Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

adiarc

si se poate face si cu bani europeni
in plus vb de capitala Romaniei , care produce 20% din PIB-ul tarii...asa ca nici vb de o motivatie serioasa...aceleasi interese meschine
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cricric

Quote from: teocharis on October 08, 2014, 08:11:12 AM
intrebare de gaga:
evident ca e nevoie de Tg-Mures Iasi asta va ajuta toata Moldova nu doar sudul ei.


https://maps.google.ro/

Exact, focsanenii urca pana la Targu Neamt ca sa foloseasca autostrada.

teocharis

exact, focsanenii urca la P Neamt iar sucevenii coboara la P Neamt, e punctul de echilibru

nu poti  obliga toata Moldova sa coboare in pasul Oituz doar ptr comisionul lui x, y, z

igorashu

Quote from: adiarc on October 07, 2014, 10:03:37 PM
"Sa fim seriosi, prietene, tara asta nu a trait din fonduri europene de cand e Romania. Nu stam exclusiv la mana fondurilor europene. Vom trai din banutii nostri."
Numai pentru replica asta și ar trebui demis sau să-și dea demisia. Rupți în ... dar cu coada pe sus.
Iar aia cu "prietene"??? Wtf, de când se trag de șireturi? M-am lămurit și cu Rus, credeam că e mai spălat.

Felicitări celor care au fost la dezbatere și-au făcut valuri.

M-Power

Quote from: teocharis on October 08, 2014, 12:14:58 PM
exact, focsanenii urca la P Neamt iar sucevenii coboara la P Neamt, e punctul de echilibru

nu poti  obliga toata Moldova sa coboare in pasul Oituz doar ptr comisionul lui x, y, z
Am mai postat aceeasi idee si "dincolo": una e sa fii ocolit de un traseu cand te situezi catre centrul tarii si alta e sa fii izolat undeva intr-un capat... In jumatatea de nord a Moldovei sunt mai multe orase mari si importante: Suceava, Botosani, Piatra Neamt, Bacau, Vaslui, toate aflate la distante de pana in 80-90km de traseul Iasi-Pascani-Tg.Mures. Nu am enumerat multimea de orase mai mici de la Radauti, Campulung, Falticeni, pana la Roman, (Pascani, Tg.Neamt, Tg.Frumos fiind oricum pe traseu). Nu mai spun de faptul ca si Vatra Dornei poate beneficia de acest traseu prin reabilitarea drumului ce coboara pe Bistrita pana la Poiana Largului. Cat despe finantarea dintre variantele Pascani-Tg.Mures vs Bacau-Brasov ce sa mai vorbim... de la buget nu sunt in stare sa finalizeze A3-ul pana in Bucuresti si ei vorbesc de trecerea muntilor pe la Oituz pe banii nostri?!?

iuli_reiner

#1415
Ce se va intampla daca, totusi, Comisia Europeana nu va accepta propunerea Romaniei?

"Daca la final vor spune tot nu, atunci vom merge mai departe cu implementarea Sibiu - Pitesti si a centurii Bucuresti si vom vedea cum vom proceda", a declarat Bolos.

Ce se intampla apoi?
"Avem doua scenarii: Daca cei de la Comisie ne spun ca nu putem modifica finantarile, mergem mai departe cu actualul cadru cu Fonduri de Coeziune pe TEN-T Core si Fonduri de Dezvoltare Regionala pe TEN-T Comprehensive. In al doilea scenariu, daca CE accepta optiunea noastra, vom finanta totul fara sa mai conteze reteaua ca e Core sau Comprehensive", a explicat Bolos.


Trebuie sa va aduceti aminte de anii 2000-2004,guvernul actual ca si cel de atunci  cauta un PPP cu care sa negocieze in stilul romanesc pentru viitoarele autostrazi.(Autoroute fr,Autobahn deutsch)
O perioada de timp in actuala configuratie a guvernului probabil se vor stopa proiectele in infrastructura si  vor ramane cele actuale in derulare pana la raspunsul Comisiei Europene.

Nimeni nu comensureaza timpul pierdut din pacate.


