DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Marius Papadopol

#4500
Pod suspendat peste Dunare de la Braila -15.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -15.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -15.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -15.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -15.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -15.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023


Pod suspendat peste Dunare de la Braila -16.07.2023



Powered by API/PUM imgur uploader
Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

Marius Papadopol

Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

Whyse1

https://panorama.ro/podul-de-la-braila-infrastructura/
QuotePODUL CU DRUMURI DE LUT
După inaugurarea pompoasă, cum trecem podul de la Brăila ca să ne folosim la maximum de el?

Mult lăudatul pod de la Brăila este nu doar unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din istoria noastră post-decembristă, dar și o minune inginerească, prima legătură modernă între Moldova și Dobrogea, la mai bine de 145 de ani de când cele două zone istorice au ajuns să facă parte din aceeași țară. Însă, în forma actuală, podul s-ar putea să nu fie folosit la capacitate maximă.

Podul de la Brăila, uriașul cu ,,drumuri" de lut
Chiar dacă investiția a fost lansată cu fast și cu tăieri de panglică, lucrările de la podul de la Brăila încă nu s-au terminat. În primul rând, trebuie finalizate drumurile de legătură din contractul actual.

Este vorba despre legăturile cu centura Brăilei și cu DN22, lângă Jijila. Aici, lucrările vor dura până cel puțin la toamnă. De asemenea, podul de la Brăila va fi închis pentru o perioadă pe timpul nopții, în cursul săptămânii, pentru ca macaralele să fie strânse, după cum anunța ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Chiar și așa, podul are deja un impact important. Chiar dacă Brăila nu face parte din Moldova, cum ar avea grijă să ne spună prietenii din respectivul oraș, construcția reprezintă prima conexiune directă dintre Dobrogea și Moldova și leagă direct Delta Dunării și litoralul de estul României.

,,Trecând Dunărea pe podul de la Brăila, scurtezi mult. Taie din traficul de tranzit spre litoral, aduce beneficii majore și pentru Tulcea, și pentru traficul mic, pentru transportatori. Beneficiile sunt clare. E un obiectiv de infrastructură rutieră esențial pentru rețea, dar nu numai regională, ci pentru întreaga țară", explică directorul Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea, pentru Panorama.ro.
Ce trebuia să fie primul: podul sau drumul?
Așadar, avem un pod care a costat aproximativ 500 de milioane de euro, din care 363 de milioane din bani europeni. Doar cablurile principale totalizează aproximativ 81.000 de kilometri și au o garanție de 120 de ani. ,,Podul a fost scos de la sertar, era ținut acolo de ceva timp, dar e o minunăție din punct de vedere tehnic, cu tehnologie de ultimă oră", ne dă asigurări Ionuț Ciurea.

Podul ar reduce durata deplasării spre litoral pentru cei din estul țării cu cel puțin 50 de minute. Însă acest lucru ar putea fi îmbunătățit dacă obiectivul ar fi ancorat mai bine în arhitectura de infrastructură a României.

,,Putem să avem o discuție filosofică, pe modul ce a fost primul, oul sau găina, dacă ar fi trebuit să fie primul podul de la Brăila sau drumul expres până la Brăila. S-a făcut podul, acum nu mai contează. Dar dacă vrem să punem în valoare cât mai bine podul, trebuie făcute conexiunile. Nu sunt însă o prioritate acum. La modul realist vorbind, pe următorul ciclu financiar vom avea bani pentru aceste drumuri. Vorbesc de drumuri de mari viteză și de mare siguranță noi, nu de cele de legătură, prevăzute în contract", a mai arătat specialistul Pro Infrastructura.

Ionuț Ciurea a mai explicat că, dacă nu va avea loc vreo reprioritizare în ceea ce privește obiectivele de infrastructură în funcție de năravurile politice, atunci drumurile de legătură de mare viteză în zona podului de la Brăila ar fi gata undeva în jur de 15-20 de ani:

,,Realist vorbind, ca să vedem ceva mișcare în următorii 5-7 ani, ar trebui să se schimbe prioritățile. Dar nu e imposibil, cine știe cine mai vine pe la minister și vrea să scoată în față zona asta. Podul a fost pus pe repede înainte de Tudose, care e din zonă. Dacă se întoarce el ca premier, poate se vor pune în față și drumurile expres din zonă".

