Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

alecu26

Pana nu vor mai creste preturile pe piața. ...și toate firmulitele ăsta mici nu vor lua câte o lucrare greu sa mai liciteze UMB.  Piața e incredibil de jos acum și foarte concurențial.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Drumurile+din+Romania+reparatii+cu+piciorul+pe+frana

CNADNR o da iarăși cotita si vrea sa ne convingă ca nu se pierd bani europeni...
BA SE PIERD din exercițiul 2007-2013!!!!!!!!!!....iar banii din 2014-2020 se puteau folosi pt alte proiecte

A fost si un reportaj pe Digi24
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


TibiV

Quote from: pasadia on June 18, 2015, 01:10:46 PM
Firesc este ca in primul rand sa se realizeze tronsoanele ce ar avea impactul cel mai mare pentru scopul urmarit - adica acele tronsoane care ar aduce beneficiile cele mai mari (in costul de vieti umane care nu s-ar mai pierde in accidente, in scurtare timpului de deplasare, etc...).

Si in mod firesc acele tronsoane sunt:
- centuri ocolitoare pentru aglomeratiile urbane
- tronsoanele montane
Daca va intrebati ce m-a apucat, ca doar nu s-a mai discutat subiectul de zile intregi, raspunsul este ca m-am gandit sa pun aici postarea lui pasadia de pe A3 pentru ca la un moment dat se va relua discutia cu ce facem mai intai: zona montana scumpa sau zonele premontane unde cu aceiasi bani facem de 3 ori mai multi kilometri. Asa ca postarea lui o pun la "stocul" de argumente si pareri...
In primul rand cele mai mari controverse vor fi la A8, dar si (Doamne ajuta sa ajungem acolo !) la A6....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

In zonele premontane se pot gasi mult mai multe solutii pentru variantele actuale(dublare DN, supratraversari, centuri pentru diferite localitati). In zonele montane nu prea, sau in orice caz, foarte scump. Si atunci nu mai bine facem 50 de km de autostrada care trece muntii decat 150 de km de o parte si de alta a muntelui, si pe acei 150 de km gasim solutii inteligente mult mai ieftine decat in zonele montane? Si candva, in viitor, ii facem si pe acei 150. Altfel avem autostrada + DN in zone de campie si de deal, unde se merge foarte bine, si se gatuieste traficul cand ajungem la munte, cu o banda pe sens de cele mai multe ori, serpentine, TIR-uri. Asa ar fi logic, dar nu o sa se mearga pe o asa abordare prea devreme. Politic vorbind, voturile se castiga cu autostrazi, si atunci, ca sa castigi cat mai multe, trebuie construiti 150 de km, si nu 50.

dr4qul4

Eu sunt de aceeasi parere cu "pasadia".

Daca nu facem tronsoanele grele, nu vom face decat sa marim coada de la prima intersectie din prima aglomerare urbana, sau de la prima serpentina.
Capacitatea drumului este data de punctele negre.

Imaginati-va doar cum ar fi sa modernizam DNCB-sud la 2 benzi pe sens cu separator median, dar fara noduri adevarate (ci cu viraje la stanga sau giratorii) la A1, Domnesti, DN6, Jilava si A2.
Sau faci tot A3, dar fara tunelul de la Meses, si tb sa te cateri pe munte, pt ca mai apoi sa treci si prin Zalau. Cred ca Zalaul ar ajunge un nou Sebes...

Bineinteles ca pot exista si exceptii. Sunt tronsoane usoare care, odata facute pot deschide si alte variante de traseu.
De ex. Pitesti-Curtea de Arges-Tigveni. Odata facut acest tronson, vor fi destui cei care vor alege sa mearga la Rm Valcea prin C de Arges-DN73C.

Dar asta doar pentru ca, desi este un tronson mai usor, de fapt ocoleste Bascov-ul si Dealul Negru.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Deci suntem deja 4 care avem aceeasi parere...  :thumbsup:
Quoteatunci nu mai bine facem 50 de km de autostrada care trece muntii decat 150 de km de o parte si de alta a muntelui, si pe acei 150 de km gasim solutii inteligente mult mai ieftine decat in zonele montane?
Ar fi ca si cand am fi facut intai A2 Bucuresti-Fetesti si Cernavoda-Contanta, dar fara sa fi facut podurile dunarene, ca ar fi fost prea scumpe...
Cum ar fi fost ?...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