M-Power

La cat sunt de abjecti fara nici o indoiala ca vor sabota proiectele TEN-Tcore atat timp cat vor avea posibilitatea data de guvernare... dupa aia iar o luam de la capat... timpul si banii europeni pierduti insa noi ii vom plati!

cezar-mario2012

#1417
Pentru cei mai tineri de pe site sa ne uitam puțin in timp. Am 43 de ani, pe vremea când se contruia A2 București-Lehliu-Drajna cutrieram săptămânal sa vad cum evoluau lucrarile. Lucrarile la A2, fără secțiunea dintre cele două poduri Fetești-Cernavodă,  a început cam prin anul 1993, cu toată secțiunea de la București la Fetești,  dar au mers pe un sistem prost. Au decopertat tot tronsonul si apoi au început cu terasamente,  dar cand venea iarna tot ce s-a lucrat se deteriora si anul celălalt o luau de la capăt.  Abea in al treilea an s-au gândit sa o facă pe secțiunii mai mici si au început cu secțiunea CB-Fundulea, aducând acea masina de turnat betonul pentru calea de rulare. Până in alegerile din 1996 se facuse două din cele trei straturi de beton pe toată lungimea, singurele lucrari întârziate erau podurile, aceste fiind la stadiul de pile si culee. Dupa alegerile din acel an, nu s-a mai construit nimic in domeniul de autostrazi, nici aici si nici in altă parte,  pana in 2001. Intre 2002 si 2004 sa lucrat efectiv la A2, Bucuresti-Fetești. Pana in alegerile din 2004 si situația era urmatoarea: A2 București-Drajna, operationala; A2 Drajna-Fetești adusa la stadiul de terasamente,  urmând doar asfaltarea; A2 Fetești-Cernavodă in reconstrucție,  o cale fiind deja refacuta la nivel de terasament; A1 centura Pitești era in lucru si parca la fel si la Sibiu.  Bechtel începuse lucrul la A3 si se semnase cu francezi pentru un drum expres intre Comarnic si Brașov. Timp de doi ani după alegeri nu s-a mai contruit nimic,  doar s-au renegociat contractele. Cred ca acum nu s-a oprit nici un șantier,  in afara de A3 si cele cu probleme de pe A1. Rus e un cretin si vad ca nu este receptiv, Sova era pe dinafară,  singuri care pot sa influențeze decizia construirii de Autostrazi sunt Dacia, Ford si transportatori,  acestia au forța necesara pentru a putea negocia de pe picior de egalitate.

Ps. Am uitat, in timpul CDR a fost "refacut" A1 intre București și Pitești,  asa de bine încât si acum mai peticeste la el.

rudolf.s


laszlo.robert

Istoria se repeta,in 2007 pina ,alesii nostri,si-au dat seama ce vor sa faca cu banii,s-au pierdut 3 ani din exercitiu financiar,acum inventam ,modificam,dezbatem si 2014 a trecut deja,
Sa faca ce vor ,dar sa faca odata ,timpul nu sta pe loc si pierdem banii alocati iar economia a intrat in recesiune.
Vai de capul nostru:China cit este ea de comunista inaugureza 2500 de km pe an de autostrada,noi speram in miracole pentru 22 km de la Imbecilio.

cezar-mario2012

Quote from: rudolf.s on October 08, 2014, 03:52:43 PM
Apropo alegeri si constructii:




Cam asa arata capatul de la A2 la Cernavodă si a stat asa vreo 6 ani.

In altă ordine de idei,  nici un guvernant nu a înțeles că construcția de autostrăzi,  si nu numai,  nu înseamnă doar o povara financiara pentru buget. In timpul construcției se angajează oameni, se inchiriaza utilaje, se cumpăra materiale,  așadar se plătesc impozite,  CAS, taxe, TVA... Deci o parte însemnată din bani se întorc la bugetul statului,  nu mai zic ca acei oameni mananca sau isi cumpără bunuri, deci stimulează consumul, alte taxe si impozite ce se reîntorc la stat si lanțul continua.

rudolf.s

Nu au ce sa inteleaga. Trebuie sa iasa un profit corect celui care imparte mamaliga, altfel nu se imparte nimic. Nu se mai gandeste nimeni la binele tarii de mult. Conteaza doar sa isi primeasca partea cei care sunt acolo sus. Nu gandeste nimeni in perspectiva pentru ca la urmatoarele alegeri poate nu mai ies ei si atunci de ce sa faca bani aia care vin dupa?

