Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Un ACB bine facut tocmai asta trebuie sa dezbata: daca sunt suficiente beneficii sociale cat sa justifice costul.
A8, in varianta care va exista, daca va avea un ACB bine facut, nu va fi un proiect pur social/ politic. Poate fi si fundamentat economic (economic nu inseamna doar cifre seci cost vs economii de carburant, toste beneficiile sociale se cuantifica financiar si se iau in calcul).

dr4qul4

Daca e face ACB pe bune, ACB pt A8 va iesi:
- upgrade drumuri existente pe Tg Mures-Tg Neamt (dar vb in principal 2+1 half-progile dar si de e portiuni cu tunele si viaducte 1+1 si cateva intersectii la nivel cu drumuri forestiere/judetene)
-HP (adica 2+1 complet denivelat) pe Tg Neamt- A7
- A8 full pe portiunea A7-Iasi
- restul...in functie de ce fac moldovenii (la drumurile actuale HP la noi e deja prea mult)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Actualizarea primelor doua tabele dupa cele doua contracte semnate ieri.





Contracte semnate/active pe 193 km de autostrada. Licitatii pe 172 km de autostrada (nu pun la socoteala PPP Ploiesti-Brasov). Putem spune ca avem 365 km de A "in implementare", aproape sa devina realitate. Aproape = 5-10 ani.

pentium10

Avem noi normativ pentru "Runaway truck ramp"? Oare pe A1 la PiSI sau A3 CoBra ar trebui prevazute?



comentariul la descrierea de pe Youtube




Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

cristi5

Am remarcat si eu astfel de rampe cand am trecut cu Dacia pe Brenner...

Incredibil ce sus a urcat. Cum coboara dupa aia de acolo? Mai are frane sa-l tina sus?

voicul

Ala pare prins/ca sta in pietris acolo si de aia nu o ia la vale.

Europiu

Quote from: cristi5 on May 05, 2019, 10:32:21 PM
pe Brenner...
Corect. Pe A3 sau A8 in Germania nu imi amintesc sa fie. Poate ceilalti colegi?

Quote from: cristi5 on May 05, 2019, 10:32:21 PM
Incredibil ce sus a urcat. Cum coboara dupa aia de acolo? Mai are frane sa-l tina sus?
Pai se poate face un calcul cu o estimare a energiei cinetice pe care o avea la baza pantei :).
Bag sama ca, o data ajuns sus, exact ca la masinile mici, poate opri motorul si sa lase in viteza, nu?
Iar de coborat, well, incet-incet, prin alunecare...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alexV

Quote from: voicul on May 05, 2019, 10:42:54 PM
Ala pare prins/ca sta in pietris acolo si de aia nu o ia la vale.

Da, se afunda in pietris si ramane acolo. acea rampa de pietris nu e compactata. am vazut multe in europe pe autostrazi.

tom_sawyer

Eu cred ca acum, in contextul in care se scoate la licitatie SF+proiectare pentru A13, proiectul A8 devine redundant.

Cu parere de rau pentru cei din Iasi care militeaza pentru A8, dar e clar ca Guvernul a luat o decizie si anume prioritizarea A13, probabil pentru a atrage trafic pentru PPP-ul A3 Ploiesti-Brasov.

Cred ca mai util ar fi sa se puna presiune pentru Autostrada Nordului (ca A sau DX), care conecteaza Iasiul (si Chisinaul) de Europa pe un traseu chiar mai scurt si are avantajul ca nu lasa partea de NE a Moldovei neconectata la reteaua de autostrazi.

Autostrada Nordului:



versus

A8:



Powered by API/PUM imgur uploader

dacianova

Eu sunt din Iași dar sincer nu cred că, în următori anii, se va face vreuna din cele două autostrăzi.
Momentan vin alegerile iar politicienii promit! Asta știu, asta fac.
Un studiu de fezabilitate realizat nu obligă la absolut nimic.
Pentru A8 s-au făcut, dacă nu mă înșel, studii de fezabilitate prin 2010. Vezi vreun kilometru din A8 realizat?
Iar autostrada nordului mi mi se pare că este o altă utopie.

tom_sawyer

Sigur ca in urmatorii 5 ani nu se va baga lopata in pamant nici pentru A8, nici pentru A13.

Totusi pasi concreti s-au facut pentru cele doua. Avem un contract semnat recent pentru completare SF sectiune montanta A8, cu durata de 18 luni.
Si urmeaza se se scoata la licitatie saptamana asta SF+proiectare A13. Probabil durata contractului va fi de 24 luni. Stim din experienta A7 ca licitatia poate dura 2 ani pana la semnarea contractului. Apoi licitatia pentru executie, care la fel poate dura 2 ani pana la semnarea contractului. Daca nu se anuleaza si se reia intre timp.

Autostrada nordului e la stadiul de utopie momentan, se pare ca vor sa pregateasca totusi elaborarea SF-ului.

