News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Aeroportul International Craiova [CRA]

Started by davyl, October 07, 2011, 10:34:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefanudrea

Cand e preconizata redeschiderea aeroportului Craiova?

adymartianul


adymartianul

QuoteS-a început în primul rând cu reabilitarea vechii piste, cea pe care ne aflăm acum, s-au schimbat circa 300 de dale, după care toată pista a fost impactată, detensionată și transformată dintr-o structură rigidă într-una elastică. Începând  de acum două săptămâni s-a trecut la asfaltare. S-a pus primul strat, cel de rezistență, pe lătime de 24 metri, acum se lucrează la cel de-al doilea strat care va acoperi toată lățimea pistei și urmează ca săptămâna viitoare să începem cu stratu de uzură care mai înseamnă și acela circa patru centimetri și jumătate de asfalt. În cursul săptămânii viitoare vor porni marcajele și repunerea pe poziție a balizajului vechi deocamdată,
Sursa

Asa au facut si la Otopeni/Timisoara?

romania inedit


TibiV

În mare parte da.
Dar abia după ce am citit articolul (care este o mare limbă caldă pe partea posterioară a celor din CJ) m-am liniştit: citatul îi aparţine unui politruc, care a povestit ce a înţeles şi el... :D

P.S.
Dacă constructorul a făcut aşa o treabă bună (şi nu neg că a făcut, din contră) atunci de ce naiba domnul jurnalist nu a scris care este numele firmei ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adymartianul

Se si vede intr-o poza cum liderul suprem da indicatii pretioase lucratorilor  :lol:
Firma este AZVI

frunzaverde

Quote from: adymartianul on October 16, 2015, 10:57:08 PM
Asa au facut si la Otopeni/Timisoara?

Nu. La CRA, conform tehnilogiei din citat, ce-au facut este sa sparga complet dalele de beton in fragmente cu un un utilaj special, sa compacteze suprafata rezultata cu compactorul si apoi sa astearna asfalt. Astfel dalele de beton se transforma intr-un material apt de fundatie, peste care se poate asterne asfalt.

Tehnologia de impactare o gasesti descrisa in extenso aici: http://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1509&context=jtrp

Rezultatul e ca asfaltul asternut nu se va crapa datorita dilatarii si compactarii dalelor de beton de dedesupt. Un alt rezultat este ca dalele de beton sparte singure NU mai pot fi folosite ca pista de aterizare-decolare, pentru ca, odata nu mai ofera capacitate portanta suficienta, a doua ora, riscul de FUD (ingestie accidentala) de fragmente de beton rezultate din procesul de impactare este prea mare.

Nici la TSR (cel putin in prima asfaltare) nici la OTP nu s-a facut asta - doar s-a turnat un strat subtire de protectie/uzura peste pista. La OTP se si vede, crapaturile urmeaza liniile dalelor de dedesupt (exact lucrul pe care incearca sa-l preintampine la Craiova); iar la TSR au putut folosi pista dupa ce au ras asfaltul, ceea ce nu s-ar putea face pe o pista cu dale sparte. La fel, atat la OTP cat si la TSR, pista a ramas de tip rigid; la CRA va deveni de tip flexibil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Gresit !
frunzaverde, am dat de o ocazie unica - este prima data cand te contrazic, si culmea este ca am si dreptate... :)

http://www.aeroportcraiova.ro/a-fost-semnat-contractul-de-achizitie-publica-elaborare-pt-asistenta-tehnica-din-partea-proiectantului-si-executie-lucrari-pentru-reabilitarea-infrastructurii-de-miscare-a-aeroportului-craio/

Quote
A fost semnat contractul de achiziţie publică "Elaborare PT, asistenţă tehnică din partea proiectantului şi execuţie lucrări pentru reabilitarea infrastructurii de mişcare a Aeroportului Craiova"
June 10th, 2015 | Comunicate de presa | 0 Comments

La data de 10 iunie 2015, Regia Autonomă Aeroportul Craiova a semnat Contractul de achiziţie publică "Elaborare PT, asistenţă tehnică din partea proiectantului şi execuţie lucrări pentru reabilitarea infrastructurii de mişcare a Aeroportului Craiova" pentru proiectul ,,Reabilitarea infrastructurii de mişcare a Aeroportului Craiova", cu AZVI SA, în calitate de Antreprenor.

