[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

contador

Quote from: dobrogean on January 11, 2021, 02:28:11 PM
Poate ar trebui ca primariile din orasele cu probleme legate de insuficienta numarului de locuri de parcare (si sunt destule!)

Insuficienta aceasta nu exista. Privatii ar construi o gramada de locuri de parcare daca lumea ar fi dispusa sa plateasca pentru ele.

Dar multi oraseni inca au ramas blocati cu impresia ca primariile trebuie sa faca locuri de parcare de 15.000 euro si sa le inchirieze apoi cu 70 Lei/an.

AndreiB

Cererea urmeaza totusi o curba de cerere vs pret. In situatia actuala (de facto gratis), cererea e de 1.4m de masini. La un pret de parcare real (raportat la investitie), cererea ar fi mult mai mica decat 1.4m.

Lyvyoo

Vom vedea mai clar acest raport - marime cerere / pret - cand se vor deschide parcarile Decebal si Pantelimon, mai ales Decebal.

rt25

#978
@contador

Unde fac privatii parcare aici:


sau aici:


?

Dar e imposibil sa concurezi cu 70 lei/an...


LE: Pentru zona 1. Parcarea de la Plaza este plina. Chiar deasupra pasajului este o parcare privata, au totul inchiriat.
Pentru zona 2. Parcarea de la Palatul copiilor este aproape plina noapte, tinand cont ca exista ceva de mers pe jos (~10-15min) din mijlocul acelei zone, dar din cel mai indepartat punct.

Pot sa gasesc si alte exemple de astfel de zone... Si clar aici daca s-ar liberaliza pretul s-ar apropia de cel real... sute de lei pe luna nu pe an.

LE2: Distanta trebuie sa fie rezonabil sa fi dispus sa platesti la privat (anticipez un raspuns pe tema asta). Adica nu vreau sa dau 200 de lei pe luna sa imi duc masina printr-o parcare pe centura pe undeva unde ajung in 1 ora la ea.

dr4qul4

Cum ar fi daca sueprmarketurile te-ar lasa sa lasi masina la ei in parcare contra cost. Dar sa nu te taxeze in bani ci in puncte de fidelitate obtinute pentru cumparaturi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AndreiB

#980
Sunt foarte putine orase in Europa unde parcarile sunt preponderent subterane, private in zone aglomerate cu o rata de motorizare asa mare ca a Bucurestiului. Ce cred ca se intampla e de fapt, in imposibilitatea de a detine o masina la un cost real, oamenii care nu pot trai fara un stil de viata bazat pe 1 persoana = 1 masina se muta in suburbii unde pot parca, si in cartierele urbane sunt inlocuiti in timp de oameni care nu detin masina. Se observa foarte clar asta in Londra, unde rata de detinere a masinii este infima in Inner London si populatia e foarte tanara - cu familiile migrand treptat spre Outer London si ring-ul suburban.

Cred ca asta este viitorul si pentru Bucuresti - lasam cartierele mari de blocuri pentru populatie mai tanara, cu un stil de viata urban (aici investitiile in transport public si infrastructura urbana/pietonala sunt critice), iar familiile pe stil American migreaza in Ilfov.

Tineretului e la 2 pasi de centru, ai metroul care te duce oriunde, poti merge pe jos pana la noul pol de birouri de la Timpuri Noi. E un cartier unde o rata asa mare de motorizare nu e chiar asa justificata.

Daca parcarea ar fi controlata real, nu ar creste asa necontrolat rata de motorizare. Pana la urma e si doar la 30min de mers pe jos de Unirii - o durata extrem de mica de naveta, daca infrastructura pietonala e suficient de atractiva.

rt25

Quote from: dr4qul4 on January 12, 2021, 12:07:26 PM
Cum ar fi daca sueprmarketurile te-ar lasa sa lasi masina la ei in parcare contra cost. Dar sa nu te taxeze in bani ci in puncte de fidelitate obtinute pentru cumparaturi.

Plaza incearca un astfel de model din ce stiu eu. Problema lor era ca parcarea este suprasolicitata oricum, adica seara la 19-20, inainte de pandemie dadeai ture sa se elibereze un loc.

In zona Lujerului la Cora ar fi o varianta. EI inchid parcarea la 23.00 si o deschid la 08.00. Prin parcare la Cora e scurtatura daca vrei sa mergi de la Plaza pe Iuliu Maniu si ma bulversa ora lor de deschidere tot timpul...

panzer

Unde este parcarea la care te referi (privata) la Veteranilor? Te referi la SmartParking-urile din zona? Ca alea sunt ale primariei S6.

rt25

#983
^
Langa statia de GPL: https://www.google.ro/maps/@44.4308881,26.0339695,127m/data=!3m1!1e3 Au cam vreo 50 de locuri de parcare, toate inchiriate. Am cerut eu o oferta de la ei la un moment dat si imi spuneau ca s-au dat imediat si ca nu mai au nimic. Nici nu am ajuns cu discutia la pret...

