[BH] Centura Alesd

Started by tom_sawyer, June 24, 2018, 03:00:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

              .............     ,,,,,, CJ Oradea pe bani UE ... mai trebuie rovinieta pe sectiunea aia? """"""   Păiii, ia să cujetăm oțâră.... Un pchicuț.... Poa s-o facă pe banii cui vrea, dar de-o trece chiar cu rang de DN la CNAIR va fi ca orice drum național...... Și probabil și cu cameră de "rovignetă"......

horatiu.cosma

Reluăm discuția de pe DX Oradea-Arad: dacă îi zice Consiliu Județean, înseamnă că are voie doar să facă lucrări de drumuri județene? Și chiar dacă prin absurd ar fi așa, e așa de greu să adăugăm un cuvânt într-o lege prin care să poată să se ocupe și de proiecte de interes național? E absolut normal să ne îndreptăm încet încet spre o descentralizare a proiectelor de interes local/regional. Nu poate CNAIR și nici nu trebuie să gestioneze din București centura Botoșani și drumul de legătură de la Oradea.

Asadav

Cofinantarea va fi platita de CNAIR sau de CJ Bihor?


marinul

@Asadav

Actualizarea SF ului il va plati CJ si primariile. De executie nu se zice nimic inca

,,Vom avea varianta lungă, care costă peste 120 milioane de euro și două variante mai scurte, de 30-35 de milioane de euro", indică Bolojan. Acesta detaliază calendarul, cu pașii pe care-i are în vedere: ,,Vom aproba protocoalele de implementare pentru fiecare centură, cu CNAIR. În paralel cu protocolul, vom aproba noi, CJ și cele două primării, câte un protocol de colaborare, astfel încât din decembrie, să ne apucăm de lucru. Consiliul Județean va suporta studiul de fezabilitate, iar primăriile vor suporta studiile geo, topo, hidro și analizele de trafic. Când se definitivează varianta de traseu, proiectanții sunt selectați și ne vom apuca de lucru, pentru a avea variantalele de traseu definitivate. Pentru aceasta este nevoie de o analiză multicriterială, ce se face în două etape, de către CNAIR. Până la începutul lunii decembrie, vom avea 3 variante de trasee pentru fiecare dintre cele două centuri, iar din ianuarie trebuie să ne apucăm efectiv de lucru. Să facem ridicările topo și celelalte studii. La 1 mai 2021 trebuie să avem cele două studii SF aprobate cu toate avizele emise, astfel încât să fie ulterior aprobate de Consiliul Județean, să trecem de comisiile din CNAIR, Ministerul Transporturilor și de comisia interministerială. La final va fi emisă o Hotărâre de Guvern. Exproprierea va fi făcută de CNAIR. La 1 iulie 2021, trebuie să urcăm pe SICAP procedurile de licitație pentru selectarea de constructori pentru cele două centuri, iar obiectivul final este ca până la 1 Decembrie 2023 să finalizăm centurile, altfel pierdem banii europeni și ar fi păcat", prefigurează Bolojan.

Bihon

vasile.silion

Despre centura Aleșd, de la Ilie Bolojan. Trasee aflate în analiză, deși mi se pare un pic de "antepronunțare":

https://www.facebook.com/257989000971097/posts/3036889609747675/
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vancouver

Quote from: vasile.silion on December 29, 2020, 09:17:38 PM
Despre centura Aleșd, de la Ilie Bolojan (...)
https://www.facebook.com/257989000971097/posts/3036889609747675/

Raspund aici postarii de pe threadul general de centuri.

La cum arata variantele zarurile sunt aruncate. Varianta verde, cea mai scurta, de departe cea mai ieftina. La nord nu vad necesar sa se ocoleasca si Pestis pe DN1H. La est, daca se vrea, ulterior, varianta verde se poate prelungi si se poate muta DN1 in afara localitatii "snur" Tinaud. Si de ce nu si in afara Grosi si Auseu. Dar nu trebuie facut asta imediat. Asa ca si eu sunt pentru varianta verde, la sfert de pret fata de cea albastra si cu mult mai putina bataie de cap. In definitiv adevaratul tranzit o sa mearga pe Meses peste ceva ani...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.


