Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Ambuteiaj

Quote from: Bachus01 on January 29, 2024, 10:56:25 AM@Ambuteiaj  Logica si bunul simt ne spune ca (...), nu sa facem o autostrada paralela cu A2 la 20-40km .

Da' Bucuresti - Targoviste cum s-a putut, desi e paralel cu A1, iar distanta intre Pitesti si Targoviste e de 45 km?
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

Hercule

#9766
Din păcate pentru cei din Moldova, Muntenia, Oltenia, Dobrogea, drumul spre UE Occident trece prin Transilvania. Nu că ar fi ei "cetățeni de mâna a doua", cum susțin multi opăriți. Later edit: de exemplu @trex de mai jos.

@naivu ref. pct 3: Budapesta are (încă) o mare problemă neînchizând cercul M0. Daca vii de pe M3 ieși mai bine dacă traversezi orașul decât să o iei pe M0.

@Ambuteiaj una din regulile forumului spune ca nu citezi mesajul anterior. In fine, sunt reguli, ce-ti pasa tie de ele?
Deșteaptă-te române!

Ambuteiaj

Quote from: Hercule on January 29, 2024, 11:40:46 AMDin păcate pentru cei din Moldova, Muntenia, Oltenia, Dobrogea, drumul spre UE trece prin Transilvania.

Grecia, Bulgaria nu sint in UE? Porturile (Constanta, Mangalia) nu au legatura cu UE?
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

Calin88

#9768
Quote from: StefanCelMare on January 29, 2024, 11:19:54 AMChiar dacă este logic că A3 CoBra ar fi mai prioritar ca alte proiecte, explică tu celor din Moldova, Oltenia, că faci 3 proiecte toate axate pe București - Transilvania (PiSi, Cobra și A0 - astea sunt primele 3 priorități ale României, clar).
Asa ca mai bine le explici celor din Brasov, care locuiesc in unul din judetele care contribuie cel mai mult la buget, ca trebuie sa mai astepte infrastructura, ca trebuie facuta in Oltenia si Moldova, in judete care contribuie mai putin la buget si pe coridoare care au trafic mai mic.
Adica ei sa plateasca in continuare taxe, ca sa avem bani sa platim partea noastra pentru autostrazi exclusiv pentru alte regiuni sau pentru tranzitul celor care nici macar nu platesc taxe aici. Si sa piarda in continuare ore in ambuteiaje, ca sa aiba cei din alte regiuni autostrazi pe drumuri cu trafic mult mai mic.

Cei din Oltenia si Moldova (care au DeX12 si A7 in constructie) nu mai pot astepta, dar cei din Brasov, trebuie sa mai astepte vreo 20 de ani, desi am fost ocoliti de proiecte de infrastructura de parca am avea ciuma.

LE: Ca sa nu se inteleaga gresit, A8 HP pe zona montana si FP intre Iasi si A7 sunt la fel de urgente ca A3 VP. Nu despre proiectele astea e vorba aici, nici cele care sunt deja in constructie.

RazesIesean

#9769
@Calin88 vezi ca judetul Iasi e al 2-lea ca numar de locuitori. Si cu cat contribuie mai mult la buget Brasovul fata de Iasi?
S-au dus investitorii acolo fiindca era greu / in continuare e greu sa treaca Carpatii.
Vezi ca se face A13, asa ca Brasovul o sa aiba autostrada aproape.
S-a facut aeroport care nu e rentabil, La Iasi aerportul s-a facut cu fonduri europene.
Dupa deschiderea PiSi pun pariu ca traficul va scadea cu cel putin 30%.
Nimeni nu zice sa nu se faca CoBra, dar vezi ca acolo este si o cale ferata care va facilita transportul de la Buc- Brasov (tuneul e in constructie dar totusi).
Stii cat faci cu trenul de la Iasi la Cluj sau Bucuresti?



~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Calin88

#9770
Aeroportul de la Brasov a fost facut, in mare masura, cu fonduri locale si europene, nu guvernamentale. Contributia de la guvernul central a fost mica, in raport cu valoarea investitiei.

