News:

.

Main Menu

Porturile lumii

Started by kitsune, June 01, 2019, 12:02:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#30
Da, au fost descărcate de pe nava pe care eram. Poza e mai veche, nu e prima dată când ajung aici (vin periodic de vreo 10 ani). De data asta am adus cărbune, dar venim și cu minereu. Au terminat gardul care separă dana de partea de depozitare, e greu să mai prinzi în poză movilele cu marfă. Dar atunci se vedea bine. Și e interesantă dimensiunea, volumul unei astfel de cantități ce poate fi transportată odată. La cărbune ar fi frumos de făcut o poză, volumul e mult mai mare, să zic aproape triplu ar fi ce se vede acolo ar însemna vreo 178000 t de cărbune.

Azi portul arată așa:

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Io

Povesteste cum e cu cantitatea de marfa vrac incarcata pe nava in functie de pescaj/dungile acelea de pe nava. Si fiindca e minereu de fier, adica densitate mare, cred ca pe parcursul incarcarii apar  probleme de asieta (asa-i zice?).
M-ar placea sa vad pe viu ce si cum, am invatat la scoala dar de vazut nu. Bon, nu e neaparat treaba ta in ce ma priveste, e a first officer, insa imi inchipui ca in privinta stabilitatii navei ai un cuvint greu de spus.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#33


Caofeidian. Rezoluție mai bună.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Port of Paranaguà, Brazil

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Filmare e, dar o pun când oi putea...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Din păcate video de mai sus a rămas blocat în procesare vreo 5 zile, așa că am făcut un alt upload (postul inițial se poate șterge).

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

stangabriel

https://www.g4media.ro/canalul-panama-care-face-legatura-intre-oceanele-atlantic-si-pacific-fiind-una-dintre-cele-mai-utilizate-rute-comerciale-din-lume-este-amenintat-de-incalzirea-globala-si-se-afla-cautare-dispera.html

Cum poate o axă maritimă lungă de 77 de kilometri și care leagă două oceane să fie în criză de apă? De fapt lacul Gatùn, creat artificial la începutul secolului al XX-lea prin construirea unui baraj pe râul Chagres, este cel care constituie problema. Aflat în mijocul canalului, acesta este cel care alimentează cu apă cele trei ecluze Gatùn, prin care navele trec obligatoriu pentru a ajunge la Oceanul Atlantic.

Sistemul pompează direct din apa dulce a lacului pentru a ridica navele de la nivelul mării până la cel al canalului. O operațiune care provoacă ,,o monstruoasă risipă de apă", potrivit vicepreședintelui ACP Carlos Vargas: pentru trecerea fiecărei nave este nevoie de 76.000 de metri cubi de apă dulce.

Dar lacul Gatùn seacă: precipitațiile, de care depinde sistemul de ecluze, au fost cu 20% mai puține în 2019 față de media din anii precedenți. Canalul a colectat doar 3 miliarde de metri cubi de apă în loc de 5,2 miliarde de care are nevoie pentru a funcționa normal.

Trafic deja restricționat

După ce în 2019 a înregistrat un nivel record de tonaje (450,7 milioane de tone) și o cifră de afaceri record, administrația canalului a fost obligată să restricționeze traficul de la 32 la 27 de traversări zilnice la începutul anului 2020. Navele de peste 38,1 metri și cu lățimea de 27,7 metri trebuie, de asemenea, să plătească o taxă suplimentară de 10.000 de dolari (8.440 euro), precum și o suprataxă variabilă – de la 1 la 10% din costul standard al taxei – în funcție de nivelul lacului Gatùn.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ciprianb

Foarte interesant topicul si pozele, multumim Kitsune!
O intrebare am: am inteles cum pot fi incarcate navele foarte rapid insa cum se descarca? Dureaza mai mult? Exista instalatii in dotarea navei sau in port?

