Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Gio

#225
Quote from: pasadia on May 11, 2024, 09:34:59 AMNu știu ce găsești neserios in abordare mea.
Probabil nu esti fanul extinderilor la 3b, doar ca acestea se fac oriunde in lume daca este necesar. La noi A1 da, A3 pana la intersectia cu A7 clar da, o discutie ar fi si despre A2.
Da, este neserios sa aduci in discutie pe post de alternativa o autostrada care cuprinde un segment (Alexandria- Craiova) ce nu e sigur daca va fi construit vreodata, daramite cand. Plus ca de autostrada Targoviste-Pitesti eu n-am auzit, poate o fi vreun proiect pe undeva dar nu-mi amintesc. Deci lumea nu o sa o ia pe DX pana la Targoviste (si ala destul de indepartat ca perioada de finalizare) ca sa iasa pe DN pana la Pitesti, o sa aleaga tot A1 oricat de inghesuiala va fi.
Nu ar trb sa fie asa mare pretul extinderii A1 doar ca aici intreaga autostrada trebuie reparata/modernizata, arata ca acu 30 de ani, nici gard nu mai are, investitii trebuie oricum facute candva.

Zicea cineva de A0 la 3b, da, era bine sa fi fost facuta la 3b de la inceput, caci in cazul ei nu cred ca e plauzbila/rentabila largirea. Aici da, se pot veni cu proiecte alternative, un DX de la Giurgiu direct pana la A1 (Titu), un DX care sa lege A2 cu A7 si A3 etc



tom_sawyer

Contractele pentru SF-uri DEx București-Târgoviște și DEx Ploiești-Târgoviște-Găești sunt în desfășurare, pe când licitația pentru SF de lărgire a autostrăzilor la 3 benzi se pare că se va anula.

Gio

Da, in stilul specific o sa asteptam intai sa fie gata DX 12 si primele sectoare din PiSi si A7, ca sa constatam ca deja traficu depaseste  capacitatea de 2b si ca trebuie extindere, care va veni binenteles peste 8-10 ani dupa ce ne dam seama etc, mereu ne miscam in reluare.
Nu vad nici o legatura/competitie intre extinderile A1, A2, A3 si Dxul Ploiesti-Gaesti sau DXul Targoviste.

antadrian

Quote from: pasadia on May 11, 2024, 09:34:59 AMNu știu ce găsești neserios in abordare mea...

Nu m-am referit la ceea ce ai spus tu. Ci la faptul că responsabilii din MT, CNAIR, whatever... ar fi trebuit să gândească puțin în viitor. Eu îmi păstrez părerea că A0 trebuia făcută din start cu trei benzi pe sens. Vom vedea dacă am dreptate sau nu, la vreo 3-4 ani după ce inelul A0 va fi complet. Și mai ales după ce A1 va fi completă, iar A3 va avea trei benzi pe sens. Eu zic că vom avea blocaje pe A0.
În sfârșit, e foarte bine că se face, sper să o vedem completă până la sfârșitul anului 2026.

alecu26

Fals. Capacitate unei autostrazi e mult dictata de noduri. De cum se iese din ele si fluxul de iesire nu se blocheaza undeva si ajunge dupa aia in spate pe autostrada.
In cale curenta o autostrada, chiar daca cu 80 de km/h duce lejer 50...60 mii vehicule. Diferenta de capacitate e enorma fata de un DN cu 2 benzi.
Nodurile sunt asa si asa pe A0. Poate in vreo 10 ani unele vor avea nevoie de upgrade, dar mai inportant va fi sa luam traficul din noduri si sa il distribuim cat mai mult si mai departe prin pasaje, intersectii denivelate...etc.
Daca chiar vedem ca A0 devine congestionata...se poate vedea care e Originea Destinatia acelui trafic si facut un DX separat...sau inca vreo bucatica de autostrada care il va deservi mai bine.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).