voicul

Pai 2 sau 3 ar cam fi in carti.
Nu prea vad de ce s-ar merge pe varianta 1. Totusi cum acolo sunt maiestrii cu atragerea de fonduri UE si daca tot fac o treaba ... ar putea si 1, dar nu vad prea mare trafic de la N la S.

kumar

LUCRĂM LA PROIECTUL CENTURII ORAȘULUI ALEŞD

Pe baza contractului semnat înainte de Crăciun, firma ce va realiza studiul de fezabilitate revizuit pentru centura Aleşd a prezentat azi variantele de lucru.
În şedinţa Comisiei tehnico-economice a Companiei Naționale de Autostrăzi au fost analizate, într-o primă etapă, 3 variante de lucru:

Varianta 1, cea din 2010, cea mai lungă, de aproape 17 km. Prețul estimat, peste 100 de milioane de euro. Traseul ocolește Aleşdul traversând râul Crişul Repede cu două poduri pe partea dinspre Aştileu. Costul lucrării e foarte mare, ceea ce o face nefezabilă. E traseul albastru.

Varianta 2, propusă acum, în lungime de peste 6 km, mult mai scurtă decât prima. Prețul estimat, peste 27 de milioane de euro. Traseul ocolește Aleşdul fără să traverseze Crişul Repede. O bună porțiune din traseu este prin lunca râului, ceea ce ar ridica probleme legate de consolidarea și terasarea terenului. Porțiunea dinspre Tinăud ar trece prin uzina de apă a orașului, generând probleme de autorizare. E cea roșie.

Varianta 3, propusă acum, în lungime de peste 5 km. E cea mai scurtă variantă, fiind pe traseul cel mai apropiat de oraș. Prețul estimat, peste 25 de milioane de euro. Traseul ce ocolește Aleşdul, prin sudul orașului, are o lungime de 3,7 km iar cel ce ocolește Aleşdul prin nord are 2,2 km. Chiar dacă în dreptul cartierului de blocuri traseul propus trece pe lângă cele câteva case nou construite în ultimii 10 ani, această variantă este cel mai ușor de realizat, cea mai ieftină şi care trece doar tangenţial pe lângă uzina de apă. Este cea trasată cu verde.

În următoarele două săptămâni vom aștepta observațiile celor interesați. Ne propunem ca până la sfârșitul lunii ianuarie să aprobăm varianta pe care Consiliul Județean Bihor o susține. Vom susține această variantă în a doua etapă de analiză în Comisia tehnico-economică a Companiei Naționale de Autostrăzi. După aprobarea variantei finale de traseu, proiectantul va definitiva studiul de fezabilitate. Până la sfârșitul lunii aprilie, anul viitor, putem aproba indicatorii tehnico-economici.
Vom organiza apoi licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor. La sfârșitul anului 2023, se va circula pe centură.

Postarea lui Bolojan

danny_cbu

Sau Varianta 1 pentru centura sud si Varianta 2 pentru traficul spre nord

marinul

Plenul Consiliului Județean a avizat varianta lui Bolojan, pentru Centura Aleșd

La propunerea președintelui Ilie Bolojan, plenul Consiliului Județean a aprobat varianta nr. 3, cea mai apropiată de oraș, ca traseu pentru viitoarea centură a Aleșdului, cu două tronsoane ale sale: pe la sud (spre Oradea și Cluj) și pe la est de oraș (spre Sălaj). Grupul PSD s-a opus, dorind să arate că empatizează cu deranjul la care vor fi supuși proprietarii de case de pe un segment de circa 500 de metri, cuprins pe acest traseu. La Aleșd s-a și protestat din cauza acestui traseu.

