News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

crystale

Eu am incetat sa sper ca se vor mai ridica vreodata restrictiile abuzive de pe restul lotulurilor 1 si 2

dargauda

FOTO Autostrăzile Meșterului Manole: Noi fisuri pe Autostrada ,,electorală" A10 Sebeș – Turda. Pe lotul Pizzarotti, asfaltul s-a crăpat chiar pe zona ,,reparată" în primăvară





Noi probleme pe primul lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. La kilometrul 16, pe Calea I, sensul Sebeș – Alba Iulia – Cluj-Napoca au apărut tasări și fisuri chiar pe zona recent reparată. Primele tasări/fisuri au apărut la sfârșitul anului trecut, la doar doi ani de la inaugurarea lotului Sebeș – Alba Iulia Nord, un lot de 15 kilometri deschis în 3 decembrie 2020, înainte de alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020 (lot deschis cu patru ani întârziere). Pizzarotti este constructorul primului lot al Autostrăzii Moldovei (Ploiești – Dumbrava – Mizil, 21 km) și va semna contractul pentru primul lot al Autostrăzii București Nord (A1 – DN 1).

La începutul anului când Pizzarotti a refăcut un tronson surpat de aproximativ 200 de metri, expertiza tehnică a arătat că problema este cauzată de infiltrații și o pungă de apă și a fost refăcut sistemul de drenaj al apelor. Din imaginile publicate de CNAIR (DRDP Cluj) se observă o fisură longitudinală pe prima bandă și o altă fisură, mult mai mare pe banda hașurată care continuă banda de urgență înainte de nodul Alba Iulia Nord. Pe sensul spre Turda și Cluj, circulația se desfășoară pe banda a doua cu restricții de viteză.

,,Atenție! Restricții de circulație pe A10!

– Între km. 16+200 – km. 16+400, calea I, se intervine pentru remedierea unei fisuri apărute în carosabil. Circulația se desfășoară pe banda II, cu restricție de viteză de 60 km/h, menținută și pe timp de noapte.

– Între km. 0+940 – km. 1+380, pe breteaua nodului Sebeș, se intervine pentru eliminarea unor degradări apărute în carosabil. A fost instituită restricție de circulație pe banda I, circulația desfășurându-se pe banda II cu restricție de viteză de 40 km/h. Reparațiile sunt executate de către antreprenorul lucrării aflate în garanție. Vă rugăm să circulați cu atenție în zona lucrărilor și să respectați semnalizarea temporară", arată CNAIR.

Zona recent ,,reparată" se poate distinge prin rugozitatea asfaltului recent așternut și marcajele rezonatoare încă bine conturate.

https://economedia.ro/foto-autostrazile-mesterului-manole-noi-fisuri-pe-autostrada-electorala-a-10-sebes-turda-pe-lotul-pizzarotti-asfaltul-s-a-crapat-chiar-pe-zona-reparata-in-primavara.html

balaur

"Un incendiu a izbucnit luni după-amiaza pe Autostrada A10 Sebeș – Turda, în apropiere de nodul rutier Alba Iulia Nord. Un camion s-a făcut scrum."

https://alba24.ro/incendiu-pe-autostrada-a10-sebes-alba-iulia-un-camion-a-luat-foc-pompierii-intervin-cu-doua-autospeciale-984544.html

Incendiul a avut loc în nodul Alba Iulia Nord. Se pare că a lovit acel indicator care era pe banda de urgență (secunda 27 din filmulețul din filmare).

:rant: Felicitări pizzaroti si cnair :rant:

danutzu_1069

Indicator pe banda de urgență???
Sa nu exageram.
Camionul a făcut explozie (probabil la o anvelopa uzata) și.... bănuiești ce s-a întâmplat cu camionul....
Indicatorul este... victima colaterala...  :)

gicu


mirceaeliade

#28550
Restrictiile de viteza nu sunt abuzive daca asfaltul continua sa curga la vale

Si la indicator nu trebuia sa fie un compresor care sa atenueze contactul cu stalpul/elementele de siguranta?  E doar o iesire majora de pe autostrada, sigur trebuiau sa mai fie niste elemente de protectie inainte de stalp.

Edit:  ceva e prost executat/proiectat la compresorul asta de siguranta, care avea rolul sa evite exact genul asta de accident:

Hercule

Deci masurile nu sunt abuzive ca se aplica de cativa ani in care nu au fost fisuri?
Nu e abuziva limita de viteza pe 40 km pentru niste fisuri de maxim 50 metri, localizate?

N-ai vrea sa aplicam restrictie pe tot A10, incepand de la Sebes? Ce ne tot incurcam cu jumatati de masura/autostrada?
Deșteaptă-te române!

danutzu_1069

#28552
@gicu, daca ala este pe banda de urgenta, eu îl mănânc cu totul... ca tot e pus la pământ....