Dar, sa ramanem optimisti. Poate sub destula presiune din destule parti porneste ceva. Ma rog, continua.

frunzaverde

Quote from: cezar-mario2012 on October 08, 2014, 03:14:48 PM
Pentru cei mai tineri de pe site sa ne uitam puțin in timp. Am 43 de ani, pe vremea când se contruia A2 București-Lehliu-Drajna cutrieram săptămânal sa vad cum evoluau lucrarile. Lucrarile la A2, fără secțiunea dintre cele două poduri Fetești-Cernavodă,  a început cam prin anul 1993, cu toată secțiunea de la București la Fetești,  dar au mers pe un sistem prost.

28 iunie 1991. Ministrul de atunci a pus piatra de temelie - atunci au inceput lucrarile. Nu s-a decapat pana la Fetesti, ci doar pana la Fundulea, 26.5 km, asta fiind obiectul initial al contractului. Constructorul a fost CCCF si Italstrade. Au fost constant probleme cu banii (pe atunci leul nu era convertibil, asa ca contractul a fost semnat in lei si dolari; inflatia galopanta din toata perioada facea ca banii dintr-un calendar anual de lucrari sa ajunga doar la cateva luni de lucru efectiv). Lucrarile au mers taras-grapis pana in 1993, cand din lipsa de plati, s-au blocat. S-a facut un calendar nou, si s-a lucrat cat-de-cat acceptabil pana in 1996, cand, din nou lipsa de bani a oprit proiectul. Contractul cu CCCF/Italstrade a fost complet inghetat in 1998 si reluat in 2001.

Quote from: cezar-mario2012 on October 08, 2014, 03:14:48 PM
Au decopertat tot tronsonul si apoi au început cu terasamente,  dar cand venea iarna tot ce s-a lucrat se deteriora si anul celălalt o luau de la capăt.  Abea in al treilea an s-au gândit sa o facă pe secțiunii mai mici si au început cu secțiunea CB-Fundulea, aducând acea masina de turnat betonul pentru calea de rulare. Până in alegerile din 1996 se facuse două din cele trei straturi de beton pe toată lungimea, singurele lucrari întârziate erau podurile, aceste fiind la stadiul de pile si culee.

Doar un strat se turnase, nu doua. Si doar pe cativa km pe ambele cai, pe restul doar pe o singura cale. Existau inca bucati in care nu se decopertase nici macar vegetatia. Masina de betoane a fost adusa biata de ea in 1991, dar daca n-au fost bani s-o si puna in functiune, bineinteles ca n-au facut-o. CCCF de-abia avea bani sa-si plateasca muncitorii, nu te poti astepta sa fi avut de unde sa finanteze (in conditiile de-atunci de blocaj financiar total) o ditai constructie.

Nu s-a respectat reteta de la bun inceput - e unul din motivele pentru care segmentul arata asa cum arata. In 2001, la reluarea lucrarilor, trebuia spart tot si refacut. Nu s-a facut asta, s-a spart doar acolo unde crapaturile si fisurile erau de ordinul catorva centimetri sau mai mari. S-a lucrat, oricum, extrem de lent, inaugurarea fiind amanata cu mai bine de un an, desi finantarea fusese asigurata integral, si Mitrea era pe santier saptamanal in inspectie.

Lucrarile

Quote from: cezar-mario2012 on October 08, 2014, 03:14:48 PM
Dupa alegerile din acel an [1996], nu s-a mai construit nimic in domeniul de autostrazi, nici aici si nici in altă parte,  pana in 2001.

Lucrarile deja intrasera in impas din iunie-iulie, cu mult inainte de alegeri. Tot statul era in blocaj financiar, rezervele financiare folosite pentru a misca economia in '94-'95 terminandu-se.