#2287
Exact, viteza pe o sectiune de drum e data de cel mai lent vehicul, asa cum si la nivel global, viteza pe o portiune mare e data de viteza pe cea mai lenta sectiune. Si atunci, normal e sa se lucreze in ordine de la cea mai lenta sectiune spre cea mai rapida, si anume de la munte, apoi deal, apoi campie. Nu e bine @TibiV ca suntem asa multi de aceeasi parere, trebuie sa vina cineva sa ne contrazica :).

nicolaem

corect, cred ca este aproape unanimitate pe tema asta. dar din pacate din A1+A2 lipsesc exact cele 2 treceri montane si CB. zonele cele mai problematice.

horatiu.cosma

Exact. Trecerea montana de pe Lugoj-Deva nu o sa o vedem mai devreme de 2018, la fel si centura Bucuresti la 2 benzi pe sens. La anul speram sa avem gata Lugoj-Deva cu exceptia tunelurilor, deci vor fi vreo 25 de km lipsa de la Grind la Margina(intre noduri). Acolo o sa fie un nou Sebes. Iarna o sa fie dezastru daca avem accident, sau nici macar, ajunge cate un tir blocat pe fiecare sens. Frezele nu vor putea ajunge, masinile nu vor putea intoarce, frig,zapada, blocati pe serpentinele de la Cosevita...

TibiV

#2290
Brrr...
Horatiu, am senzatia ca in iarna 2016-2017 vom vedea previziunile tale la televizor...
Sa dea Domnul sa le vedem o singura iarna...
Quote from: nicolaem on June 20, 2015, 01:32:31 PM
corect, cred ca este aproape unanimitate pe tema asta
Sa nu crezi...
Foarte multi au insistat aici pe forum ca prioritatea-prioritatilor la A8 este Tg.Neamt - Iasi. Ca se poate face cu bani putini si rezolva traficul in nordul Moldovei... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Poate pentru ca traficul prin zona montana traversata de A8 e (mult) prea lejer si se desfasoara, ca atare, intr-o viteza acceptabila. In vreme ce traficul dintre Iasi si Tg. Frumos / Pascani e tot timpul aglomerat si prezinta foarte mari riscuri in materie de siguranta.

Deci da, daca ar fi sa se finanteze ceva pe A8 as incepe cu bucata dintre Iasi si Targu Frumos (cel putin). Apoi, daca se pastreaza actualul traseu, as propune Gheorgheni - Tulghes si apoi centurile urbane (Iasi, Targu Neamt, Ungheni - Acatari). Si ulterior restul, functie de fondurile disponibile.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

#2293
Sper ca nu ma acuzi de ipocrizie. Principiul dupa care merg e acelasi, de altfel si in mesajul pe care mi l-ai citat am pus deasupra traversarilor montane, zonele urbane aglomerate.

Traseul DN-urilor de pe zona montana de pe A8 (adica DN13B intre Praid si Gheorgheni + DN15 intre Tulghes si Poiana Largului + DN15B intre Poiana Largului si Vanatori - Neamt) e unul lipsit de localitati in mare parte. Exista chiar portiuni lungi, de 20-30 de km, unde nu exista localitati si unde viteza, atat a traficului mic cat si a traficului greu, este data strict de profilul si curburile drumului. Pe aceste zone o a treia banda in zonele de urcare ar duce la o viteza medie decenta pentru orice tip de trafic.

In schimb bucata Iasi - Targu Frumos e o bucata care aduna mortii an dupa an. 

horatiu.cosma

Nu stiu cum e pe Iasi-Tg.Frumos, ca nu am fost de mult timp, dar vad ca e o banda si 3 sferturi pe sens, incap lejer doua masini mici una pe langa cealalta. Probabil ca sunt multe accidente, dar as vrea sa cred ca viteza de deplasare e una rezonabila, poate ne ajuta cineva care face acel drum des. Si eu as face centura Iasi si Tg.Frumos la nivel de autostrada, dar intre orase ma gandesc ca niste separatoare de sensuri, 70/ora in localitati, treceri de pietoni pe pasarele, banda de accelerare in zonele unde se poate intra pe drum(dreapta obligatoriu) si odata la 5-10 km cate o supratraversare pentru intoarcere ar fi suficiente pe moment. Si sa facem traversarea montana pe autostrada, sa vina investitorii, sa creasca economia si in Moldova, ca vom avea atunci si trafic de trecere, nu ca si acum. Nu se muta nicio firma mare in Moldova daca se face Iasi-Tg.Neamt, ca prin munti tot cu 50/ora(media) o sa mearga TIR-urile, insa daca e facuta partea montana, mai inchid si ei ochii la lipsa autostrazii in zona de deal pana la Iasi, ca e destul de plat si se merge bine.