Parerea mea e ca nu pot coexista A13 si A8, sunt prea aproape una de alta. Ideea cu A8 era ca va fi o singura trecere a Carpatilor spre Moldova si ca A8 se va plasa cam la mijlocul Moldovei, dar acum se scoate la licitatie A13 cu proiectare inclusa, deci va fi cu un pas birocratic in fata A8.


dr4qul4

traseul nordic e doar cu 26 de km mai scurt. Adica 15 minute. DAR trece numai prin munti/dealuri grele  pe un traseu complet nou, unde nu avem nimic inceput. Si ocoleste Cluj-Napoca. Macar A8 se leaga de A3, care probabil va fi gata in 5-10 ani.
Trebuie sa luam serios in considerare ca zonele montane din A13 si A8 sa le facem HP pe 14m. Asta nu inseamna ca trebuie sa lasam de izbeliste nordul tarii, dar, in loc sa ne gandim ca trebuie neaparat A, poate cantarim si optiunea de a face cate un tunel/viaduct/debleu care sa mai elimine din serpentine si localitati tranzitate.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Daca se finalizeaza cu succes licitatia pentru SF+proiectare A13, dpmdv proiectul A8 e omorat, nu vad cum ar mai putea obtine finantare europeana.
Si nici sustinere publica (jumatatea de sud a Moldovei se va vedea "cu sacii in caruta" si pe partea cealalta a muntilor la fel, in 2-3 ani si-au rezolvat conexiunea cu Europa prin Tg.Mures-C.Turzii).
La autostrada nordului ar fi interesati sa "tipe" si cei din Bistrita, Baia Mare, Satu Mare, pe langa cei din Moldova.

Legat de traseu, mie ochiometric imi pare mai usor decat cel prin Tulghes, e deja o cale ferata care strabate muntii pe acolo.

Xenos

#5953
^
Ochiometric...calea ferată de pe M 401/502 (Ilva Mică - Floreni, spre Vatra Dornei) este extrem de dificilă, se circulă efectiv tunel-viaduct-tunel-viaduct, practic peste pădure, prin munți, la mare distanță de DN 17. Nu întâmplător această secțiune dificilă a fost finalizată în perioada interbelică.
În ce privește DN 17, dar și calea ferată M 502 în parcursul său la est de Vatra Dornei, urcă amândouă în pasul Mestecăniș (calea ferată trece prin tunel, cam la 1000 m înălțime, dar declivitățile de acolo sunt foarte mari), nu prea văd exact cum ar putea fi realizată o autostradă pe acolo.

Personal și eu înclin spre A 13, mi se pare că DN 17 e o legătură decentă pe nord - evident cei care circulă des pe acolo vor putea replica legitim că e nevoie de 2 autostrăzi între Moldova și Transilvania, au evident dreptate. De fapt, și A 8 ar fi mai la sud de DN 17...


vancouver

Eu ma tem ca, date fiind bâlbâielile repetate si stilului pompieristic-amator, ambele proiecte (A8 si A13) vor intra de la un moment dat intr-o linie dreapta din care nu vor mai putea fi oprite. Asta este o mare greseala, vor fi sume fabuloase cheltuite, cand traficul va fi evident extrem de redus. Ambele proiecte vor fi probabil incepute in cateva puncte, cu fonduri insuficiente, vor trena, dar pe un termen f. lung nimeni nu le va putea opri complet de teama furiei populare coroborata cu teama ca vor exista acuze de cheltuire inutila de bani in trecut.

Daca tot se fac ambele, atunci mi se pare ok sa se faca half-profile pe zonele dificile, resp. full doar in zonele line, gen Brasov-Tg. Secuiesc. Half profile inseamna ca se poate trasa 2+1, iar pe poduri si in tunele 1+1.

Practic ader si eu la ideile lui cristi5, pe care initial le-am combatut, in primul rand pentru conflictul camioane - autoturisme, conflict care nu prea are ce cauta pe un drum modern... dar daca se fac ambele autostrazi, atunci traficul, si asa subtire, se va imparti inca o data. Oricat trafic o sa apara apoi ca urmare a existentei drumului mai bun, tot f. mic va fi, asa ca e ok 1+1 alternat cu 2+1 si doar ici colo 2+2.

Legat de DN17 / autostrada nordului, aici optez pentru un upgrade al drumului existent + autostrada doar la capete. 3 etape:
1) contruirea a 2 tunele: in pasul Mestecanis, resp. tunel ocolire Vatra Dornei
2) intre Bistrita si Gura Humorului, unde este posibil si util, mutarea amplasamentului ca sa fie mai drept, cu mai putine localitati, cu profil de drum express 2+2 (unde relieful e mai lin) alternat cu 1+1 (unde e mai dur).
3) Autostrada pe zonele Dej - Bistrita (incl. centura Bistrita) si Gura Humorului - Suceava (incl. centura Gura Humorului).
Fiecare etapa pe ca. 10 ani, adica etapa 3 pentru 2040-2050, cand poate A8 va exista deja half si se poate stabili daca aceasta etapa 3 mai este necesara sau nu.

Fara legatura cu asta, pe Cluj-Dej trebuie oricum facuta cat mai rapid o autostrada, ceea ce va face si traversarea DN17 mai usor de suportat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.