator...

In momentul asta 346 are stationari cu manevre la Coslariu, Simeria, Arad, Curtici, Lokoshaza, Budapesta. Care te trezesc obligat-fortat din somn... Izbituri, zgomot, actele la control.

A fost trasaj de 50 pe Milova-Radna-Paulis-Ghioroc anul asta, acum e trasat cu 70, doar ca au pus "120" in stanga.  Asta inseamna ca poate accelera la 120 unde are VS, dar trasa e de 70 si daca cumva combinatia de 120 + restrictii (care pot fi pe toata distanta, si sunt in general la toate macazurile pentru 30) va duce la timpi reali mai mici, trebuie sa astepte la Arad si Simeria. E facuta afacerea pentru "protectia santierului", deci nici vorba ca e falsa.

La fel la Ilia si Radna, acolo e 50 + o gramada de restrictii de 30 km/h peste toate macazurile si peste toate provizoriile, cu viteze masurate.

@dorum : ce sa asteptam finalizarea, ca iesim la pensie pana atunci... Deja Bucuresti - Predeal e praf, pana e gata Simeria - 614 o sa fie pana la Predeal plin de restrictii (deja Campina - Predeal e plina de limitari permanente).

@cristi5 : ce tren flagship, ca e vai mama lui... 346 a ramas o umbra jalnica...
In Viena Hbf arata penibil: o pestritenie, de obicei cu unu, poate doua vagoane MAV de clasa, de obicei model vechi, ca nu e prioritate (dat fiind ca pleaca la cinci si ceva din Budapesta), uneori (prepandemie) un restaurant MAV Nosztalgia (la fel), o cuseta Touropa veche de 50 de ani care arata demna de muzeu, cu geamuri ruginite si de obicei aburite si murdare, si un singur dormitor, si doua vagoane 21-90, de obicei in vechea livrea rosie, adesea plina de petice, cu niste becuri chioare la compartimente... Fata de tot ce e in gara Viena, zici ca vagoanele CFR sunt vizitatori din fundul Africii, singurul vagon CFR care arata modern e dormitorul...

La Lokoshaza, ungurii atasaza 20-37-uri comuniste (120 km/h), sau chiar bouvagoane de navetisti, limitate la 100 km/h...

Sa vezi cand fac fum 21-90-urile sau cand picura apa (condensat si scurgeri) din Touropa pe sine la Viena ce scandal fac austriecii - de fapt au zis de multiple ori ca nu mai primesc 21-90-uri nemodernizate, si nici Tourope CFR...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Asa da, se pupa cu calculele. Daca acum e trasat cu 70 e normal sa iasa Vc=60 virgula ceva pe Milova - Radna si 66 pe Ilteu - Varadia.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

bgd77

Quote from: frunzaverde on October 10, 2021, 09:46:54 PM
Deja Bucuresti - Predeal e praf, pana e gata Simeria - 614 o sa fie pana la Predeal plin de restrictii (deja Campina - Predeal e plina de limitari permanente).

Dintre toate lucrurile triste pe care le aflam de la tine pe partea de CF, poate printre cele mai strigatoare la cer este ca nu reusim sa mentinem macar cei cativa zeci de km de CF modernizat fara restrictii. Macar pe Bucuresti - Predeal si pe Bucuresti - Constanta, unde s-au bagat vagoane de bani, sa se faca un efort ca sa fie toata mentenata la zi si sa se circule fara limitari. E chiar trist ca nici macar asta nu suntem in stare sa facem.

vancouver

E ceva mai nuantata situatia. In primul rand pe Bucuresti-Ploiesti in acest moment nu exista nici o limitare sau restrictie. Nici pe Bucuresti-Constanta, cu exceptiile cunoscute, dar care sunt acolo unde NU s-a facut reabilitarea: Ciulnita pe firele directe 140/70 in loc de 160/160, Fetesti firele directe 100/100 in loc de 120/120, 50 in loc de 100 pe podul de la centrala.

