News:

API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!
Video dronă 25.05 DEx4 Tureni.

Main Menu

Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alecu26

Bunicel pret pentru un SF la un pod de cativa zeci de metri. Dar intradevar pe drumul ala sunt niste poduri varza.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

la podul peste Arges de pe DN5 se lucreaza destul de bine. Sunt cateva utiaje si au inceput deja sa sparga placa de suprabetonare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

Quote from: Harry on June 05, 2018, 06:14:56 PM
CNAIR va demara lucrarile de rabilitare a podului Mangalia.



Situatia existenta



Podul peste lacul Mangalia asigura continuitatea drumului național DN 39 in dreptul  km. 45 + 223 si face legătura litoralului Românesc, cu litoralul Bulgăresc.



Amplasamentul podului a fost defintivat în anul 1988 iar execuția lucrării s-a derulat în perioada trim. IV. 1988 - Octombrie 1989, dată la care podul a fost dat în exploatare pentru traficul rutier și pietonal.

Podul are 7 deschideri , după cum urmează (în sensul crescător al kilometrajului DN39):  3 deschideri de 36,75 m (viaduct de acces dinspre Mangalia) + 1x72,50 m + 1x95,00 m + 1x72,50 m + 1 x 36,3 m (viaduct de acces dinspre 2 Mai).



Axul podului se înscrie pe un aliniament, podul asigurând traversarea normală peste lacul Mangalia.

Declivitățile sunt cuprinse între 0 și 3% în profil longitudinal acestea fiind stabilite în funcție de cotele obligate pe pasajele superioare și pe podul principal pentru a asigura gabaritul de navigație impus și sunt racordate cu raze de 5.000 m în plan vertical.



Drumul național DN 39, are în secțiune curentă o lățime a platformei de 18,00m asigurând un carosabil cu o lățime de 14,00m cu două acostamente simetrice de 2,00m de fiecare parte a carosabilului.


De la secțiunea curentă s-a trecut pe rampele de acces la o lățime a platformei de 20,40m ce asigură un carosabil de 14,80m, ( câte două benzi pe sens cu o lățime de 3,50 m fiecare cu un spațiu de 2 x 0,40m pentru efectul de bordură) și acostamente de 2 x 2,30m.

Secțiunea transversală pe viaducte cât și pe podul principal are o lățime totală de 19,30 m alcatuită din: parte corosabilă 4 x 3,50 m,  efectul de bordură 2 x 0,40m, lățimea trotuarelor 2 x 2,25 m.
Din punct de vedere static distingem două tipuri de structuri și anume :

• Grinda simplu rezemată, cu deschiderile de calcul de 36,00 m, aplicată la ambele viaducte, viaduct mal stâng (Mangalia) și viaduct mal drept (2 Mai).
• Grinda continuă pe 3 deschideri cu înălțime constantă cu deschiderile de calcul de 1 x 72,50 m + 1 x 95,00 m + 1 x 72,50 m cu înălțimea de 4,00 m.

Lucrari proiectate

Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare corespunzatori clasei E de incarcare (A30;V80) și pentru ca circulatia sa se desfasoare in conditii de siguranta si confort, corespunzator unui drum incadrat in clasa tehnica II, pe doua fire de circulatie cu trotuare, in conformitate cu OG43/1997 actualizata la 21.01.2013 privind regimul drumurilor sunt necesare lucrari de consolidare si reabilitare.