kitsune

#41
In mod normal aș răspunde "la cheu", aici aș păstra doar prezentarea porturilor, mai condensat așa. Dar totuși, ca să nu facem salt între topicuri și pentru că am o poză din același port de mai sus (Esperance), rămân aici cu explicațiile.
Sunt multe tipuri de nave, fiecare cu caracteristicile proprii. Am să mă refer aici doar la mărfurile in vrac momentan. Nava pe care sunt nu are instalații proprii de descărcare. E prea mare. Probabil că ar fi și ineficient să o doteze, închipuie-ți că 9 magazii ar avea nevoie de cel puțin 8 macarale, un cost imens. Așa s-a considerat că e mai simplu să doteze portul cu macarale, faci investiția o singură dată și descarci mii de vapoare. În schimb, navele mai mici, au de obicei macaralele proprii, pentru sunt mai flexibile, pot căra mai multe tipuri de marfă și pot ajunge in porturi mai mici, care nu au instalațiile proprii.
Exemplu este poza de mai jos, o navă de 55000 tdw (cam așa arată, poate are mai mult sau mai puțin, dar nu cu mult, n-am căutat-o). Este o navă care are macaralele proprii, dar descarcă cu cea de la cheu, ale ei fiind rotite spre larg, ca să nu incomodeze. Descarcă sulf.

Descărcarea se face in general cu grab-uri (greifer, dacă ți-e mai cunoscut termenul). Cred că am postat chiar niște filme, caută Caofeidian mai sus. A, și se vede un grab și în pozele de la Lanshan, tot port de descărcare.





Powered by API/PUM imgur uploader

Mai există varianta cu un tub mare care "suge" tot, un utilaj cu spirală/melc, pe la japonezi am văzut, cred că și de acolo am pus poze. Cred (nu am cum să mă uit în urmă să văd ce am pus).

La alte categorii de nave sunt alte modalități. Cred că e de la sine înțeles că descărcarea la navele ce cară lichide se vor folosi pompe și furtunuri.
La portcontainere e tot așa, cele mari nu au instalațiile proprii, iar unele din cele mici au.
Ca un fapt divers, am navigat odată cu un șef englez și îmi povestea că pe una din navele pe care a fost făcea linie pe la Australieni, Noua Zeelandă cu sudul Americii și pe linia asta opreau la Pitcairn și lăsau un (unul singur) container de 20' pe o barcă/barjă, ceva de genul ăla. Și la întoarcere îl luau gol. Atunci am crezut că e vrăjeală. Apoi am dat de celebra poză cu un twenty footer pus în barcă. Am crezut iar că e vrăjeală, or fi luat ăia din greșeală un container. Dar căutând pe net am aflat că poza respectivă (nu, nu e din Pitcairn) e reală, e de la Moroni, înainte să construiască terminalul de containere. Pur și simplu descărcau cu macaralele bordului câte un container in bărcile localnicilor, în larg. Am prin calculator pozele, dar ca să nu fie vreo problemă de copyright:


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ciprianb

Multumesc pentru raspuns!

Desi nu am specificat, ma gandeam doar la marfurile vrac. E logic ca pentru lichide sa ai pompe, iar la containere e clar. Dar pentru marfuri vrac eram nedumerit, acum m-am lamurit  :D

kitsune

#43
Beilun (sau Ningbo, sau cum îi spune (LE: Zhongzhai), că e o amestecătură aici). Stăm doar o zi, că au macarale mari, 2500 t/h fiecare (GPS)


Vecinii din față, trag gaze
(GPS)


Vecinii din spate, cu cutii (GPS)


Eoliene (GPS)


Și plase pescărești (GPS)



E curent, deci multe parâme. Plus un remorcher in stand-by (se vede în prima poză)(GPS)



Nou-nouț fenderul (GPS)



A trebuit să reduc calitatea pozelor pentru că nu le puteam urca. Acum bag una câte una și merge greu, cu toate că:





Powered by API/PUM imgur uploader

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Time-and-Space