Chiar daca traficul scade cu 30% dupa deschiderea PiSi, ceea ce e putin probabil, tot ar fi mult mai mare decat ce exista pe coridorul A8 montan, coridor despre care am spus ca trebuie facut, totusi, dar HP pentru ca traficul nu necesita mai mult acum. Si full profile de la nodul A7 la Iasi.
Astea si A3 ar trebui sa fie prioritatile absolute. Daca nu avem bani de altceva, aia e, dar nu lasam problemele cronice sa ramana asa, doar pentru a ne lauda ca avem mii de km de autostrada, peste jumatate cu valori de trafic sub un DN montan 1+1.

Vezi ca le incurci cu CF. Tunelul in constructie e la N de Brasov, spre Sighisoara. Tunelul Predeal nu are nici proiect inca. Cat despre trenul de la Iasi la Cluj si Bucuresti, ambele coridoare o sa intre la reabilitat, au fost prioritare dupa coridor. Proiectele sunt mai avansate decat A3 pe VP
Nu am spus sa se opreasca proiectele alea de pe CF.
Dar, pe de alta parte, cine vine pe DN si vrea la Bran, are de schimbat asa: drum la gara in Bucuresti, tren Bucuresti-Brasov, autobuz de la gara la autogara de Bran, autobuz la Bran, mers pe jos sau taxi de la statia de autobuz la cazare. Da, foarte eficient. Sigur o familie cu copii si bagaje va folosi varianta asta vs masina (la un cost mai mare).


Calin88

#9771
@RazesIesean

Uitandu-ma pe infofer, am vazut Bucuresti-Iasi in jur de 6 ore jumatate pentru 405 km.
Bucuresti-Brasov sunt 2 ore jumatate pentru 166 km.

Deci de la Iasi se merge cu viteza medie de 62.3 km/h cu trenul, de la Brasov 66.4 km/h. In conditiile in care CF e reabilitata de la Predeal in jos. Ce diferenta extraordinara.

Pe ruta de Cluj, am gasit un tren de la Iasi care face 8 ore 40 de min pe o distanta de 459 km si de la Brasov 6h 20 de min pentru 331 km. Daca faci calculul, vei vedea ca viteza comerciala e aproape identica; chiar un pic mai mare pentru trenul de la Iasi.

Deci argumentul cu trenul nu e valabil, se face mai mult de la Iasi la Bucuresti si Cluj pentru ca distanta e mai mare, nu pentru ca linia e mai buna in zona Brasov, vitezele comerciale fiind similare.

trex

#9772
Quote from: RazesIesean on January 29, 2024, 12:00:51 PM[...]
Stii cat faci cu trenul de la Iasi la Cluj sau Bucuresti?

Cand faceam facultatea la Timisoara, colegii din Iasi, circulau cate 14h cu "trenul foamei".

Iar trenul Baia Mare - Bucuresti... Va doresc BAFTA MAXIMA!


a.l.x

Mi se pare că deja exagerezi și nu e ok. Unde nu vezi tu trafic pe tronsonul A8 Iași-Pașcani și A6 DTS-Lugoj?

Calin88

#9774
Sunt minim 2 postari mai sus in care am spus ca Iasi-A7 ar fi proiect la fel de urgent ca A3. Brasovul si Iasiul vor ramane ultimele orase mari legate la reteaua de autostrazi oricum ar fi. Asta e rusinos.
Discutia era despre A8 montan, ca ala costa o gramada de bani. Si nici macar despre A8 ca proiect, ci doar FP vs HP.

A6 DTS-Lugoj e aglomerat de cativa ani, asa este. VP e aglomerata de 20 de ani. Nu ar fi corect sa rezolvam problema mai veche mai intai? Sau rezolvam fiecare drum pe masura ce devine aglomerat, lasand la urma fix pe ala care era agolmerat de la inceput?

Recunosc ca la ultima postare am exagerat pentru ca vad constant acelasi argument, ca toti sunt romani si trebuie sa acordam oportunitati egale tuturor. Dar asta e valabil si pentru ala din Brasov, si pentru ala din Iasi si pentru ala din Craiova. Drept urmare, prioritatile ar trebui stabilite in functie de factori obiectivi, cum ar fi valorile de trafic si siguranta (sau lipsa ei pe DN2, de exemplu). Adica mai intai facem autostrada pe unde e trafic de autostrada, nu pe baza patetismelor de genul "trebuie sa le facem si lor, ca si ei sunt romani".

