Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Pitesti-Brasov mai are de asteptat. Dar asta nu inseamna ca nu se va face SF pt toata distanta si se va construi doar prima portiune...adica pana la Mioveni...
Haideti sa aflam intai ce intelege CNADNR prin DX: drum complet nou sau upgrade-ul celui existent!!!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Deci acum e ok sa faci SF pentru portiuni pe care sti ca nu le vei construi in viitorul previzibil? :o

Ciudat, parca forumistii erau cei revoltati de faptul ca CNADNR cheltuie bani in nestiire pe SF-uri.

Ionut

Multe studii vor expira, asta e evident.
De exemplu cine finanteaza Brasov-Bacau? UE?

E usor sa desenezi pe hartie si sa faci studii.

horatiu.cosma

Parlamentarii au spus zilele trecute ca Masterplanul nu are valoare fara a identifica sursele de finantare, prioritatile si perioadele de implementare. Deci, ca sa poata intra acest Masterplan pe rol, ar trebui sa existe un interval de ani in dreptul fiecarui proiect. Atunci o sa putem discuta despre SF-uri facute acum aiurea sau care ar trebui urgentate.

pasadia

Tocmai pentru ca nu e definita finantarea ma astept sa renunte la executarea acelor multe SF-uri.

Dar pe de alta parte nu mi-as dori sa renunte complet la unele trasee. As prefera sa le imparta pe bucati, astfel incat atunci cand vom avea finantare pentru o bucata mai mica sa executam si SF-ul si sa realizam si constructia.
Intr-o oarecare masura asta se intelege ca au facut de exemplu pe A8: in noile prezentari nu mai apare Targu Mures - Iasi ca un proiect unitar ci e impartiti in doua: Targu Mures - Targu Neamt si Targu Neamt - Iasi (Ungheni) - vezi paginile 5 si 6 de aici. Consider ca aceasta abordare e mult mai constructiv: pastrezi un tablou general dar executi bucati din el pe parcurs.

horatiu.cosma

De acord. De aceea acele multe SF-uri de 2-3 luni se tot amana deschiderea ofertelor, pentru a astepta varianta finala a Masterplanului. Acum vine intrebarea, in cazul in care un proiect e aruncat dupa 2020, ce se intampla cu SF-ul respectiv? Continua sa il amane 6-7 ani, sau pur si simplu pot anula cei de la CNADNR licitatia?

dr4qul4

Nu am spus ca e ok sa se faca SF-uri care nu se intentioneaza a fi folosite, dar asta e practica.

Si ca sa nu aiba probleme vor si demara licitatii pt cioturi.
Momentan, e foarte bine ca nu au mai amanat Sibiu-Pitesti! Dar este rau ca au dat-o inainte cu ambele legaturi de moldova : Sibiu-Brasov-Bacau Pascani + Tg Mures-Iasi.

Sa faci SF pentru ambele in acelasi timp e ca si cum nu ai face nici una din ele. Ambele vor costa imens (cel putin dublu fiecare fata de PiSi) si nu vor fi bani nici in urmatorul exercitiu pentru a le termina pe amandoua.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iulius

#2017
are cineva idee de cata suma de finantare va primi Ro in urmatorul exercitiu financiar?
2014-2020=3,7 miliarde euro
2021-2027=???
SUMA TOTALA = N. KM de AUTOSTRADA in ROMANIA pana in anul 2027

pasadia

Cred ca e evident faptul ca nu iti poate raspunde nimeni la intrebarea ta. Pana in 2021 e posibil sa avem si razboi, si inflatie, si cu totul alte prioritati. Daca cauti un simplu raspuns speculativ, poti compara cresterea de buget alocat pentru 2014-2020 fata de sumele alocate pentru 2007-2013 si sa consideri ca vor creste sumele cu acelasi procent.

