Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

panzer

^^ un pic eronata afirmatia despre A2 - Hermes ca este complet în construcție/deschisă traficului;
https://en.wikipedia.org/wiki/Hemus_motorway

In realitate nu s-a schimbat nimic de vreo 6-7 ani. 150 km sunt doar in plan. Doar bucata pana la Pleven e in constructie. Si mai sunt si probleme.

Iar Veliko Tarnovo–Ruse este in faza de SF. Cred ca au fost stiri si pe topciul nostru cu "drumurile vecinilor".

Doar ca idee: legatura Sofia-Bucuresti este greu de facut prin muntii bulgariei in locul campiei romane, doar ca podul sa fie tot la Ruse.
O legatura rutiera Bucuresti-Alexandria-Turnu Magurele-Pleven este tot ce e necesar.

tom_sawyer

În cadrul Grupului de lucru moldo-român în domeniul infrastructurii rutiere, pe care l-am coordonat împreună cu secretarul general al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, am stabilit:

- Crearea Comisiei mixte moldo-române pentru implementarea Acordului privind construcția podului Ungheni-Ungheni

- Inițierea negocierilor Acordurilor privind reconstrucția sau reabilitarea podurilor rutiere de frontieră peste râul Prut: Cahul-Oancea, Sculeni-Sculeni, dar și construcția unui nou pod la frontiera Leușeni-Albița. Partea română a efectuat deja expertizele celor 3 poduri existente, de unde a reieșit că la Leușeni-Albița trebuie realizat un pod nou, iar celelalte două trebuie reabilitate. Tot România realizează studiile de fezabilitate, urmând ca acestea să fie finalizate în acest an.

- Elaborarea studiului de fezabilitate pentru construcția unor poduri noi peste râul Prut.

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu

aschiutza

#3617
Un video al lui @raducu p Drum, excelent realizat-in nota cu care ne-a obisnuit dealtfel- al podului
peste Siret de la Cosmsti si al amplasamentului viitorului pod (constructor UMB).


mirceaeliade

#3618
QuoteÎn acest moment avem 4482 de poduri care sunt în administrarea CNAIR:
*în clasa tehnică 1, adică cele mai bune sunt 1387 de poduri [starea cea mai bună (n.r. - necesită doar măsuri de îmbunătăţire a caracteristicilor estetice şi lucrări de întreţinere)]
*în clasa tehnică 2 avem 659 de poduri [stare bună (n.r. - materialul din care sunt alcătuite suprastructura şi infastructura prezintă un început de degradare şi necesită lucrări de întreţinere şi reparaţii)]
*în clasă tehnică 3 avem 1683 de poduri [stare satisfăcătoare, practic prezintă anumite degradări vizibile, asfalt, parapet, mână curentă dar care nu pun circulaţia în pericol dar necesită lucrări de reparaţii, periodic]
*în clasă tehnică 4, 700 de poduri [stare mai puţin satisfăcătoare şi necesită înlocuirea unor elemente dar, la fel, nu pun în pericol circulaţia]
*în clasă tehnică 5, adică cea mai avansată stare de deteriorare sunt 53 de poduri [sunt cele care asigură la nivel minim siguranţa circulaţiei şi care au nevoie fie de consolidare, fie de înlocuire]
Printre cele 53 se afla:
*cinci sunt in refacere pe DN22 in TL langa Babadag
*unul la Cosmesti in GL se face un pod nou cu termen 2 ani
*unul pe DN 13C, peste râul Târnava Mare în judeţul Mureş care anul acesta va fi finalizat
*un pod în judeţul Prahova, pe DN 1A, cel peste Râul Teleajen care în ultima perioadă a fost luat în atenţie şi comparat cu podul de la Leţca, dar nu sunt deloc situaţiile similare, acest pod peste Râul Teleajen, până la sfârşitul lunii viitoare intră în program de reabilitare.
*podul de la Milişăuţi pe DN 2H care a fost început pe 4 mai şi în 14 luni trebuie finalizat, este construit în anii 60, deci are nevoie de o reabilitare consistentă
*podul de la Milcoiu, peste râul Topolog, pe DN 7, construit în 1961, urmează ca în luna august să fie finalizate lucrările
*restul 43: e neclar ce planuri sunt pentru restul, dar "Podurile care sunt în clasă tehnică 5 sunt verificate permanent, nu mai există acea perioadă de 6 luni, echipele CNAIR verifică evoluţia degradării podurilor".  Un fel de "please walk along, nothing to see here".

adev.ro/rdlv4c

tom_sawyer

PODUL LEOVA-BUMBĂTA VA FI RECONSTRUIT!

Ingineri, experți și constructori ai Armatei Române, Armatei Naționale a Republicii Moldova și alte instituții responsabile au inițiat lucrările de asamblare a podului flotant, pe bază de pontoane, care va uni orașul Leova cu satul Bumbăta din comuna Vetrișoaia, localitate înfrățită cu orașul Leova.

Motivul instalării pontoanele în această perioadă și în termeni restrânși vine de la necesitatea de fluidiza fluxul mare de unități de transport care tranzitează frontiera de stat a Republicii Moldova și care va crește considerabil în perioada de recoltare și exportare a producției agricole.

Încă nu e acel pod care va îmbrățișa pe mulți ani cele două maluri ale Prutului, dar e o etapă intermediară frumoasă și mult așteptată între acel Pod de Flori din 1990-1991 și cel de piatră, care cu certitudine va fi reconstruit în următoarea perioadă.

