News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#12675
S-a indeplinit dorinta lui @pasadia:

Proiecte mari de infrastructură vor putea fi transferate la autoritățile locale / Ionel Dancă: Este o adevărată revoluție

Guvernul a aprobat joi, la propunerea Ministerului Fondurilor Europene, o ordonanţă de urgenţă care permite transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes național de la autorităţile centrale la nivelul autorităţilor locale, a anunțat Ionel Dancă, şeful Cancelariei prim-ministrului.

Autorităţile locale vor avea posibilitatea să preia în gestiune şi execuţie proiecte de infrastructură rutieră şi feroviară, fie prin autoritatea locală, fie prin asociaţii de dezvoltare intercomunitară, pentru dezvoltarea şi execuţia unor lucrări pe infrastructura de interes naţional.

Dancă spune că drumuri naţionale, centuri ocolitoare care nu erau până în prezent în grafic de execuţie la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vor putea fi transferate autorităţilor locale şi executate în gestiunea acestora. După finalizarea lucrărilor vor reveni la CNAIR.

hotnews.ro


Orban anunță care sunt primele proiecte rutiere care vor fi transferate localităților locale: ,,Vor beneficia de bani europeni și de confinanțare de la bugetul de stat"

Mai multe proiecte de centuri rutiere vor fi transferate către primăriile din țară dacă au documentațiile tehnico-economice avizate la Compania de Drumuri. ,,Cei care resimt cel mai mult nevoia sunt municipalitățile. Ele sunt cele mai interesate. Chiar dacă nu au resursele financiare necesare, noi le asigurăm atât fondurile europene, cat și partea de cofinanțare de la buget", a spus Orban.

Premierul Orban a indicat ca proiecte care vor beneficia de această măsură centura Aleșd de pe DN1 și centura Beiuș (Beiuș-Ștei-Vașcău) de pe DN76.

hotnews.ro

Cred ca asta e OUG:
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative adoptate în cadrul ședinței Guvernului României din 11 iunie 2020
2. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020
gov.ro

pasadia

#12676
Nu chiar. Eu doream:
-  o structură regionala cat de cat specializata in lucrări de drumuri (adică structura DRDP, nu ADR),
- care să fie condusă și administrata de reprezentanți politici ai regiunii (șefi CJ, primari etc...) și astfel să răspundă cat de cat în fața locuitorilor regiunii, nu condusă de politruci și sinecuriști oricât de bine pregătiți ar fi ăștia din ADR,
- care să împingă in fata proiectele de care regiunea beneficiază (nu neapărat proiectele primărilor mai bine înfipți)
- proiecte a căror finanțare ar fi urmat să fie asigurata (în urma unui concurs) tot de centru (adică CNADNR/MT, care ar fi stabilit criteriile inclusiv legate de acea asigurare a conectivitatii dorita de @frunzaverde)

In sine e bine și așa. Sau mă rog, mai bine decât înainte.

nicolaem

eu ziceam ca e aproape si de ce dorea vancouver (dar mi-a disparut postul)
- concurenta
- responsabil direct de proiect.

In felul asta marele plus e ca, la Cluj de exemplu, Boc devine responsabil fata de centura metropolitana. Si spre desebire de un sefut numit in CNAIR el e ales, deci are interes sporit.

TibiV

(Pornind de la DX-uri...)

:-[ :-[ :-[
Da, Ionut, stiu ca am deviat...

Dar nu imi place sa fiu injurat pentru lucruri false.

Detin tot atatea terenuri la Comarnic (A3) cate am la Targu Neamt (A8) sau la Costinesti (viitorul A4 ?...)

Niciodata (repet: NICIODATA!!!) nu am promovat un traseu pentru ca "ma coafeaza" mai bine PE MINE...

Ori de cate ori am sustinut un traseu / o solutie tehnica, am facut-o pentru ca am CREZUT ca solutia respectiva "va face bine" pe termen lung pentru "noi astia, utilizatorii "de rand" ai infrastructurii rutiere"...

Iar la varsta mea, nici macar nu se pune problema ca voi "beneficia" in vreun fel de "cariocile" de pe harta Romaniei...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

din discursul lui Orban ...de la semnare lotului biharia chirbis ...spunea ca au scos centurile ocolitoare ale oraselor si municipilor care sunt in constructie si in stadiul de inpementare  ...si le-au mutat la autritatile locale ...dar tot sub patronajul cnair ....

o fi bine ....o fi rau ?????

pest1969

Pentru unii bine, pentru altii rau.
Sau mai precis, pentru unii si mai bine iar pentru altii si mai rau.
Cei care se pricep vor putea face mai mult iar cei care nu se pricep vor avea sanse si mai mici sa faca ceva pentru ca nu se vor mai ocupa cei de la centru de ei.
Omul sfinteste locul.

dr4qul4

e foarte bine. Asa raspunderea este pe alesul local. Ce votezi aia primesti.
Proiectele importante raman la CNAIR, dar DN-urile secundare si centurile ocolitoare vor fi pregatite de CJ si CL.
Luati ca exemplu Fagarasul. Ori asteapta dupa CNAIR sa vina cu A13, ori se apuca si isi fac pseudo-centura aia prin Nord.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rocklee

ma tot intreb... au cadrul legal sa infinteze acea companie ...care sa se ocupe de proiectele marii....oare nu a venit timpul pentru asa ceva ..... O:-) 8)

nicolaem

pe termen lung, cu rotatie la putere, acea noua companie va deveni cea veche, populata de aceasi oameni.
Importat e modul de functionare, proceduri, etc.
Descentralizarea nu poate aduce decat concurenta si "mai bine". Proiectele nu se vor da cu forta, se vor da probabil la cerere. Apoi cine cere sa se ocupe. Cand aduni, la nivel de tara, cativa primari buni iti vor creste absortia de fonduri UE.

dr4qul4

Daca ai proiectul pregatit bine, nu te poate refuza la nesfarsit.
Cel mai bun exemplu e la Oradea, unde, chiar si fara aceasta lege au pregatit proiecte si apoi le-au servit pe tava celor din CNAIR pentru executie.
Desi DG-ul era pus de "ceilalti", proiectele au mers inainte, pentru ca mai sunt si alti decidenti pusi de "altii", dar mai ales...CNAIR nu are nici o problema sa se laude cu o noua licitatie servita pe tava. Atat timp cat nu e deranjul prea mare, nuanta politica se poate schimba :))
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


Anca_Emanuel

^ Ce școală de șoferi o fi făcut asta ?

bogdymol

Nu as acuza atat de mult soferul de camion, ci pe cei care au facut acolo un sens giratoriu atat de mic. Pe niste stradute din oras unde circula doar masini mici e ok, dar cu camionul nu o sa iei niciodata curba aia spre stanga.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

gruiarew

Uite c-a luat-o. S-a descurcat omul până la urmă. Nu cunosc zona, dar bidoanele alea dau de înțeles că nu e "încropit" de mult. Probabil avea omul alternative, dar la cum e semnalizarea la noi...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

bogdymol

Pai a luat-o dar nu pe varianta legala (ocolind centrul sensului), ci a taiat-o pe diagonala, ca doar asa putea sa treaca cu tir-ul pe acolo.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele