Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

qionescu1

Dacia Sandero pe locul 2 la vânzări în Europa.

tom_sawyer

Parcul auto al României a ajuns pentru prima dată în istorie la 10 milioane de vehicule, din care aproape 8 milioane sunt autoturisme. Vechimea autovehiculelor aflate în circulație este una foarte mare, în continuare, trei sferturi având mai mult de 12 ani.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/parcul-auto-romaniei-ajuns-prima-data-istorie-10-milioane-vehicule-dacia-vw-premiera-egalitate-dupa-33-ani-revolutie-logan-golf-masinile-preferate-romanilor-21001541

kitsune

Scria cineva într-un post că nu sunt Dacii in Ucraina, doar Renault:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

O persoană a decedat, iar alta a fost transportată la spital, după ce un autoturism a explodat într-o staţie CNG din localitatea Pantelimon.

,,În cursul dimineţii de astăzi, în jurul orei 05,35, am fost solicitaţi să intervenim la o staţie CNG (n.r. - Gaz natural comprimat) din localitatea Pantelimon, judeţul Ilfov, unde a avut loc o explozie la un autoturism aflat în staţie, explozie neurmată de incendiu'', a anunţat duminică ISUBIF.

În urma evenimentului au rezultat două victime: prima a fost transportată la spital, iar cea de-a doua - decedată.





hotnews.ro

stangabriel

https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/cu-cat-ne-scumpeste-standardul-euro-7-masinile-2280920.html

Într-o evaluare a impactului impunerii normei de Euro 7, Comisia Europeană (CE) susține că preturile mașinilor vor crește ușor cu 184 de euro la modelele pe benzină și cu 446 de euro la cele diesel. În plus, susține CE, prețurile camioanelor și autocarelor va crește cu 2.765 de euro, mai arată frontier-economics.com.

În replică, surse din industrie au replicat că, pentru a trece la standardul Euro 7, producătorii trebuie să instaleze hardware suplimentar și să investească în dezvoltarea și lansarea de noi tehnologii – ceea ce va afecta costurile de producție ale noilor vehicule. În plus, există costuri indirecte, cum ar fi consumul crescut de combustibil, care se vor adăuga la costurile totale ale clientului. Mai mult, cei din industrie au dat și propriile estimări ale creșterilor de prețuri. Astfel, o mașină pe benzină va fi cu 1.862 de euro mai scumpă decât un model Euro 6, în timp ce un model diesel va avea o factură mai mare cu 2.629 de euro. Situația este chiar și mai gravă la camioane și autocare, unde estimarea de preț arată o creștere de 11.707 euro.

Conform standardul Euro 7, din 2025, emisiile de oxizii de azot vor fi reduse cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri, comparativ cu Euro 6, și cu 56% pentru camioane. Nivelul de particule va fi redus, la rândul lui, cu 13% pentru autoturisme și LCV și cu 39% pentru camioane și autobuze. Propunerea abordează emisiile provenite de la țevile de eșapament, precum și de la frâne și anvelope

stangabriel

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-26507810-seful-volkswagen-spune-producatorul-auto-este-pregatit-pentru-interzicerea-motoarelor-ardere-interna.htm

,,Suntem pregătiţi pentru interzicerea motoarelor pe combustie în Europa din 2035", a declarat Oliver Blume cu ocazia Salonului auto IAA de la Munchen.

Potrivit lui Blume, graţie parteneriatelor încheiate în China, Volkswagen, al doilea mare producător mondial de automobile, va putea să îşi diminueze costurile cu bateriile via o reducere de 50% a costurilor la nivelul celulelor pentru baterii.

Producătorii auto din Europa sunt presaţi de constructorii chinezi de automobile electrice, care au pus la punct modele mai ieftine şi mai prietenoase cu consumatorii pe piaţa lor domestică şi acum încep să se extindă în Europa.

,,Cred că şansele noastre sunt bune. Ştim cum să construim automobile de calitate. Va trebui să lucrăm din greu pe partea de costuri", a precizat Oliver Blume.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania. Volkswagen a anunțat marți că marca Seat nu va mai produce mașini, dar că nu va dispărea cu totul.

Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz s-au pregătit pentru electrificarea parcului lor auto
În luna aprilie Volkswagen a anunțat că nu intenționează să dezvolte un nou model pentru legendara sa mașină Golf ca urmare a planurilor pe care le-a făcut în vederea electrificării parcului său auto.

Volkswagen se aşteaptă să livreze aproximativ 9,5 milioane vehicule în 2023, în creştere faţă de 8,26 milioane de vehicule anul trecut.

De asemenea, veniturile sunt aşteptate să fie cu 10% până la 15% mai mari în 2023 decât în 2022, ceea ce sugerează că Volkswagen se aşteaptă la vânzări de 307 până la 331 miliarde de euro în acest an.

Tot în cadrul Salonului auto de la Munchen, rivalii de la Mercedes-Benz au prezentat un concept numit CLA care deschide o nouă clasă de vehicule în gama mărcii germane. Mercedes spune că noul CLA va fi una dintre cele mai eficiente mașini electrice construite vreodată: autonomia va putea trece de 750 km, consumul va fi de 12 kWh/100 km și va fi posibilă încărcarea rapidă care să ducă în 15 minute autonomie la 400 km.

Noul CLA va fi lansat în 2025 și vor urma alte modele electrice compacte, inclusiv două SUV-uri.

�BMW a făcut la Munchen unul dintre cele mai importante anunțuri din istoria recentă a mărcii care va lansa șase modele electrice în 24 de luni, sub numele Neue Klasse. Vor fi și berline, dar și SUV-uri, iar primele vor fi produse la uzina de la Debrecen din Ungaria

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-26507762-marca-seat-nu-mai-produce-masini-dar-nici-nu-disparea-totul.htm

,,Cupra reprezintă viitorul Seat", a spus, la salonul de mobilitate de la Munchen, Thomas Schäfer, președintele Seat.

Seat are în gamă modelele Ibiza, Leon, Arona, Ateca și Tarraco, iar la finalul lor de viață, aceste modele nu vor mai fi produse sub brand-ul Seat. Ultimele mașini sub brand-ul Seat vor fi produse după 2025. Din 2024 este posibil ca modelul Leon să fie produs sub brand-ul Cupra.

Unele se vor regăsi sub diferite forme și denumiri în brand-ul Cupra, care a pornit ca marcă de prestigiu a Seat, dar a devenit brand de sine stătător.

Cupra are în gamă modelele Born și Formentor, iar în 2024 va fi lansat Tavascan și vor urma și alte modele electrice.

Șeful companiei spune că va fi păstrat numele Seat, dar marca va primi un alt rol, probabil pe electromobilitate. Există, spre exemplu, o trotinetă electrică Seat.

Șefii Volkswagen au gândit de mai mulți ani această schimbare, în care noul brand, Cupra, să preia locul Seat și să aducă o ,,gură" de aer proaspăt. A contat mult și faptul că mașinile Cupra au avut vânzări peste așteptări, la volume fiind peste Alfa Romeo și peste Polestar.

Seat a avut pierderi mulți ani și vânzările au scăzut. Anual, marca are cam 400.000 de cumpărători în Europa. Numele înseamnă Sociedad Española de Automóviles de Turismo

JohannDB

,,Suntem pregătiţi pentru interzicerea motoarelor pe combustie în Europa din 2035", a declarat Oliver Blume cu ocazia Salonului auto IAA de la Munchen.   Declarativ ??? Daaa.....
 Dar nimeni nu scoate un "mâc" de marile parcuri de "electrice" din China, pe care nu le mai folosește nici dracul.... Sau sunt lucruri "cenzurate" ??

hefaistos

Ei (producatorii) sunt pregătiți. Cumpărătorii se mai gândesc.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

tom_sawyer

Parcul auto al României a atins la finalul anului trecut 10,3 milioane de vehicule, dintre care 8,1 milioane sunt autoturisme. În ciuda programelor Rabla, cele mai multe mașini au peste 20 de ani.

Dacă diferența față de 2022 nu pare semnificativă, este demn de luat în seamă că, în 2013, cu zece ani în urmă, în România erau înmatriculate doar 4,6 milioane de autoturisme. Creșterea cu 72,71% în zece ani arată cât se poate de clar de ce șoselele sunt tot mai aglomerate, iar în orașe deplasarea cu mașina a devenit aproape imposibilă. Ca în orice aglomerare urbană majoră din lume, infrastructura nu poate ține pasul cu o creștere atât de rapidă a parcului auto.

Conform datelor DGPCI, la finalul lui 2023, 45,78% dintre autoturismele înmatriculate în România au motoare alimentate cu benzină, în timp ce 50,57% sunt diesel, restul fiind electrice și hibride. Cu un an în urmă, cele pe benzină ocupau 47,19%, în timp ce cota dieselurilor era de 50,18% din piața autoturismelor. Prin urmare, ponderea dieselurilor în parcul auto din 2023 este mai mare decât cea din 2022! Asta arată că majoritatea mașinilor de ocazie intrate în circulație anul trecut au avut motoare alimentate cu motorină.

Așa cum era de așteptat, față de 2013, parcul auto din România conține un procent mai mare de mașini alimentate cu benzină (45,78% față de 34,21%) și unul mult mai mic de dieseluri (50,57% față de 65,73%).

economica.net

pasadia

As avea ceva de comentat cand vad ca analiza se bazeaza strict pe numarul de masini inmatriculate. Caci nu toate masinile parcurg acelasi numar de kilometri anual. Unele fac poate si peste 100.000 de kilometri (marfa, ridesharing, etc...) dar altele nu fac nici macar 10.000 km anual.
Asa ca strict cresterea (sau stagnarea) numarului de masini inmatriculate nu are relevanta. Mult mai curios as fi de o evolutie a numarului de kilometri parcursi de aceste masini.

dumbravaandrei

In conditiile in care inca se dau odometrele inapoi in draci (desi e infractiune), cum ai face aceasta analiza? Ca din vehiculele alea, nu sunt chiar asa de multe in garantie incat sa aiba o inregistrare cat de cat apropiata de realitate...
Da, ai dreptate cu masinile inmatriculate. Un indicator mai bun ar fi numarul de polite RCA active. De exemplu un vecin de la tara are 6 tigai in curte care nu s-au mai miscat de 5-6 ani. Sunt inmatriculate, plateste impozit pe ele, insa nu RCA si rovinieta. Le foloseste ca "donatoare" de piese pentru masina pe care o foloseste in mod curent.

Earthchild

Dacă le folosește ca sursă de piese, de ce le mai ține înmatriculate?...

TibiV

Probabil se crede Tiriac junior... Ca numai Tiriac Senior isi permite +100 automobile de epoca in perfecta stare, pe care le tine in hambar...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#1048
@Earthchild procedura de radiere e mai complicata, ca trebuie sa dovedesti ca vehiculul va fi casat (predat la un centru autorizat) sau scos din tara. Trebuie sa umbli pe la 3 institutii (primarie, rar si anaf/remat) si sa pierzi niste bani si zile, ca prezentatul la ghiseu nu mai este gratuit.
Asa ca, daca vrei sa tii vehiculul (la tine in curte sau de ce nu pe un teren de care nu plang altii), platesti 200 de lei pe an impozit (maxim), facand acelasi drum la primarie ca sa-ti platesti si restul de impozite. Daca le platesti si pe alea...

Iar aici putem deschide o discutie mai ampla despre ce inseamna defapt radierea si/sau scoaterea din circulatie a unui autovehicul. Pentru ca la nivel de tara, e mai ieftin sa nu casezi/radiezi un autovehicul. Asta pentru ca in primul rand nu avem mecanisme de coercitie - adica daca nu te duci tu voluntar sa casezi o masina, sa fii amendat cum trebuie, nu pasuit si rugat/stimulat financiar ca daca vrea Maria Sa - Cetateanul, sa isi duca vehiculul la casat.


Earthchild

Și iată unul din motivele pentru care parcul auto apare ca fiind tot mai vechi. Ineficiența și nepăsarea birocrației românești.