^^^
@AndreiB ai totala dreptate si as adauga ceva.
In Tineretului e problema asta legata de masini nu prea folosite care stau cu 70 de lei pe an pe locuri de parcare resedinta marcate de primarie inclusiv pe trotuare unde altadata erau considerate locuri ilegale (asa ca probleme provin nu doar de la locurile ilegale ci si de la cele legale de resedinta). Nici macar locuri ilegale nu prea sunt, ca au marcat aproape tot si au dat pe 70 de lei.

De asta spun, ca poate ar fi o solutie liberalizarea parcarilor de resedinta + obligativitatea unui abonament per zona + un pret suficient de mare pentru abonament (100 de lei pe luna pe zona aia suna foarte rezonabil, cred ca si-ar permite oamenii).
In felul acesta, multi oameni din zona la 2 pasi de centru vor realiza ca nu au neaparat nevoie de masina sa mearga 1 data pe luna ce stiu eu unde.

dragos76

Quote from: rt25 on January 12, 2021, 02:11:03 PM
In felul acesta, multi oameni din zona la 2 pasi de centru vor realiza ca nu au neaparat nevoie de masina sa mearga 1 data pe luna ce stiu eu unde.

Dar chiar și pentru ei s-ar putea găsi o soluție (dar trebuie un "studiu de piață" prima dată, să vedem dacă sunt dispuși să plătească serviciul ce îl propun): înființarea unor parcări de lungă durată "low cost", situate la periferie. Dacă folosești mașina o dată/de două ori pe lună poți să o lași acolo, și te duci cu transportul public (30-40-50 de min, cât o fi cazul) după ea. Eventual poți să mergi după ea cu o zi înainte, și peste noapte o lași în o parcare de scurtă durată din apropiere, dacă vrei să mergi cu ea a doua zi de dimineață.
Normal că asta s-ar preta pentru cine ar folosi mașina așa de rar pentru deplasări în afara orașului. Deși dacă e chiar așa de rar, deja poate devine mai rentabil să apelezi la un serviciu de închiriat mașini.

AndreiB

Ultima propozitie e foarte viabila, desi cultural nu a aparut aproape deloc ca optiune. E ieftin ca braga sa inchiriezi masini in Romania (vs. Vestul Europei), dar conceptul de a lua trenul pana in Iasi si a inchiria o masina acolo pentru a vizita manastirile, sau a trai car free in Bucuresti si a inchiria o masina pentru a merge o data pe luna la socrii in Cucuietii din Deal nu a aparut deloc (cel putin printre cunoscutii mei).

rt25

Da, clar, e si o parcare mai departe pentru long-term o soltuie.
Dar cand ai prins loc de resedinta exclusiv acum 15 ani cand ti-ai reinoit ultima oara masina, e cam greu sa renunti la ea chiar daca nu prea o folosesti, mai ales ca costa doar 1 euro pe luna. Implicit, nu vrei sa pierzi  nici locul ala de parcare privilegiat, pentru ca stii ca altii asteapta de 4-5 ani ...

Si eu m-am gandit la a fi "car free". Inainte de a interveni copiii... Si, daca ai si cateva drumuri de facut in fiecare weekend pe ici-pe-colo, scuza perfecta e usor de gasit.

Problemele cu inchirierile auto sunt 2 din experienta celor cu care am mai vorbit:
-> noi romanii nu folosim carduri de credit, cerute express de toate firmele de inchirieri
-> atitudinea si modul de folosire a masinilor inchiriate. Cei care inchiriaza isi bat joc de masini, cei care au masini la inchiriat cauta puncticelul si zgarietura pe care nu ai vazut cand le-ai inchiriat sa te puna la plata.

Prin rezumat, lipsa de incredere asupra modului in care un bun poate fi  folosit la comun.


TibiV

In Romania lucrurile NU pot fi folosite la comun...

Ca nu avem comunitati Hamish....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rt25

Da, greseala mea, ma gandeam la notiunea de "shared economy", iar masinile sunt shared nu proprietatea exclusiva a cuiva.
Oricum, asta e trendul citisem undeva ca odata cu masinile autonome, nu vei mai avea nevoie sa ai masina proprie, nu va mai avea sens.

dr4qul4

@AndreiB, o fi ieftin sa inchiriezi dar e al naibii de complicat si plin de costuri ascunse.
Un cunoscut a inchiriat o duba ca sa mute ceva mobila si din neatentie a zgariat 2 bandouri de plastic (de pe aceeasi parte).
Platise garantie 500 lei si se gandea ca atat va pierde. Cand colo, factura a fost de 3000 de lei! S-a certat cu ei, si pana la urma i-au dat 2 saptamani sa o repare. Plasticele au fost 500 de lei bucata (noi pt ca nu acceptau din dezmembrari desi duba avea 5+ ani) si manopera inca 300.
Asa ca, cine isi baga cardul la asemenea jepcari?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024