Ilie Bolojan a acceptat că fiecare dintre traseele propuse are avantajele și dezvavantajele sale, precizând că s-a deplasat în urmă cu zece zile la Aleșd, discutând cu localnicii afectați. Și a venit cu explicații: "Proiectanții au analizat în detaliu problemele ce ar putea apărea pe ambele variante. Fiecare are problemele ei, atât varianta 3, cât și varianta 2. Fiecare are câteva puncte critice, care presupun intersecția cu un drum județean, traversarea unor zone în care avem construcții și, sigur, trecerea fiecăreia pe lângă niște zone de locuit, precum și zona din amonte de oraș, care este, de fapt, uzina de apă a orașului Aleșd.
Propunerea este să avizăm varianta nr. 3, cea mai apropiată de oraș. Există o zonă critică, de 520 de metri, unde traseul trece printr-o zonă care s-a configurat în ultimii ani ca zonă de locuit. Acum 10 ani erau livezi, dar Primăria Aleșd a eliberat autorizații și s-au construit case, între timp. Nu sunt atinse de traseu, doar că traseul se suprapune pe o zonă care ar fi fost gândită ca o zonă exclusiv urbană, nu de trafic.
Pe bună dreptate, oamenii sunt nemulțumiți, deoarece vor avea un trafic mult mai mare și un nivel de zgomot mai ridicat.
Dar câștigurile pentru toți locuitorii orașului Aleșd și pentru cei aflați în tranzit sunt incomparabil mai mari și nu există nicăieri o zonă cu un impact mai mic. Am fost personal la o întâlnire cu locuitorii acelei străzi. Nu avem ce să facem, pentru că ori o facem, cu un mic deranj, așa cum se întâmplă cu toate proiectele, sau nu o facem deloc, care este varianta cea mai proastă pe care o putem decide.
Varianta 2 ar fi însemnat demolări de case, intrând într-o zonă inundabilă, cu statut de arie protejată, care ar fi necesitat alte tipuri de autorizări. Ar fi trebuit să demolăm toate casele construite acolo probabil fără autorizație, din cartierul de rromi. Sunt 1.000 de persoane care locuiesc acolo. Și mai e și problema costurilor", a explicat Ilie Bolojan de ce optează pentru varianta 3, de altfel, cea mai scurtă.

Mingea intră în terenul CNAIR
După votul din plenul CJ Bihor, urmează analiza criterială de la CNAIR, unde se va aproba una dintre variante. Ulterior, se va trece la realizarea efectivă a studiului de fezabilitate, care va dura aproximativ 3 luni de zile, estimează Ilie Bolojan. Proiectant este Aquacons Oradea. "După obținerea tuturor avizelor de la cei care intră în zona traseului, vom trece la aprobarea indicatorilor și a coridorului de expropriere, apoi cererea de finanțare pentru bani europeni. Proiectul este prins în listă și are finanțarea asigurată. Estimăm că în vară vom putea demara procedura pentru proiectare + execuție", a mai arătat președintele Consiliului Județean Bihor.




Pe o lungime de circa 500, varianta 3, propusă de Bolojan și votată de Consiliul Județean, trece printr-o zonă rezidențială nouă, în zona de sud a orașului Aleșd

Bihon




marinul

Bolojan pe Facebook


PROIECTUL CENTURII ORAȘULUI ALEȘD A FOST APROBAT AZI
Un pas important pentru realizarea drumului ocolitor al orașului Aleșd a fost făcut azi, Consiliul Județean Bihor aprobând indicatorii tehnico-economici ai studiului de fezabilitate.
Lungimea acestui drum ocolitor este de 6 km, iar valoarea estimată a întregului proiect, inclusiv exproprierea terenurilor pe care se va realiza noul drum, este de 25 de milioane de euro.
Varianta care a fost aprobată a fost impusă de condițiile de finanțare și de topografia locului. Noul drum va descongestiona tranzitul orașului Aleșd pe relația Oradea - Cluj și va genera o zonă de dezvoltare pentru oraș.
În etapa următoare, după ce proiectul va fi avizat la nivel guvernamental, având finanțarea asigurată, se va trece la organizarea procedurilor de licitație în vederea selectării unui constructor și, în paralel, la cele privind exproprierea. Ne propunem ca până în luna septembrie să demaram licitația pentru  proiectare și execuție. În primăvara anului viitor vom începe efectiv lucrările, în așa fel încât acestea să se termine până la 1 decembrie 2023.













Powered by API/PUM imgur uploader


Pare ca ramane varianta 3

bacovia

Ce ne mai plac sensurile giratorii.

Oricum, e un pas in fata.

dr4qul4

in cazul de fata giratoriul este OK. DN1 va fi eliberat de traficul de tranzit iar aceste giratorii sunt mai bine proiectate fata de ce am avut pana cum. In sfarsit s-au gandit si ei sa faca banda de evitre a giratoriului. Pe DNCB nu au auzit de o asemenea inovatie
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024