Hercule

 :popcorn:
Nu inteleg de ce va certati. Brasovul e plin de moldoveni. O autostrada spre Brasov ar trebui sa multumeasca atat brasovenii cat si moldovenii.
Deșteaptă-te române!

pasadia

@Calin88 iti propun si eu sa te relaxezi. Din doua motive. Discutia este este mult prea veche si a fost transata in perioada 2014-2015. Poti sa ii scriu foiletoane despre multele argumente aduse pe vremea aia, unele de-a dreptul incredibile (altitudine maxima, cost total, durata de constructie, integrare in planuri ulterioare, lungime poduri, etc...)
Si pentru ca oricum e inutil, CoBra NU VA MAI FI CONSTRUITA NICIODATA. Nu e nimeni atat de nebun incat sa construiasca doua traversari ale Meridionalilor la distanta mai mica de 100de km, ambele la nivel de autostrada. Nu exista asa ceva in nici un lant montan din europa. 

Si sincer sa fiu, la cum e tara asta construita acum, chiar nu imi pare rau. Singura miza pentru mine, brasovean fiind (si in trecut insultat de multe ori pentru acest lucru aici pe forum), e ca (multumita UE si nu guvernantilor de la B) sa mai existe BV pe planurile de HSR (conform hartiilor UE deocamdata traseul propus e pe VP, nu pe VO asa cum doresc guvernantii). Autostrada insa - da-o naibii, chiar nu ma mai intereseaza.

GIV

Quote from: RazesIesean on January 29, 2024, 12:00:51 PMVezi ca se face A13, asa ca Brasovul o sa aiba autostrada aproape.
tuneul e in constructie dar totusi.
cand se face a13?  avem desemnat castigator pentru contractul de studiu de fezabilitate?
care tunel e in constructie?

dumbravaandrei

#9778
Quote from: Hercule on January 29, 2024, 02:20:07 PM:popcorn:
Nu inteleg de ce va certati. Brasovul e plin de moldoveni. O autostrada spre Brasov ar trebui sa multumeasca atat brasovenii cat si moldovenii.
Brasovul este al treilea oras al Moldovei, dupa Bucuresti si Iasi  :-[ :-[ :-[
Motiv pentru care se va face atat CoBra cat si A13, ca vorba aia, trebuie sa se vada cumatrii intre ei la sarbatori :)

Apropo, de @Ionut mai stiti ceva? Poate sterge ultimele 30-40 de posturi ca efectiv s-a ajuns in derizoriu maxim discutia pe thread-ul asta..

Iar pentru cei care vor discutii A8 vs (pune aici orice vrei, inclusiv A8/Cobra vs autostrada pe Marte..), mergeti pe thread-ul de A8, ca s-a mai discutat pe acolo cu siguranta (culmea, pe vremea aia discutam cu cifre pe bune, cu analize elaborate... duse sunt vremurile alea).

StefanCelMare

#9779
Măi, oamenii sunt nervoși pe bună dreptate, se mai descarcă și ei scriind pe forumuri unde mai sunt și alții cărora le pasă.
Cumva e și asta o defulare, că ce să facem, altceva nu putem face.
Cred că e important să subliniem că deși poate vor dispărea mesaje când revine Ionuț, asta nu înseamnă că nu rezonează forumul cu voi.
Rezonăm, doar că ce putem să facem concret?
Ne plângem ca babele una pe umărul alteia.
Cred că după execuția a 70-80% din proiectele aflate acum în lucru (poate 5-600 din cei 8-900 km), va exisa și o coagulare / emulație mai mare pe forum pentru A3 CoBra.
Eu unul, deși repet că vă înțeleg, vă zic și că pur și simplu cred că mai devreme de 2028 nu se poate discuta realist despre proiectul CoBra, cu motivele deja repetate aici (suntem întinși ca și capacitate financiară și operațională, bonus nu e vorba de vreun proiect ușor ci unul care s-ar lovi de problemele deja văzute la PiSi - altfel spus, nu l-am putea implementa simultan cu PiSi, eu chiar nu văd cum - poate doar când deja pe PiSi e full swing lucrul la toate tunelurile mari, cele mici deja gata).
Mai repede de 2028/2030 poate doar PPP cu ceva firmă care să vină cu utilaje și muncitori proprii (vezi turcii) dar am mari dubii că se va reuși PPP, iar la partenerul serios ai da tot de aceeași oameni deja depășiți de problemele de pe PiSi (doar dacă nu angajează special pentru CoBra echipă, dar deja sunt mulți de dacă, vă imaginați și voi șansele).