[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rt25

#1215
^^
@Speedy spicuiesti informatii aiurea.

E vorba de 100 de lei * 12 luni = 1200 de lei pe an. E rezonabil daca esti riveran si AI ACTE IN REGULA! Daca nu poti da 1200 de lei pe an pentru parcare, NU ITI PERMITI DE FAPT MASINA!

Daca nu iti place cu metroul sau RATB-ul cand mergi la munca si vrei sa stationezi in parcarea aia venind din alta parte, la ora sau abonament de non-rezident 8000 de lei.

Si ce spui tu e foarte adevarat. Avem cea mai mare taxare pe munca si cea mai mica taxare pe capital si proprietati.
Adica daca esti cinstit si muncesti cu forme legale pe CIM vei plati la fel de multe taxe ca si o firma care face profit de 9 de ori mai mare decat brutul tau (daca esti putin smecher, cumperi niste vile si masini pe firma si spui ca reinvestesti profitul si de fapt platest nimic...)

Impozitele pe masini si proprietati sunt cele mai mici din toata Europa. Nu isi doreste nimeni taxe mari.

Si toate subventiile sunt platite tot de noi nu ?

Dar legat de subiectul parcari, asa nu se mai poate. Scopul in sine nu e marirea unor taxe ci "stimularea" oamenilor sa realizeze ca in buricul targului nu ai nevoie de o masina parcata pe trotuar care se devalorizeaza in fiecare minut mai mult decat motorina folosita.
In plus, nu reinventam roata. Au ajuns altii mai destepti ca noi la concluzia ca, in aglomerari urbane, trebuie sa descurajezi detinerea de masini ca iese haos.

LE: In Manhattan trebuie sa fi milionar sa detii masina si loc de parcare de resedinta pentru ea.


Speedy

 Nu mai repet ce am mai scris acum ceva timp.  Evident ca sunt pareri pro si contra. Depinde unde parcheaza fiecare si cat il costa.
Atat timp cat Bucurestiul produce intre 40% si 45% din PIB-ul Romaniei (asa a declarat dl Bolojan de la Oradea), nu prea vad eu ce bani vin aici din alte judete. Dar asta e alta discutie.
Mereu se foloseste acest argument, ca Bucurestiul e "intretinut" de restul tarii, dar daca toti banii colectati aici ar ramane tot aici, ar fi loc de multe investitii printre care si parcari.
Numai ca banii nu raman aici, sunt ai tarii si ai poporului care a venit din toata tara sa munceasca aici, deci trebuie dati inapoi intregii tari (cam asa era placa prin anii 90, cam asa a ramas si azi).
Ca dovada ca in acte sunt vreo 2 milioane de bucuresteni, dar zilnic sunt vreo 3,5 milioane: in trecere, cu jobul, cu copiii la scoala, etc...care oficial nu nicio treaba pe aici, dar PARCAREA le produce mari probleme...si avident ca aglomereaza...

Unde vreau sa ajung cu ideea, tocmai aici, ca anumite costuri sociale asa au fost gandite, sa fie cat de cat un echilibru suportabil peste tot in tara. Lumea sa vina sa muncesca in Bucuresti, si cu banii de aici sa impartim cu totii aceeasi saracie...in mai multe saracii locale.
 
  Am dat exemplu intr-un post anterior, ca la Cluj parcarea era in jur de 66 de lei pe an, pentru riverani, pun din nou link-ul. Deci la Cluj unde salariu mediu e comparabil cu Bucurestiul, ce sa vezi, parcarea si e si mai ieftina.

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/85422-cresc-tarifele-de-parcare-din-centrul-clujului-in-2021-apar-modificari-si-pe-cartiere#sthash.EDaF3pRD.dpbs

   Ca de obicei, preluam de afara doar extremele, si uite asa ajungem la anomalii precum chiria pe an pentru un loc de parcare, ajunge sa fie mai mare decat pretul masinii. Ca sa traducem in imobiliare ar insemna sa fie mai scump sa stai cu chirie decat sa iti cumperi o casa, si totusi sa stai cu chirie...Sper sa se reglementeze asa, cu sumele astea si peste 1 an, sa vedem si cati vor plati...si cati se vor revolta, ca nu mai au bani sa plateasca, a plecat din Romania multinationala unde lucrau, si la patron se da salariu minim pe economie...

thefrenzybudgeter

@speedy:

Nevoia de a cere mai mult pentru folosirea domeniului public in scop privat vine din faptul ca este DOMENIU PUBLIC parcarea. Daca era parcare privata ne durea in pix de cat costa.