Lucrarile constau:
La infrastructuri
a) Reparatii la culee care constau in:
   - curatarea armaturilor dezgolite
   - protectia armaturilor dezgolite cu substante anticorozive
   - repararea betonului exfoliat cu mortare speciale;
b) Refacerea trotuarelor pe culee:
   - desfacerea bordurilor existente
   - desfacerea caii pe trotuare si a elementelor prefabricate
   - betonarea consolelor de trotuare cu o latime care sa permita montarea parapetelor de siguranta metalice tip H4b si realizarea unei latimi utile de 1,50m;
- executia unei hidroizolatii;
   - montare de borduri noi;
   - executia umpluturii pe trotuare cu prevederea unui tub PVC Φ110mm pentru cablurile necesare iluminatului podului;
   - montarea parapetului de siguranta tip H4b;
   - montarea parapetului pietonal;
   - turnarea de asfalt pe trotuare;
c) Reparatii la elevatiile pilelor care constau in:
   - curatarea armaturilor dezgolite
   - protectia armaturilor dezgolite cu substante anticorozive
   - repararea betonului exfoliat cu mortare speciale;
d) Protectia integrala a infrastructurilor cu vopsea speciala anticoroziva pentru betoane
e) Curăţirea de rugină, vopsirea şi ungerea cu vaselină a pieselor metalice ale aparatelor de reazem atât la podul principal cât şi la viaducte;
f) Executia de opritori antiseismici pe riglele pilelor si banchetele culeelor pozitionate intre grinzi
La suprastructura
a) Reparatii la grinzile de beton, antretoaze si la placa monolita dintre acestea (viaducte de acces):
- curatarea armaturilor dezgolite
- protectia armaturilor dezgolite cu substante anticorozive
- repararea betonului exfoliat cu mortare speciale;
- curatirea si protectia integrala a tablierului cu vopsea speciala anticoroziva pentru betoane
b) Revopsirea tablierului metalic (grinzi metalice, antretoaze, contravântuiri, montanti, etc.)
c) Refacerea caii pe pod, lucrari ce presupun urmatoarele:
   - desfacerea caii existente
- demolarea betonului de panta
   - refacerea betonului de panta
   - executia unei hidroizolatii alcatuita din materiale performante
   - executia protectiei hidroizolatiei – conform AND 546/2013
   - asternerea asfaltului pe cale in doua straturi in conformitate cu AND 546/2013
d) Refacerea trotuarelor si anume:
   - desfacerea bordurilor existente
   - desfacerea caii pe trotuare
   - desfacerea elementelor prefabricate de trotuar
   - betonarea consolelor de trotuare cu o latime care sa permita montarea parapetelor de siguranta metalice tip H4b si realizarea unei latimi utile de 1,50m;
   - montarea unor elemente metalice din otel la intradosul consolei de trotuar care asigura prinderea a patru tevi din PVC Φ110mm. Toate piesele utilizate la prinderea tevilor vor fi zincate.
   - executia unei hidroizolatii;
   - montare de borduri noi;
   - executia umpluturii pe trotuare cu prevederea unui tub PVC Φ110mm pentru cablurile necesare iluminatului podului;
   - montarea parapetului de siguranta tip H4b;
   - montarea parapetului pietonal;
   - turnarea de asfalt pe trotuare;
e) Inlocuirea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatatie de pe culee
f) Reconditionarea rostului de dilataţie de pe pilele-culee şi înlocuirea jgheabului de colectare şi evacuare a apelor la acesta cu dirijarea apelor în afara podului;
g) Montarea de noi guri de scurgere si tuburi de prelungire;
h) Revizuirea şi revopsirea platformei de vizitare şi întreţinere de la podul principal;
i) Dezafectarea schelelor mobile amplasate sub pod deoarece acestea sunt nefunctionale, iar intretinerea lor nu este justificata;
j) Refacerea sistemului de iluminat
La racordarea cu terasamentele
   a) Inlocuirea placilor de racordare cu terasamentele
   b) Refacerea sferturilor de con la culeea 2Mai:
             - desfacerea pereului existent si indepartarea stratelor de umplutura              necorespunzatoare
   - executia la baza sfertului de con/taluzului existent un zid de sprijin din beton
-   refacerea sfertului de con inclusiv a taluzului sub pod din pamant de umplutura   corespunzator, cu asigurarea compactarii optime;
   - executia unui pereu din beton pe sferturile de con si inclusiv a taluzului sub pod
   c) Reparatii cu mortare speciale si protectia cu vopsea speciala anticoroziva pentru betoane la aripile din beton de la culeea Mangalia precum si refacerea taluzelor degradate.
   d) Refacerea scarilor si casiurilor



La rampe
a) Racordarea pe o lungime de minim 25m a platformei rampelor de acces la podul reabilitat (latime, cota rosie) adica:
- demontarea parapetului directional de pe rampe;
- desfacerea caii in zona placilor de racordare;
- largirea/ridicarea terasamentului drumului in zona podului;
- reprofilarea taluzelor la noua latime a platformei drumului in zona podului;
- montarea parapetului directional pe rampe in pozitia corecta;
- refacerea structurii rutiere;

Circulatia pe timpul lucrarilor de reabilitare se va face pe jumatate de cale cu semnalizare corespunzatoare, precum si semnalizarea circulatiei pe timpul noptii.

^^ La licitatia pentru lucrari de reparatii la podul DN39 Managalia a fost depusa o singura oferta - Luconsa BM.

paulmare

^ au trecut doua luni, mai fac ceva la Turda la podul ala uitat de lucrari minime de intretinere peste Aries ? Ce fac cu el pana la urma ?

AlinC

E finalizat podul peste raul Mures de la Teius spre Capud (judetul Alba):


TibiV

Frumos!...

+1 tie si  :cheers: constructorului, s-a miscat bine...

