Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Pana la urma toata contrazicerea de aici A7 vs A8 este degeaba, pt ca e nevoie de amandoua, si se completeaza reciproc.

De stabilit ramane doar ordinea de unde se incep fiecare, iar eu as zice
- A7 prin Centuri: Bacau+Focsani+Adjud+RmSarat+Roman. Ulterior se pot lega intre ele.
- A8 prin Iasi-Tg Neamt pt ca e un sector urgent apoi trecerea peste munti, pe care eu sustin ca ar fi suficient pt primii 20 de ani half-profile 1+2 alternativ.

TibiV

Quote from: ovideatza on June 21, 2015, 11:13:18 PM
Pana la urma toata contrazicerea de aici A7 vs A8 este degeaba, pt ca e nevoie de amandoua, si se completeaza reciproc.
ovideatza, contrazicerea de aici este degeaba pentru că nu a fost niciodată vorba de A7 vs. A8 !
Eu am fost cel care a aruncat piatra în baltă ( găseşti cu vreo 2-3 pagini în urmă), dar eu am ridicat altă problemă: cu ce începem la o autostradă montană ca A8, cu capetele sau cu mijlocul ?
NU a fost vorba nici o clipă de A7 vs. A8 !
Şi mă necajeşte faptul că amici de forum ( până la urmă suntem amici, doar împărtăşim aceeaşi pasiune pentru CUM si PeUndeMergem, nu ?....) ajung să se atace atat de neloial.
Până la urmă nici unul dintre noi nu e stăpânul inelelor si al adevărului absolut...
Mai ales când evaluăm implicatiile economice (posibilitatea de a asigura joburi pentru sute de mii de oameni, pe termen lung) si umane (certitudinea a sute de morţi în accidente, pe o perioadă limitată)  ale unor proiecte.
Grea alegere, şi mă bucur că nu trebuie să o fac eu...

Dar spiritele s-au aprins si discuţia a degenerat - ca dovadă faptul că şi tu ai înţeles că e vorba de A7 versus A8....

PS
Nu am făcut decât de câteva ori Tg.Frumos-Iaşi, fără incidente păţite sau văzute... Dar dacă e aşa rău cum ziceţi voi, poate chiar trebuie făcut. Chiar dacă asta înseamnă prelungirea sărăciei cu câţiva ani. Săraci, dar în viață.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan74

#2327
Quote from: TibiV on June 21, 2015, 11:58:14 PM
Nu am făcut decât de câteva ori Tg.Frumos-Iaşi, fără incidente păţite sau văzute... Dar dacă e aşa rău cum ziceţi voi, poate chiar trebuie făcut. Chiar dacă asta înseamnă prelungirea sărăciei cu câţiva ani. Săraci, dar în viață.
Am ezitat sa ma bag in discutie, TibiV cred ca ultima fraza e extrem de importanta, sper ca majoritatea colegilor sustin ideea ca sectoarele cu multe accidente (implicit si cu trafic mare) trebuiesc dublate de autostrada sau de DX in primul rand (functie de trafic).
Eu consider ca pe sectoare precum Comarnic-Brasov, DN2 pana la Focsani, Iasi-Tg. Frumos e necesar a se construi in acelasi timp si cat mai repede posibil autostrazi. Pe langa salvarea de vieti aceste sectoare asigura si legatura dintre Bucuresti cu Transilvania si Moldova.

Ionut

Am lasat discutia mai libera pentru ca vad ca va roade. Ati uitat totusi un amanunt foarte important care face 80% din ce-ati discutat irelevant: faptul ca nu stim, mai precis, ce este acela DX in interpretarea CNADNR. Din cate cunosc eu (si daca sunteti atenti colegii din conducerea API va rog sa ma corectati daca gresesc), normativele sunt in revizuire sau pot fi oricand revizuite. Nu este in acest moment foarte clar ce inseamna DX in Masterplan.

MNU

#2329
In Romania suferim foarte mult la capitolul traversari de munti. La noi, traficul greu de marfa, inca se catara pe serpentine pana la altitudini mari, ca in secolele trecute. Din punctul asta de vedere eu as fi construit semi-profile de autostrada pentru fiecare cale majora de circulatie care traverseaza muntii, neaparat pe un traseu care sa poata fi upgradat la profil intreg, chiar daca asta se va face peste 20-30 de ani.

Parerea mea este ca aceste traversari, impreuna cu centura capitalei si autostrazi care sa plece dinspre Bucuresti ca niste raze in toate directiile ar fi trebuit sa fie primii pasi inca de acum 10-15 ani. Cu banii dati la Bechtel se puteau face o parte... pe urma ar fi venit fondurile UE... restul e poveste.

raresc

Eu am parcurs cam toata tara cu masina foarte des prin natura meseriei (Satu-Mare e singurul judet unde nu am calcat) asa ca pot spune ca toti cei care au argumentat aici au dreptate.  :D
Daca luam criteriul de trafic, A7 este cel mai urgent (fie el si DX - desi nu pot sa nu remarc faptul ca in Ardeal se fac autostrazi si in Moldova DX-uri si Autostrazi Fazate  :lol:). Daca luam criteriul economic, A8 pare mai urgent. Eu as incepe cu Iasi - Bacau (deci cu amandoua) si cu Ploiesti - Focsani.
Stiu ca nu sunt bani pentru amandoua.
Si cred ca o sa-mi dati cu totii dreptate daca spun ca prioritatile zero in acest moment ar trebui sa fie (concomitent):
1. Centura Bucuresti
2. Sibiu-Pitesti


dr4qul4

@MNU suferim la traversarea muntilor, dar "sangeram" cand vine vorba de centuri. Cat de tare ti-ai dori un "ciot" care sa ocoleasca Timisoara? Oare cei in Iasi, Roman, Tg Frumos si Falticeni nu viseaza la asa ceva?

