Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 12 Guests are viewing this topic.

nicolaem

avem nevoie de toate, dar passadia are dreptate.
cu A1 inchis, si TgMures-bors terminat, vom ajunge prin 2020 sa avem Moldova fara nici o autostrada in fata dilemei "prioritatea 0 e CoBra, sau in sfarsit o incercare de a investi in cea mai saraca zona a tarii".
Probabil ca daca in 2 ani incepe VO, VP se va arunca undeva in 2025.

alecu26

ar fi sanse zic eu...ca totusi sa vedem o centura a Comarnicului facuta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

Pasadia are dreptate in principiu, totusi sunt zone care au nevoie de solutii.
Chiar daca zic si eu ca in situatia de acum A3 de la Brasov la Tg Mures chiar nu mai are sens, Valea Prahovei tot aglomerata ramane.
Nu mai zic de interesul meu local, Dn6 care devine din ce in ce mai aglomerat, o vad pe pielea mea, e adevarat ca aglomeratia tine doar pana pe la Ghimpati, maxim Alexandria. Dar faptul ca nu se justifica toata autostrada pana la Craiova , sau dincolo pana la Tg Mures, nu inseamna ca nu trebuie rezolvata zona critica cumva. Oricum DN-urile trebuie scoase in totalitate din localitati intr-un final glorios, dar in cazurile mentionate de mine (or mai fi si altele, nu circul asa mult) nu stiu daca scosul DN-urilor din localitati ar fi destul.

dr4qul4

Puteti spune voi ce vreti. Nimeni nu va ocoli prin Sibiu sa ajunga la TG Mures si Sighisoara.
primul care va spune ca renunta la CoBra va pierde peste 1 milion de voturi din Bucuresti/Prahova/Dambovita. ca vreti ca nu vreti, este zona cu cel mai mare trafic rutier, si cea mai importanta zona turistica a tarii.

Pentru Bucuresti, CoBra este prioritatea numarul 1, pentru ca de ea ne lovim de minim 5-6 ori pe an, si la dus si la intors. Si se blocheaza si atunci cand tirurile nu au voie sa treaca pe DN1, deoarece foarte multe camioane au destinatie finala Valea Prahovei.

si inca un motiv sa se faca: este singura autostrada care se poate autofinanta. Doar sa aiba unul curaj sa spuna pe fata: nu se poate cu taxa de 7 lei, avem nevoie de minim 5 euro pt autoturisme. si atunci ar atrage imediat investitori pentru ca va genera peste 30 mil euro/an.

Nu sunt adeptul cheltuirii fondurilor fara rost ci sunt adeptul folosirii lor acolo unde nevoia este reala si urgenta. Nu vad de ce sa facem acum Nadaselu-Suplacu, Bv-Bc, Bv-Sb, Bv-TgMures. TgM-TgNeamt, A6. In schimb nu le exclud pe niciunele. Dupa ce facem ce ne doare acum cel mai tare, ne putem gandi in ce directie trebuie continuat.

Iar daca nu ati plecat nici macar o data vineri seara din Bucuresti spre Brasov si nu v-ati intors duminica, atunci va rog sa va puneti in locul celor care stau cate 2-3 ore in 30 de km.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nicolaem

corect ce ai spus,
dar intrebarea e luam decizia din punct de vedere electoral pentru cele 1 milion de voturi?
sau se ia decizia din punct de vedere economic?

adiarc

#1715
eu repet ceea ce am mai spus mai demult....se poate face si Comarnic-Bv din surse proprii.Daca am avea negociatori abili am putea introduce valoarea anuala a sumelor pt constructie in deficitul bugetar....asa cum am reusit sa convingem organismele internationale in legatura cu un deficit de 15 mld de lei ( 3,4 mld de euro !!!!!!!! - din care am face aproape 2 autostrazi Comarnic-BV!!!!!) , destinat exclusiv cheltuielilor de consum si pomenilor, putem sa-i convingem sa introducem anul cam 500 de mil de euro la deficit , presupunand ca constructia se va intinde pe 4 ani si ar costa in total cam 2 mld de euro
tinand cont de criza ruseasca trebuie mentionat ca aprope am pierdut o alta oportunitate si anume o perioada f.propice in care ne-am fii putut imprumuta LA MINIME ISTORICE PT INVESTITII !!!!
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Eu am avantajul ca nu fac drumul asta la orele respective. Ba din contra, mi se intampla sa merg vinerea spre Bucuresti si duminica inapoi spre Brasov (rar, dar am patit-o). E incredibila senzatia ca tu esti cel norocos.

