Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vancouver

#6255
Cine nu intelege cauzele nu are cum sa rezolve problemele. Voi ii tot dati inainte, vreti un alt CNAIR, nu vreti model austriac, nu va intereseaza schimbarea unor reguli simple.

De ce credeti ca intr-un CNAIR nou vor fi oameni mai de calitate? Cum garantati ca nu va fi si mai rau? Sau cam la fel, dar fiind si la inceput, o sa le ia ani pana se prind de una alta.



Repet, puteti face orice, daca nu luati masurile de baza de schimbare A SISTEMULUI, oamenii noi se vor plia si ei pe sistemul actual si rezultatele vor fi doar sporadic mai bune.


Ati vazut ce a facut primarul din Oradea? Ati vazut ca atras fonduri mult peste cat se cuveneau normal orasului. Si ati vazut cum? A dat afara 300 de angajati si a continuat cu restul de 900. Restul fiind aceeasi care inainte nu erau in stare de nimic. Ca cei dati afara eu fost in mare masura din politia locala, nu din administratie. Dupa care a facut departament special de vanat fonduri europene. Tot cu aceeasi oameni, doar ca unora le-a dat un tel clar, o directie de urmarit. I-a facut vanatori. Dupa care a creat acele parcuri industriale, chiar cu bani UE, iar acum incaseaza de acolo taxe si impozite mari, si le foloseste ca sa plateasca cofinantarea altor proiecte europene. Asa a explicat ca a facut, dar niciodata nu a spus ca a schimbat oamenii. Aceeasi oameni, pusi cum trebuie la treaba, cu birouri moderne, cu calculatoare, etc...

Da, si mie mi se apleaca cand aud de Mihail B a s u l e s c u si imi vine sa-mi dau palme cand aud de Ionita. Iar cu generatia noua de Scarlat m-am lamurit de asemenea. Nu inseamna ca nu trebuie dati afara cativa. Fie si numai ca exemplu, sa stie ceilalti de frica.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

Făcând referire la Autostrada Nordului Suceava – Dej – Satu Mare, Gheorghe Flutur a precizat că în cadrul ședinței a fost prezentată etapizarea proiectului și tratarea în primă fază a centurilor ocolitoare de pe traseu, respectiv cele din Gura Humorului, Câmpulung, Vatra Dornei. ,,Acum se discută despre transferarea unor bani de la POIM la POR pentru ca aceste centuri să fie eligibile. În perioada imediat următoare vor veni specialiști din cadrul CNAIR pentru a discuta la concret realizarea centurilor", a arătat șeful administrației județene.

svnews.ro

GDC

#6257
Asta cu Autostrada Nordului e ca să nu mai spună lumea că A8 traversează munţii pe cel mai lung traseu de traversare a Orientalilor.
Dar deși consider Autostrada Nordului o fumigenă aruncată ca să mai întârzie un pic A8, centurile mai sus menționate ar fi bine venite. Se pierde stupid de mult timp să traversezi cele 3 localități.

Nu mă prind ce treabă are POIM și POR în schimb. Ce, și centurile astea le facem în 3 ani? Mai auzisem și de A13 de la Brașov la Bacău că e gata acuși.

cristi5

#6258
Pai e inca o dovada ca fiecare trage pe traseul lui. Flutur la Suceava, Sova la Bacau etc. La Targu Neamt nu e niciun lider?

Dar abordarea propusa de mine cu modernizarea pe culoarul actualelor DN (vorbesc strict de zonele cu trafic mic, cum sunt traversari montane sau "marginile" tarii) se potriveste exact cu aceste interese locale.

Si fireste ca-n aceasta abordare centurile sunt esentiale, si e bine ca Flutur vorbeste despre ele.

Atata ca nu va iesi autostrada, trebuie sa-si diversifice vocabularul rutier.

ghrt

@cristi5, în principiu sunt de acord cu tine chiar dacă privesc altfel lucrurile - şi anume din perspectiva mentalităţii colective româneşti (care de fapt e balcanică), nu a statisticii cum cred că le analizezi tu. Dar părerea mea este că cea mai bună politică ar fi una cu două paliere, în care lucrările de optimizare de care spui să fie accesibile ca decizie şi ca finanţare comunităţilor regionale (parte din autonomia locală?), iar pe partea de naţional să existe în continuare presiune pentru un management cât de cât eficient şi adus la zi cu tehnologia.
E firesc ca un primar în colaborare cu CJ-ul sau cu ceva la nivel de regiune să poată să argumenteze şi să obţină cofinanţare pentru o centură rutieră la localitatea respectivă.
La fel, e firesc să speram la o administraţie naţională funcţională.

