Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

te-ai interesat si tu putin cati km avem in lucru si pe cati incep santierele in urmatorii 2-3 ani? Ai sa fii surprins cat de putini mai raman de "scos" din cei 1500 km :)

Citeste pe topicul de sinteza autostrazi, ca sunt toate informatiile acolo.

cosminnus

Au aparut unele update-uri pe harta CESTRIN (cateva datate 30 decembrie):

A0 Sud L1 - 81.25% -> 83.75% (+2.5%)
A0 Sud L2 - 97.73% -> 99.47% (+1.74%)
A0 Sud L3 - 57.50% -> 58.40% (+0.9%)

A0 Nord L2 - 95% -> 95% (+0%)
A0 Nord L4 - 13.93% -> 14% (+0.07%)

A1 Pitesti - Sibiu L4 - 15.36% -> 18.00% (+2.64%)
A1 Pitesti - Sibiu L5 - 59.60% -> 60.27% (+0.67%)

A3 Nadaselu - Zimbor - 71.15% -> 71.20% (+0.05%)
A3 Zimbor - Poarta Salajului - 41.15% -> 41.20% (+0.05%)

A3 nod Tureni - DN1 - 5.5% -> 5.5% (+0%)

A7 Ploiesti - Buzau L1 - 40% -> 43% (+3%)
A7 Ploiesti - Buzau L2 - 35.4% -> 41.2% (+5.8%)
A7 Buzau - Focsani T1 -  24.72% -> 26% (+1.28%)
A7 Buzau - Focsani T2 - 25.24% -> 26% (+0.76%)

A7 Buzau - Focsani T3 - 26% -> 26% (+0%)
A7 Buzau - Focsani T4 - 27% -> 27% (+0%)
A7 Focsani - Bacau T1 - 16% -> 16% (+0%)
A7 Focsani - Bacau T2 - 4% -> 4% (+0%)
A7 Focsani - Bacau T3 - 2% -> 2% (+0%)
A7 Bacau - Pascani L1 - 3.5% -> 4.3% (+0.8%)
A7 Bacau - Pascani L2 - 1.5% -> 2.3% (+0.8%)
A7 Bacau - Pascani L3 - 1.95% -> 2.8% (+0.85%)

trex

#9617
CNAIR ratează și a doua licitație pentru lărgirea autostrăzilor care pornesc din București/Licitația pentru studiul de fezabilitate a fost anulată



QuoteCNAIR a primit patru oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate care va permite lărgirea la 3 benzi/sens a autostrăzilor care pornesc din București: A1 București – Pitești (lărgire pe tot traseul), A3 București – Ploiești (până la nodul Dumbrava, intersecție cu A7) și Autostrada Soarelui București – Constanța până la Fundulea (km 36). Lărgirea la 3 benzi/sens este obligatorie pe A1 București – Pitești unde capacitatea de preluare este cu mult depășită, iar pe tronsonul Ciorogârla – București se produc zilnic tamponări și accidente (și favorizate de  lipsa descărcării în A0 – Autostrada Bucureștiului). Este al doilea contract scos la licitație după ce prima procedură a fost anulată. Contractul are o durată de 18 luni și un cost de 29 de milioane lei.


mike_us

Cred ca București - Pitești e una din cele mai proaste autostrăzi din România. Un update acolo chiar ar ajuta.

GIV

din ce segmente de autostrada pe care le avem pana acum care din ele au contribuit cel mai mult dpdv economic prin creare de locuri de munca de exemplu? asta pe langa celelalte avantaje cunoscute timpi redusi de parcurs, reducerea poluarii?

evident ca a0 sud o sa ajute la conxiunea a 2 autostrazi si nu mai spun de pisi care inca nu e gata o sa aduca mari beneficii, dar eram curios cum a influnentat reteaua de a dezvoltarea economica pana acum. bonusul o sa fie cu a7 gata, as refuza sa cred ca nu o sa ajute regiunea moldovei.. si bineinteles ca nu doar infrastructura de autostrazi e necesara

StefanCelMare

#9621
Quote from: TVlad on January 19, 2024, 08:18:51 AMLasa ca pe vremea cind au construit nemtii majoritatea autostrazilor alora numai de SF-uri si AM-uri nu se impiedicau.

Atenție, Germania și-a distrus 80-90% din natură atunci. Ce le-a rămas, este o glumă ca dimensiuni. Ei se uită cu jind la natura de la noi. Și atenție, ei consideră că au greșit atunci să facă ce au făcut. Noi regretăm că nu ne putem dezvolta aiurea ca ei în anii 50-70, ei regretă că au distrus aproape tot ce era natural.
Asta apropos de lamentarea cu AM (acordul de mediu). Și așa este o formalitate sincer la noi. Suntem la stadiul vrem să distrugem. Copii noștri vor fi la stadiul regret.
Ca să fie mai clar: fiecare act are rolul lui. Cu o planificare bună, nu ar trebui să te împiedici de ele.