Drumurile expres care ar putea să dea aripi podului
Odată cu podul de la Brăila s-a dat drumul în zonă la o adevărată revoluție a studiilor de fezabilitate. Din podul de la Brăila pleacă nu mai puțin de patru drumuri expres, din care doar unul se află acum în construcție și ar trebui să fie gata la finalul lui 2024. Este vorba de drumul expres care leagă Brăila de Galați. În schimb sunt două drumuri care merg spre viitoarea Autostradă A7, la Buzău (Muntenia Expres) și la Focșani (Milcovia Expres), și unul care duce spre Tulcea (Dobrogea Expres) care sunt, deocamdată, doar un vis îndepărtat.

Iată cum arată, rezumată, situația acestor proiecte:

Soluția cu două drumuri de la Pod în A7 nu este însă pe placul specialiștilor, fiind considerată mai scumpă și mai proastă:

,,Traficul cel mai mare e din acea zonă spre vest și trebuie legat podul de A7.  Noi am insistat pentru o autostradă în Y, care să se fi bifurcat în apropiere de Râmnicu Sărat. Ar fi fost mai ieftin și ar fi dus traficul", povestește tot Ionuț Ciurea, care ne sfătuiește să nu ne facem prea mari speranțe că proiectele aflate acum în studiu de fezabilitate vor fi transformate în realitate prea curând.

Nume   Distanță   Stadiu   Termen de finalizare
DX6 Brăila-Galați   12 kilometri   în construcție   începutul lui 2024
DX6 Brăila-Focșani (,,Milcovia Expres")   76 de kilometri   studiu de fezabilitate   ?
DX7 Buzău-Brăila (,,Muntenia Expres")   98 de kilometri   studiu de fezabilitate   ?
DX8 Brăila-Tulcea (,,Dobrogea Expres") 60 de kilometri   studiu de fezabilitate   ?

Și cu accidentele ce facem?
Însă până la drumurile expres, trebuie avut grijă de oamenii care trăiesc în zonă. Cu atât mai mult, cu cât în sudul Moldovei există o salbă de drumuri naționale cu o singură bandă pe sens, care vor avea parte de mult mai mult trafic în plus. Drumurile sunt periculoase, atât pentru șoferi și pasageri, dar în primul rând pentru localnici:

,,Vor fi accidente, nu e o problemă de dacă, ci de câte și cum. Asta ar trebui să fie următoarele măsuri, să aibă grijă autoritățile să limiteze accidentele din localități: insule de calmare, vizibilitate crescută, treceri iluminate, scuaruri pentru pietoni în centrul drumului. Sunt soluții ce pot fi făcute, dar trebuie un pic de proiectare și niște bănuți necesari. În dulcele stil CNAIR, avem parte de un ,,ce vreți, bă, v-am făcut podul, plecați de aici!" Oamenii trebuie să înțeleagă că, din moment ce traficul se rearanjează, e nevoie de aceste măsuri de siguranță", explică Ionuț Ciurea.

Whyse1

Vesti noi despre iluminat:
https://stirileprotv.ro/divers/podul-peste-dunare-de-la-braila-ar-putea-fi-iluminat-ce-propuneri-are-ministerul-transporturilor.html
QuoteReprezentanții Ministrerului Transporturilor ar opta deocamdată pentru prima variantă, la care să se adauge varianta tricoloră pentru Ziua Națională sau alte sărbători.

Iluminatul ornamental va fi făcut printr-o extindere a contractului tot de compania italiană care s-a ocupat alături de partenerii japonezi de construcția podului. Cel mai optimist termen pentru aceste lucrări este 1 decembrie.

MrConnaisseur

Nu e rau daca au chibzuit prima varianta. Au înțeles și ei conceptul de "less is more".

Whyse1

https://cugetliber.ro/stiri-eveniment-soseaua-pe-care-multi-parca-vor-dinadins-sa-moara-aglomerata-din-cauza-podului-de-la-braila-485778

QuoteȘoseaua ,,pe care mulți parcă vor dinadins să moară", aglomerată din cauza podului de la Brăila

Darea în folosință a podului construit peste Dunăre, la Brăila, a dus la creșterea valorilor de trafic de pe DN 22, șoseaua care leagă Constanța și Tulcea. Localnicii comunităților tranzitate, cât și șoferii autohtoni reclamă că a crescut numărul vitezomanilor și al celor care intră în depășiri periculoase! Este nevoie urgentă, susțin cu toții, de drumurile expres promise pentru Dobrogea.