Iar pe Ploiesti - Predeal problemele pe firele directe se numara pe degete, si deseori e vorba de limitari la 70 in loc de 100 sau 90. Ceea ce nu prea are legatura cu nenorocirea de pe Bucuresti-Craiova, unde avem zone intregi cu 80 si zeci de limitari la 30-40-50. Iar unde inca se circula cu 120 iti clantane dintii in gura daca trenul chiar se duce la 117-118. Sau pe Ploiesti-Buzau integral cu 80 in loc de 120 (deci pe zeci de km, nu doar la trecerea peste un macaz, precum la Campina-Predeal) si in plus diverse puncte de 30-50.

Pe reabilitarile de coridor - oricat le criticam pentru aruncat banii in mod nejustificat (si sunt de acord cu asta) - totusi se merge decent si fluent si cele cateva puncte problematice se repara. Nu cum ar trebui, imediat, ci deseori dureaza 1-3 ani pana se repara un macaz cu limitare - ceea ce nu e normal. Dar totusi coridorul se poate spune ca se mentine in parametri proiectati.

Pe cand restul nu se mentine in nimic (cu mici exceptii), desi cu un pic de vointa evident ca s-ar putea.

PS. De altfel am vorbit cu cineva care circula cu trenul: desi inca e oarecum pandemie, trenurile Bucuresti - Constanta sunt toate pline. La fel si Bucuresti - Brasov, la anumite ore sunt pline, si asta desi sunt vreo 30-35 de trenuri pe zi pe sens (inclusiv privatele). Asadar, dat fiind timpii decenti, lumea foloseste trenul. Fix pe coridor.

PPS. Si fix tot pe coridor pe rutele reabilitate se ajunge de regula punctual. In rest e cam o zi asa, o zi asa.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

@vancouver

Era o discutie *optimista* cu @alinuttt ca poate la mersul 2023 am putea avea viteze medii poate de 80-100 pe 614-Sim afara de cele 2 variante lungi unde oricum linia e recent reparata, unde poate fi 50 (sau chiar mai mult, ca si acolo e viteza constructiva 100). Oricum confort *decent* pe toata distanta, dar degeaba e confort si viteza daca stai zeci de min in statii sa "faci" timpii de parcurs.

La viteza medie 80-100 cand constructorul cere viteza mai mica (cateva saptamani pe an pe o portiune data) trebuia asumat: facut intarzieri.

Dar din ce vedem se pare ca nu va fi asa, asta era informatia, nu km/h.

Informatia "mea" se referea in primul rand la situatia dinainte de mersul nou!! Si esenta ei era "viteza e de 120, timpul de parcurs e de mult mai putin" ceea ce din pacate e valabil si la noul mers. Mult mai putin 60 fata de 120 nu?

Nu de precizia vitezei era vorba ci de un principiu: ca 614-Sim desi are linie noua pe geometrie "dreapta" nu e inca nici pe departe folosit la vitezele medii pe care le poate furniza *cu toate ca* pe lungi portiuni se ajunge *azi* la 120. Paradoxal.

motorzbh

Vad ca iar s-a amânat licitația de rame. Când pisica nu e acasă joaca șoarecii pe masa.

hvm

eu nu cred ca s-au amanat. mai degraba, asta e viteza lor si fiindca n-are nimeni interes sa se liciteze mai bine stam ott la somn.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

TibiV

Parere personala: le-ai cam amestecat acolo intr-un fel greu de inteles pentru cei care nu sunt foarte in tema, mai ales la partea foto. Textul este mai digerabil...

Probabil ca cei care intra pe pagina ta cunosc bine subiectul.
Dar cei "din afara" nu vor intelege aproape nimic...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ovii Stîngaciu

Știu că le-am amestecat... Am incercat sa fac ceva interesant.
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

District EA

^^Și eu... dar în sens invers! Păuliș - Ghioroc (4 octombrie 2021)