Cetatean

@GIV tot ce e prin Tranailvania.
Cel mai bun exemplu e zona Sebes-Alba care s-a dezvoltat extrem de mult in ultimii 10 ani. Acum 10 ani aveau somaj 2-3%,cred ca a ramas la fel.
Axa Cluj-Sibiu-Mures-Deva legata prin autostrazi. Stiu om din Alba Iulia care face naveta la Sibiu. Dar si de la Deva la Sebes. S-a creat o monblitate foarte mare intre aceste orase. In 2 ore de mers cu masina,ai 3 aeroporturi.

Legat de mediu si distrugerea lui...cred ca noi ca si natie ne distrugem natura mult mai mult prin poluarea cu gunoi pe care nu il colectam si selectam.
Si da,AM si mie mi se par o gluma. De fapt institutia aia mi se pare o gluma...numa intamplari ciudate am avut cu ei.

mike_us

@GIV Moldova e o zona dens populata avem nevoie acolo de A7 ca de aer. Si va fi si mai bine cind o sa înceapă sa lege si alte localități la A7 gen: Focșani - Brăila, Bacău - Piatra Neamț, Tisita - Albita.
Deci cred ca in următori 2-3 ani A7 va ajuta mult economia din zona.

mircea

@dumbravaandrei prefer să merg pe experiențe anterioare în dauna unor termene ipotetice de tipul "următorii 2-3 ani". A3 Chiribiș-Biharia începe "în 2-3 ani" de prin 2014, A13 Sibiu-Făgăraș de prin 2017 iar de A3 CoBra nici nu vreau să mai pomenesc.

Trecem la contracte semnate. Aveam contracte semnate de P+E pe A3 CT-TgM din 2015! Câmpie, un pod peste Arieș, două peste Mureș la Bogata. Penibil de simplu în teorie. Pentru că era vorba de 4 luni P și 12 luni E cam pe toate loturile. De acord că erau cam scurte termele și mai corect ar fi fost per total 24 de luni. Să luăm 24 de luni. Ultimul lot s-a semnat în aprilie 2016, deci iulie-august 2018 trebuia să fie totul gata! Reamintește-mi, te rog, când s-a inaugurat ultimul lot!

A10, la fel câmpie, termene decente, început în 2014. Reamintește-mi când s-a inaugurat ultimul lot. Sau penultimul.

Avem zeci de experiențe deja cu loturi relicitate sau întârzieri majore din varii motive ( justificate și ne) dar avem speranța că ceea ce urmează în 2-3 ani va decurge șnur...

Mă uit la media de km inaugurați anual din 2009 încoace, mă uit la câți km sunt acum în lucru (750 de km) și chiar nu văd cum am ajunge la cei 1.500 de km.

mirceaeliade

Nu cred ca Ro a mai avut vreodata spre 750 km in lucru o data.  Nici cand se lucra la A1 transilvanean nu cred ca se ajunsese spre 500 km cu semnaturi in derulare, si atunci au fost doi ani cu peste 100km de deschideri.  In afara de bugetare incorecta, nu prea mai are ce sa opreasca santierele astea (cu exceptii punctuale de tip aktoricesc/selinesc).

oneLess


FakeML

Poate s-a mai discutat.
Dar am o nelamurire. De ce ar trebui sa se nuemasca aceasta A13 si nu A3?
Daca A3 o sa vrea sa fie (poate in 20250) o autostrada de la Bors pana la Bucuresti ar trebui sa o intrerupa la Fagaras sa se numeasca A13 pana la Brasov si de acolo sa se numeasca din nou A3  :o
Este adevarat ca pe A13 este acelasi lcuru daca se va numi A3 aceasta bucata.

Mie mi se pare normal sa se numeasca A3 deoareace A3 are un traseu mai mare decat A13.
Sa ramana Boita - Fagaras cu denumirea de A13 iar pentru Bacau - Brasov sa gaseasca un alt nume gen A14.
Asa mi se pare normal si logic.  :o

Vlad94

A3 nu dispare, ci va fi împărți indicativul cu A13.
Acum, logic ar fi ca A13 să fie de la Boița la Codlea și de acolo la Bacău, măcar asigură continuitate. Însă A3 este formată din două tronsoane care se poate să nu se mai unească niciodată: Borș-Târgu Mureș și Brașov-București. Se pot face deci următoarele redenumiri:
-Borș-Ungheni Moldova să devină A8, de la Borș până la Ungheni Moldova și București-Ghimbav să rămână A3
-Borș-Ungheni Moldova să aibă denumirea A3, București-Ploiești să devină A7 și Ploiești-Ghimbav să aibă alt indicativ
-București-Ploiești-Siret să devină A3 în loc de A7 și Borș-Ungheni Moldova să aibă indicativul A8

oneLess

Harta CESTRIN spune că a fost updatată luni la 10:06, adică azi!
Eu nu am sesizat modificări.
Au pus sau nu văzusem eu niște X-uri pentru delimitarea loturilor/tronsoanelor. Arată mai bine!