Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rio tinto

Quote from: vancouver on November 09, 2017, 11:45:18 PM
Ce mesaj util pentru tine (nu pentru altii) crezi ca ar putea afisa panourile acelea? Insist sa nu-i dai cu "traiasca republica", adica sa apara mesaje gen "reduceti viteza" sau "circulati prudent". Asa ceva nu cred ca te ajuta pe TINE, presupun ca esti un sofer inteligent si prudent.

Si mai spune-mi ce mesaj util ai primit pe celelalte loturi, unde panourile functioneaza? Concret, exemplu.

In final repet intrebarile:
- ce info utila pentru TINE poate sa apara pe aceste panouri care acum nu merg?
- ce info utila pentru TINE a fost la un moment dat in alta parte in Romania unde panoul a functioat, cu exemplu concret?

Ok, nu am quotat si explicatia cu utilitatea mesajelor de pe panouri fiindca e lunga si stufoasa si intr-adevar bine documentata. M-ai convins si ai dreptate in ceea ce spui dar nu cred ca e tocmai corect sa comparam cu Germania, poate doar partial. Romania nu e Germania la ora actuala, Romania are monitorizare doar din 20 in 20 de km si nu din 2 in 2 km, deci informatiile vor fi diferite.

Cred ca atunci cand lucrurile se vor complica si va fi nevoie de moitorizare mai stricta din 2 in 2, CIC poate fi pregatit, stiind macar sa le foloseasca daca incep de acum. E un inceput. Un alt nivel, dar un inceput.
Deocamdata nu e nevoie ca acele panouri sa afiseze informatii, insa eu imi pun urmatoarea problema: Eu cred ca acele panouri sunt uitate in doru lelii. Ideea ca pe cineva responsabil cu acele panouri il doare in cot ma macina.

Cu un lot mai jos spre Sibiu toate panourile functioneaza, de fiecare data, intr-adevar uneori acelasi mesaj saptamani intregi (pastrati distanta corespunzatoare sau reduceti viteza drum alunescos etc) insa pe lotul Straco sunt efectiv dead, semn ca nu este si nici nu a fost nimeni interesat sa le puna in functionare (nu e nimeni acolo sa se ocupe de acest lucru). Chiar daca mesajele nu sunt extra utile si generale, e pur si simplu senzatia aia ca le vezi zilnic (uneori in conditii meteo nefavorabile) nefunctionand.

Pentru mine ar fi utile urmatoarele mesaje: conduceti prudent conditii de iarna, carosabil umed reduceti viteza, atentie ceata (intr-o zi cu ceata) trafic ingreunat iesirea Sebes Nord, ceva de genu, se mai pot gandi, ceva util pentru ziua respectiva si cat de cat relevant. Nu neaparat ambuteiaj ca nu e nimeni la butoane acolo in timp real, desi un simplu check pe google traffic sau waze se poate afla in timp real. Doare pe cineva mana sa scrie 2 cuvinte acolo? Sa se invete macar cu sistemul, sa arate ca le pasa. Cand va veni timpul sa le foloseasca cu adevarat nici nu vor functiona fiindca nu sunt intretinute si nici nu vor gasi butonul de on/off cel putin.

Pe autostrada Bucuresti Pitesti pana nu au zburat cateva masini in timpul iernii din 2014 parca in afara carosabilului intre palcurile alea de padure unde viscolea nu scria nimeni nimic pe panouri. Acum iarna cineva se oboseste sa indice exact si intre ce kilometri ai conditiile respective de viscol izolate in cateva puncte pe autostrada. E util sa stii ca in cativa km de la asfalt relativ curat apar ceva fuioare pe marginea autostrazii si incetinesti, mintea e pregatita. Asa nu se fac caramboluri, te astepti oarecum la trafic incetinit si daca nu e totusi asa cum scrie pe panou ce fac? Urlu in gura mare ca ce minciuni? Nu, probabil a fost azi dimineata sau aseara. Ca am incetinit de la 130 la 90 pt o bucata de autostrada nu e sf lumii.

Eu nu cred ca oamenii isi pierd increderea asa repede in aceste panouri daca informatia este relativ generala, fiindca daca pui ceva specific si nu este asa, intr-adevar multi vor crede ca nu e ok. Solutia la acest lucru e sa nu mai afisam nimic? Multi angajati CNAIR habar nu au ca au asa ceva pe autostrazi dara-mi-te sa le mai si puna in functiune. Oamenii isi iau informatiile specifice de pe google maps si waze mai nou, nu stau ei in panourile respective neaparat. E ca un live chat, mai nou toate siteurile cu suport le au. Daca nu poti mentine un live chat cu instant reply de la o persoana adevarata, mai bine nu il ai fiindca provoaca doar frustrare in randul clientilor (acolo oamenii au nevoie de suport rapid, specific, pe loc) Dar pentru chestiuni care nu necesita urgenta poti trimite si un email sau da un telefon, am rabdare sa primesc raspuns. Acum off topic, la fel cum trimite si CNAIR raspunsurile la intrebarile lui Ionut, cu adresa, disclaimere si ca "noi nu ne asumam". Frica de raspundere e mare in orice domeniu.
"Pai acolo pe panou scria sa o las incet si a nascut nevasta in masina asa ca dau in judecata CNAIR pt informatii eronate"

Nu stiu, sa ne dea CNAIR o explicatie de ce le-a montat acolo sus? Eu imi dau cu parerea, un simplu sofer

dragos76

Aseară pe A10, imediat lângă CIC măhăceni un câine a traversat în fața mea autostrada. Norocul meu (și al lui) că era cam la 100 de m depărtare.
Le-am dat mail celor de la CNDNAR, dar rămâne dilema cum naiba un lot recent inaugurat să aibă deja așa probleme? Mă gândesc că cea mai probabilă cauză e ori un defect în gardul de protecție, ori insuficienta supraveghere a căii de acces prin CIC.

marinul

acolo poate ocoli usor gardul de protectie pe traseul drumului de legatura cu dn-ul

Ionut

Da, gardul poate fi un motiv. Dar mai plauzibil, in cazul tau, avand in vedere ca l-ai intalnit imediat dupa CIC, este ca era un caine care "apartinea" de CIC, isi facea veacul pe-acolo. De asemenea, cainii intra foarte usor pe autostrada prin nodurile rutiere. Deci nu gardul ar fi, in acest caz, problema. Mai ales ca vorbim de un lot nou de autostrada...