Ești sigur ca acolo unde este indicatorul, este BANDA DE URGENTA???

Va mai spun încă odată, NU EXAGERATI!!

Atenuatorul/amortizorul de impact, într-adevăr este pus sa atenueze impactul frontal, adică unul care vine de pe B1 si vrea pe bretea... prea târziu....
deci impact longitudinal... ceea ce s-a si întâmplat, ala nu mai este acolo....
Din păcate, nu face fata unui camion...

Când un camion are explozie la o anvelopa... este bomba pe roti, rupe tot in cale....

La cum arde, avea materiale inflamabila la încărcătura....

mariusbalasa

Nu numai... ,,ceva e prost executat/proiectat la compresorul asta de siguranta, care avea rolul sa evite exact genul asta de accident''.
Nu trebuie sa fii inginer in CNAIR sa intelegi ca astfel de iesiri de pe autostrada sint zone cu un foarte mare risc ,,accidentologic''. Nu am vazut nicaieri in lume sa instalezi un panou de genul acesta intr-o astfel de zona. Este la mintea cocosului!!!
Daca soferu murea, familia acestuia nu avea decit sa de-a in judecata ,,inginerii'' care au facut receptia lucrarii. Indolenta si lipsa de responsabilitate a acestori indivizi( sa nu spun incompetenta profesionala!) se numeste: ,,mise en danger de l'autrui'' si este caz penal.

cosss

Legat de fisurile aparute în zona refăcută... Înjurăm italienii, ne varsam oful,dar lucrările nu au fost făcute de Florea Grup? În fine... Haideți cu gabioanele băieți! Pământul ala nu vrea sa stea.

ddfab

3^ danutzu... te invit la masa... :)  daca tot este stalpul jos... @gicu are dreptate! daca te uiti la poza postata de el, vei observa cum a fost amplasat stalpul. s-a discutat despre acel stalp la momentul constructiei foarte mult...! intradevar NU este amplasat pe banda de urgenta( aici ai dreptate), pentru simplul motiv ca acolo , din proiectare, NU exista banda de urgenta pe o portiune de cativa zeci de metri...deci stalpul este aproape lipit de banda 1 ( aici @gicu si cei care cunosc zona bine, au dreptate)... NU este nici o exagerare... nu te crede atotstiutor daca nu ai calcat zona cu piciorul... in acest caz, DA, stilpul nu a fost pricipalul factor, dar vorba lui @gicu, probabil a agravat evenimentul.
PS. tu hai cu furculita si cutitul... sarea si piperul le dau eu... :lol:

prd.marius

Acel indicator este pe banda de urgenta, sau putem spune ca acolo nu exista banda de urgenta.
Eu nu stiu exact normativul, dar presupun ca este obligatoriu ca pe orice A din Romania sa fie banda de urgenta.
Daca nu e asa, sa-mi fie cu iertare.
Si eu sunt tot in barca celor care zic ca, probabil nu stalpul e principala cauza, insa acolo, NU ESTE banda de urgenta.

danutzu_1069

@ddfab, hai sa ne lămurim... @gicu a spus ca stâlpul este pe banda de urgenta, ceea ce nu este adevărat... deci... n-ai de ce sa mă inviți la masa...
Sper ca nu pretinzi ca ceea ce este dincolo de parapet este tot banda de urgenta....

Cam toate ieșirile de pe autostrada (din astea făcute mai recent) au astfel de indicator amplasat acolo.
Poți cauta cu încredere pe StreetView.

Ce nu este in regula aici, si știu ca s-a discutat la vremea respectiva, este absenta "benzii pentru oprire de urgenta" care de fapt, in zona respectiva, ca la orice nod, este hașurata, deci, legal, nu ai voie sa oprești acolo....

TibiV

#28558
Hai ca @AlinC a postat acum 50 de minute o filmare de ieri cu nodul si lucrarile de reparatii la noile crapaturi/fisuri.

Se vede si stalpul cu pricina, si faptul ca acolo banda de urgenta se transforma in breteaua spre giratoriul de nord...

Alin, pui filmarea si pe forum?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ddfab

2^ incerc sa-i mai explic inca o data lui danutz... acolo nu exista banda de urgenta! stalpul a fost aproape lipit de banda 1!!! la asta s-a referit gicu, cand a zis ca este amplasat pe banda de urgenta. de fapt acolo AR FI TREBUIT sa fie spatiul pentru acea banda de urgenta, hasurat,  cum se face in mod normal si stalpul amplasat mult mai in dreapta. mai vizioneaza inca o data acea imagine postata de gicu. nu cred ca vei gasi prea multe noduri cu aceeasi situatie ca cea de aici. te las pe tine sa cauti...