Dar hai sa iti mai zic o treaba: Pitesti - Sibiu gata, la nivel de autostrada, si pe DN1 pana la Brasov montati doar parapeti mediani, eventual rezolvate intersectiile de la Baicoi si Floresti si cam atat. In momentul ala ma astept sa descopere lumea Horezu, Caciulata sau Voineasa. Sa nu mai mearga la aruncatul de gunoaie la cascada Urlatoarea ci sa isi faca selfie-uri la cascada Lotrisor. Palatul Peles? Hmm, exista un Palat Bruckental la Avrig, numai bun sa fie la moda. Manastirea Sinaia, mormantul lui Take Ionescu? Eh, cine a auzit de Take Ionescu, mai bine sa mearga lumea la umbra lui Mircea de la Cozia.
Ce, pe VP ajungi mai repede la Prapastiile Zarnesti-ului sau la Cheile Rasnoavei? Sau pe creasta Pietrei Craiului? Las' ca exista si dincolo o creasta a Builei - Vanturitei, exista Cheile Oltetului, exista trovantii, exista Baile Govora...

Poate ti se pare ca fortez nota, insa mie mi se pare ca gandesc foarte logic. Un plan (si nu ma refer la cele 2 vai, ma refer la planurile prezentate mai devreme) exclude pe celalalt. Cel putin asa ar trebui.
Ia exemplu simplu al legaturii spre Budapesta. Daca am inceput A3-ul trebuia sa il facem pe ala. Ok, schimbam conditiile de finantare, renuntam la Bechtel si convingeam UE sa schimbe desenul inca din 2004, dar rezolvam o ruta complet pana acum. Nu, noua ne-a trebuit sa cream ruta nordica a coridorului IV, caci nu ne ajungea cea sudica, ne-am apucat sa o facem pana la jumatate si apoi ne razgandim caci vrem sa facem iarasi diferit. Dupa atatia ani de prea multe proiecte, toate neterminate, nu crezi ca ar trebui sa ne vedem lungul nasului si sa ne planificam putin, dar sa-l realizam?
Dupa ce terminam ceva, atunci da, ne putem apuca si de altele. Dar altfel nu!

Alecu lauda IPTANA, dar mie ala mi se pare un proiect gresit. Bucuresti-ul nu e Budapesta. Daca le comparam intre ele, Bucuresti-ul reprezinta pentru Romania doar jumatate (sau chiar mai putin) din cat reprezinta Budapesta pentru Ungaria (raportam populatia, economia, etc...). In plus Budapesta e mult mai central asezata, e fireasc sistemul radial de la ei. Noua insa nu ne trebuie un sistem radial, cu raze ce pleaca din Bucuresti, ci ne trebuie mai degraba un sistem similar celui german, o retea fara puncte centrale.

BIGRED1984

Ai dreptate @pasadia, chiar ma gandeam zilele astea la cate lucruri sunt de vazut in zona a 2 -3 ore, pe VO si imprejurimi, plecand de la Bucuresti  (pentru ca, sa fim realisti, bucurestenii sunt predispusi la cheltuieli de weekend mai mari).
Din pct. meu de vedere, pentru ca de aici am plecat eu cu planurile, ma gandeam doar la cate trasee de munte, de 1 sau 2 zile, as putea face plecand de undeva de pe VO, la ora 8-9 si revenind 18-19, avand suficient timp sa si revin in Bucuresti.