Schimbarea obiectului de activitate al CN-AIR în optimizări locale ar fi ultimul cui în coşciugul infrastructurii naţionale. E adevărat că autostrăzile din România au fost realizate exclusiv de constructori şi nu de Companie, iar în sistemul ăsta nu se pot realiza autostrăzi în zone montane, nu se pot realiza tuneluri, în general nu se pot face chestii care depăşesc marja de eroare pe fonduri UE, de 10% sau cât mai e, iar cele din zona de deal au fost la noroc în funcţie de constructor şi problemele apărute. Cele la câmpie sunt mai simple, cu marjă de eroare mai mică, şi le fac constructorii dacă nu au probleme interne. Şi e la fel de adevărat că această Companie nu e în stare nici să întreţină ce infrastructură există. Însă pentru realizarea unei reţele de autostrăzi trebuiesc realizate măcar vreo 2 treceri montane şi încă 1000+ de km, iar singura soluţie este reformarea Companiei de către politicieni.

Tracţiunea / presiunea electorală este momentan foarte mică deoarece românii pur şi simplu nu sunt interesaţi de infrastructură, iar transportatorii probabil că nu au lobby suficient. Ca urmare interesul politic pentru o Companie performantă este minim. Când s-a creat un început vag de presiune pentru A8, politicienii au dezamorsat-o imediat şi fără costuri cu câteva vorbe frumoase pe principiul pupă-i în bot. Ultimii ani au dus alocarea către un minim, practic în afară de 2-3 companii nu cred că mai există firme de construcţii serioase în România care să lucreze cu statul. Suntem o periferie rău-famată a pieţei.

Concluzia mea de etapă este că dacă va exista finanţare, Compania actuală poate să "asigure" autostrăzi de câmpie, şi sunt destui km absolut necesari (de exemplu A0 şi bucăţi destul de întinse din A7), iar acţiunea de felul #şieu sunt o parte din ceea ce trebuie pentru a crea o presiune electorală pentru infrastructură.

Ca să răspund la întrebarea ta cu liderii locali. O fentă simplă e să le spui celor din Iaşi că Tg Neamţ vrea primul, iar celor din Neamţ că Iaşiul le-a luat faţa. Şi cheltui banii pe lucrările consacrate şi câteva populisme. Asta practica Năstase dacă îmi amintesc corect.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#6260
Quote from: vancouver on December 10, 2019, 02:56:44 PM
Cine nu intelege cauzele nu are cum sa rezolve problemele. Voi ii tot dati inainte, vreti un alt CNAIR, nu vreti model austriac, nu va intereseaza schimbarea unor reguli simple.

Desfiintarea CNAIR era doar un exemplu. Suntem perfect de acord ca pana si aia ar fi extrem de complicata si nu e sigur ca ar rezolva ceva.

Si reformarea actualului  CNAIR si operationalizarea CNIR si orice alta solutie se va lovi fix de aceleasi probleme structurale. De exemplu: pepiniera de cadre a carei calitate e data de testele PISA si care sunt selectate pe nepotisme si pile. Asta nu se rezolva cu elminarea unei stampile. Problemele structurale se rezolva cu reforme structurale.. Si dureaza mult rezolvarea asta. Nu exista artificii tehnice, birocratice sau ingineresti care sa rezolve. No silver bullet. Noi ca ingineri sigur ca suntem tentati sa credem ca gata, eliminam o stampila, facem constructorii gen Comsa sa lucre mai curat un pic si totul va fi roz. Nici pomeneala. Nu acolo e baiul.

Zici ca primarul din Oradea a concediat etc. Cand ai autostrazile 100% politizate, cand posturile in CNAIR sunt aur curat pt ca au salarii super-grase (si vedem deja la DRDP Timis salarii parandarat la partid), vreau sa vad cine face acelasi lucru la CNAIR si in MT. Sau in CNAB sau poate chiar CFR desi acolo inteleg ca nu e dezmat salarial.

De exemplu daca dadeau o lege sa semneze o singura persoana cum propui tu, in cati ani s-ar fi rezolvat tunelurile Holdea? Pai tot atatia, tot cei 6 care au trecut si inca cativa, pentru ca si persoana aia ar fi asteptat dupa politic, sa-i spuna daca sunt ursi sau nu (si inca politicul nu s-a hotarat, vezi declaratia proaspatului PM). Acolo sunt alte doua probleme structurale:
incoerenta politica si
amestecul politicului in partea tehnica.

Amestec politic pe partea tehnica e si faptul ca vor sa faca la munte autostrazi full-profile (ca altceva nu stiu) pe trafic de judetean, ca asa cere electoratul (inclusiv aici pe forum), si dupa aia, culmea, se mai si cearta pe unde sa le faca, deci nu iese nimic. Adica nu e culmea, e fix incoerenta politica descrisa mai sus.

naivu

Quote from: cristi5 on December 12, 2019, 10:35:29 AM
Amestec politic pe partea tehnica e si faptul ca vor sa faca autostrazi full-profile (ca altceva nu stiu) montane pe trafic de judetean, ca asa cere electoratul 
De acord ca politicul nu trebuie sa se amestece pe partea tehnica, dar care ar fi proiectele de autostrazi montane pe trafic de judetean? Valea Oltului si Valea Prahovei garantat nu, Valea Dunarii (Calafat-Lugoj) este pe coridor european, iar traficul pe la Vatra Dornei, Cheile Bicazului sau pasul Oituz nu va ramane la valorile de acum daca vom crea conditiile sa se dezvolte ceva economie si in Moldova (intre aceste conditii fiind si constructia de autostrazi). Doua benzi pe sens si sensuri separate este un "sine qua non" (un "must").
Unde as fi mai lax cu proiectantii la o autostrada montana ar fi viteza maxima permisa; sa nu insistam sa avem autostrada de 120km/h in punctele cu relief dificil, sa acceptam si portiuni cu vmax 100, 90 sau chiar 80km/h (cum este la greci).

