DR: Drumuri Radiale București-Ilfov

Started by mirceaeliade, July 13, 2022, 05:19:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Eu cred ca trebuie sa migram la un urbanism in care traversarea centrului cu masina sa devina cvazi-indezirabil.

Si asta necesita inele cu mare capacitate / viteza de transport. A0 e prea departe - DNCB si inelul median in tandem sunt solutia ideala.

misiekwas

Dar indezarbilitatea aia va necesita încă un lucru și sunt curios cum sa va rezolva asta: limitarea vitezei în zona centrala și îngustarea de rutele actuale. Dealtfel, lucru de dorit pentru ca ar permite ceva urbanism mai bun, dar va fi extrem de greu de făcut dpdv politic.

carutasul

eu zic că scopul ar fi ca în final zona centrală să devină pietonală. Jumătățile de măsură nu o să meargă, impui limitări de viteză n-o să se respecte, impui restricții o să apară excepții etc. Dar dacă o închizi o închizi și gata (sigur că nu o să se poată decât într-o anumită arie). Trebuie definită aria și lucrat în așa fel încât să se asigure alternativele, abia după asta închisă. (evident tot o să fie excepții cu aprovizionarea, cu pompierii, dar în centrul vechi cât de cât funcționează sau așa pare).  În fine. Ca să revenim la radiale, dacă ai un asemenea plan mi se pare că e evident că intrările în oraș trebuie făcute pentru o capacitate mare, pentru că traficul nu va fi cel de acum.

cosminn

"𝗜𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝗰𝗮 𝘂𝗻 𝗱𝗿𝘂𝗺 𝗿𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹 𝗱𝗶𝗻 𝗿𝗲𝗴𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶-𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃
A fost semnat contractul pentru proiectarea încă unui drum radial din cele 8 conexe Autostrăzii Bucureștiului #A0, din cadrul proiectului "Orbital București", cu Asocierea DP Consult SRL - Explan SRL.
Este vorba despre contractul pentru 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹 𝗥𝗮𝗱𝗶𝗮𝗹 𝟭𝟬 – 𝗠𝗮𝗴𝘂𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 #𝗗𝗥𝟭𝟬, care presupune elaborarea Studiului de Fezabilitate, a Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și obținerea Autorizației de Construire.
Va avea o lungime de 11,17 km, iar caracteristicile principale solicitate pentru proiectarea acestui nou drum sunt:
✅️ 4 benzi de circulație (câte 2 benzi pe sens)
✅️ 2 zone de acostament
✅️ 4 zone de siguranță cu parapeți
✅️ Zonă mediană de 8m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară
✅️ Piste de biciclete
✅️ Trotuar pietonal
✅️ Transport public
✅️ Iluminat public
Valoarea contractului este de 12,5 milioane lei, fără TVA, asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar durata acestuia este de 12 luni.
📍 DR10 va asigura conexiunea între orașul Măgurele (Ilfov) și Municipiul București pe următorul traseu: Autostrada A0 - oraș Măgurele - Parc Industrial Măgurele - DNCB - Prelungirea Ferentari.
▶️ Implementarea acestor proiecte este asigurată de Consiliul Județean Ilfov și PMB, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București #ADIZMB, în baza unui protocol de colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere #CNAIR și totodată, la solicitarea și cu sprijinul domnului Hubert Thuma - președintele CJ Ilfov și domnului Narcis Constantin - primarul orașului Măgurele.
ℹ️ Acesta este cel de-al patrulea Drum Radial aflat în proiectare, după:
🔹� Drumul Radial 1 - Vest Expres (Domnești/Ciorogârla - A0 - DNCB - Bd. Timișoara)
🔹� Drumul Radial 9 - Sud Expres (Berceni/Vidra - A0 - DNCB - Bd. Metalurgiei)
🔹� Drumul Radial 4 - Nord Expres (Bulevardul Poligrafiei - Șoseaua Sisești - DNCB - A0 Mogoșoaia - DJ Buftea-Corbeanca)"

Sursa

Gigeluș

Dar cu drumul radial DR1 ce se întâmplă? La anul se termina proiectarea?

paullie

#125
Nu cred. La anul in prima parte a anului Explan trebuie sa termine Studiul de fezabilitate. Cred ca proiectarea si executia sunt "la pachet" le va face constructorul care câstiga licitatia.

survola

Mai sus scrie să se face și proiectarea pentru DR1.

aco90

#127
DR3:

Nu am vazut pozele pe thread, poate sunt de interes, desi sunt din Octombrie.





