Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

yetiman

@dr4qul4: ce imi place la harta ta este timpul de zbor intre Siret si Dortmund ... 15h 5'   ....  :lol:
(stiu ca ei socotesc in functie de conexiuni, dar e chiar haios... Cred ca si Aurel Vlaicu facea mai putin...)

Scuze de off -topic
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

lucraru cu profit foarte foarte mare pe pretul unitar de la terasamente. Daca era dupa ei, nu ar fi facut nimic altceva...in afara de terasament si asfalt dar deh.,...mai trebuie cate un pod, un sant, un podet.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tudor

Quote from: dr4qul4 on April 07, 2016, 12:44:28 PM
Mai auzim mult de prostia cu "traficul transfrontalier"pt A8?
NU va atrage nici un camion din Ucraina spre vestul europei.
Absolul de acord!
Traficul transfrontalier de care vorbeam eu e cel strict intre Romania si Ucraina: Gen Timisoara/Cluj-Cernauti/(Kiev). Nu e unul care sa genereze vreodata nevoia de o noua autostrada sau macar un DX si nu insist. Insa ar puta cantari in alegerea traseului unei autostrazi pe care o facem oricum si care ar putea fi un competitor pentru o autostrada intre Lvov si Ungaria. Nu e neaparat nationalism insa in zona Cernauti exista (inca) o comunitate romaneasca de care ar trebui sa ne interesam. In fine, nu asta e ideea.

Quote from: dr4qul4 on April 07, 2016, 12:44:28 PM
haideti sa ne uitam doar la Romania. Trebuie sa legam: Cluj - Timisoara - Iasi
As zice ca telul nu e sa legam Iasiul la autostrada ci fiecare zona a Moldovei

Quote from: dr4qul4 on April 07, 2016, 12:44:28 PM
Cate autostrazi peste Carpatii Orientali vom face? Daca facem 2, atunci avem A8 si A13.
Dar probabil va fi doar una.
Exact aici e cheia alegeii traseului/traseelor. Nu in cat timp ne propunem (si implicit care ar fi prioritatile). Realist vorbind vor trece cel putin 30 de ani pana vom avea o retea de autostrazi functionala in Moldova si 20 de ani pana la o prima trecere la nivel de A peste Orientali

Trecand peste ceea ce exista deja in Master Plan, daca ne propunem ca in final sa avem o singura trecere peste Orientali e evident ca aceea ar trebui sa fie intradevar mai la sud decat actualul A8. Sunt convins inca ca o singura trecere peste Orientali nu ar reprezenta solutia pentru o retea "completa" de autostrazi pentru Moldova.

Loko

Quote from: dr4qul4
haideti sa ne uitam doar la Romania. Trebuie sa legam: Cluj - Timisoara - Iasi
Cate autostrazi peste Carpatii Orientali vom face? Daca facem 2, atunci avem A8 si A13.
Dar probabil va fi doar una.
A8 - prin Tg Neamt - avantajeaza Iasiul, Tg Mures si Clujul. Foarte putin si Suceava
orice traseu mai sudic (prin Piatra Neamt sau mai sudic) Dezavantajeaza Suceava dar avantajeaza Piatra Neamt si Bacaul, Roman, Vaslui. Iasiul si Clujul nu sunt afectate.
A13 dezavantajeaza Suceava, Botosani, Iasi, Cluj si Tg Mures, dar avantajeaza Bacau, Vaslui, Onesti, Barlad, Brasov si Sibiu.

Exact. Din punctul meu de vedere, orice alta varianta in afara de cele prin Piatra Neamt si Targu Neamt nu are cum sa fie luata in calcul (m-am uitat si la varianta propusa de tine, pe valea raului Trotusi, insa se abate prea mult...). Orasul Iasi trebuie sa beneficieze de o legatura cat mai rapida spre Occident. Iar prin Iasi se conecteaza la Occident si Chisinau.

Ca tot era discutia pe aici despre care sunt orasele importante din Romania... Sa fim seriosi, oricum ai da-o, ele sunt 4 la numar: Bucuresti, Cluj, Iasi si Timisoara. Al 5-lea ar fi (si speram ca va fi) Chisinau. Atat din punct de vedere istoric - Timisoara nu a fost niciodata subordonata Clujului, sau oricarei capitale a Transilvaniei, ci a fost mult timp capitala unor entitati statale considerabil mai mari decat Banatul, si anume Pasalacul Timisoarei sau Voivodina sârbească&Banatul timișan; Chisinau a fost subordonat Iasului, insa prin faptul ca intre timp a devenit capitala de stat suveran, a capatat un cu totul alt statut. Universitar - aceste 5 orase sunt singurele orase care au beneficiat de universitati si in perioada interbelica, cu o singura exceptie - Chisinau (pe atunci doar o filiala a universitatii Iasi, cu o singura facultate - agronomie) era inlocuit de Cernauti; intre timp insa, Chisinau a devenit cu totul altceva, in schimb Cernauti a stagnat, nu a reusit niciodata sa atinga 300k locuitori. Economic - aici Timisoara si Cluj fara discutie, Iasul a ramas mult in urma insa exista potential urias, trebuie doar ca lucrurile sa se faca in mod profesionist (vezi aeroportul din Iasi); iar Chisinau e dublu ca si populatie. Cultural - aici cred ca lucrurile sunt clare. Plus ca e si logica distribuirea aceasta de 5 orase mari regionale, e si echitabila: in sudul Romaniei exista capitala Bucuresti, care absoarbe tot, in schimb in Moldova si Transilvania sunt cate 2.