Stii ce nu inteleg eu? Cum 2 proiecte asemanatoare pot fi tratate atat de diferit.
Ma refer la Brasov-Ploiesti si Ditrau-Iasi. Ceva de genul: nu facem CoBra ca e scumpa, desi are trafic, dar facem Ditrau-Tg Neamt, ca e si mai scumpa si nu are nici trafic.
DN1, cu 2 benzi pe sens, fara localitati nu va putea face fata traficului si va tb dublat de autostrada, dar Tg Neamt-Iasi, cu 1-1,5 benzi pe sens si plin de localitati va face?

Nu sunt impotriva A8. Doar ca vad ca prioritara partea ei estica + ciotul spre Bacau. Chiar mai importanta decat A7.
Si ca tot vorbim de "traversarea muntilor", inainte sa ma pronunt pentru prioritatea E-V, astept sa vad costul pt Sibiu-Brasov-Bacau. S-ar putea sa fie comparabil cu Tg Mures-Motca. Si cred ca avem mai multe camioane care se catara pe Pasul Oituz decat avem pe Pasul Tulghes.

PS. Nu mai credeti in povesti cu zane si imprumuturi de 7 mld de euro pt A. Hai sa stabilim prioritati realiste, ca de desene cu pixul pe harta cred ca ne-am saturat.

1. santierele incepute
2. Pisi
3. semi-A0
4. Bacau-Iasi
5. A7
6. Craiova-Pitesti

si deja am depasit bugetul pt urmatorii 6-10 ani



Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

Fără împrumutul din poveștile cu zîne l-ai depășit pe buget deja de la punctul 2.

raresc


http://www.arenaconstruct.ro/stadiul-studiilor-de-fezabilitate-pentru-urmatorii-1000-km-de-autostrada/


am gasit un articol despre stadiul licitatiilor pentru SF-uri. Singurul aspect nou este licitatia de mai jos care apare castigata de Maxidesign.:

[368127] / 02.12.2014: "COMPLETAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE PENTRU Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti intre A1 – DN 7 si DN 2 – A2 SI ELABORAREA DOCUMENTELOR SUPORT PENTRU CEREREA DE FINANTARE"
    Oferte deschise in 18.12.2014 -> 2 oferte (1. TEHNO CONSULTING SOLUTION, 2. MAXIDESIGN)
    Stadiu actual licitatie: Evaluare oferte
    Valoare estimata:  238.739,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: -


MNU

@dr4qul4 si ce are a face una cu alta? Centurile ocolitoare sunt la alta categorie. Dar recunosc ca sunt asa de mari nevoile incat nici vorba sa impaci cinci guri flamande cu doua boabe de fasole.

Referitor la prioritizari, cred ca e vorba de "Core" vs "Comprehensive". UE insista pe "Core" si pentru ca ei dau impart banii, asteapta sa si faci ca ei.

igorashu

Quote from: cutter on June 22, 2015, 11:17:48 AM
Fără împrumutul din poveștile cu zîne l-ai depășit pe buget deja de la punctul 2.
Știu că era pe undeva bugetul defalcat (buget, fonduri UE, împrumuturi, etc.) Cam care-s sumele până în 2025?

dr4qul4

@cutter, putem spera totusi la o alocare bugetara/imprumuturi de 3-500 mil/euro anual. Dar la 1 mld?
Daca eram pesimist, puteam sa spun ca nu vom reusi sa cheltuim toate fondurile UE.

@MNU, nu prea are rost sa faci VO laq nivel de DN cand ai deja trafic de A... iar atat A7 cat si A8 sunt la fel de "core" incat lipsesc de pe harta oficiala http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html
http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/SchematicA0_EUcorridor_map.pdf

In schimb apar 2 coridoare ce se vor intersecta pe teritoriul Ucrainei, la mica distanta de Satu Mare si A6 (inclusiv Alexandria).
S-ar putea sa aiba legatura cu faptul ca au tot fost schimbate intre ele din Core in Comprehensive....?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

Sunt 5,1 mld € de la UE pentru transport pe POIM 2014-2020 din care 3 mld € merg către faza a II-a a proiectelor din POS-T 2007-2013 (conform ultimelor estimări oficiale pe care le voi publica mai tîrziu azi pe forum).

Rămîn 2,1 mld € pentru toate modurile de transport: feroviar, rutier, naval, aerian. La o contribuție de 25% națională - finanțarea pentru proiecte noi ar fi 2,8 mld €.

Din 2,8 miliarde de euro - 1,7 mld € minim merg la Pitești-Sibiu și 1,1 mld € minim pentru reabilitarea căii ferate Simeria-Arad și programul e gata.

Fără împrumutul de 7 miliarde de euro suntem condamnați la subdezvoltare, deci ăla nu e o glumă proastă sau vise cu zîne. Ori îl luăm și facem ceva, ori "mergem acasă" în termeni de infrastructură de transport în România...

igorashu

Mersi. Deci până în 2025 putem spera la încă vreo 6 mld (optimist fiind că vom cheltui toată alocarea din 2014-2020).
Și dacă batem și MPGT-ul în cuie hai că se pot urni lucrurile. Scuze, sunt optimist incurabil.

alecu26

sau o sa-i faca si pe astia 7 miliarde....pierduti...cum s-a facut cu banii de BCR si Petrom.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).