În cadrul proiectului se vor executa lucrări de reparaţii la structura de beton pentru toată infrastructura de mişcare, se va aplica un covor de mixturi asfaltice pe pista de aterizare – decolare, se va lărgi calea de rulare la 25 metri şi se va mări platforma de îmbarcare – debarcare de la 2 locuri la 8 locuri de parcare pentru aeronave de tip C.  De asemenea, se va construi un post de transformare, se va realiza o instalaţie de balizaj CAT II şi un sistem de canalizare nou. Valoarea totală a contractului semnat în urma procedurii de licitație deschisă este de 50.627.052,47 lei, la care se adaugă 12.150.492,59 lei TVA.

Activitatea aferentă Contractului semnat constă în proiectarea şi execuţia lucrărilor de reabilitare a infrastructurii de mişcare a Aeroportului Craiova. Proiectul este selectat în cadrul Programului Operațional Sectorial Transport 2007- 2013 şi cofinanţat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională.


Daca conducerea aeroportului a grest, atunci gresesc si eu, dar din comunicatul lor de mai sus reiese destul de clar ca au reparat structura de beton.
In articolul citat din presa locala, marele presedinte CJ spune ca "s-au schimbat circa 300 de dale", deci e vorba de inlocuirea lor nu de spargerea tuturor dalelor, asa ca nici vorba de pista de tip flexibil. De asta am si spus ca omul a spus cat a priceput capul lui de politician.
Chiar si dupa repararea dalelor sparte/fisurate, pista ramane asadar de tip rigid.

De altfel, in pozele de postate de adymartianul acum doua zile (15 octombrie) se vede destul de clar ca au fost sparte selectiv unele dale de beton. Tehnologia descrisa de tine ar fi presupus spargerea lor "la gramada", fara "discriminari"...

Iar in luna august directorul aeroportului (adica nu vreun politruc de la CJ) a explicat destul de clar:

Quote from: adymartianul on August 27, 2015, 12:27:31 AM
QuoteDirectorul aeroportului, Mircea Dumitru, a explicat care sunt etapele procesului de reabilitare. ,,Momentan, suntem la partea de tăieri de rosturi, decolmatări, schimbare de dale deteriorate, iar după înlocuirea dalelor se va începe aşternerea straturilor de asfalt. Mai întâi se va aşterne un strat de pânză de sticlă, care să preia transmiterea fisurilor din adâncime către straturile superioare, apoi un prim strat de asfalt pe tot ce înseamnă zona de aterizare şi rulaj a aeronavei, de rezistenţă, şi un al doilea strat, ceva mai subţire decât primul. După acestea, se refac toate măsurătorile şi se stabileşte dimensiunea finală pe înălţime a celui de-al treilea strat.

Sursa
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#53
Quote from: TibiV on October 17, 2015, 01:11:57 PM
Gresit !
frunzaverde, am dat de o ocazie unica - este prima data cand te contrazic, si culmea este ca am si dreptate...

Stai ca n-ai inteles ce inseamna "impactare" (poti citi documentul) sau spargere - nu inseamna "facut bolovani din betoni" precum ce e vizibil in unele din pozele de mai sus (acolo se face o scoatere completa a betonului). Inseamna venit cu un "ciocan" imens pneumatic si izbit de beton pentru a se genera crapaturi in toata suprafata si in toata adancimea betonului. Rezultatul intermediar arata cam asa:



Peste chestia asta se asterne asfalt.

Nu cred ca politicianul a spus tampenii, pentru ca a folosit corect terminologia si a descris rezultatul asteptat (structura flexibila) corect.

Ceea ce e destul de similar cu ce se vede in poza unde apare masina de asfaltat. Unde au scos betonul complet habar n-am cu ce au umplut, dar foarte probabil nu cu dale de beton, pentru ca e absurd sa pui dale de beton noi pentru a le crapa din prima.