Podul construit peste Dunăre la Brăila, ,,Golden Gate-ul de România", cum a fost ,,botezat" de unii, având în vedere că este al treilea ca dimensiune din Europa, a fost dat în folosință la începutul lunii iulie și a deschis o nouă cale de acces către litoralul românesc. Ce se întâmplă însă pe arterele rutiere din județele Tulcea și Constanța, după deschiderea acestei noi căi de tranzit spre plajă? Atât șoferii autohtoni, cât și locuitorii din comunitățile tranzitate spun că, de câteva săptămâni, nevoia realizării drumului expres Constanța – Tulcea este din ce în ce mai stringentă!

,,Vor fi mari probleme în circulație, deja au început să fie semne clare, mai ales la sfârșit de săptămână! Ieșirea de pe pod spre localitatea Măcin trebuie lățită la două benzi pe sens, la fel și pe șoselele spre Tulcea și spre Constanța. În mijlocul orașului Măcin este o străduță cu o bandă pe sens, care duce fie spre DN 22D, spre Două Cantoane, fie în DE 87, spre Tulcea. Este aglomerație! Jumătate de țară vrea să ajungă la mare, la Constanța, alege să traverseze noul pod și se aglomerează DN 22", ne-a semnalat tulceanul Marian Ivanov. Problemele nu se opresc aici. Șoseaua care leagă Constanța de Tulcea, poarta de intrare în Delta Dunării, a fost considerată mereu una ,,problematică", având în vedere că pe ea sunt întâlniți mulți șoferi care circulă cu viteză și adepți ai depășirilor periculoase. Localnicii spun că, de când s-a deschis podul, numărul acestora a crescut considerabil.

,,Fac aproape zilnic drumul dinspre Mihai Viteazu spre Constanța și invers și pot să vă spun că ne așteaptă zile grele! Deja mă gândesc ce alte rute să folosesc, pentru a evita DN 22. Oamenii sunt curioși cum este noul pod, vor să vină la mare, așa că urmează acest traseu: podul de la Brăila – Tulcea – DN 22 – Constanța. Șoseaua este reabilitată, este ca-n palmă și îi «îmbie» parcă să calce accelerația! Vezi zilnic mașini cu numere de Iași, Galați, Brăila, Suceava etc care trec cu mult peste 100 km/h. Dar numărul lor este mare, se formează coloane, oamenii vor să ajungă mai repede la plajă, așa că intră în depășiri fără să se asigure, mai ales că pe șoseaua aceasta sunt multe curbe cu vizibilitate redusă", ne-a semnalat Cornel S..

Poliția promite acțiuni de amploare

Se impune precizat că, de dată recentă, un grav accident rutier a avut loc în apropierea intersecției cunoscute drept Două Cantoane. În urma impactului frontal dintre două autoturisme – martorii spun că incidentul a avut loc, cel mai probabil, din cauza unei depășiri periculoase - , patru persoane au fost rănite, iar una a rămas încarcerată.

,,Pe șoseaua asta sunt mulți care parcă vor dinadins să moară. Am făcut duminică drumul Constanța – Tulcea și de două ori am evitat un accident. Nu au răbdare, intră în depășiri urâte, căci nu le place să meargă în coloană! Dar nu ai ce face, deja sunt foarte mulți care vin dinspre Brăila și Galați și se formează coloană!", ne-a transmis și George C., un constănțean care călătorește frecvent pe drumul menționat.

Aspectele relatate sunt avute în vedere și de Inspectoratul de Poliție Județean Constanța, ai cărui reprezentanți ne-au precizat că și vara aceasta, precum verile trecute, vor fi organizate numeroase acțiuni pe DN 22, ca și pe celelalte drumuri naționale, pentru depistarea șoferilor care încalcă regulile de circulație.

,,Pe toate drumurile naționale din județul Constanța, polițiștii rutieri organizează acțiuni punctuale și periodice, în zonele și pe tronsoanele de drum cu risc rutier ridicat, pentru creșterea gradului de siguranță rutieră.

