[B] Parcarile din Bucuresti

Started by Ionut, October 17, 2011, 06:17:45 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

de la Stefan cel Mare pana la Podul peste M800 sunt 4,6 km!
Adica mult mai mult decat avem pe Vasile Milea
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AndreiB

Genul de lucrare care s-ar fi facut in 3-4 luni in anii 2000.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

jonny

QuoteParcarea în care Primăria Capitalei a investit peste 13 milioane de euro, dar care zace mai mult goală, deși e gratuită

Parcarea park&ride de 500 de locuri de la capătul Șoselei Pantelimon, inaugurată în urmă cu 3 săptămâni de Primăria Capitalei, unde ar trebui să-și lase mașinile cei care vin din Ilfov și să vină în centru cu transportul public, este mai mult goală, deși este gratuită.

Până acum, în medie a fost folosită zilnic de circa 100 de mașini și mai mult noaptea, ceea ce înseamnă că este folosită de locuitorii din zonă, nu de navetiști, potrivit datelor transmise de municipalitate la solicitarea HotNews.ro.

Primul nivel al parcării era aproape tot ocupat, la al doilea erau cîteva mașini, iar ultimul gol

https://www.youtube.com/watch?v=8c66ly8-XOY&ab_channel=CatiusaIvanov

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-25626625-video-parcarea-capatul-soselei-pantelimon-care-primaria-capitalei-investit-peste-65-milioane-lei-mai-mult-goala-desi-gratis.htm




TVlad

Pai nu spunea Frunzaverde ca peste tot in lume au esuat aceste sisteme "parc end raid"? Iata ca nici noi nu facem exceptie. Da, stiu! Sa le arda o taxa de intrare in Bucuresti si brusc o sa se umple, ba chiar o sa fie complet insuficiente... :)

Sorinus

Sunt ceva blocuri prin zona, ar putea sa faca curatenie pe bulevard si sa le inchirieze locatarilor pe sume decente. Altfel va sta goala, cel putin pana M5 va ajunge acolo (dar nici atunci nu va depasi 20% load numai din park&rideri).

Cea de pe Decebal e un succes, s-a golit bulevardul? N-am mai fost de mult.

vancouver

Ca sa fie un succes, orice sistem trebuie sa prezinte un avantaj. Care ar fi avantajele acestei parcari de la Pantelimon?

Peste tot in lume sistemul P+R functioneaza cu succes, daca e facut cu cap.

Cel mai bine functioneaza impreuna cu linii de tren suburban tip S-Bahn, care te duc de la parcare IN CENTRUL orasului in timp extrem de scurt (avand relativ putine statii). Ori in Bucuresti nu exista sistem S-Bahn, exista doar o opozitie stupida la orice idee de a implementa asa ceva.

Exista insa cateva linii de metrou cu statii ceva mai rare si care ajung in centru (la Unirii), adica M1, M2, M3. In schimb M4 nu ajunge in centru si nici nu o sa o faca, iar M5 are statii de parca ar fi tramvai.

Asadar iata conditiile pentru un P+R functional in Bucuresti:

1. Amplasare P+R peste o statie de metrou a M1 M2 sau M3.
2. Legatura directa din parcare la statia de metrou cu lift care sa te lase la peron sau in zona turnichetilor
3. Folosirea P+R gratuita pentru posesorii de abonament lunar la metrou (max. 12 ore pe zi), iar pentru restul tichetul de parcare sa fie automat si bilet de 1 zi la metrou.
4. Sa nu existe o alta parcare gratuita (de ex. a unui centru comercial) langa parcarea P+R
5. In centrul orasului parcarea pe strazi sa fie complet interzisa sau extrem de scumpa (cu controale permanente si amenzi, nu doar data lege care nu se aplica).
6. Amplasarea P+R intr-o zona in care se poate ajunge din afara orasului fara a sta in ambuteiaje, dar pe o ruta circulata, cu vad.

In cazul P+R Pantelimon este valabil doar punctul 6!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Xed

As mai adauga la ce ai spus tu mai sus @vancouver ca mai este nevoie si de o reabilitare si reorganizare a centrului Bucurestiului. Iar cand zic centru ma refer la ce e in interiorul inelului central. Trebuie maturizat sistemul de parcari existent, create benzi pentru transportul in comun, refacute trotuarele si gasit un sistem estetic prin care ii poti opri pe toti nesimtitii sa mai parcheze pe ele iar apoi aplicate amenzi in continuu pana se civilizeaza lumea.

De curiozitate, cand au dat drumul la PR Pantelimon am stat si am citit pe Facebook comentariile oamenilor iar multi nu numai ca erau impotriva acestui concept insa il mai luau si peste picior: "pai la ce sa stau eu juma' de ora in tramvai sa ajung in centru cand pot sta in masina".

Cristian Viorel Nichifor

@vancouver

"Peste tot in lume sistemul P+R functioneaza cu succes, daca e facut cu cap."

P+R "functioneaza pe naiba". Solutiile de tipul Park&Ride sunt un bandaj pentru urbanismul prost de tipul "construim pe unde vrem, proprietate privata, sa se faca strazi, eu vreau la curte dar sa mi se faca sosea sa ma duca pana in centru samd".

"Cel mai bine functioneaza impreuna cu linii de tren suburban tip S-Bahn, care te duc de la parcare IN CENTRUL orasului in timp extrem de scurt (avand relativ putine statii). Ori in Bucuresti nu exista sistem S-Bahn, exista doar o opozitie stupida la orice idee de a implementa asa ceva."

Liniile de tren pentru naveta au nevoie de aglomerari urbane a.k.a sate ce sa se alinieze asa incat linia de tren sa le conecteze si sa nu fii nevoie sa mergi cu masina 10-15km pana la cea mai apropiata statie de tren, sa lasi masina acolo si mai apoi sa mergi cu trenul. Trenurile nu sunt folosite de cei ce au masina si o folosesc la naveta, pur si simplu si cu P+R moca, acei utilizatori stiu ca acea oprire cu transferul le taie din perceputa flexibilitate oferita de masina.

Mai apoi, folosim 20-30 mp/masina de teren ca sa o PARCAM?. Pai in spatiul a 15 masini pui acolo o casa cu teren cu tot sau cine stie cate apartamente mai mici sau mai mari. 1000 de masini ocupa 2-3 hectare. Cate apartamente intra pe acele 2-3 ha?. Pai multe.

Solutiile nu sunt sa facem metrou la gura P+R ci sa crestem densitatile in zonele acelea unde avem statiile de metrou pe o raza de 15 minute de mers pe jos (https://cpi.imobiliare.ro/piata-imobiliara/piata-rezidentiala/47-dintre-cei-care-isi-cauta-apartament-in-drumul-taberei-vor-o-locuinta-langa-metrou-ce-potential-de-dezvoltare-exista-pe-segmentul-nou).

Terenul ala unde sunt staiile de metrou trebuie folosit cat mai bine fiindca este scump, si este scump fiindca exista cerere data de avantajele a avea metrou acolo. Ori sa folosim terenul ca sa parcam masini ce nu produc nimic...este o idiotenie.

"Legatura directa din parcare la statia de metrou cu lift care sa te lase la peron sau in zona turnichetilor"

Asta este precum zicerea ceia cu "parcare la scara blocului sau usa magazinului".

Deci fiindca cineva a ales sa locuiasca la cucuietii din Mogosoaia, ciorogarla ca terenul era mai ieftin, ca avea curte dar munceste inca in Bucuresti noi ii dedicam 20-30 mp de teren sau echivalentul a mai putin daca facem supraetajate dar la costuri mai mari in schimbul a 140 de lei cat este abonamentul?. Afacere nu gluma...

Cat timp urbanismul este de 2 bani, si rezultatele imprastierii localitatilor si concetrarea locurilor de munca se vad in nevoia imensa de mobilitate/naveta de unde locuieste lumea pana acolo unde munceste, si asta nici un P+R nu o schimba sau transportul public fiindca se creste complexitatea atat de mult incat descurajeaza potentialii calatori daca ei trebuie sa schimbe de 4 ori ca sa ajunga la munca.

Solutia este densitate ridicata + transport public + locuri de munca in zona + trecerea la ordinea de "pietoni, biciclete, transport public si masini) si nu invers. Si asta fiindca oricat o intoarcem pe toate partile, masinile folosesc terenul ineficient orice am face.

Mai apoi in cazul masinilor se subventioneaza la greu infrastructura pe cand la trenuri si transport public trebe sa iasa pe plus sa nu faca pierderi. Pai s-ar mai muta Gigel la Dragomiresti daca ar sti ca masina l-ar costa parcarea + utilizarea drumurilor de 10 ori pe cat acum?. Sau ar alege sa stea mai aprope de locul de munca si sa nu mai faca naveta la 20km.

Si da stiu ca avem persoane ce fac naveta nu de dorinta de a sta la curte ci ca acolo sau nascut dar nu au locuri de munca in zona fiindca orasele atrag mai totul.

Pana nu regandim urbanismul, unde construim, de ce construim, daca se merita sa permitem construirea in anumite zone si cine PLATESTE pentru toata infrastructura... o sa mai dicutam pe topicula asta mult si bine.



vancouver

Quote from: loneramdk on June 21, 2022, 06:43:35 PMLiniile de tren pentru naveta au nevoie de aglomerari urbane a.k.a sate ce sa se alinieze asa incat linia de tren sa le conecteze si sa nu fii nevoie sa mergi cu masina 10-15km pana la cea mai apropiata statie de tren, sa lasi masina acolo si mai apoi sa mergi cu trenul.

Fals. Fix asa se procedeaza. Se merge 10-15 km cu masina (sau bicicleta) pana la cea mai apropiata statie de tren, se lasa masina, se ia trenul.

La orice statie de S-Bahn din jurul Frankfurtului exista cel putin o mica parcare de 50-60 de locuri (pe strada, pe camp, nu constructie speciala), iar acolo unde a fost cerere aceste parcari s-au tot marit pana la cateva sute de locuri. De asemenea se pot vedea zeci sau sute de biciclete parcate.

Si asa e peste tot in Germania si Franta, cel putin din ce am vazut eu si am mers eu. Exista inclusiv o intreaga retea de autobuze care duce la aceste statii de S-Bahn si care are capat acolo.

Si evident si la gara centrala din Frankfurt exista mai multe mega-parcari pentru masini, care au cateva mii bune de locuiri (valabil si la München, Köln, unde vrei tu). E o normalitate sa mergi cu masina la gara si sa iei trenul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

nirolf

#1435
Confirm, între München și aeroport stațiile de S-bahn aveau o parcare etajată de biciclete și una la sol de mașini, în lungul liniei de obicei. Grad de utilizare ~50% în condițiile in care era sâmbătă. Și in Elveția la fel, inclusiv capătul de autobuz, sincronizat cu trenurile evident.

La Florența aveau P+R la capătul tramvaiului (într-o suburbie), la 10 dimineața era plin (undeva la 200 de locuri la sol), noroc că am găsit loc pe străduțele din apropiere (gratis, culmea). Ca turist, din cauza prețului foarte mare al parcării in oraș, am ales să las mașina acolo și m-am dus cu tramvaiul în centru, unde era hotelul. Tramvaiul avea cale separată de rulare, prioritate în intersecții și podea coborâtă (deci ok pentru troler).