Ori tu daca inchiriezi o parcare domeniu public si platesti nu un cost al pietei ci cat sa nu te arda pe tine la buzunar ca esti mai instarit sau sarac practic esti subventionat de restul cetatenilor ce nu pot folosi acel bun public ( suprafata alocata parcarii ).

Daca am ajunge la licitatii anuale, online si cine da mai mult prinde locul vom vedea cum subit oamenii vor renunta fara masini. Piata o sa iti spuna ca "bai... nu iti permiti sa traiesti in zona asta", mutate.

Preturile actuale platite pentru inchirierea unui loc nu reflecta deloc gradul de congestie. Pur si simplu nu poti controla congestia unui oras atat timp cat costurile unora sunt intotdeauna subventionate.

Cand lumea va fi pusa in fata costului real de parcare, o sa se gandeasca de 2 ori intre a detine o masina sau a folosi metroul si a inchiria o masina cand au cu adevarat nevoie ( car sharing ).

Cat timp inca subventionam detinerea de masini, vom subventiona si poluarea.

Beleaua este ca este instilata prin politici monetare samd ca sa "detii o locuinta" prin credit. Nu se mai achizitioneaza locuinte pentrua fi inchiriate ci ca sa locuiesti in ele. Ori tu daca faci un credit pe 30 de ani pe persoana fizica in buricul targului, muncesti in cealalta parte a orasului sau in afara lui normal ca vei spune ca ai nevoie de masina sa te duci la munca.

Ori creditul a fost inventat pentru a investi in active ce produc mai mult decat creditul ca sa il poti lati inapoi. Cand tu achizitionezi o locuinta doar ca sa stai in ea, normal ca iti este greu sa te muti daca devine prea scumpa zona in care stai acum. Daca ai fi stat in chirie te-ai fi mutat mai usor mai aproape de munca.

Si da poti sa achizitionezi o locuinta si sa o inchiriezi altora si in acelasi timp sa inchiriezi ceva pentru tine incat sa fii flexibil in cazul in care iti schimbi locul de munca sa nu ai nevoie de masina la fel ca acum.

Daca ai o locuinta intr-o zona pe care nu ti-o mai permiti ( intretinerea prea scumpa, parcarea prea scumpa ) poti inchiria locuinta cuiva care isi permite si plati o chirie mai mica in alta parte unde iti permiti.

"Atat timp cat Bucurestiul produce intre 40% si 45% din PIB-ul Romaniei (asa a declarat dl Bolojan de la Oradea), nu prea vad eu ce bani vin aici din alte judete. Dar asta e alta discutie."

- Bucurestiul nu produce 40-50% ci administreaza contabil o buna parte din PIB-ul tarii si produce una mai mica. Serviciile administrative si nu numai de stat nu sunt productie sau crestere economica. Bucurestiul este un pol de putere si centralizare. De asta pe hartie trec sume mari prin acesta. In realitate sumele sunt mai mici de cat trec prin acesta. La fel am avea impresia ca Irlanda are PIB-ul imens cand de fapt prin tara aceea trec sume mari dar ce nu au fost produse acolo ci doar contabilizate.
- Aceiasi problema si in Cluj, parcarea e domeniul public este subventionata la fel de politicul local de frica pierderii voturilor celor putini afectati.


roata

#1218
Toate bune si frumoase, costa 100 de lei pe luna sau 1000, din punctul meu de vedere problema poluarii, a parcarilor ilegale si a traficului tot nu va fi rezolvata si voi explica si de ce cred acest lucru:

1. Taxele pe locurile de parcare vor fi in cea mai mare masura platite tot de catre cei care detin in acest moment un loc mai ieftin. Cei care nu au prins loc sau care nu au vrut de la inceput sa plateasca, tot nu vor plati, mai ales ca va fi mai scump
2. Parcarile pe trotuar, pe prima banda sau in mijlocul intersectiei nu sunt amenajate, deci nu sunt taxabile, iar aceste locuri cauzeaza cele mai multe probleme, de la aglomeratie la poluare. Faptul ca pana acum nu am avut taxa de parcare lunara cat jumatate din salariul minim pe economie nu a impiedicat autoritatile sa aplice legea si sa ridice/blocheze/trimita pe Marte masinile parcate astfel. Si totusi...
3. In continuarea punctului 2. - nu locul achizitionat ieftin de la ADP de catre nea' Gigi de la parter, care isi misca masina din 2 in 3 luni, cauzeaza cea mai mare aglomeratie sau poluare, ci masinile parcate ilegal, pe trotuare, in mijlocul intersectiilor, pe banda 1 (sau chiar si 2). In momentul in care putem spune ca aceste cazuri sunt 100% rezolvate de catre autoritati putem sa speram ca un nivel de taxare mai mare a locurilor legale sa aduca un beneficiu major situatiei foarte dificile din Bucuresti. Daca tot dam taxele din Munchen sau Paris ca exemplu, ar trebui sa ne uitam insa si ca la ei in primul rand parcarea ilegala este aspru sanctionata.

Astfel ca ma declar putin sceptic legat de problemele pe care le va rezolva acest nou sistem de taxare. Tot cei care ocupau legal locuri de parcare (deci tot cei care oricum contribuiau cu ceva, putin sau nu) vor fi taxati si isi vor simti buzunarele mai usoare, in timp ce restul se vor comporta la fel ca pana acum si vor fenta sistemul, pentru ca nu vad de ce autoritatile ar actiona diferit doar pentru ca au crescut taxele... dar poate e ceva ce-mi scapa

Valentin

Logica e sa vi cu masuri complementare, asa orice masura, daca o privesti individual, are o sfera restransa de actiune. Hai sa vedem si reforma in transportul public (daca va exista), investitiile "prioritare" ale MT, amenzile, etc. Asa gica contra exista la fiecare masura individuala.

Fred

Quote from: Speedy on March 09, 2021, 08:21:55 PM
  Atat timp cat Bucurestiul produce intre 40% si 45% din PIB-ul Romaniei (asa a declarat dl Bolojan de la Oradea), nu prea vad eu ce bani vin aici din alte judete.
Cred ca tu nu vezi nici oxigenul din aerul pe care il respiri, asta nu inseamna ca nu exista. Bolojan bate campii fara gratie, nu e un argument intr-o discutie serioasa ce spune un politician, chiar si unul din partidul preferat. Arata-mi un politician care nu minte si imi mananc bocancii.

Veniturile bugetare se aduna la gramada si se impart dupa cum bate vantul, sunt niste procente din incasarile de TVA si taxele locale care sunt cat de cat stabile, in rest e plin de transferuri pentru compensare. Pe deasupra ai metroul subventionat de o tara intreaga in conditiile in care Bucurestiul are cele mai mari venituri per capita, adica aia cu adidasii rupti in talpa din Sighetul Marmatiei contribuie la subventiile pentru corporatistii din Pipera. Daca nu intelegi asa ceva mai bine nu mai discutam despre chestii care te depasesc, hai sa vorbim despre jucariile de la Happy Meal de la McD.

rt25

#1221
Quote from: roata on March 09, 2021, 10:51:14 PM
1. Taxele pe locurile de parcare vor fi in cea mai mare masura platite tot de catre cei care detin in acest moment un loc mai ieftin. Cei care nu au prins loc sau care nu au vrut de la inceput sa plateasca, tot nu vor plati, ...

pai se pierde esenta proiectului. Daca nu vrei loc de parcare rezervat explicit pentru tine si esti riveran, atunci 100 de lei pe luna.
Daca vrei locul tau de parcare explicit marcat pe asfalt, 8000 de lei pe an. Daca nu esti riveran, 8000 de lei pe an.

Inclusiv in articol, spune ca initiativa doreste sa sa descurajeze usor-usor locurile rezevate explicit, deoarece prin folosire la comun, se pot parca legal mai multe masini.
Adica fix ce se spune pe aici, ca rezervarea 24/24 tine locuri libere si altii care desi au acte ca riverani, nu au prins loc parcheaza ilegal. Daca locurile ar fi folosite la comun de riverani, iar masinile extra taxate mai mult, s-ar putea permite ca pe aceleasi locuri sa parchezi regulamentar poate cu 20-30% mai multe masini.