Pe DN 22 Constanța – Tulcea, Serviciul Rutier Constanța organizează periodic, în colaborare cu Serviciul Rutier Tulcea, acțiuni pentru prevenirea și combaterea principalelor cauze generatoare de accidente rutiere, în principal pentru depistarea și sancționarea conducătorilor auto care nu respectă regimul legal de viteză sau efectuează depășiri neregulamentare", au precizat reprezentanții IPJ Constanța.

Pe când drumurile expres promise în Dobrogea?

Dar soluția reală ar fi realizarea drumurilor expres Brăila – Tulcea și Constanța – Tulcea. Ambele au fost anunțate de Ministerul Transporturilor în 2020, pentru ambele au fost semnate la vremea respectivă contracte pentru studii de fezabilitate și... în acest punct au rămas proiectele. De altfel, în urmă cu câteva luni, primarul municipiului Tulcea, Ștefan Ilie, a transmis o solicitare către ministerul respectiv prin care a cerut grăbirea proiectelor pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.


mirceaeliade

^Chiar daca e in majoritate turistic, mi se pare enorm traficul de pe pod.

Whyse1

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/posts/pfbid0Ywq5mWvnAG7VuUeiyYJqLep98RpBBQwJ1oR2rGRGHG1D5ih1xNVhJLqRR4qxNnXAl
Quote𝗡𝗼𝘂𝗹 𝘀𝗶𝗺𝗯𝗼𝗹 𝗮𝗹 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶, 𝗶𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗮𝘁 𝘀𝗶 𝗶𝗻 𝗰𝘂𝗹𝗼𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗿𝗮𝗽𝗲𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗻𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹
Având în vedere că cele 3 variante de iluminat arhitectural pentru Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea, prezentate săptămâna trecută, nu s-au diferențiat decisiv în preferințele exprimate de dumneavoastră, dar și că tehnologia existentă astăzi permite o 𝗮𝗯𝗼𝗿𝗱𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗴𝗿𝗮𝘁𝗮 𝗮 𝗰𝗲𝗹𝗼𝗿 𝟯 𝘃𝗮𝗿𝗶𝗮𝗻𝘁𝗲, voi propune companiei de drumuri să realizeze o variantă integrată de iluminat, care ar putea fi folosită după cum urmează:
✅️ iluminarea clasică și statică a podului (varianta 1) să fie folosită permanent
✅️ iluminarea podului în culorile drapelului național (varianta 2) într-un anumit interval de timp în fiecare seară
✅️ iluminarea podului în culorile drapelului național (variantele 2 și 3) în zilele importante și simbolice ale României, precum Ziua Națională a României, Ziua Drapelului Național, Ziua Eroilor, ș.a., dar și Ziua Pietonilor(anual, pe 6 Iulie).

Această variantă integrată de iluminat va parcurge etapele de aprobare și avizare, în așa fel încât să primeze siguranța circulației rutiere a tuturor participanților la trafic.

𝗩𝗮 𝗺𝘂𝗹𝘁𝘂𝗺𝗲𝘀𝗰 𝘁𝘂𝘁𝘂𝗿𝗼𝗿 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗱𝘂𝗺𝗻𝗲𝗮𝘃𝗼𝗮𝘀𝘁𝗿𝗮 în acest nou tip de demers, interactiv, pe care l-am demarat pentru alegerea propunerii de iluminat arhitectural pentru Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea!

PS: Dacă vreți să vizualizați dinamic cele 3 variante propuse a fi integrate pentru sistemul de iluminat arhitectural, vă las link cu video în primul comentariu.
 
🇷🇴 𝗛𝗮𝗶, 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, 𝗵𝗮𝗶 𝗰𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲! 🇷🇴

Pozele din postare:










Powered by API/PUM imgur uploader


Whyse1

"Pod Dunare Braila - Inchiderea circulatiei la ora 21 (21.07.2023)" by Dj John

Raducu Popa

La min 00:16 din video-ul cu drumul spre Jijila, nu stiu daca a sesizat careva ca acel operator pe CAT, statea descult langa utilaj, se ruga la acea ora, fiind musulman, era in jur de ora 13. Pentru mine a fost o premiera sa vad asa ceva pe santiere.

Marius Papadopol

21.07.2023

Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare


Pasaj CFR Braila-Galati - pe drumul de  legatura  dintre centura Brailei  si podul suspendat peste Dunare



Powered by API/PUM imgur uploader
Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

Marius Papadopol

Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

tom_sawyer

Mulțmesc pentru filmare. Greu mai merge lucrul la pasajul acesta.