Pe parcursul ultimelor zile a fost desfășurată în teren ședința grupului de lucru pentru construcția podului, formată din reprezentanții Armatei Naționale, Agenției de Mediu, Agenției Moldsilva, Agenția Apele Moldovei, Poliția de Frontieră, Serviciul Vamal, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale și Primăriei Leova, pentru a coordona lucrările de proiectare și construcție a drumului de acces, amenajarea terenurilor, amplasarea punctului vamal și alte aspecte tehnice.

Exprim gratitudine pentru implicare și suport în procesul de realizare a acestui proiect grandios, Guvernului și Parlamentului Republicii Moldova, instituții care de fapt nu asigură doar construcția unui pod, dar și restabilesc o importantă nedreptate istorică, asigurând dreptul leovenilor și tuturor cetățenilor noștri la libera circulație.

Să ne fie într-un ceas bun!

Primarul orașului Leova:
https://www.facebook.com/alexandrubujoreanMD/posts/1773152429682858

mirceaeliade

Nu e mai util un pod la Cantemir ca ar face legatura direct cu Barladul?

Adisan

Pasaje rutiere peste CF din zona Ilia (Hunedoara)

tom_sawyer

Consiliul Judeţean Timiş
21 iunie

Colaborare strânsă între județele Timiș și Csongrád-Csanád pentru reconstruirea podului peste Mureș, care lega, acum opt decenii, România de Ungaria, în zona Cenadului.

Președintele CJ, Alin Nica, a coordonat o întâlnire de lucru cu omologii din județul maghiar vecin și comuna Magyarcsanád. Acesta i-a avut alături pe primarii din Cenad și Sânnicolau Mare. În cadrul întâlnirii, participanții au convenit inițierea demersurilor necesare pentru a impulsiona procedurile legislative și operative.

Investiția ar avea un impact pozitiv puternic și rapid în plan economic și social, consideră președintele CJ. Acesta a promovat în cadrul întâlnirii și alte două inițiative importante, construirea unei piste de biciclete și refacerea căii ferate între Timişoara și Szeged.

https://www.facebook.com/cjtimis

Adrian.TM

^
Să sperăm că aceasta este întâlnirea care va aduce o cooperare mai strânsă între cele două județe, nu numai pe subiectul podului între Cenad și Ungaria!

survola

#3624
Quote from: tom_sawyer on June 23, 2022, 08:07:45 PM...refacerea căii ferate între Timişoara și Szeged.

https://www.facebook.com/cjtimis
Practic între Cenad și Kiszombor (în română Zamborul Mic). Distanță în linie dreaptă 14 km.
Văd acum că discuții sunt de mult timp:
2012 - Tren de 200 de km/h prin Timisoara, un vis care ar putea deveni realitate si ne-ar putea lega de Kikinda si de Szeged. Vezi care e stadiul proiectului!
2014 - Cale ferata moderna intre Timisoara si Szeged. Trenurile vor prinde viteza!

Morosanu

Se pare ca porneste constructia podului peste Tisa de la Sighet.
"În deschiderea întâlnirii, preşedintele CJ Maramureş Ionel Bogdan, a vorbit despre proiectul ,,Pod peste Tisa în zona Tepliţa Sighetu Marmaţiei", arată un comunicat de presă al consiliului judeţean. În aceste zile a fost finalizată procedura pentru atribuirea contractului pentru proiectarea şi execuţia proiectului, astfel că în următoarele două săptămâni va fi semnat contractul cu Asocierea TEHNODOMUS S.R.L. – COSTIN ŞI VLAD BIROU DE PROIECTARE S.R.L.
Contractul de proiectare cu execuţie este în valoare de 116.175.280,94 lei fără TVA, valoarea totală a proiectului este de 168,7 milioane de lei, durata de implementare prevăzută este de 24 de luni, iar finanţarea va fi realizată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM, mai indică sursa citată."


https://www.g4media.ro/un-pod-de-aproape-170-de-milioane-de-lei-va-fi-construit-peste-tisa-a-anuntat-presedintele-cj-maramures.html
Politica distruge tot ce atinge.


Marius

Va salut stimati colegi. Revin cu o serie de poze recente de la Podul Minciunilor din Blaj.
De la ultima mea postare, podul vechi a fost demolat (au ramas cele doua culei vechi, nu stiu de ce) si s-au turnat culeile noului pod. Au adus si placile de suprabetonare si 8 grinzi (nu apar in poza). Ieri a revenit si macaraua de la Deme, cea care a ridicat grinzile vechi.

Pozele sunt facute in ultimele 10 zile.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Marius

Un nou set de poze fresh, toate de astazi. Vor sa monteze toate cele 22 de grinzi pana maine seara.

Au inceput astazi devreme, pe la 6 dimineata (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Pana la pranz au ridicat 8 grinzi din 22 (GPS)


A sosit un nou lot de 4 grinzi (GPS)


Domnul Retter daca nu ma insel (GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

................27.06.2022, DN 73 la Podul Dâmboviței (în "folclor", Dâmboviciaorei).... Venind dinspre Câmpulung Muscel, spre Bran, în curba de la cca. KM 78+500 îți "sare în ochi" șantierul de la noul pod... Am mai trecut prin zonă, acum vreo trei luni, dar nu era bătător la ochi; acum că este și panoul de avertizare la loc de cinste, vede tot trecătorul.
     Din păcate, graba nu mi-a lăsat timp să intru în șantier; poate este cineva (mai) "aproape", pentru asta. Cât privește termenul de 20.03.2023, penru darea-n trafic, să prezumăm, ca-n justiție, că va fi "un termen rezonabil".  :)