Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dominik

O solutie mai ieftina si mai eficace ar fi plasa neagra, am vz asa ceva in Ungaria si este foarte ok noaptea.
You're in Steelers Country

luc

 "Huiduieli pentru ministrul Transporturilor şi pentru şefii Companiei de Drumuri, în timpul unei vizite pe şantierul podului de la kilometrul 36 de pe Autostrada București-Pitești. Supăraţi că stau cu orele în coloane kilometrice, din cauză că reparaţiile decurg foarte lent, şoferii au claxonat îndelung şi le-au adresat vorbe grele oficialilor. Răzvan Cuc pare să fi receptat mesajul - a cerut ca lucrarea să fie gata în cel mult 30 de zile, cu două luni mai devreme decât termenul prevăzut în contract."

https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/video-ministrul-transporturilor-huiduit-pe-autostrada-1129376

adiarc

centura Sibiu are nevoie de lucrari de amploare inainte ca degradarile sa genereze costuri mult mai mari si probleme de siguranta in trafic.

La multe dintre pasaje sau poduri mai mici rosturile de dilatatie sunt distruse complet sau chiar nu mai exista deloc,lasand adevarate cratere....cateva zeci pe ambele sensuri ( majoritatea )( de ex pasajul peste Rosbav si CF Sibiu-Ocna SB,pe ambele sensuri pe banda 1 ).

De asemenea str de uzura este terminat integral si mai mult se deniveleaza cu peticiri.
Aceasta are aproape 10 ani ( inaugurare in 2010 ) si clar este nevoie de lucrari importante,( nici macar capitale la acest stadiu al degradarilor ),odata la 10 ani.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Să-mi fie cu iertare, întreb prostește, că mie nu-mi face click.

CNAIR / CNADNR cu ce se ocupă? Îmi vin tot felul de reportaje cum își încoardă ministrul mușchii că unii si alții constructori nu se țin de contract. CNAIR / CNADNR se ocupă doar de mentenanță? Până acum nu am văzut de la ei decât că strâng gunoaie de pe marginea drumului.
Care e rolul celor care patrulează pe banda de urgență? Ce anume fac? Ce rol au?

@adiarc am dat eu ieri în unul de mi-a amestecat gândurile. Acolo unde zici nu-i rău de ieri. Cred că și anul trecut pe vremea asta era la fel.

Oricum, recordul e tot pe DN68A. Undeva lângă Ohaba e o groapă în mijlocul la (nu exagerez!) 4 (patru) petece!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Dominik

Au carpit cu mixtură caldă la nodul Margina, ve observa din poze ca au congestionat traficul in nod.







DRDP Timişoara

You're in Steelers Country

nenea_hartia

@gruiarew: E un mare mister și pentru mine, și nu de azi, de ieri. Mă uimește îndeosebi armata de salopete portocalii care apare brusc primăvara pe toate drumurile, strânge gunoaiele, curăță indicatoarele și catadioptrii, cosește iarba de pe acostament (noi, românii, facem curățenie înainte de Paști și de Crăciun), apoi dispare în nu știu ce văgăună până anul următor. Ce fac oamenii ăștia apoi, unde se duc, unde se ascund? Are cineva idee?

frunzaverde

Quote from: Dominik on May 09, 2019, 05:06:32 PM
O solutie mai ieftina si mai eficace ar fi plasa neagra, am vz asa ceva in Ungaria si este foarte ok noaptea.

Cea mai eficace solutie pentru panourile anti-orbire este nimic. Adica sa nu se mai monteze deloc mizeriile alea. Sunt (in 99% din cazuri) absolut inutile. Asta pentru ca normativul TEM, dupa care s-a copiat normativul romanesc, prevede un profil longitudinal de asa natura incat farurile (care au emisie standardizata) din fata sa nu poata orbi participantii de pe calea cealalta. In aliniamente sunt efectiv bani aruncati, frectie la piciorul de lemn. De asta panourile astea sunt raritati absolute in restul Europei, pentru ca n-au vreo utilitate.

Ele sunt utile in doar trei cazuri :
1. In anumite curbe si pe anumite poduri unde nu se poate (din diverse motive) pastra un profil longitudinal corespunzator.
2. Cand, in laterala drumului existent exista un drum colector/pre-existent paralel, ca sa nu se orbeasca cei de pe A cu cei de pe drumul paralel. Atunci se monteaza pe parapetii laterali ai caii afectate.
3. Cand exista un CF paralel sau aproape paralel cu autostrada, farurile locomotivei fiind calibrate altfel decat cele ale masinilor.

ATAT. De asta sunt si atat de "slab" prinse - se monteaza doar in locuri specifice, pe 0.x% din lungimea drumurilor, care oricum sunt supravegheate si intretiunte cu mai multa grija pentru ca sunt "zone speciale", nu pe sute de kilometri de aliniament...

In Romania se monteaza din incompetenta crasa a autoritatilor de drumuri, pentru ca nu sunt in stare nici macar sa calculeze unde ar fi necesare si unde nu - asa ca mai bine monteaza pe sute de kilometri (desi ar fi fost necesare pe 200 metri in total). La fel se face si cu parapetele lateral - unde e inca si mai grav - s-au montat sute de kilometri de parapete in aliniament plat - unde iesitul in decor, in lanul de porumb, e de zeci de ori mai sigur ca izbitul de parapetele profil ultra-greu (in tari cu ape calzi parapetele este evaluat ca "obstacol", fiind montat DOAR unde creste siguranta).