Spre exemplu, intr-o anumita zona centrala exista atat o aglomerare mare de firme mici cat si blocuri mari rezidentiale. Ironic, cel mai usor de gasit loc de parcare "la liber" este la ora 17-18 (pleaca cei care muncesc in zona si inainte sa se intoarca "riveranii extra". Pe parcursul zilei este un haos de nedescris. Masini parcate neregulamentar mai multe decat noaptea, dar in acelasi timp, parcari de resedinta goale.

In concluzie, spiritul initiativei mie mi se pare foarte bun si ar trebui extins si la locurile ADP.

LE: Pentru ca simt ca deja s-a pierdut ideea discutata, reiau de unde a "re-pornit" discutia:
Quote from: rota on March 03, 2021, 05:20:44 PM


sursa
Powered by API/PUM imgur uploader

Speedy

 Metroul NU e subventionat de o tara intreaga, asta sunt doar calcule pe hartie. Bani ca sa ajunga la metrou, de la bugetul de stat, ajung la bugetul de stat de undeva.
Daca cineva crede ca banii multi la bugetul de stat ajung de la Sighetu Marmatiei...si de acolo se sustine Bucurestiul, cred i-a stat ceasul prin anii 90. Nu imi dau seama cum localitati unde nu mai e nicio industrie si cei ramasi sunt pensionari/bugetari in mare parte, pot sustine cu banii lor ceva din Bucuresti, cand pensiille/salariile lor tot de la stat sunt...
  Sa nu confundam bugetele, cu veniturile....
 
  Acest topic reflecta foarte precis starea in care ne aflam, practic toti care scriem pe aici, ne exprimam si delimitam zona de confort pe acest subiect. E clar ca unii stau la casa si parcheaza in curte, deci orice cost nu ii va impacta, e clar ca altii au loc de parcare de la dezvoltatorul de la care au achizitionat locuinta, sau cazul meu, stau intr-un bloc din anii 70, care la momentul proiectarii nu prevedea parcari.
 
  Din tot mix-ul acesta, fiecare e de acord doar cu ce nu il afecteaza. Eu fac opinie separata, nu de dragul de a contrazice, sau a ironiza pe cineva, ci doar sa sustin ca daca e sa aplicam un model financiar, trebuie aplicat la tot..adica daca ajungi pe 3mp de asfalt sa dai 100-150 de euro pe luna, inseamna ca toate celelalte costuri ale vietii (utilitati/taxe, impozite) trebuie ajustate dupa acelasi principiu.

   Cum au scris si alti colegi de forum mai devreme, pretul prohibitiv va rezolva partial problema, si ii va afecta pe cei care nu erau principalii generatori ai congestiei traficului.
  Centrul Bucurestiului e cam gol, se aglomereaza cu cei care vin cu masina, din actualele suburbii...foste ferme CAP, ca au masina si trebuie folosita...daca stai in centrul Bucurestiului, nu folosesti masina sa te duci tot in centru 2 statii mai incolo...parerea mea...

  Daca se vrea reducerea traficului, se poate creste acciza la benzina, daca ajunge10 lei la litru...cred ca multi vom fi pietoni, fara sa stam prea mult pe ganduri...

   

Goldmund

Quote from: voicul on March 02, 2021, 11:10:40 PM
E totusi o parcare.  :)

Nu stiu cum vreti sa arate cand multi au inghetat de frig prin Bucuresti.
Adica zic ca e OK mai incet cu banii pe design ca sa putem sa rezolva mai multe ... pentru ca "este" destule.
Nu putea arata acea piata din Pantelimon precum aceasta piata https://www.pinterest.at/pin/17451517276326616/
   Piata Ch de Gaulle putea fi transformata in parcare candva, dar s-a ales o sistematizare normala pt. un oras european(inainte de 1945!) Si daca am mancat salam cu soia, ce sa facem in 2021 in UE?
Ce este construit, normal, spun si eu: e bine facut(rau, bun), dar mai sunt piete "la periferie" si toate pot arata precum cea din "Pinterest", sau ca cea recent construita si apoi nu trebuie sa ne mai intrebam dece capitala noastra este considerata de BBC cea mai urata capitala din UE(si astia nici nu mai sunt in UE...)