Quote from: cezar-mario2012 on October 08, 2014, 03:14:48 PM
Intre 2002 si 2004 sa lucrat efectiv la A2, Bucuresti-Fetești. Pana in alegerile din 2004 si situația era urmatoarea: A2 București-Drajna, operationala; A2 Drajna-Fetești adusa la stadiul de terasamente,  urmând doar asfaltarea; A2 Fetești-Cernavodă in reconstrucție,  o cale fiind deja refacuta la nivel de terasament; A1 centura Pitești era in lucru si parca la fel si la Sibiu. 

Drajna - Fetesti era departe de "terasamente". Anumite structuri erau gata, dar la sfarsitul lui 2004 mare parte din lucrari nici macar nu erau atacate. Contractul de finantare a fost semnat la sfarsitul lui 2003, la fel ca si cel pentru renovarea Fetesti - Cernavoda. Lucrarile nu au fost intrerupte dupa alegeri, si nici macar incetinite, pe aceste segmente.

Quote from: cezar-mario2012 on October 08, 2014, 03:14:48 PM
Bechtel începuse lucrul la A3 si se semnase cu francezi pentru un drum expres intre Comarnic si Brașov. Timp de doi ani după alegeri nu s-a mai contruit nimic,  doar s-au renegociat contractele. Cred ca acum nu s-a oprit nici un șantier,  in afara de A3 si cele cu probleme de pe A1. Rus e un cretin si vad ca nu este receptiv, Sova era pe dinafară,  singuri care pot sa influențeze decizia construirii de Autostrazi sunt Dacia, Ford si transportatori,  acestia au forța necesara pentru a putea negocia de pe picior de egalitate.

Bechtel incepuse lucrul pe unul din cele mai paguboase contracte posibile (in care ei stabileau ce materiale se vor folosi, in ce cantitati, la ce preturi, si statul roman platea, indiferent ce faceau). Cu Vinci nu s-a semnat nimic - era un acord de constructie (cum exista si azi, tot cu Vinci) pentru Comarnic - Brasov. Nici atunci nu se gasea finantare, si problemele erau asemanatoare.

In 2005 nu "s-a oprit totul" si s-a renegociat - oricat de prost ar fi fost Dobre, tot ce s-a oprit au fost "PPP-urile" care nici nu incepusera si Bechtel, care ajunsese sa puna masa de biliard din sala de relaxare a muncitorilor pe factura catre CNADNR...

Quote from: cezar-mario2012 on October 08, 2014, 03:14:48 PM
Ps. Am uitat, in timpul CDR a fost "refacut" A1 intre București și Pitești,  asa de bine încât si acum mai peticeste la el.

Lucrarea la A1 a fost de calitate cu exceptia segmentului intre km 23 si 48. Altfel, la traficul pe care o are azi, ar fi fost praf si pulbere de mult.

Inainte de reconstructie, A1 avea benzi de 2.75+3.00, banda de urgenta neasfaltata pe 80% din lungime, si multe alte probleme asemenea. O parte din autostrada a fost reparata in 1988-89 prin turnare beton DEASUPRA stratului de uzura (de asfalt) ros (trebuia sa treaca Lenuta si Nicu pe-acolo, si nu puteau fi gropi, si asfalt nu era, asa ca au folosit ce-au gasit). Zona respectiva (undeva la km 15-20) era praf si pulbere (betonul ala trebuia sa tina fix 2-3 zile, nu mai mult). Autostrada, inca de la constructie, a fost limitata la 7.5t (si in unele perioade la 3.5).

Cu exceptia bucatii de la km. 23-48, lucrarea a implicat daramarea completa a autostrazii si reconstructia ei de la 0, la standardul din normativul vremii (benzi de 3.75 + banda de urgenta). Plus constructia unor noi poduri, iesiri si intrari etc. Lucrarea a fost facuta cu simt de raspundere - altfel, repet, la MZA-ul curent, A1 ar fi fost de mult distrusa complet, si nu e cazul - tine absolut onorabil lucrarea (ar avea nevoie de niste intretinere curenta mai de calitate, dar asta-i alta poveste). Reasfaltari si refaceri intermediare, la traficul existent pe A1, sunt absolut normale, si de asteptat la MZA-ul de pe sosea.