VictorC

@iulius

Bugetul pentru urmatoarea perioada de programare inca nu s-a stabilit si va mai trece inca ceva pana cand vom discuta de el. Spre exemplu, bugetul pentru 2014-2020 a fost negociat la BXL in februarie 2013. 

iulius

ok, mersi mult baieti, pt ca imi faceam o socoteala pentru o perioada de 12 ani (2027), cu privire la nr de km de AUTOSTRADA, care s-ar mai fi construit in RO in baza fondurilor existente pe aceasta perioada!

istvan78

Quote from: pasadia on February 12, 2015, 09:52:03 AM
Deci acum e ok sa faci SF pentru portiuni pe care sti ca nu le vei construi in viitorul previzibil? :o

Parerea mea a fost si este ca problema e prost pusa astfel.

Sunt foarte multe drumuri in Romania care ar beneficia de modernizare sau extindere la DX/AT. E evident ca nu pot fi construite toate deodata.  Dar pentru a decide informat care se implementeaza din fondurile existente, trebuie in mod necesar sa faci mai multe SF-uri decat poti implementa, ca sa ai de unde alege. Fara SF, poti alege doar dupa criterii "politice", neavand informatiile tehnice despre costuri si beneficiu.

Deci un proces sanatos si eficient de selectie a proiectelor, in mod necesar va produce si un numar de SF-uri ce nu se implementeaza in "termenul de valabilitate". Chiar si asa, ele nu sunt bani pierduti, pentru ca servesc drept baza pentru actualizari ulterioare.

dr4qul4

Daca nu ai SF-uri gata poti pati ca noi anul trecut si anul acesta: Am ramas cu bani (deoarece au facut SF-uri doar pentru sumele estimate, iar contractele au fost mult mai mici) si o sa-i pierdem pt ca nu avem cum sa-i cheltuim.

Nici prea multe SF-uri nu sunt bune, dar pt o planificare corecta, ar tb sa ai SF pt cel putin dublu KM pentru care estimezi bani. Poate chiar triplu, pentru ca, avand SF-urile poti decide care bucata ar trebui sa fie contruita prima.

Insa nu sut de acord sa faci SF pt proiecte pe care esti sigur ca nu le poti incepe in urmatorii 4 ani (ex Brasov-Bacau sau TgMures-Tg Neamt)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

istvan78

#2023
Eu n-as da ca exemple negative exact cele pe care le-ai indicat. E oarecum intuitiv ca acestea sunt "interesante" pentru ca ar fi singurele alternative pentru o legatura rutiera de mare capacitate (DX sau AT) intre Transilvania si Moldova. Odata si odata asa ceva tot va trebui construit.
Plus ca e foarte usor de spus "sunt scumpe" doar privind pe o harta, dar nimeni nu poate indica o suma. In consecinta nici nu putem sa ne gandim cam cand ar fi posibila realizarea, stiind ca in actualul ciclu de finantare, NU.

Erau in lista de SF-uri propuse de Sova&Co. si altele mult mai absurde...

P.S. Poate SF-uri de astea "fanteziste" ar trebui realizate la un nivel de detaliu mai redus. Am vazut ca SF-ul pt. PiSi de ex, include si obtinerea acordului de mediu si realizarea documentatiei pentru licitatia de executie. Lucruri de astea ar putea fi excluse cand stii ca nu vei construi inaintea expirarii studiului. Mai ieftin, dar totusi iti va spune cam cat costa si ce alte implicatii are (mediu, exproprieri, impact in reteaua de transport, etc...)

dr4qul4

le dau exemplu negativ, tocmai pentru ca NU au nici o sansa sa fie realizate acum!
SF-ul expira in 2 ani + maxim 2 cat dureaza sa fie facut.

Daca se dorea ceva, se facea doar unul din ele peste vreo 2 ani. Si atunci am fi putut spune ca in 2022 incepea contructia.

Asa le facem acum, nu se face nimic in 2 ani si vor expira. Si peste 3 ani se reia licitatia pt actualizarea lor....

Cel mult trebuia facut cel de BV-BC pentru a avea o idee asupra costurilor! (Pe A8 exista un SF mai vechi)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024