Si poate ca si ardelenii vor dori sa vada ce-i pe partea cealalta a muntilor, de ce nu.

nirolf

Mai e și Voineasa și noua stațiune de ski - Ski Resort Transalpina, care poate se va termina vreoadată (pb. când scăpăm de păcăliciul ăsta care a blocat tot). Știu că cei de pe Valea Prahovei au o mare problemă cu această stațiune! (e la nivel de Austria)

delacroix

Perfect! Sa facem autostrazi in scop turistic. Cu multe parcari de lunga durata. Si draivinuri. Si telescaune pana pe Negoiu (cel putin 3). Si uite cum o optiune, parere, idee, este deturnata in ridicol. Ce ma mira pe mine e cum poti sa tragi doua concluzii diferite cu aceleasi argumente.

adiarc

totusi se mai gandeste cineva la MZA sau argumente economice ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

1. Nici o autostrada nu se autofinantatea nicaieri in lumea asta. Exista unele poduri...dar si alea pot fi numarate pe degete.

2. Dadeam exemplu Budapesta (si mai departe Europa) ca punct terminus plecand de undeva din Ardeal. Asa cum am A1 si A3 pe la sud si nord de Apuseni, ajungand ambele la Budapesta...de ce nu as avea si doua autostrazi care ajung la Bucuresti cam tot din aceleasi puncte? Pe ambele am auostrzi si bucati deja facute. Si planul lui IPTANA nu era radial din Bucuresti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Quote from: adiarc on December 18, 2014, 02:10:45 PM
totusi se mai gandeste cineva la MZA sau argumente economice ?

MZA-urile ai argumentele economice erau bune pentru VP + Brasov - Sibiu + Brasov - Bacau. Dar nu au fost bune si ca atare facem Pitesti - Sibiu, + Tg. Mures - Iasi + (probabil) Bucuresti - Iasi. De ce ne-am mai crampona in momentul respectiv de Comarnic - Brasov? De ce am mai baga bani in ceva ce nu s-ar mai finanta (MZA-ul lui oricum va fi mai mic la acel moment). Mai ales ca costul ar fi imens si ar putea fi folosit usor in alte zone (pentru Pitesti - Craiova, Lugoj - Calafat, Gilau - Surplacu, Constanta - Braila, etc...).
Si exact aceeasi logica e valabila si in sens invers - daca faci Brasov - Bacau - Iasi nu mai faci Tg. Mures - Iasi, daca faci Ploiesti - Brasov - Sibiu nu mai faci Pitesti - Sibiu (ci Pitesti - Craiova).

Repet inca odata - nu ma intereseaza care plan e mai bun (indiferent de argument sau de preferinte). Eu doar as vrea sa acceptam faptul ca e contra-productiv sa gandesti, in continuare, ca poti merge cu ambele planuri in paralel. Nu, alegem unul, il ducem pana la capat, si abia apoi ne putem gandi sa il completam cu bucati din celelalt.

savagedanyro

#1723
Doar eu am deja-vu-ul celor 500+ de pagini scrise degeaba pe subiectele astea pe SSC ???

De ce transformati si acest forum in ceva de care am fugit aici ? Credeti ca citesc mai mult de 2% din membri toate argumentele astea kilometrice ?
TIMISOARA 2021 !

BIGRED1984

@delacroix & adiarc - Pentru ca am impresia ca mie personal mi v-ati adresat :
Nu cred ca duc discutia in ridicol.
Evident ca partea economica este cea mai importanta a autostrazii.
Evident ca leaga productia de la Dacia, din toata partea de sud a Romaniei cu principala cale de export.
Evident ca va atrage investitii straine si tot ce deriva din astea (locuri de munca, dezvoltare pe orizontala etc.)
Dar ce ziceam eu (si cred ca si pasadia si nirolf ) esta ca autostrada va avea si o latura turistica.
Va aduce si acei turisti, din ambele parti ale muntilor catre acei munti, catre acele statiuni. Va genera trafic de w/e.
Va duce la dezvoltarea altor statiuni sau a celor existente.
Va duce , poate , la decongestionare pe VP.

Si poate ca va aduce si coeziune sociala, de ce nu ?
Poate ca cei din sud vor calatorii mai mult in Transilvania iar cei de acolo vor veni in sud. Fiecare poate vedea alte laturi ale societatii romanesti.