Nu se poate pune asfalt peste beton fara un astfel de proces daca vrei rezultate decente. Altfel obtii ce s-a obtinut la OTP si la TSR in 1999 - se crapa asfaltul la imbinarile dintre dalele de beton. Ceea ce nu e un lucru bun, ci doar o carpeala ordinara. Carpeala ordinara similara cu ce se vrea la SUJ in trei luni. La CRA se face ceva mai mult.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Wow !
Ce tehnologie interesanta si pretentioasa...
Sa spargi dalele de beton, dar sa nu le spargi prea tare, dupa care sa compactezi, dar sa nu compactezi prea mult... :)
Probabil ca este prima data cand se foloseste la noi tehnologia asta.

Deci politicianul a explicat corect, dar atunci directorul aeroportului nu a explicat suficient de bine. Din cea spus el se intelege ca inlocuiesc dalele de beton deteriorate (deci tot cu dale de beton) si dupa aia pun asfalt -adica metoda de la OTP, probabil cu rezultate similare.
Daca au gasit o tehnologie mai buna bravo lor, dar nu eu reusit sa o explice prea bine...
Eu in locul lor m-as fi laudat cu o tehnologie noua pentru aeroporturile din Romania.

Iar cei de la AZVI nu au site in Romania (si nu am gasit nici in Spania), pentru ca am sperat sa gasesc acolo mai multe informatii despre lucrare.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adymartianul

Mda, se pare ca declaratia apartine directorului aeroportului, nu vreunui politician.

QuoteLa rândul său, directorul Aeroportului Craiova, Mircea Dumitru, a explicat în ce a constat, în ultimele săptămâni, munca de pe pista care are, mai nou, o structură elastică și nu una rigidă. Structura elastică, la aterizarea avioanelor, va fi mai puțin afectată. ,,S-au schimbat circa 300 de dale, toate cele care aveau cedări de fundație, după care toată pista a fost impactată și a fost transformată dintr-o structură rigidă într-una elastică. De acum două săptămâni s-a pus primul strat de asfalt, acum se lucrează la stratul de binder (stratul intermediar – n.r.), iar săptămâna viitoare începem cu stratul de uzură care mai înseamnă circa 4,5 cm de asfalt. Tot atunci, în spatele mașinilor, vor porni marcajele și repunerea pe poziție a balizajului vechi, deocamdată, urmând ca după reluarea zborului lămpile de ax pentru pistă și pentru calea de rulaj să înceapă să fie montate", a explicat Dumitru.

Sursa: http://www.gds.ro/Local/2015-10-17/inceput-numaratoarea-inversa-zborurile-de-pe-aeroportul-craiova-se-reiau-intr-o-saptamana/

Si cu masina asta cred ca s-a facut "impactarea"


Sursa: http://romanian-spotters.forumer.ro/t8091-lucrari-de-modernizare

TibiV

Asa da, declaratia asta e clara si lamuritoare (iar articolul din gds mult mai bun decat celalalt)
Deci frunzaverde a avut dreptate si eu am gresit !... :-[
Dar bine macar ca ne-am lamurit clar despre ce tehnologie este vorba.

frunzaverde, chiar este o premiera in Romania, nu ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#57
Quote from: TibiV on October 17, 2015, 02:54:11 PM
frunzaverde, chiar este o premiera in Romania, nu ?

Pe aero cred ca da - nu stiu ce fac exact la Oradea si la Constanta. Au incercat sa faca acelasi lucru la reabilitarea OTP, pe 7L/26R. Nu a mers - pista are o fundatie mult prea proasta pentru ca rezultatul sa fie satisfacator - cand le loveau cu ciocanul pneumatic dalele se scufundau mai degraba decat sa crape cf. normativului.

Oricum, dat fiind ca numarul de aeroporturi e, bineinteles, foarte mic, cam toate lucrarile de renovare - reconstructie au ceva unicat si in premiera in ele. CLJ - prima pista de beton facuta prin metoda CRCP, IAS - prima pista flexibila pe un aeroport comercial in Romania etc.. Asta mai ales ca toate pistele facute inainte de 1989 sunt piste de beton cu dale traditionale.

Dar tehnologia nu e noua - avem normativ pentru asa ceva din anii '70, si s-a folosit la o gramada de reabilitari de drumuri, de exemplu Brasov - Harman pe DN11, sectiunea cu 2 benzi pe sens, acolo tot asa, placile de beton au fost impactate si s-a facut sistemul rutier curent.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


TibiV

Nu am ştiut că este exact pe direcţia est-vest... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)