Speedy

Daca tot se vorbeste de costuri ridicate, macar sa pretindem ADP-ului sau concesionarului parcarii sa prevada fiecare loc de parcare cu posibilitatea incarcarii pentru masina electrica.
Ca viitorul incolo se indreapta. Si atunci se rezolva mai multe probleme. In orele cand masina e parcata, poata fi lasata la incarcat...

@ Goldmund, legat de Piata Charles de Gaullle, imi aduc aminte filmuletul cu prezentarea 3D a proiectului, 2011 sau 2012 parca, era interesanta solutia, totusi cred ca obstacolul a fost ce e in subteran, adica galeria de acolo e inca folosita.  La Razoare pentru metrou, s-au astupat niste galerii, ca sa faca loc metroului...
  Si la Piata Romana se poate face o parcare subterana in spatiul gol de deasupra metroului, nu s-a intrebat nimeni pana acum de ce acele scari rulante sunt atat de lungi (iesirea dinspre Amzei)?

rt25

#1225
Hai sa lasam acciza la benzina in pace.

Ideea e ca folosirea/inchirierea unui spatiu de 15 mp de teren este un serviciu care nu intra la categoria drepturi constitutionale.

E normal ca fiecare sa isi apere beneficiile.

Nu sunt de acord nici sa eliminam orice urma de subventie. Pe de alta parte, situatia actuala nu este echitabila pentru nimeni.

Cei care au prins loc ADP se bucura de cei 84 de lei pe an si se plang de masinile parcate aiurea ale celorlalti. Cei care nu au loc, se plang ca nu au access/posibilitate legala/metoda procedurala sa prinda si ei un loc desi statutul de riveran confera aceleasi drepturi in locuintele mixte de anii '70 ca si a celorlalti.

Avand asta in vedere, Speedy, e clar ca nimeni nu e multumit. In consecinta, trebuie cautate solutii la aia la care ne minumam ce frumos si organizat e. Nimic nu e simplu. Orice schimbare e dureroasa. Nu ai cum sa ii multumesti pe tot.

Iar din 84 lei/an dati catre ADP, nu poti construi parcari. Si nici sa instalezi "moca" tot pentru 84lei pe an, doar pentru unii din banii tuturor statie de incarcare.

Imi si imaginez cearta in 2030: "Cum iti permiti sa parchezi pe locul meu obtinut din 2005?. Eu platesc aici 24/24, cum sa imi folosesti statia mea de incarcare!Du-te ba baiatule de unde ai venit aici, atunci in 2010 daca nu iti convine. Plateste la X (statie privata de incarcare undeva la cuca macaii), ce nu e bine ?"

Speedy

@RT 25

Ai punctat foarte bine. Exact asa va fi. Pentru ca nu reusim sa invatam din erorile trecutului.

Avem programul RABLA, si in 2018 au dat voie sa inmatriculeze 1 milion de rable de afara, ca erau multi cu seria 3 care nu puteam sa le inmatriculeze...unde credeti voi ca sunt acum acele rable..care nu ar fi trebuit sa aiba drept de circulatie...erau bune de casat in vestul Europei...sunt in  trafic si congestioneaza...de ce? pentru ca romanul a contestat taxa de inmatriculare, romanul vroia musai o vechitura....si acum romanul vrea si loc sa isi parcheze achizitia.

  Parcarea, mai exact lipsa parcarilor, e doar un efect, problema e alta...si devine mult prea sensibila, dupa 42 de ani de comunism, cand multi vedeau masini doar in poze...probabil de aia nu s-au luat masuri mai restrictive.
Sa ajungem la problema cu masinile diesel, la orase cu access interzis pentru  ele, sau cu euro 4, care nu va mai fi o norma acceptabila de access in orase, si atunci ce vorbim noi aici de parcari o sa para chiar amuzant...sa vedem atunci cum o fi..