In Ungaria e aceiasi poveste - porcaria aia neagra e inutila. Acolo au montat-o din doua motive - odata pentru ca in anii '90 aveau o gramada din parc formata din Lade si ZAZ-uri si Moskvitchuri si Trabanti care nu corespundeau cu normele europene de iluminat (Daciile corespundeau, ca Renault 12 a fost construit cu normele UNECE de iluminat), si a doua oara, pentru ca nu credeau ca vor fi in stare sa faca un profil rezonabil de modern din beton, neavand tehnica prea avansata. Asa ca au adaugat "siguranta" asta in plus, si asa a ramas (degeaba si la ei) in normativ.

In Romania nici macar explicatia asta nu tine... S-a inceput cu parapetele pe peste tot dupa 2000 pe "autostrada de beton" A2 (probabil pentru ca nu aveau incredere in profilul benzilor de beton facute de CCCF in anii '90) si s-a continuat in nestire cu tampenia dupa...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

#802
Foarte bine explicat frunzaverde. As mai adauga estetica MIZERABILA a acestor panouri, unele strambe, unele drepte, unele palide, altele pline de culoare stridenta. O carpeala, cum o stim si de prin alte domenii din Romania. Grija pentru detaliu, inclusiv pentru un aspect estetic unitar, face din tarile vest europene sa arate "civilizat". De fapt in asta consta civilizatia.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Plus ca la o furtuna zboara pe carosabil si devin pericol pt siguranta.

Probabil e nevoie de o schimbare de normativ rutier care sa specifice exact in ce situatie se monteaza. Si in rest: nu se monteaza.

TibiV

Adaug si eu o nemultumire...

In anumite unghiuri, parapetele anti-orbire functioneaza ca un stroboscop.
Adica este mult mai rau decat in cazul unei lumini care creste constant si lent in intensitate... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Cristi, din pacate e nevoie de o schimbare de normativ - mizeriile alea sunt prevazute explicit.

E nevoie de multe corectii in normativul ala pentru cresterea sigurantei rutiere. Sugestiile mele pentru siguranta:

1. Utilizarea parapetului si glisierelor laterale - ele in sine sunt obstacole cu risc, si nu ar trebui montate decat acolo unde riscul iesirii in decor este mai mare decat riscul impactului cu parapetele. Adica nu ar trebui montate in aliniament, in zone plane, unde iesitul in lanul de porumb e mai putin letal ca izbitul de parapete.

2. Schimbat normele de montare ale parapetului rezervatiei centrale din parapetele la marginea rezervatiei in la mijlocul rezervatiei (din |___| in __||__), la fel, pentru a da marje de eroare mai mari utilizatorului.

3. Imbunatatit configuratia nodurilor, pentru a reduce riscul de a intra pe falsa si riscul de dezorientare - separari clare de sensuri si limitarea cailor bidirectionale in noduri etc.

4. Adaugarea de solutii mai moderne de parapet ca alternative permise (sau chiar preferate) - multe tari folosesc parapet modern de beton, altele folosesc parapete flexibil din cablu, altele folosesc parapete din teava tocmai din cauza avantajelor - ar trebui studiate si adaugate acolo unde se potrivesc nevoilor romanesti.

5. Schimbat strategia de semnalizare cu una mai logica (mai ales pentru orientare) si mai proactiva.

Si cateva norme de eficienta ar putea fi adaugate:

1. Simplificarea profilului longitudinal pentru autostrazi in zone cu trafic redus (<25.000 MZA in orizontul de planificare) - introducerea benzilor de 3.5 m, reducerea benzii de urgenta, simplificarea geometriei.

2. Adaugarea unor solutii pentru zone "interesante" cu trafic mare sau foarte mare si tip de trafic diferit de autostrazi - autostrazi urbane, autostrazi de acces in orase (radiale), centuri etc. - adica solutii 2x3 sau chiar 2x4 (unde e nevoie) cu posibilitatea suprimarii benzilor de urgenta, cu iluminat urban etc. etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Nu știu ce să zic, paletele alea antiorbire uneori sunt chiar utile. Bine, când nu face efectul de stroboscop că atunci chiar te tâmpește de cap. La noi sunt unii care chiar au farurile reglate după avioane.

Semnalizarea în schimb e o mizerie. Uitați aici: https://goo.gl/maps/qQuvn61cuAvZ4tMJ6 Ce caută Deva pe ieșire, nu știu. De ce ai ieși la Traian-Vuia să mergi la Deva, iar nu știu. Culmea, din sens invers e semnalizat Făget, după ce ai trecut de el: https://goo.gl/maps/fNnbm8TewEbxFi2C9 Cred că le-au încurcat între ele, altfel nu văd sensul.

Parapetul de metal nu știu cât e de solid, am văzut un accident cu un taxi în Sibiu, undeva aici: https://goo.gl/maps/LxqnEcDP2kFzAvtZ7 Prinsese bordura cu roata din stânga și l-a întors și aruncat cu spatele în parapet. E smuls și scos din beton. Și chiar nu avea viteză taximetristul.

Apropo de ce a zis frunzaverde la 2, eu chiar am un "îh" când depășesc TIR-ul ce merge "la ax" și am lângă mine glisiera ce aleargă cu 110 - 120km/h în sens invers.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#807
Quote from: frunzaverde on May 14, 2019, 02:03:24 PM
Cristi, din pacate e nevoie de o schimbare de normativ - mizeriile alea sunt prevazute explicit.

E nevoie de multe corectii in normativul ala pentru cresterea sigurantei rutiere. Sugestiile mele pentru siguranta:

Avem topic pt propuneri de schimbat normative, Ionut poate vrei sa muti aceste contributii acolo

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1324.0

Ionut


Dominik

#809
^
Au pus si un mic video.

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/323783281612413/

Au inceput reparațiile cu mixtură caldă si pe A1 Deva - Simeria







You're in Steelers Country