Sursa: https://www.gandul.ro/actualitate/pas-important-pentru-drumurile-radiale-din-bucuresti-licitatie-pentru-drumul-giulesti-expres-20080650

mirceaeliade

Quote➡️ Dar și încă 7 noduri rutiere care vor asigura conectivitatea noilor drumuri radiale cu Autostrada Bucureștiului #A0 şi cu infrastructura locală din proximitate:
📍 Nod rutier nou între localitățile Domnești și Ciorogârla (Drumul Radial 1) - stadiu: în proiectare
📍 Nod rutier nou în zona localității Dragomirești-Vale și orașului Chitila (Drumul Radial 3) - stadiu: în evaluare ofertanți
📍 Nod rutier nou în zona localităților Mogoșoaia, Corbeanca și Buftea, care va asigura conexiunea și cu Drumul Expres București - Târgoviște (Drumul Radial 4) - stadiu: în proiectare
📍 Nod rutier nou în zona localităților Tunari și Balotești, care va fi nod comun cu legătura la Terminalul 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă Otopeni (Drumul Radial 5) - stadiu: în pregătire documentație de atribuire
📍 Nod rutier nou în zona localităților Afumați și Găneasa (Drumul Radial 6-7) - stadiu: în pregătire documentație de atribuire
📍 Nod rutier nou în zona localităților Berceni și Vidra (Drumul Radial 9) - stadiu: în proiectare
📍 Nod rutier nou în zona orașului Măgurele și Dărăşti, care va asigura conexiunea şi dintre Drumul Radial 10, A0 și Autostrada București - Alexandria (Drumul Radial 10) - stadiu: în proiectare

AlexD

#129
Proiectul Drumului Radial 1, asa cum a fost discutat la acest moment in CL Ciorogarla:




Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa: Roxana Maria Tenciuc (consilier local)

Eu nu inteleg ce se doreste cu nodul din zona Darvari, un nod care momentan nu pare sa duca nicaieri. S-a renuntat la nodul direct cu DJ401A, care ar fi fost mult mai util, dar poate prea apropiat de nodul cu A0? In plus, observ ca s-a dus intersectia cu DNCB in noul giratoriu unde se face parcarea de lunga durata.

horatiu.cosma

Din ce știu va fi ceva și la intersecția cu DJ-ul din Dârvari, dar nu e figurat detaliat pe hartă. În funcție de decizia pe profilul transversal, acolo la intersecția cu DJ-ul va fi un punct de întoarcere pentru tramvai și pentru autobuze.

AlexD

^ Ma gandeam ca poate vor ca accesul sa vina din strada Rasaritului (cea care apare deviata la nodul din Darvari) inspre DJ. Altfel, nodul ala nu prea are niciun sens acolo, in configuratia respectiva, pentru ca nu da in niciun drum relevant.

paullie

Whaaa? Poza de mai sus prezentata la CL Ciorogârla e pe bune? Adica face parcare pe A0 dupa care o darâma sa faca nod? Sau cum?

dr4qul4

Per total arata super bine. Poate scot totusi parcarea aia din contractul Aktor. Ar fi aiurea sa o si asfalteze.
Amplasarea nodurilor mi se pare ideala, insa nu inteleg de ce nodul de langa CF are bretelele atat de lungi. DR-urile nu au nevoie de noduri de viteza. Bretelele pot avea si 30 km/h din partea mea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Siciltir

Nodurile alea in câmp, între tarlale, cred că sunt sugerate de niște băieți deștepți. Ideal ar fi sa facă măcar un seminod A0xDJ401A între Tandava si Darvari.