Doua observatii:
- pacat ca are doar o banda (nu incap doua masini, deci un sens va avea prioritate)
- de ce nu of fi pus parapete intre carosabil si trotuar?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

^ si drumul pana acolo are tot o banda :))
asfaltul se termina la 200m de pod, unde se termina si Capud


dan tm

Asfaltul se termina acolo pentru ca nu avea unde sa continue, dar acuma cu podul nou, nu cumva drumul va fi tot mai folosit de localitatile de pe malul celalalt?

Chiar asa saraca e Romania incit in 2019 nu isi permite un pod cu doua benzi? mai ales ca va fi acolo pentru o lunga perioada pina cind se va face altul undeva, eventual cu doua benzi.

pelan87

Intr-un articol din Ziarul Unirea (linkul de mai jos) scrie ca latimea partii carosabile este de 5 m. Incap 2 turisme fara probleme, iar traficul greu cred ca va trece foarte rar pe acolo, practic podul deserveste 2 sate de sub 500 locuitori in total, care nu cred ca se vor extinde prea mult in viitor.

https://ziarulunirea.ro/foto-video-podul-peste-raul-mures-de-la-teius-spre-capud-si-petelca-folosit-deja-de-oameni-trecerea-apei-in-mod-arhaic-cu-brudina-a-devenit-istorie-590563/

TibiV

In filmare, la 0:52, un nene traverseaza podul agale.
Face exact 8 pasi pe carosabil dintr-o partea in alta.
La cat de agale merge, mi se pare ca pasii lui au 45-50 de centimetri, nu 62 de centimetri.
Dar, deh, una este vederea de sus si de departe, alta este ruleta pusa pe pod....

Iar simpla existenta a podului va ajuta in mod clar la dezvoltarea localitatilor de pe malul stang.
Una este sa ai o casa la care ajungi cu brudina / bacul (tocmai a plecat, mai astepti 15-20 de minute...), alta este sa ajungi pe un pod functional 24/24, 7/7...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

Mie mi se pare că acel om de pe pod ar trebui să fie înalt cam cât Ghiță Mureșan pentru ca partea carosabilă să aibă 5 m lățime, dar poate e doar o iluzie optică. Poate tot podul are 5 m lățime. Oricum, era chiar așa de mare diferența de preț încât nu se putea face un pod cu lățimea părții carosabile de minim 6 m? Podul trebuie să fie utilizat multe zeci de ani de acum înainte, timp în care traficul va crește enorm față de cel de pe vremea brudinei.

Granata06

Despre aspectul acesta am mentionat si eu acum cateva luni si anul trecut cand s-a inceput podul de la Radesti. Faci pod nou si te zgarcesti la 2 m in plus de latime pe pod.

Drumul este considerat de clasa tehnica V cu o singura banda de circulatie, rezultand 5 m latime parte carosabila pe pod. La clasa tehnica IV a drumului, latimea partii carosabile avea 7 m fiind pentru doua benzi de circulatie.

La 5 m latime doua masini mici trec una pe langa cealalta cu viteza foarte mica. Un suv si o masina mica trec la limita. De multe ori insa oamenii se lasa unul pe celalalt intrucat respecta semnul de prioritate dintr-un sens sau pur si simplu le este frica.

dan tm

#2922
Nu sint doar doua sate, intre Teius si Aiud(dar pe malul opus) sint mai multe. Nu conteaza citi locuitori au, un pod nou e un pas inainte pentru ei, puteau sa faca un pod de doua benzi deoarece sintem in anul 2019 in secolul XXI, nu in secolul XIX la 1899 cind , comunitatea facea o asociatie a satelor si faceau un pod de lemn pentru care.

Facind un off topic, vin cu o comparatie de aici din zona:

se construieste undeva prin anii 70 un viaduct pe Calea Sagului cu 4 benzi, piste de biciclete si trotuare, peste liniile garii Timisoara Sud, soseaua continua pe 4 benzi pina in Sag, unde podul vechi peste Timis se inlocuieste cu unul pe 2 benzi cu trotuare pe ambele parti.

Vine epoca noua post 1990 se la Voiteni peste linia ferata de Resita, la Remetea Mare pe DN 6 si la iesirea din Timisoara spre Jimbolia se construiesc viaducte cu doua benzi.

Care era numarul de masini atunci cind asteptai cu anii sa iti iei o masina noua, cind circulai alternativ duminica,cind marfa se ducea preponderent cu trenul, cind satele cu gari nu prea aveau autobuze si care era traficul la momentul proiectarii si executarii acelor viaducte, din start subdimensionate?




rota

Un bărbat a fost rănit după ce un pod din Găinești s-a surpat sub greutatea camionului condus de acesta



Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dr4qul4

Oare acel pod nu avea restrictie de tonaj?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024