Dar chiar și la noi, înainte de pandemie aveam o colegă care venea din Buftea cu trenul și era foarte încântată că a scăpat de trafic (până în Piața Victoriei). Îmi zicea că numărul de călători creștea constant pe măsură ce se ducea vorba, deja era îngrijorată că nu o să mai fie loc de parcare. Acum încă lucrează de acasă.

Deci se poate, dar sistemul trebuie gândit. La noi problema e că s-a făcut P+R în interiorul centurii - adică îți ia prea mult să ajungi la el (și la intrarea din Pantelimon sunt cozi dimineața) dacă tot ai ajuns până acolo e mai simplu să continui, mai ales că parcarea e "gratis" (adică ilegal, dar tolerat). Iar conexiunile sunt foarte proaste, dacă ai treabă în zonele de birouri e nevoie să schimbi și faci mult mai mult decât cu mașina (că la final nu cauți loc de parcare 15 minute, ci o sui pe trotuar unde ai treabă...).

carutasul

Deocamdată cred că problema e la legături. Nu am mai fost de mult în Pantelimon, dar când stăteam acolo legăturile cu cele două tramvaie, 33 și 14 duceau într-un singur loc ( Sf Gheorghe, nu tocmai o destinație de dimineață, în afară de cazul în care ești student la Universitate) și mergeau și rău. Acum parcă s-au reabilitat liniile, dar tramvaiul probabil oricum se înfundă pe traseu în traficul din apropierea zonei centrale. Prin anii '90 tramvaiele se "vărsau" la Iancului, și cred că pot folosi cuvântul și în sensul propriu, pur și simplu era o mare de oameni care cobora, nu mai ținea nimeni cont nici de semafor,  ca să meargă fie la metrou fie să aștepte un tramvai de Pipera. (și erau anii '90, Pipera era aproape cea din timpul comunismului) Deci părea evident, fără să mai faci vreun studiu,  că legătura "naturală" a cartierului trebuia să se facă cu Pipera mai întâi și abia apoi cu centrul istoric... Poate că atunci când va fi metrou la Pantelimon va fi altă poveste, dar chiar și cu tramvaiul probabil s-ar mai putea face câte ceva dacă s-ar studia un pic traficul și s-ar înființa niște linii potrivite.

CapitanulPtk

Park&Ride functioneaza de minune si pentru orase mai mici. De exemplu in Cambridge, UK exista cateva park&ride cu preturi bune si cu autobuz la 10 minute care te duce in centrul orasului. Functioneaza fiindca tariful de a parca in centrul orasului e foarte mare. Atat de simplu e..!

Cristian Viorel Nichifor

P&R pot fi folosite dar doar in anumite situatii...

QuoteLiniile de tren pentru naveta au nevoie

Observi nuanta de "au nevoie"?.

Si cand se merge cu masina cei 10-15 km nu vedem ca acei oameni nu merg cu masina ca au nevoie (cumparaturi, bagaje, una alta) ci merg din comoditate si fiindca nu au alternative iar lipsa alternativelor este cauzata de urbanismul curent, chiar si in Germania. Olanda spre exemplu este campioana "urban sprawl" daca ne uitam la intensitatea fenomenului in Europa.

Daca ai sa construiesti DOAR locuri de parcare pentru masini... locuri de parcaare pentru masini ai sa ai. Cei mai multi dintre utilizatorii de P&R isi lasa masina acolo fiindca nu au alternative in a ajunge la acele statii fara masina.

P&R trebuie gandit ca o solutie addiacenta si dupa ce iti organizezi urbanismul sa ai idee cam pe unde naiba sa permiti constructia de locuinte astfel incat sa ai cat mai multe dintre ele cu access la transportul public (tren, tramvai, troleu, autobuz) + auto individual de dimensiuni foarte mici gen https://www.alibaba.com/product-detail/2020-Everbright-electric-bike-car-4_62529221087.html sau https://www.designboom.com/technology/cityq-car-ebike-electric-4-wheel-01-11-2021/ ce ocupa de 4-5 ori mai putin spatiu in parcari + pe drumuri fiindca nu sunt la fel de mari +  biciclete, triciclete samd.