JohannDB

A3-CJ......, că tot a început o identificare pe zone/județe a acestei autostrăzi.
   În acest Ianuarie am trecut de mai multe ori, în dublu sens sectorul de A3 dintre Câmpia Turzii (deocamdată km 0) și Gilău (km 51+500 ieșirea de Gilău pentru DN1)
   DIN PĂCATE, după anii în care această secțiune este folosită, a cam venit timpul și aici, a unor reparații de....tasări/trambuline la capetele de poduri.... Asta mai cu seamă pe sensul Turda-Gilău, începând chiar cu cele de la podul peste Arieș de la km 12-13. Tasările se fac foarte simțite până după km 30; după zona asta, spre Gilău nu s-a mai lăsat terasamentul...
  Sensul invers, spre Turda, în aceeași secțiune, nu are încă denivelări care să deranjeze ....

JohannDB

A1...KM 259+700 sensul Sebeș-Sibiu, după parcarea de la km 260 la cca. 300m....
     Cel puțin din vara trecută, în acest loc s-a format/s-a accentuat o scurtă, dar bruscă și adâncă tasare de carosabil, pe ambele benzi, care la numai 110km/h este total dezagreabilă.... "Căderea" mașinii este bruscă și cu șoc mare; comparativ, se simte (în sens invers) ceea ce simte atunci când dai pe nevăzute de o trecere de pietoni "supraînălțată" prost semnalizată (nu se vede că este în "relief")..... Uitasem de ea azi-noapte și am frânat destul de tare, când am văzut tirul din față că "pică".... Dar dacă nu ești atent/nu cunoști locul, e "urât" când dai în tasare!!

adiarc

dupa tunelul Sacel( fostul lot Astaldi),sensul spre Sibiu crapaturile din zona se maresc ,largindu-se si lungindu-se...

De asemenea tunelul arata jalnic pe ambele parti.Este plin,plin de infiltratii de apa una langa alta.

in rest multe gropi mai ales pe fostul lot imbecilio si centura Sibiu.....iar cnair a pus pe afisajul electronic un mesaj nemaipomenit :" atentie - drum cu denivelari; reduceti viteza"....atentie vb de un drum de viteza  >:(

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

lupualb

Intre Simeria Veche si Orastie, A1 este plina de cratere pe banda 2, asa incat masinile in multe zone merg cu jumate de masina fie pe banda de urgenta, ocolind gropile, fie le incaleca mergand cu o parte din masina pe banda de viteza.

Ionut

Cerem o situatie la zi a intretinerii retelei de DN si A. Sunt curios cat de bine raspund...


gruiarew

DN7 - DN68A, iarăşi e plin de surprize. Am văzut un "echipaj" de la drumuri undeva lângă Dobra, erau 5 inşi se uitau la o roabă. Noroc că nu prea a fost trafic (24.01.2019 undeva la ora 13) şi s-a putut face slalom printre gropi.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

FOTO În sfârșit, se repară gropile de pe drumul turistic spre Bran. Plombele sunt unele provizorii, cu asfalt la rece









Șoseaua care leagă Brașovul de Bran și Moieciu și care se află în continuare în proces de modernizare, după ce constructorul a cam bătut pasul pe loc vara trecută, s-a umplut de gropi, după vremea capricioasă din acest sezon rece. Cum firma care se ocupă de aceste lucrări nu a reușit să toarne un strat de asfalt de bază nou, decât pe câteva trosoane, acum, în special tronsonul dintre Râșnov și Bran s-a umplut de gropi, unele dintre ele de dimensiuni mari și care puneau siguranța circulației în pericol.

Astăzi, firma constructoare, care a înghețat practic lucrările pe durata iernii, însă trebuie să răspundă de menținerea acesteia la un nivel care să ofere condiții de sigurnață în trafic, și-a adus aminte că ar trebui să cârpească aceste gropi. Lucrările sunt unele provizorii, ținând cont că stațiile de asfalt nu lucrează pe timp de iarnă, astfel că se folosește mixtură stocabilă ce poate fi aplicată la rece. Plombele nu vor dura prea mult, însă cel puțin măcar o vreme se va putea circula în condiții cât de cât normale.

BizBrasov.ro

Dominik

Reparații cu mixtură caldă realizate de SDN Timișoara pe DN 68A Coșava-Coșevița.

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/361294394596841/
You're in Steelers Country

Dominik

Sâmbătă, 9 februarie, se va circula cu restricții pe DN 68A între Coșava – Coșevița, și pe DN 7 în zona Săvârșin, ca urmare a lucrărilor de reparații efectuate pe aceste sectoare. Rugăm participanţii la trafic să respecte semnalizarea temporară a lucrărilor.



DRDP Timişoara
You're in Steelers Country

gruiarew

Ce-mi plac petecele astea unul lângă altul când ar putea face unul mai mare. Dar nah trebuie și la anul făcut ceva...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Dominik

You're in Steelers Country