Acestea fiind zise, eu chiar cred ca autostrada trebuie construita in asa fel incat distanta catre Occident din Iasi (& Chisinau) sa fie cat mai scurta. Totusi si cateva zeci de km in plus sau in minus conteaza, mai ales ca pe urma autostrada continua prin Ardeal, unde deja se pierd destui km prin acea "deviere" prin Zalau.


alecu26

Ca o completare la o discutie cu mai multe pagini in urma: In Europa nu exista multe treceri cu autostrada completa prin Alpi, deoarece a fost conditie a Elvetiei la intrarea in UE. Nu s-au vrut o tara de tranzit. Daca Europa o vrea ea a pus conditia ca totul sa se faca pe CF, cu tunele gigantice (de aici si banii bagati la greu in tunele care leaga Elevtia de restul Europei...si care au tot depasi record dupa record).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

 Elveția nu este UE, este dor în Schengen.

__dir


dr4qul4

Nu uitati la orase importante Constanta si Craiova.  Primul este legat chiar bine, iar pt Craiova am avea nevoie de A12 + imbunatatirea DN6 (tunel plugova, largire la 2 benzi in cateva locuri)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Eh, Constanta cu o adninistratie cat de cat decenta ar fi fost acum de 2 ori cat Clujul. Acum a pierdut startul, dar eu tot cred ca in 15 ani ar putea fi dubla ca importanta economica in raport cu oricare alt oras din Romania (cu exceptia Bucuresti-ului). Dar tine mult de administratia locala.

mikidutzaa

Quote from: alecu26 on April 07, 2016, 08:27:41 PM
Ca o completare la o discutie cu mai multe pagini in urma: In Europa nu exista multe treceri cu autostrada completa prin Alpi, deoarece a fost conditie a Elvetiei la intrarea in UE. Nu s-au vrut o tara de tranzit. Daca Europa o vrea ea a pus conditia ca totul sa se faca pe CF, cu tunele gigantice (de aici si banii bagati la greu in tunele care leaga Elevtia de restul Europei...si care au tot depasi record dupa record).

Si tunelul Mont Blanc nu are decat un singur tub si este intre Franta si Italia si in ambele capete este autostrada. La fel tunelul Frejus.

Dar noi facem autostrada A8 si A13 (plus A1) daca e sa credem Masterplanul  :bash:. Mult mai normal e sa faca un fel de drum expres in zona montana (chiar si cu 1 banda pe sens unde e mai scump) si daca o sa dea pe-afara traficul se mai face un fir peste xx ani. Problema majora sunt serpentinele, localitatile si faptul ca drumul cam ocoleste intre Moldova si Transilvania (i.e. viteza medie) nu ca n-avem autostrada.

qsv

Quote from: __dir on April 07, 2016, 08:50:17 PM
Au aparut niste date despre recensamant (total aiurea centralizate)

http://www.cestrin.ro/web2014/pdf/recensamant%202015.pdf

+1, Multumesc!

Quote from: pasadia on April 07, 2016, 11:32:32 PM
Eh, Constanta cu o adninistratie cat de cat decenta ar fi fost acum de 2 ori cat Clujul. Acum a pierdut startul, dar eu tot cred ca in 15 ani ar putea fi dubla ca importanta economica in raport cu oricare alt oras din Romania (cu exceptia Bucuresti-ului). Dar tine mult de administratia locala.

De acord, avand in vedere ca au portul si turismul, + legaturi rutiere si feroviare peste medie, daca nu ar fi serparia care este acolo, ar putea fi chiar mai important decat Bucurestiul dupa parerea mea...

cove_adrian

#3386

Hm...am analizat cu datele Cestrin din 2010 si in 2015 sunt valori inferioare in buna lor majoritate. Consider ca e o situatie incompleta.
Asteptam datele detaliate.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

TibiV

Poate sa imi traduca si mie cineva din CESTRINeza in romana:
CALB
CB
CBM
CDTS
CORA
DL1A
V.TM
VA
VGH
VOB1
VOB2
VOCE
VOCNE
VST
VTEC

Sunt convins ca CB este centura Bucuresti (De ce nu i-or fi zis DNCB ?!).
Banuiesc ca VOB 1 si VOB 2 sunt varianta Brasov, iar CALB centura Alba Iulia.
In rest... nu imi dau seama.
Incerc sa prelucrez/ordonez datele intr-un Excel...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Centura:
Alba Iulia
bucuresti
baia Mare
drobeta turnu severin
oradea

drum legatura 1A
centura timisoara


Interesante valorile de pe DN39, DN65, DN2 si DN5.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

#3389
Quote from: TibiV on April 08, 2016, 03:23:27 PM
Banuiesc ca VOB 1 si VOB 2 sunt varianta Brasov, iar CALB centura Alba Iulia.

Centura Brasov este VO1K. Nu apare in acea lista.