ghrt

Cu privire la cifrele estimate de trafic zic să lăsam să se pronunţe SFurile iar opiniile noastre să fie cu privire la acele SFuri. Altfel iar iese o discuţie fără cap şi fără coadă. Cert este că nu sunt normative nici pentru 2+1 cu separator, nici pentru 1+1 sau 2+1 pe HP.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

#6263
"Sa se pronunte SFurile" e teoria. In practica damboviteana e cu totul altfel.

Societatea civila are influenta zero (si) pentru ca
- cifrele de trafic sunt la secret (dar nah, mai aflam pe surse, de acolo stie Ionut, si ne-a spus la toti, ca e trafic de DJ)
- SFurile sunt secrete pana se pun pe SEAP

In plus din cauza amestecului politic in aspecte tehnice SFurile contin calcule aparent matematice si rationale dar care pe la noi se ajusteaza (ca e plin de coeficienti) pana "iese autostrada" ca doar asta a promis seful politic la electorat. Si trebuie sa iasa autostrada pe la mine prin batatura, pentru electoratul meu. Vezi A13 vs A8, studiul lui nenea Sova e cu mult cantec, s-a discutat pe forum. Reamintesc si ca intr-o vreme se discuta si autostrada la Bombonica.

Ca o ilustare a acestui principiu uita-te la recentul video de pe LD4, de la celebrii lilieci. In 3 min de video se vad vreo trei vehicule pe ambele sensuri. Acolo putem zice ca e coridorul principal, ca LD4 nu e folositor fara LD3 etc. Dar in alte parti, nu prea.

pasadia

@cristi5

Mie nu îmi e rușine și o să spun: nu e trafic de autostrada nici pe valea Oltului, nici pe valea Prahovei. Asta e adevărul, fie că convine fie că nu.

Da, nu zic sa nu se construiască autostrada. Dar sunt conștient că construcția direct a autostrăzii e o "ardere a etapelor". Firesc ar fi fost sa fie construit un fel de half-profile, undeva prin anii '70-'80 și acum sa ne gândim la dublare / reamenajare. Dar noi avem o întârziere imensă, istorică.

Cât privește restul traversărilor montane - da, acolo chiar nu cred că va fi VREODATA trafic de autostrada, indiferent de evoluțiile viitoare.

voicul

#6265
NU stiu de ce nu ti se pare ca e trafic de autostrada nici pe VO nici e VP. Mie mi se pare ca deja este pe ambele trafic de A.
Intradevar pana nu avem cifre oficiale, fiecare cu parerea lui.

Am gasit un MZA facut de o firma de publicitate care zice ca pe VP e trafic de A si pe VO e pe acolo.



https://www.wizard-media.ro/_Harta/_CESTRIN2015/


pasadia

În primul rând vezi că asta e o prognoză. Și cam atât.

nenea_hartia

@pasadia: Nici eu nu cred că acum e trafic de autostradă, dar chiar și hărți realizate pe baza traficului real pot induce în eroare, pentru că măsoară doar ce circulă efectiv pe DN1, fără să ia în calcul și traficul de marfă obligat să circule pe DN1A. În plus, trafic sau ne-trafic, ceva trebuie făcut acolo ca să nu se mai facă 3 ore între Comarnic și Predeal.

Dar văzând harta de mai sus mi-am adus aminte de o chestie care arde, după părerea mea: lărgirea A1 București-Pitești la 3 benzi pe sens plus reabilitarea sa. Cred că despre asta ar trebui să discutăm mai mult, poate și câteva poziții publice ar fi potrivite. Ar fi timpul (era de mult timpul) unei licitații pentru un SF.

Mersul trenurilor

Da asa e Bucuresti - PItesti tot la 3 benzi si chiar si Bucuresti-constanta desi asta e mai mult sezonier aglomerata. 

pasadia

Mda, bine că facem A0 cu 2 benzi și e destul dar tragem 3 benzi până la Constanța. Oameni buni, voi circulați pe autostrăzile ăstea?

@nenea_hartia : 3 benzi nu cred că sunt necesare până la Pitești. De fapt as zice că e cazul să fie reabilitată și cam atât. După ce facem A0 și DNCB și regândim nodurile corect, astfel încât să nu fie zone de sugrumare a traficului, ne mai putem gândi daca chiar e nevoie de 3 benzi.

Pentru A2 soluția primara e simpla - dispariția fizica a stației de taxare. Și mai multe spatii de servicii, dar asta e boala pe toate autostrăzile noastre.