Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

rocklee

din ce se stie ...liciteaza si pe sibiu fagaras.... :D

xab80

#31291
Quote from: mirceaeliade on November 24, 2022, 03:26:40 PM...dar nu mi-e clar cum pot sa iasa pe profit taiind din executie 9 luni...
La proiecte mari, gen autostrazi, poduri samd, intotdeauna se face profit mai mare daca se termina mai repede: inchiriere utilaje, salarii pt. personal, utilitati (unde este cazul), chirii terenuri tehnologice, plata contractori etc. La noi se practica lalaiala pentru ca se invart banii in alta parte in loc sa fie folositi pentru lucrari.
In cazul concret (Campia-Chetani), nu vad cum ar putea s-o scurteze cu 9 luni. Vor suferi mult cand incep sa recupereze ce s-a executat deja, plus la nord de Chetani vor da de 'argila transilvana', adica terenul instabil. Noroc ca exproprierile - teoretic - sunt deja finalizate.

ionutpunctro

#31292
Oare chiar se face profit mai mare daca se termina mai repede?

Pe de o parte ai dreptate ca se inchiriaza utilaje mai putin timp si se platesc salarii pentru mai putin timp dar ca sa termini mai repede trebuie sa inchiriezi mai multe utilaje ca de obicei si sa ai mai mult personal pentru a avansa mai repede.

mirceaeliade

Numai ca nici pe centura metro Cluj si nici pe A13 nu vom vedea utilaje pe teren la inceput de 2024 pt ca nu cred ca au PTuri facute, adica 12 luni DUPA semnare, care nu e clar ca se va face nici in cazuri optimiste inainte de la vara.  poate doar pe A1-Tureni daca nu se tergiverseaza prin tribunale ca pe A0 sa fie sanse, si acolo mai intai sa castige ca nici macar nu exista documentatie publica scoasa

xab80

@ionutpunctro
Desigur ca exista niste limite. Ca sa termini cu 9 luni mai repede, probabil ca ti-ar trebui mai multi bani. Dar da, in general cand termini mai repede, cheltui mai putin. Optim este sa termini exact la termen, dar noi nu prea avem acest obicei... :(
Legat de acest tronson din A3: eu as fi foaaaarte multumit daca se va termina in termen...

horatiu.cosma

Deja au început pregătirile pentru șantier, planul se face pentru deschidere trafic în 2023.

Ionut

Quote from: Ionut on November 24, 2022, 02:18:59 PMDa, am mai zis, sunt șanse pentru 2023, la limită. Să vedem.

Păi bine mă. Eu vă zic și primesc 7 like uri. Vine Horațiu și zice la fel și îi dați 11 deja. Păi e frumos? Așa e când ești SdS. ;)

endre.kemenes

Am vazut azi vreo 20-25 de microbuze UMB intre Tg. Mures si Sovata. Ma gandesc ca urmeaza o saptamana libera de 1 decembrie.

NGC

"Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș (km 4+200 - km 30+550)"

Quote from: NGC on September 12, 2022, 07:43:04 PMNea Beni a contestat descalificarea ofertei lui si anularea licitatiei.

Quote from: Ionut on September 14, 2022, 08:34:18 PMAPI pe Facebook

Anularea licitației contestată, dar CNAIR tace mâlc. Vă spuneam în 10 august (detalii: https://bit.ly/3ADbQZi) că responsabilii CNAIR au anulat în 26.07.2022 procedura de achiziție pe #AutostradaA3 Chiribiș-Suplacu de Barcău, probabil stabilind un record mondial negativ: un lot de autostradă licitat de 4 ori.

Telenovela incredibilă se prelungește. Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat descalificarea ofertei sale și implicit anularea licitației.

Teribil de frustrantă este atitudinea CNAIR care se face că plouă și nu comunică nimic în spațiul public cu privire la aceste tergiversări, dincolo de comportamentul aberant al grupului păstorit de Beniamin Rus care și-a bătut joc de Chiribiș-Biharia forțând CNAIR să-i rezilieze contractul și care acum contestă până în pânzele albe atât pe Chiribiș-Suplacu de Barcău cât și pe Chețani-Câmpia Turzii (acțiune respinsă de CNSC chiar ieri, vezi comunicatul nostru: https://bit.ly/3Do4niJ).

Evident, după 20 de luni de CHIN, contestarea anulării unei licitații lansate în 07.12.2020 nu e la fel de sexy ca "ridicatul pe SEAP" ori semnarea unui contract... fie el doar de finanțare (o banală formalitate birocratică), nu de execuție. CNAIR, fă-te că lucrezi!

Bine că existăm noi să vă explicăm aceste situații exasperante folosind informații obținute pe surse când plătim din bani publici niște funcționari care merg pe burtă și taie frunze la câini de la care ne-am aștepta măcar să ne spună oficial ce se întâmplă cu proiectele de sute de milioane de euro.

CNSC a respins contestatia. Ramane de vazut daca Beni va merge si la CAB.

Sa vedem daca acum se vor lauda, ca de reziliere nu au zis nimic. :lol:

mdragos

Am impresia ca acest "Beni" nu este orientat pe business. Poate doar incearca sa ciupeasca ceva banuti aiurea. Pe proiect, clar CNAIR nu poate sa-i dea banii ceruti in plus. Pare usor nebun... sau nu avem noi ceva informatii.

rdt

Sâmbăta dimineața, ora 5.30, era luminată fosta organizare de șantier Straco dintre Hadareni și Chețani. (pe partea dreaptă, sensul Cluj Târgu Mureș). Am văzut parca și o macara, de dimensiuni medii. Fără poze, era noapte și conduceam.

mirceaeliade

A aparut o filmare cu traseul la Poarta Sălajului-Nușfalău.  La cat de lunga e filmarea nu mi-e clar de ce 3B3 a fost unit cu 3B4 la pachet:

Cristian 74

#31302
E filmarea lui @marinul , care e membru al forumului. Mulțumirile îi revin lui. A făcut un efort considerabil pentru a realiza filmarea.

marinul

Se pot pune filmarile mele de oricine doreste, pe mine nu ma deranjeaza. In general le pun eu dar e posibil sa intarzii cateva ore, o zi sau doua

Multumesc @Cristian 74 pentru ajutor, a participat la o parte din filmari, plus m-a ajutat si cu niste baterii incarcate  :)

Multumesc API si @RobertH pentru harta proiectelor, fara aceste harti ar fi aproape imposibila realizarea unor astfel de filmari

alarma

#31304
@rdt
Marti am fost pe acolo, macaraua parca muta ceva containere , iar curtea era plin cu masini de teren Strabag (Dustere) Totodata nu stiu daca are legatura cu autostrada, dar la Luna am vazut iesind din parte Ariesului masini cu inscriptia Zublin (teoretic nu mai trebuie forat nimic)