Pe bucata 23-48, din cauza lipsei de fonduri suficiente, s-a ales o metoda mai simpla de reconstructie, dat fiind ca acolo lucrarea fusese construita initial la standardul cel mai inalt din toata autostrada. Acolo, spre deosebire de restul autostrazii, NU s-a reconstruit fundatia. S-a folosit fundatia pre-existenta, s-au extins lateralele (s-a turnat fundatie noua doar pe spatiul extins). Pe urma, pentru ca fundatia nu putea duce o structura la fel de grea ca cea din normativ, s-a turnat si asfalt dupa o reteta mai subtire (care a cauzat probleme la inceput). Apoi fundatia originala, din anii '60, nu a tinut traficului si structurii rutiere mult mai grele, si a cedat si ea.

Dar problemele astea s-au reparat de mult - acum autostrada are nevoie de lucrari de modernizare si intretinere specifice unei sosele cu MZA 30-40.000. Adica strat nou de uzura la 4-5 ani, inspectii si reparatii ale fundatiei la 5-10 ani etc. etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cezar-mario2012

Nu știu ce vârstă ai, dar am inteles ca stai in Suedia, eu chiar am mers pe acea bucata de autostradă, intre CB si Fundulea inainte sa reînceapă lucrul la ea, in afara de poduri, betonul era turnat cam 50-60cm armat cu plasa de buzau. Da, apoi s-au luat eșantioane si au fost zone unde s-au spart betonul si s-a refacut fundația,  pana la 4 m fata de nivelul autostrăzi.  Una din aceste zone a fost chiar langa nodul de la Fundulea. Încearcă sa nu mai fi asa arogant,  nu mă interesează documentele vremi, am fost acolo și am vazut. Eu faceam doar o mică aducere aminte a chinuitelor autostrade din România, din peperspectiva unui simplu cetățean ce a trăit pe aceste meleaguri si încă mai trăiesc. Nu am timp la dispoziție pentru cercetare si nici nu cred ca interesează pe toată lumea. Idea este că toate guvernele au mai lucrat,  mai mult sau mai puțin la autostrăzi si nu numai guvernele de "dreapta", asa cum se induce,  pe aici.

Goldmund

Quote from: M-Power on October 08, 2014, 12:58:24 PM

Am mai postat aceeasi idee si "dincolo": una e sa fii ocolit de un traseu cand te situezi catre centrul tarii si alta e sa fii izolat undeva intr-un capat... In jumatatea de nord a Moldovei sunt mai multe orase mari si importante: Suceava, Botosani, Piatra Neamt, Bacau, Vaslui, toate aflate la distante de pana in 80-90km de traseul Iasi-Pascani-Tg.Mures. Nu am enumerat multimea de orase mai mici de la Radauti, Campulung, Falticeni, pana la Roman, (Pascani, Tg.Neamt, Tg.Frumos fiind oricum pe traseu). Nu mai spun de faptul ca si Vatra Dornei poate beneficia de acest traseu prin reabilitarea drumului ce coboara pe Bistrita pana la Poiana Largului. Cat despe finantarea dintre variantele Pascani-Tg.Mures vs Bacau-Brasov ce sa mai vorbim... de la buget nu sunt in stare sa finalizeze A3-ul pana in Bucuresti si ei vorbesc de trecerea muntilor pe la Oituz pe banii nostri?!?
Corect! Nu sunt bani si atunci e vorba de prioritati absolute, de folosirea banilor europeni in intregime si rapid, de coridoare clare care sa uneasca Moldova de Transilvania(precum Targu Mures-Iasi, e clar pentru toata lumea ce inseamna si cat de vital este), de cererea de imprumuturi si ajutoare de la UE pentru A0, A1, A10 si A3 de a fi in intregime si cat mai repede construite, dupa care Targu Mures-Iasi si da, autostrada sau drum expres Craiova-Pitesti.
Iar alte planuri pe hartie, Bucuresti-Alexandria, Bacau-Brasov si astfel de autostrazi sau expres-uri, da, sa se faca, daca tara are bani.