Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

alin2pas

+1, hvm.
Pe lângă aceste probleme, în unele locuri ar trebui rezolvată și problema materialelor de construcție (balastul), găsirea unor căi de creștere a cantității de bitum produse în țară și chiar de sprijinire a constructorilor prin metode financiare cum ar fi reducerea TVA sau alte mijloace care să nu încalce legislația europeană. E bine că e Cătălin acolo unde e, dar unele lucruri nu are cum să le facă singur, iar cele pe care le poate face sunt extrem de multe și cer timp pentru rezolvarea lor. E bine că la butoane au ajuns oameni de la API și de la Moldova Vrea Autostradă și nu de genul celui care nu avea nevoie de autostrăzi, că el ajungea direct pe pârtie cu elicopterul.

Ionut

API pe Facebook

Ca în fiecare an, lumea ne întreabă câți kilometri de autostradă vom inaugura, iar 2021 nu face excepție. Deci?

Nu prea mulți. Șanse reale de a fi deschise traficului le au loturile Alba Iulia-Aiud (24,25 km din A10, posibil în august dar probabil abia în toamnă), cioturile rămase de 2,2 km de la Alba Iulia Nord și de 4 km la sud de Aiud (tot A10) și Ungheni-Târgu Mureș (4,5 km parte din A3).

Atât. 35 de km de autostradă.

Teoretic, într-un scenariu foarte optimist cu autorități care se autodepășesc și un constructor la fel de motivat ca pe A7 la Bacău, la finalul lui 2021 am putea circula pe Drumul Expres DX12 Piatra Olt-Valea Mare, adică pe 21,35 km de drum expres care funcționează ca o centură a Slatinei.

Total? 52,35 de kilometri de drumuri de "mare viteză" și de mare siguranță.

A1 Sibiu-Boița? Gata prin 2023. A0 noua centură a Capitalei? Doar se vor începe lucrările pe (aproape) toți cei 48 de km din sud și pe mini-lotul 4 din nord (4,5 km). Primele inaugurări posibile în 2022 în varianta optimistă, cel mai probabil 2023. A3 Chețani-Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de deschidere în 2021 (practic imposibilă în acest an indiferent de deznodământ).

Dacă la inaugurări nu vom sta grozav, 2021 promite să ne aducă șantiere majore noi. Pe lângă A0 (52,5 km), vom vedea startul lucrărilor pe A3 Biharia-Chiribiș (28,55 km), Suplacu-Nușfalău (13,55 km) și pe unele porțiuni unde va fi front de lucru pe Nădășelu-Poarta Sălajului (42,3 km). De asemenea, anul acesta vom vedea primele utilaje pe A1 Pitești-Curtea de Argeș (30,35 km).

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

RaduG

Mulțumim API pentru analiza pertinentă și la obiect, am distribuit. Văzând jumătatea plină a paharului, în anul 2021 vom avea o grămadă de șantiere de acoperit. Să aibă membrii forumului suficiente drone :)

By the way, de la 1 Ianuarie s-au schimbat condițiile pentru drone, detalii aici: https://www.caa.ro/uploads/pages/Ghid%20de%20evaluare%20opera%20iuni%20cu%20UAS%20ed2.pdf

hvm

Quote from: adiarc on January 05, 2021, 09:39:03 PM
eu vad A1 SB - Pitesti gata in 2022

Ori ai gresit o cifra pe acolo, ori te referi doar la T1. Dar nu prea vad cum se poate ca T2&3&4 sa fie gata in 2 ani de acum inainte cand pentru 2&3 nu avem nici licitatia gata si la 4 inca n-avem constructor desemnat iar la 5 termenul e pe 2024 daca nu ma insel.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

user201

O curiozitate de început de an: Cam ce anticipați că se va atribui( și eventual semna ) în materie de construcție ca și loturi noi de autostrăzi sau drumuri expres, nu mă refer la SF-uri ci efectiv construcție?

IosuaT

Ce loturi  sar putea scoate la licitație  în anul 2021 și semnare contracte ?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

razvan96

Ce se poate semna e ce avem in licitatie deja: A0 Nord (exceptie L4 deja semnat), Craiova-Pitesti T4, Braila-Galati, PiSi4 (+chiar si 3 daca se aliniaza multe planete), Suplacu-Chiribis, poate cu mult noroc Poarta Salajului-Nusfalau (pe ideea ca pana acum pe proiectele mari in Transilvania nu prea s-au bagat multi la licitatie ceea ce teoretic inseamna mai putin de evaluat si mai putine sanse de contestatii).

Ce se poate scoate la licitatie: Ploiesti-Buzau-Focsani sigur -sa speram ca si mai departe pe A7 pana la Pascani, A13 Sibiu-Fagaras.

user201

@IosuaT Da, la asta mă refer, dar pe partea de construcție, nu doar SF.
@razvan96 Deci ar fi sigur pentru execuție Ploiesti-Buzau-Focsani pe A7 pana la Pascani, și A13 Sibiu-Fagaras în totalitate?

pasadia

Pe Sibiu - Fagaras, daca scot la licitatie, va fi pentru proiectare si executie. Dincolo, pe A7, licitatia va fi doar pentru executie din moment ce anul acesta ar trebui sa avem deja PT pe unele segmente. Deci pe A7 poate vor incepe lucrari la final de an (optimist vorbind, dar cred ca va trebui daca vrem absorbtie), dar pe A13 nu e nici o sansa de lucrari in 2021 (as tinde sa cred ca nici in 2022).

IosuaT

Ar suna foarte  bine sa aveam  și contracte semnate pe A7 sectoarele  avansate . Din ce din ce îmi aduc aminte sectorul Focșani Bacău este intarziat.  Bine ar fi sa avem A3 in construcție în totalitate (fără tunelul meses) pana la final de an. La ce fonduri avem alocate pana în 2026 2027 ar fi păcat sa nu profitam de ele. În pregătire ceva proiecte  avem pentru absorbție pe partea rutiera. A7 in totalitate + Dx7 pascani Siret.,DX Buzău/Focsani-Braila, Dx Targu Neamt, DX Oar Satu Mare Baia Mare . Doar sa se vrea. Toată baza  în domnul Ministru ...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti, A0 Centura Bucuresti,  A7 Ploiesti - Bacau - Pascani, A3 Cluj - Oradea ; Importante. A8 Iasi-Targu Mures, A13 Sibiu - Brasov - Bacau; A3 Ploiesti - Brasov; DX 12 Pitesti - Craiova.

user201

@pasadia Mulțumesc pentru clarificări privind A13 cu licitare 2021, proiectare 2022 și probabil execuție 2023-2025 :D :D cât și celorlalți pentru răspunsurile oferite.

alecu26

datorita inflatiei de proiecte de pe piata, eu zic ca riscul de contestatii va scadea mult. E loc pentru fiecare sa castige cate un lot mai mare sau mai mic.

UMB, Aktor au tolba plina. Chiar si Astaldi.

Foame mare vad la Pizza, Strabag, Porr.

In concluzie sunt ceva sanse  ca cea ce se va lansa la licitatie in lunile urmatoare (sa vedem exact ce, ca in drum spre SEAP nu e mai nimic), sa se semneze anul asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

punktnet

Din pacate va fi bataie pe loturi intre chinezi si turci. Pana nu se transpune in legislatie o conditie ca banii UE sa nu plece in Asia, ma tem ca nu scapam de ei.
Just kidding.