  Am spus de acciza, pentru ca daca vrei sa limitezi traficul, scumpesti combustibilul, nu parcarea (cauza nu efectul), e mai simplu si s-a rezolvat instant...trecem la biciclete, ricse, carute...asia de sud..
 




Dragosdimitrescu

Masina nu mai este un lux. Sunt familii la bloc care au 2-3 masini (sot, sotie si vreun copil neintzarcat).
Traficul nu este generat de cei care stau in Bucuresti, ci de cei care s-au mutat in marile cartiere rezidentiale bine pozitionate la margine de Bucuresti, fara niciun acces la STB sau Metrou. Pentru ei, neexistand park&ride in drumul spre servici, ar fi jale sa nu aiba masina.

Speedy

@Dragos:

  Ai perfecta dreptate, numai ca unii colegi de forum considera ca problema vine de la cei care au deja situatia parcarii rezolvata, si de la ei trebuie luat ceva (prin cresterea pretului), pentru a face loc celor de care spui tu. Aici e argumentul cu care nu sunt eu de acord.
  Daca cineva s-a mutat la periferie/ce treaba mai are in centru cu masina, zilnic?  Acolo nu exista RATB/Metrou..pai cand s-a cumparat locuinta nu s-a observat acest detaliu?
  Deci luam o casa/apartament in Popesti Leordeni ca e la jumate de pret fata de Bucuresti, dar scoala copiilor/jobul sunt tot in Bucuresti...si problema parcarii devine problema celui care sta deja in Bucuresti, langa acel job sau langa acea scoala; deci trebuie sa ii scumpim parcarea pana nu si-o mai permite, in speranta ca cel care vine zilnic din Popesti Leordeni va plati suma aia mare...abordare foarte originala...de anii 50, cum scapam de clasa medie si bagam in fata clasa muncitoare? facem o reforma monetara, si le anulam toate economiile...si uite asa in Primaverii..s-a inlocuit tesutul social...comparatia e nefericita si aruncata departe..dar principiu e cam acelasi...

   Nu mai bine se muta lumea direct in centrul Burestiului, daca tot isi permite sa dea 100-150 de euro pe luna pe parcare, inseamna ca 500-600 de euro chirie/rata nu vin cu niciun efort...



 

rt25

#1229
cititi va rog mai multe pagini in urma.
S-au propus multe (nu de catre mine), inclusiv impozitare progresiva pentru a doua sau a treia masina sau alte solutii.

Ideea e ca se raspunde la solutia la o problema cu o alta problema, desi in ultimele 30 de pagini chiar s-au discutat si ce spuneti voi mai sus.

Rezumat: avem 2 probleme, traficul si spatiul public comun blocat cu masini parcate.
Aceste probleme sunt generate de: rezidentii cu mai multe masini sau masini pe care NU le folosesc (ca stau in centru) si cei care vin cu masina la serviciu zilnic (desi, oricat ati da-o toti in justificarea confortului de a-ti pune fundul in masina si sa mergi singur cu ea la serviciu, exista alternative). Popesti-Leordeni, de exemplu, e foarte bine conectat la centru cu transport in comun (Avem terminalul Romprim de tramvai si metrou Berceni si Dimitrie Leonida la 10-15 min de mers pe jos). Inclusiv Militari Residence are posibilitati de transport in comun rezonabile: 178 + metrou Preciziei (sau Pacii daca nu vrei sa mergi pe jos). Se merge cu masina din comoditate si din faptul ca la destinatie se poate "rezolva" cumva.

Spune-ti-mi voi, cum convingeti oamenii sa renunte la masinile extra (la rezidenti - a doua masina sau masina nefolosita) si sa le impuneti celor care vin la serviciu cu masina sa  foloseasca transportul in comun (care e crunt de ieftin: 1.3 lei pe calatorie e moca -> in TOATE orasele civilizate din provincie, deci nu din afara, un bilet este 2,5 lei), asta fara a ajunge la un moment in care un contract de inchiriere pe 84lei/an sa se traduca intr-un contract de proprietate... Pentru ca daca veti spune ca ridicam toate masinile extra DOAR ale rezidentilor dintr-o anumita zona care NU au loc de parcare de resedinta, va rog apoi sa argumentati CUM gestionati logistic treaba asta :)