Plus, nici un P&R nu trebuie sa fie solutia de tipul "le oferim parcare pe moca sau mai ieftin decat face, doar sa lase comfortul masinii de 2m latime ce necesita 20-30 mp de spatiu (drum access din parcare + locul de parcare efectiv) + daca faci supraetajat ai nevoie de structuri rezistente sa suporte 2 tone de metal in loc de 150kg.

Pana la urma cei ce folosesc un P&R folosesc masina fiindca vor sa nu mearga cu bicicleta prin ploaie 3km dar poate nu au nevoie de o masina de 1,8mx5m ca sa mearga cei 10-15km ci ceva mai mic li se potriveste. Da poate or fi unii ce impart o masina mare si merg in comun la P&Rdar tot asa pot imparti si costul real de parcare de acolo. Daca a parca timp de 1 zi este 5E...apoi se imparte la 4-5 cat sunt intr-o masina. Sau folosesti ceva ce ocupa 4-5mp si platesti 1E/zi.

Peste tot parcarea + drumurile pana acolo sunt subventionate la greu dar nu direct ci indirect prin neplatirea costului real care vine din spatiul ocupat x valoarea acelui teren (drumuri + parcarile). Cand nu stii costul real, nici nu ai cum sa iti evaluezi pe cifre variantele. Daca poate se merita sa mergi cu bicla 2km in loc sa ai masina sa platesti pentru drumuri sau poate se merita sa ai masina fiindca ai nevoie la cumparaturi si cumparaturile alea sunt mai impoirtante pentru tine decat cei 5E parcarea pe zi. 


QuoteCa turist,

Ei in cazurile acestea cand nu ai alternativa fiindca ai venit cu masina deoarece tu defapt locuiesti in alta tara, sau in capatul opus al tarii si chiar aveai nevoie de masina... da solutia de P&R se potriveste dar si aici...costul parcarii trebuie sa fie cel real ca sa poata turistul sa se gandeasca de 2 ori daca nu mai bine venea cu trenul sau avionul si renunta la un bagaj poate nu chiar asa de important. Spatiul locuibil este finit si trebuyie sa platim in concordanta cu cat ii excludem pe altii de pe acesta.

Cand mai facem o banda de circulatie, un loc de parcare... ceilalti din jur or sa trebuiasca sa ocoleasca spatiul ala cu 1s in plus. Hai sa multiplicam asta cu zeci de mii de parcari si drumuri si vedem cate secunde trebuie altii sa piarda...

Solutiile durabile sunt sa nu mai stimulam oamenii sa locuiasca la nshpe km fata de unde au ei centrele de interes zilnice (scoala, servici, distractie samd) si sa si platim daca alegem variante mai ieftine initial dar  care per total sunt mai scumpe daca am lua in calcul si costul suportat de societate. 



irirat

QuoteSolutiile durabile sunt sa nu mai stimulam oamenii sa locuiasca la nshpe km fata de unde au ei centrele de interes zilnice (scoala, servici, distractie samd) si sa si platim daca alegem variante mai ieftine initial dar  care per total sunt mai scumpe daca am lua in calcul si costul suportat de societate.

Sunt curios daca ai luat in calcul faptul ca oamenii nu-si pot schimba locuinta de cate ori isi schimba firma sediul sau trebuie sa-si schimbe jobul. Daca familia are mai multi membrii problema se multiplica si nu poti sa-i impaci pe toti, cei mici merg la gradinita si scoala intr-o parte, la liceu altundeva, iar de facultate nu mai zic.

Eu cred ca Bucurestiul trebuie sa se dezvolte pe orizontala, cred ca este extrem de dens, cererea de locuinte este (sau era) foarte mare si nimanui nu i-ar placea sa se indeseasca blocurile in cartierele existente.

parerea mea...